Stránka 1 z 1
držák rezervy
Napsal: 14 úno 2013 10:09
od tomáš štěpnička
Ahoj. chtěl bych se zeptat zda máte někdo na Defu držák rezervy né přímo na zadních dveřích,ale na takovém tom trubkovém rámu co má svoje panty.
chci něco takového vyrábět a tak bych se chtěl informovat jak je to řešeno ......otvírá se to nějak společně s dveřmi,nebo se musí nejdříve otevřít rezerva a pak teprve dveře?
kdyby bylo foto tak by to bylo super
předem díky
Re: držák rezervy
Napsal: 14 úno 2013 10:15
od Tomas K (tkala)
Mám to ještě jinak a to od původního majitele a vypadá to funkčně. Na nárazníku je přišroubovaná šibenice na kterou kolo při zavření dveří naklouzne a tak je přidělané na dveřích ale opřené o pevnou podložku - šibenici. Jednoduchý a funkční udělátko...
Tom
Re: držák rezervy
Napsal: 14 úno 2013 10:24
od KENY
Tomas K (tkala) píše:Mám to ještě jinak a to od původního majitele a vypadá to funkčně. Na nárazníku je přišroubovaná šibenice na kterou kolo při zavření dveří naklouzne a tak je přidělané na dveřích ale opřené o pevnou podložku - šibenici. Jednoduchý a funkční udělátko...
Tom
Hm.... a nějaká ta fotečka až bude trochu času???
Dík
Re: držák rezervy
Napsal: 14 úno 2013 10:51
od tomáš štěpnička
no musím to nějak vyřešit...páč se obávám že kdybych rezervu přidělal přímo na dveře,tak by asi dlouho nevydrželi

Re: držák rezervy
Napsal: 14 úno 2013 11:01
od KENY
tomáš štěpnička píše:no musím to nějak vyřešit...páč se obávám že kdybych rezervu přidělal přímo na dveře,tak by asi dlouho nevydrželi

Vydrží, je to pracovní auto
Až do té doby než začneš po té rezervě ještě poskakovat při lezení nahoru a podobných akcích.
Mám chabých sto kilo a ještě je po dvou letech pořád dokážu zavřít! Ale dá to práci

Re: držák rezervy
Napsal: 14 úno 2013 11:05
od tomáš štěpnička
no nejsem si tím uplně jist
není to nic bytelného

Re: držák rezervy
Napsal: 16 úno 2013 08:32
od mikihran
Věř,že je to třikrát bytelnější,jak ta hloupě vymyšlená hrazda.Aretačním šroubem přizpůsobuješ dle pneu,nerachotí to v terénu a hlavně to nijak nedeformuje místa upnutí,tak jak hrazda a dveře v podstatě nenesou nic"na rozdíl od hrazdy.Když to propočítáš jak nosník s pnutím a skrutem,je to geniální vynález.Lze zdokonalit tím,že lze udělat nasunovací,kdyby někomu vadilo těch pár cm při nalézání do zadu.Já to nevymyslel,ale okopíroval od kamaráda,který to má pár let na 90,která jezdí jen Libavou"takže motohodiny,né km" a ty největší prasárny a hrůzy a dlouho jsem mu to kontroloval a konstatoval geniální,jednoduché s desetikorunovými výrobnímy náklady.Udělá v podstatě každý sám.A když se podíváš na H2,tak podobnou mechaniku"myslím pnutí ,skrut"používají na svých rámech i oni.A to nejkrásnější,že to nejde vůbec vidět

,takže víc jak doporučuji.A" Tomás T"není zrovna žádný drobeček,a když po tom skákal nahoru,dolů,když lezl na zahrádku,tak se dveře ani nehly,což se nedá říct u těch trojůhelníků,na kterých jsou vůle ,aby to pracovalo mechanicky,při otvírání dveří
Re: držák rezervy
Napsal: 16 úno 2013 09:50
od lukes
mikihran píše:Věř,že je to třikrát bytelnější,jak ta hloupě vymyšlená hrazda.Aretačním šroubem přizpůsobuješ dle pneu,nerachotí to v terénu a hlavně to nijak nedeformuje místa upnutí,tak jak hrazda a dveře v podstatě nenesou nic"na rozdíl od hrazdy.Když to propočítáš jak nosník s pnutím a skrutem,je to geniální vynález.Lze zdokonalit tím,že lze udělat nasunovací,kdyby někomu vadilo těch pár cm při nalézání do zadu.Já to nevymyslel,ale okopíroval od kamaráda,který to má pár let na 90,která jezdí jen Libavou"takže motohodiny,né km" a ty největší prasárny a hrůzy a dlouho jsem mu to kontroloval a konstatoval geniální,jednoduché s desetikorunovými výrobnímy náklady.Udělá v podstatě každý sám.A když se podíváš na H2,tak podobnou mechaniku"myslím pnutí ,skrut"používají na svých rámech i oni.A to nejkrásnější,že to nejde vůbec vidět

,takže víc jak doporučuji.A" Tomás T"není zrovna žádný drobeček,a když po tom skákal nahoru,dolů,když lezl na zahrádku,tak se dveře ani nehly,což se nedá říct u těch trojůhelníků,na kterých jsou vůle ,aby to pracovalo mechanicky,při otvírání dveří
....a můžeme tedy poprosit o foto...? Děkuji
Re: držák rezervy
Napsal: 18 úno 2013 16:26
od tomáš štěpnička
taky bych rád viděl foto
Re: držák rezervy
Napsal: 18 úno 2013 16:59
od Tomas K (tkala)
Máte to mít.
Na té druhé fotce nejsou dovřené dveře, proto je to vyosené.
Tom
Re: držák rezervy
Napsal: 28 úno 2013 21:05
od PavelU
Zajímavé řešení, ta podložka na kterou najede rezerva je výškově stavitelná?
Re: držák rezervy
Napsal: 28 úno 2013 21:20
od Tomas K (tkala)
Ano je, v tom "kloboučku" je závit a pod ním kontramatka. Zkus rozkliknout ten dolní obrázek, je to trochu vidět.
Tom
Re: držák rezervy
Napsal: 27 bře 2013 22:32
od míraa
Moc hezký nápad a levné řešení

Re: držák rezervy
Napsal: 27 bře 2013 23:00
od lumberjack
Sám za sebe teda myslim, že až taková výhra to není. Nepodceňoval bych až tolik pevnost držáku originálního. Jo, je možná trochu na hovno, ale mám vyzkoušený, že, když jsem zacouval rezervou do stromu a jednou doslova nemohl otevřít zadní dveře, tak stačil hupcuk, přivázat zase za strom a narovnat do téměř původního stavu. Ta šibenička je tam podle mě jen k hovnu... Když lezete denně do nákladního prostoru, nemáte stupačku, protože vám Eliott vysvětlí, že takovou kravinu nepotřebujete, tak bych to po třetím kontaktu s mojí holení nekompromisně sundal

Nevim, prostě mě celkovej význam tohodle udělátka uniká... Ani v terénu to přeci nijak nepomůže ne? Je to jen takový šidítko nebo mě přesvědčte o opaku :-D
Re: držák rezervy
Napsal: 28 bře 2013 08:18
od Tomas K (tkala)

Nemám potřebu Tě přesvědčovat o opaku.
Nicméně fakt je, že kolo na té šibenici sedí a spíš nadlehčuje dveře místo toho aby je zatěžovalo. Jestli je to k prdu nevím. Nepraštil jsem se o to ještě ani jednou, ale mám stupačku.
Tom
Re: držák rezervy
Napsal: 28 bře 2013 13:22
od komin
Casom sa dvere skryvia tak ze ti hore pri zavretych dverach nedoliehaju na tesniacu gumu a tecie ti odtial do auta

Re: držák rezervy
Napsal: 28 bře 2013 20:25
od lumberjack
V pohodě, stejnak bys mě asi nepřesvědčil :-D Aby to skutečně plnilo funkci, tak bys to musel přeci pokaždém zavření dotáhnout na doraz ke kolu ne... Což bych teda určitě dělat 20x a vícekrát za den nechtěl. Dveře se vyvěsí, to jo, ale nechaji se různě poupravovat a zase se dovíraji. Mě se teda spíš prodřelo to spodní těsnění a do auta mi teče všudemožně, ale horem, kolem zadních dveří ne. Nic proti tomu nemám, jen to, že bych to na autě nechtěl a že to byla jediná záporná reakce, tak ale od to forum je ne...

Až se mi rezerva vyrve ze dveří, slibuju, že si tady nasypu popel na hlavu...
Re: držák rezervy
Napsal: 31 bře 2013 22:04
od Pama
Na mé první 90ce byly zadní dveře v podélné rovině ve vnitřních profilech úplně rozloupnutý.
Přikládám to práci rezervy za jízdy v terénu.
Ještě než jsem dveře svařil, koupil jsem držák rezervy uchycený na boku karoserie.
Po těchto obrázcích si na Defoše dám tuhletu ptákovinku, myslím že v terénu to pomůže dost
a jinde to není potřeba, alespoň doufám.
Re: držák rezervy
Napsal: 01 dub 2013 23:49
od lumberjack
Myslim, že mnohem větší nepřítel dveří je 100 km/h jízda po D1 než pomalá jízda terénem...