Stránka 1 z 1

Hlava motoru TD5

Napsal: 28 úno 2013 16:02
od Land Jirka
Tak mě taky postihla nemoc motorů 15P :evil:
tak navážu na toto vlákno http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... ta+v+oleji" onclick="window.open(this.href);return false;
a dám pár info o opravě.
Protože se to týká defíků i diskoték tak to dávám sem.

Více oleje jsem poprvé zaregistroval pře dvěma měsíci, tak jsem si začal hladinu hlídat...
Ze začátku moc olej nepřibýval ... asi půl ceňtáku na měrce za 500km .
Proběhla výměna oleje + výměna těsnění a "o" kroužků vstřikovačů ale za měsíc (700km) už byl viditelnej nárůst oleje na měrce asi o centimetr

tak dnes došlo na jediné konečné řešení a to je špaňelská hlava http://www.amc.es/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; , která má vyřešen problém s ovalitou a praskáním uložení vstřikovačů.

Protože jsem si nechtěl zabírat místo na zvedáku a omezovat se v dílně, dělám to ve skladě.
Ještě že má diskoška svoje vlastní zvedací zařízení :D

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 28 úno 2013 16:08
od Land Jirka
na druhé a třetí fotce je ten hlavní rozdíl oproti origo hlavě.
Síla stěny uložení vstřiků je skoro dvojnásobná
origo hlava min 4mm
španěl min 7,5mm

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 28 úno 2013 16:27
od visby
je to ta ista hlava ako od turnera?;-)

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 28 úno 2013 17:37
od MarekS
Sčítals to kolik to víde materiál a práce mám taky motor 15P zatím bez problémů.

Klidně SZ dík.

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 28 úno 2013 18:34
od Land Jirka
visby píše:je to ta ista hlava ako od turnera?;-)
Kupoval jsem na ebay, ale myslím, že bude od Turnera stejná.
MarekS píše:Sčítals to kolik to víde materiál .
Dnes jsem to teprve rozdělal.
Musím ještě přebrousit svody (byly už načatý) a dám i novej regulátor tlaku paliva, žhaviče atd, protože při představě, že bych ty věci měnil za tím webastem, ovládáním navijáku a přidanejma relátkama od všech těch doplňků mě polejvá pot... :P
přijdou i pevnostní štefty na vejfukový svody.
Načipovaný a upravený auto si žádá své.... 8)

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 28 úno 2013 18:46
od Honzan
uff, jeste ze jsem socka a mam hluboko do kapsy, protoze na tim krasavcem jsem slintal docela dlouho nez jsi ho poridil...tak ted jsem se opotil, zlata 300 ...
Kdy budes mit cas na moji disko? budu pres vikend pryc, ale klidne ti ji tam v patek odpoledne dovezu... :D

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 01 bře 2013 11:45
od habakuk
Tak se podezření potvrdilo :sad budeš hledat kde je to prasknutý. Třeba stříknout barevnou, která ukáže trhliny? Normálně jsem dostal strach.

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 01 bře 2013 12:23
od visby
habakuk píše:Tak se podezření potvrdilo :sad budeš hledat kde je to prasknutý. Třeba stříknout barevnou, která ukáže trhliny? Normálně jsem dostal strach.
ja som nad tym rozmyslal, ale zatial mam vobec problem sa dostat k umytiu hlavy a to som ju menil 1.5roka dozadu;-)

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 01 bře 2013 12:36
od Hanys_a_Kaca
Tady tak mezi radky ctu, ze si myslite, ze 10p hlavy by mohly na uniky nafty do oleje (jinudy nez netesnymi vstriky - O-krouzky) trpet mene nez ty nasleduji. Chapu to dobre? Jakoze mi (10p) hrozi akorat ty podlozky a okrouzky? Jinak jsem nekde zaznamenal tezi, 10p se nedavalo do defu, tak do myho se davalo.

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 01 bře 2013 13:02
od Land Jirka
10P se dával do defů souběžně s diskoškou přibližně do roku 2002
u 10P hrozí praskání hlavy do vodního prostoru a z tohoto důvodu proběhla modifikace hlavy na jeden naftovej kanál vnitřkem a druhej venkem (u 15P) ale modifikace se moc nepovedla a přinesla zeslabení hlavy jinde...

Sem se někde dočet, že LR zadal úpravu hlavy 15P u firmy AMC, ale snad nikdy neproběhla montáž upravené hlavy od AMC na auto ve výrobě Land Roverů a až do konce výroby tam montovaly hlavy o kterých každý věděl, že jsou průserové :evil:

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 01 dub 2013 19:35
od MarekS
Jirko jedna technická otázka ohledně tlaku paliva v hlavě když při vyplém motoru zapnu klíček čerpadlo natlačí 4 bary a vypne tak mě tlak klesne na 0. Na přívod jsem dal jednocestnej ventil abych vyloučil,že to odteče přívodem zpátky.
Myslím,že by ho tam měl podržet regulátor měl by bejt na konci systému,manometr jsem dal na rychlospojky na vstup do regulátoru.

:?: :?: :?:

Dík

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 02 dub 2013 07:08
od Land Jirka
Když to měřím svým měřákem, tak to dělá stejně tzn, že po vypnutí klíčku to klesne na nulu

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 02 dub 2013 08:15
od MarekS
Land Jirka píše:Když to měřím svým měřákem, tak to dělá stejně tzn, že po vypnutí klíčku to klesne na nulu
Hmmmm tak nevím čerpadlo tlačí 4 bary po vypnutí čerpadla tlak klesne a já při +2 ráno dlouho točím než chytne pak už celej den v pohodě ikdyž už 2x nechtěl chytit ani teplej nádrž plná takže ventilek ve filtru asi ne tak nevím. Mám furt podezření na padání nafty,protože ten start teplího auta je taky takovej měkej nafta do oleje nejde protože už jsem dolejval a měrku jsem očuchával.

:?:

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 02 dub 2013 08:21
od Kokesek
jedna se o tzv ztratovou regulaci. Pokud je na vstupu dostatek paliva, pak je vystup regulovan na pozadovanou mez. Jestlize odstrihnete privodni tlak. vstup se zacne rovnat vystupu. tedy postupne 0. pokud budes mit na regulatoru 0 tlak neznamena to ze je vadne cerpadlo nebo regulator. Problem nastane pokud se ti bude dostavat vzduch do kanalu hlavy nebo za regulator. Pak budes mit dlouhe starty. zapni klicek vicekrat za sebou, poslouchej jestli je zmena a pak startuj. idealni stav je kdyz si hodis tecko za regulator a koukas na tlak pri staru a za jizdy. Odhalis chybu regulatoru a cerpadla. Tim padem vyloucis jejich vadu. a muzes se zamerit na prisavani vzduchu. Obecne plati ze kapalina ven neprojde, ale vzduch si to pri vypnuti cucne.

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 24 srp 2015 12:29
od azni
Chlapi, muzu se zeptat, z ceho mate udelanej manometr na mereni tlaku paliva ? Hlavne teda koncovky, nechci kupovat "na zkousku", i na vrakaci jsou trubky drahy jak cert... :( Diky !

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 24 srp 2015 14:23
od Land Jirka
stačí ti starej regulátor tlaku paliva - z toho vezmeš rychlospojku i ten protikus do přívodní hadice od filtru potom nějakou gumovou hadici spony a manometr a t-kus :grin:

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 24 srp 2015 14:39
od azni
:yes

Re: Hlava motoru TD5

Napsal: 24 srp 2015 14:45
od MarekS
Manometr s dej s glicerínem jinak nic neuvidíš. Jestli jsi někde od Jičína můžu ti to půjčit taky jsem to dělal.