Váha vzduchu
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2010 18:13
- tel.: 723681788
- auto: Freelander Discovery
- Bydliště: Ostrov u Macochy
Re: Váha vzduchu
Může klesat naměřená hodnota kg/h (z 52 na 48 během pár minut ) při zahřívání motoru , když otáčky jsou pořád stejný a stejně tak teplota a tlak nasávaného vzduchu? Někde na anglických fórech jsem četl, že hodnota 48 kg/h je na výměnu.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Váha vzduchu
Já bych řekl, že jestli to ukazuje 48 nebo 52, když to má ukazovat 50 je úplně jedno. Jednak ty čidla nejsou nějak super přesná, a jednak tam bude víc rozdílů v teplotě motoru, tlaku vzduchu, přicpání vzduchového filtru, .....
Spíš bych se podíval, jestli váha není znečištěná.
Spíš bych se podíval, jestli váha není znečištěná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2010 18:13
- tel.: 723681788
- auto: Freelander Discovery
- Bydliště: Ostrov u Macochy
Re: Váha vzduchu
Jenže jedni uvádějí, že to má ukazovat 58, druzí 55 a třetí 60. Přijde mi, že sehnat nějaké relevantní informace o LR je téměř nemožné. Váha je čištěná.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Váha vzduchu
Moje zkušenost na volnoběh za běžné teploty 50.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu
Hlavně je důležitý kolik to ukazuje pod plným plynem..
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2010 18:13
- tel.: 723681788
- auto: Freelander Discovery
- Bydliště: Ostrov u Macochy
Re: Váha vzduchu
To si nemyslím, ten spodek je nejen podle mě stejně důležitý. Pročetl jsem teď toho na internetu v zahraničních fórech a článcích docela dost. Problém je v tom, že spoustu lidí prezentuje pouze svůj názor, než nějaké opravdu předepsané hodnoty. Čím víc jsem toho přečetl, tím víc panuje shoda, že ideální hodnota pro volnoběh je 55-57, naprosto hraniční je 50 a vše pod 50 je na výměnu. Hodnoty pro zatížení jsou samozřejmě taky důležitý, ale pokud to jde blbě už od spodu, tak už to nezachrání. Objednal jsem tedy raději novou z LR Direct MHK100620G.C8 VDO za 2600,- včetně cla, DPH a poštovným.
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Váha vzduchu
Jenom drobnost - TD5ka umí jezdit úplně bez váhy vzduchu - euro2 motory lépe než euro3 motory. Základ pro řízení motoru je MAP - tedy tlak vzduchu v sání.
Takže jako základní je toto čidlo vyčistit, protože od bordelu z EGRu nebo od oleje z turba může být velmi špinavé a potom se zpomalují jeho reakce a motor jde do výkonu prostě pomaleji.
Takže jako základní je toto čidlo vyčistit, protože od bordelu z EGRu nebo od oleje z turba může být velmi špinavé a potom se zpomalují jeho reakce a motor jde do výkonu prostě pomaleji.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2010 18:13
- tel.: 723681788
- auto: Freelander Discovery
- Bydliště: Ostrov u Macochy
Re: Váha vzduchu
Mám euro 3 (zapomněl jsem dodat), to používá pro dávku paliva signál MAF a otáček motoru. Čidlo MAP mám samozřejmě vyčištěné.MadTom píše: ↑22 úno 2022 11:40 Jenom drobnost - TD5ka umí jezdit úplně bez váhy vzduchu - euro2 motory lépe než euro3 motory. Základ pro řízení motoru je MAP - tedy tlak vzduchu v sání.
Takže jako základní je toto čidlo vyčistit, protože od bordelu z EGRu nebo od oleje z turba může být velmi špinavé a potom se zpomalují jeho reakce a motor jde do výkonu prostě pomaleji.
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2010 18:13
- tel.: 723681788
- auto: Freelander Discovery
- Bydliště: Ostrov u Macochy
Re: Váha vzduchu
V případě přerušení dat z MAF při euro3 přebírá ECU data z MAP senzoru. Jde ovšem i spotřebu.
Re: Váha vzduchu
To si ale objednal to samý, co už máš, ne? Siemens to bylo, když bylo VDO pod ním, teď pod Continentalem, takže ti přijde zase 5WK9607Zkelf píše: ↑22 úno 2022 09:44To si nemyslím, ten spodek je nejen podle mě stejně důležitý. Pročetl jsem teď toho na internetu v zahraničních fórech a článcích docela dost. Problém je v tom, že spoustu lidí prezentuje pouze svůj názor, než nějaké opravdu předepsané hodnoty. Čím víc jsem toho přečetl, tím víc panuje shoda, že ideální hodnota pro volnoběh je 55-57, naprosto hraniční je 50 a vše pod 50 je na výměnu. Hodnoty pro zatížení jsou samozřejmě taky důležitý, ale pokud to jde blbě už od spodu, tak už to nezachrání. Objednal jsem tedy raději novou z LR Direct MHK100620G.C8 VDO za 2600,- včetně cla, DPH a poštovným.
https://mlparts.cz/autodily/land-rover/ ... sort=price
Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 14912
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Váha vzduchu
používá to jak MAF tak MAP, tedy oboje dohromady. Když je MAF vadná, tak jede jenom podle MAP.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2010 18:13
- tel.: 723681788
- auto: Freelander Discovery
- Bydliště: Ostrov u Macochy
Re: Váha vzduchu
A to je špatně? Snad jsem si objednal novou, protože ta stará už nemá hodnoty co má mít. Je v autě bůhví jak dlouho. Ona ta váha totiž není nadosmrti. Objednal jsem si raději s označením "G" na konci čísla MHK100620G. Našel jsem údajně VDO i bez toho "G" na konci, tak nevím zda se opravdu jedná ten stejný díl. Možná ano, ale raději jsem volil to "Géčko"masar píše: ↑22 úno 2022 12:51To si ale objednal to samý, co už máš, ne? Siemens to bylo, když bylo VDO pod ním, teď pod Continentalem, takže ti přijde zase 5WK9607Zkelf píše: ↑22 úno 2022 09:44
To si nemyslím, ten spodek je nejen podle mě stejně důležitý. Pročetl jsem teď toho na internetu v zahraničních fórech a článcích docela dost. Problém je v tom, že spoustu lidí prezentuje pouze svůj názor, než nějaké opravdu předepsané hodnoty. Čím víc jsem toho přečetl, tím víc panuje shoda, že ideální hodnota pro volnoběh je 55-57, naprosto hraniční je 50 a vše pod 50 je na výměnu. Hodnoty pro zatížení jsou samozřejmě taky důležitý, ale pokud to jde blbě už od spodu, tak už to nezachrání. Objednal jsem tedy raději novou z LR Direct MHK100620G.C8 VDO za 2600,- včetně cla, DPH a poštovným.
https://mlparts.cz/autodily/land-rover/ ... sort=price
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2010 18:13
- tel.: 723681788
- auto: Freelander Discovery
- Bydliště: Ostrov u Macochy
Re: Váha vzduchu
Zde jsem čerpal označení jednotlivých MAF. https://www.litep4x4.cz/mhk100620-vaha-vzduchu/
Re: Váha vzduchu
Pardon, špatně jsem četl, já měl za to že si už kupoval novou a zlobí ti.
Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: 04 bře 2010 18:13
- tel.: 723681788
- auto: Freelander Discovery
- Bydliště: Ostrov u Macochy
Re: Váha vzduchu
Tak váha vzduchu z UK dorazila.
Po výměně za starou došlo k očekávanému. Hodnota za volnoběhu stoupla z původních 48l/h na 57l/h a auto se chová konečně jak jsem očekával. Konečně jede i od spodních otáček, nemusím motor tolik vytáčet, aby to další kvalt pobral a kopce které jsem musel dávat za 3, teď s přehledem vezme čtyřka. Takže doporučuji všem, komu Td5 euro3 nejde jak by čekal, změřit si kolik váha skutečně dává. Těch 2600kč byla investice, která za to opravdu stojí!
Po výměně za starou došlo k očekávanému. Hodnota za volnoběhu stoupla z původních 48l/h na 57l/h a auto se chová konečně jak jsem očekával. Konečně jede i od spodních otáček, nemusím motor tolik vytáčet, aby to další kvalt pobral a kopce které jsem musel dávat za 3, teď s přehledem vezme čtyřka. Takže doporučuji všem, komu Td5 euro3 nejde jak by čekal, změřit si kolik váha skutečně dává. Těch 2600kč byla investice, která za to opravdu stojí!
- Pist
- Příspěvky: 674
- Registrován: 25 říj 2011 16:37
- tel.: 724754310
- auto: LR disco 2 td5
- Bydliště: Kdyne
Re: Váha vzduchu
Máte někdo odzkousenou i jinou váhu nebo brát jen VDO tady co je v tom. Odkazu nahoře je ok?
LR. Disco I 300 TDI - 2"lift, 235/85/16. zahradka , snorchel. LR Disco td5-2"lift zahradka
- Kokesek
- Příspěvky: 4442
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu
Pouze original vdo/siemens/continental
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Pist
- Příspěvky: 674
- Registrován: 25 říj 2011 16:37
- tel.: 724754310
- auto: LR disco 2 td5
- Bydliště: Kdyne
Re: Váha vzduchu
Diky
LR. Disco I 300 TDI - 2"lift, 235/85/16. zahradka , snorchel. LR Disco td5-2"lift zahradka
- pojir
- Příspěvky: 2547
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váha vzduchu
Tak jsem se nechal inspirovat. Mel jsem hrozne line rozjezdy a plyn byl v nizsich otackach dost tupy. Kdyz jsem se rozjizdel z klidu, tak do doby, nez zabralo turbo, se auto davalo do pohybu vzdycky stejne pomalu bez ohledu na to, jak moc jsem seslapnul plyn. Podle nanocomu stara vaha ukazovala na volnobeh po zahrati hodnoty kolem 46-47. Objednal jsem novou od VDO, ta na volnobeh ukazuje pres 60. Rozjezdy i reakce na plyn v nizsich otackach jsou naraz o dost prijemnejsi. Takze rozhodne doporucuju.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.