Stránka 1 z 1
Jakej koupit přepravník?
Napsal: 17 pro 2012 22:01
od horsik
Lidi, poradíte, jakej koupit přepravník na auta? Do kolika kg nosnosti, jakou konstrukci, na co dát bacha, jestli se vyplatí starší - spíš praktický rady, zkušenosti. Přepravníků je spousta a nevím, jakej vybrat. Mám Defa s koulí 3,5 T, řidičák mám C+E...Díky
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 07:49
od MarekS
horsik píše:Lidi, poradíte, jakej koupit přepravník na auta? Do kolika kg nosnosti, jakou konstrukci, na co dát bacha, jestli se vyplatí starší - spíš praktický rady, zkušenosti. Přepravníků je spousta a nevím, jakej vybrat. Mám Defa s koulí 3,5 T, řidičák mám C+E...Díky
Při dnešních cenách určitě novej já jsem měl kdysi dělanej na míru kvůli váze jenomže ty auta jsou dneska těžší a širší celková byla 1600kg a váha 380kg.
Teď mám vapp celkovou jsem nechal napsat 2460kg (u novýho to jde) váha v TP bez nájezdů 480kg tlumiče na nápravách takže kenstrukční rychlost 100km/h ikdyž správně by ještě měla bejt jiná žehlička a v Německu jejich stk to už jsem ,ale neřešil. Ty váhy si musíš dobře rozmyslet ,protože nesmíš připřáhnout vlek kterej má větší celkovou než auto !!!!!!!!!! já měl 2460kg protože sharan má právě takovuhle celkovou.
Samozřejmě kola pod nemusíš to tolik hlídat a není problém naložit auto ještěrkou.
M.
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 08:16
od MadTom
Jak že nespíš připojit vlek, kterej má větší celkovou než auto? To jako když na D2 mám celkovou cca 2,8 tuny a tažné na 3,5 tuny tak tam 3,5 tunovej vozík nesmím připojit? To je nějaké divné. Já jsem zatím přesvědčenej, že hmotnost vleku souvisí s řidicákem - bez skupiny E pouze do 750kg, a s tím co je napsané v papírech od auta - a to je maximální hmotnost nebržděného respektive bržděného přívěsu. Což je ovšem hmotnost v aktuální chvíli (prázdnej vozík můžu táhnout i za malým autem, pokud npřešvihnu hmotnost a budu na to mít řidičák). A dál to souvisí s hmotností auta - vlek nesmí být těžší než je aktuální hmotnost auta, respektive 1,5 násobek u aut terénních (teda jestli si ty čísla dobře pamatuju). To u LR není takovej problém - auto je těžké, i když je prázdné, ale u dodávek které jsou lehké, už to je občas zábava. Čísla prosím berte s rezervou, šlo mi spíš o princip. Další věci jako délku soupravy asi řešit nemusíme.
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 08:17
od Hanys_a_Kaca
Ja budu taky mozna porizovat vlek, tak se rozkoukavam, ale odpoved je vetsinou ukryta v otazce: Jakej vlek zalezi na tom, na co ho chces, za cim bude jezdit a co bude vozit...

Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 08:31
od MarekS
MadTom píše:Jak že nespíš připojit vlek, kterej má větší celkovou než auto? To jako když na D2 mám celkovou cca 2,8 tuny a tažné na 3,5 tuny tak tam 3,5 tunovej vozík nesmím připojit? To je nějaké divné. Já jsem zatím přesvědčenej, že hmotnost vleku souvisí s řidicákem - bez skupiny E pouze do 750kg, a s tím co je napsané v papírech od auta - a to je maximální hmotnost nebržděného respektive bržděného přívěsu. Což je ovšem hmotnost v aktuální chvíli (prázdnej vozík můžu táhnout i za malým autem, pokud npřešvihnu hmotnost a budu na to mít řidičák). A dál to souvisí s hmotností auta - vlek nesmí být těžší než je aktuální hmotnost auta, respektive 1,5 násobek u aut terénních (teda jestli si ty čísla dobře pamatuju). To u LR není takovej problém - auto je těžké, i když je prázdné, ale u dodávek které jsou lehké, už to je občas zábava. Čísla prosím berte s rezervou, šlo mi spíš o princip. Další věci jako délku soupravy asi řešit nemusíme.
Je to cca 2,5 roku zjišťoval jsem to u autoškoláka a stk, doufám,že jsem to nějak nezkonil. Právě k tomu sharanu co jsem měl 2t. na kouli takže můžu táhnout 2t. včetně vleku 1520 náklad + 480 vlek stačí celková vleku 2t. Ale maximum je právě ta celková auta 2460 ikdyž stejně můžeš jen ty 2t.Takhle mě to bylo vysvětleno.
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 08:48
od fidzi
Tohle je jedinej a správnej výklad zákona:
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 08:49
od MadTom
Jo a ještě k řidičáku - s B+E mohu auto do 3,5 tuny a vozík tuším do 4,75tuny (1,5 násobek auta), pokud je na to auto dělané. Jinak řečeno, nepotřebuju skupinu C. Dál s tím souvisí dálniční známka a případně mýto. To je ale potřeba hlídat v zahraničí - je to tam různé.
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 08:53
od MadTom
Ad hmotnost vozíku versus hmotnost auta:
jak jsem psal u aut kategorie M1 nebo N1 (osobáky resp. malé náklaďáky - oboje do 3,5 tuny) je maximální hmotnost vozíku rovna maximální hmotnosti auta, u kategorie M1G nebo N1G (terénní verze) je to 1,5 násobek. Tady nejde o brzdy, ale u schopnost se vůbec rozjet třeba do kopce. Proto má Def nebo Disko tažné typicky na 3,5 tuny, i když tolik neváží (teda podle papírů).
Takže autoškolák to vysvětloval správně, ale neřekl všechny možnosti.
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 09:13
od MarekS
MadTom píše:Jak že nespíš připojit vlek, kterej má větší celkovou než auto? To jako když na D2 mám celkovou cca 2,8 tuny a tažné na 3,5 tuny tak tam 3,5 tunovej vozík nesmím připojit? To je nějaké divné. Já jsem zatím přesvědčenej, že hmotnost vleku souvisí s řidicákem - bez skupiny E pouze do 750kg, a s tím co je napsané v papírech od auta - a to je maximální hmotnost nebržděného respektive bržděného přívěsu. Což je ovšem hmotnost v aktuální chvíli (prázdnej vozík můžu táhnout i za malým autem, pokud npřešvihnu hmotnost a budu na to mít řidičák). A dál to souvisí s hmotností auta - vlek nesmí být těžší než je aktuální hmotnost auta, respektive 1,5 násobek u aut terénních (teda jestli si ty čísla dobře pamatuju). To u LR není takovej problém - auto je těžké, i když je prázdné, ale u dodávek které jsou lehké, už to je občas zábava. Čísla prosím berte s rezervou, šlo mi spíš o princip. Další věci jako délku soupravy asi řešit nemusíme.
Takhle mě to tenkrát vysvětlili dva lidi co by to měli znát logicky mě to tak i pasovalo řek jsem si když jednou koupím T5ku ta má na kouli 2,5t pak mmůžu naložit těžší auto.
Máš pravdu v tom,že ceková DII je 2750kg a tam ten jejich výklad neplatí
Byl jsem tedy milně informován stejně tenhle vlek co mám může mít max. 2500 a když se daj plný disky tak 2600kg.
No právní otázku máme vyřešenou řidičáky taky
Já mám tenhle akorát s jinejma váhama
http://www.vapp.cz/detail/palv-20-40-192-express/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nebo tohle akorát mě by vydila ta ohrádka a tenkrát ta váha a ty co maj jen desku a oka tam se mě moc nelíbilo to vázání aut,ale zas je to takovej univerzálnější vozejk
http://www.autovia.cz/index.php?lang=cs ... idItem=188" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 18 pro 2012 09:24
od MarekS
MadTom píše:Ad hmotnost vozíku versus hmotnost auta:
jak jsem psal u aut kategorie M1 nebo N1 (osobáky resp. malé náklaďáky - oboje do 3,5 tuny) je maximální hmotnost vozíku rovna maximální hmotnosti auta, u kategorie M1G nebo N1G (terénní verze) je to 1,5 násobek. Tady nejde o brzdy, ale u schopnost se vůbec rozjet třeba do kopce. Proto má Def nebo Disko tažné typicky na 3,5 tuny, i když tolik neváží (teda podle papírů).
Takže autoškolák to vysvětloval správně, ale neřekl všechny možnosti.
Aha tak A i B je správně
Jen nezapomínat,že když máte plně naložený auto myslím to za kterým to táhneme tak se snižuje max. hmotnost taženýho přívěsu na 2700 Kg !!!!!!!!!!! Dočet jsem se to v příručce LR bylo mě furt divný,že občas se objeví DII co má na kouli 2700Kg.
Normálně je to asi jedno,ale při nějakým průseru by to mohl bej problém nárazníky navijáky a nějakej ten spolujezdec.
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 21 pro 2012 18:47
od horsik
No já má Defa TD5 a ten váží prázdnej 2,05 T. Kouli mám na 3,5 T. Takže pokud budu chtít táhnout dalšího Defa, měl bych mít vlek, kterej uveze až 2,5 T a musí vážit max 1000 kg. Bude to dohromady hmotnost soupravy 5,5 T. To je dostačující, protože v techničáku mám, že celková hmotnost jízdní soupravy nesmí překročit.6,5 T. Chápu to správně?

Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 21 pro 2012 19:26
od MadTom
Podstatné je, že můžeš táhnout vlek s hmotností 3,5t. Druhá podstatná věc je (vyplývá z předpisů), že aktuální hmotnost vleku může být v případně terénního auta maximálně 1,5 násobek aktuální hmotnosti auta. Na to bacha u kombinace plně naloženej vlek a prázdný auto. A ještě jedna věc - májí se za cca měsíc měnit předpisy ohledně řidičáků - teda kombinace B + vozík.
Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 21 pro 2012 19:50
od Sláma Karel
No a na co bacha?
1,5 násobek váhy vozidla je vždy víc jak 3,5t na vleku. Každý LR váží prázdný přes 2t. Takže je to OK. Jediný kdo to nesplňuje je možná Def 90. Ale když si do něj sedne řidič se spolujezdcem (někdy i jenom řidič

) tak už to zase splňuje.
K

Re: Jakej koupit přepravník?
Napsal: 21 pro 2012 21:18
od MadTom
Karle, máš pravdu, pro 3,5 tunovej vlek je to 2,33 tuny a to už by hubené auto s hubeným řidičem nemuselo dát. Ale zase je pravda, že hubených LR tady moc není a hubených řidičů taky ne.