Stránka 1 z 1

Elektrický Defender ?

Napsal: 28 úno 2013 18:48
od Martin_H
Svět se asi už definitivně zbláznil :(
http://www.novinky.cz/auto/294691-teren ... pohon.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 28 úno 2013 18:54
od Rover
Možná za chvíli jediná šance jak se legálně svézt Defenderem...

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 28 úno 2013 20:19
od The Siki
No fuuj to je hnus.... 80km dojezd k čemu to je dobry??

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 28 úno 2013 20:23
od Rover
Na machrování v nízkoemisních zónách...

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 28 úno 2013 21:01
od MadTom
Dobré je to na vývoj, a testování. Však to tam taky píšou. Dovedu si představit systém, kdy v každém kolem bude 50kW motor a jinak nebudou žádné převody. Dál akumulátory a nějakej menší dieselgenerátor, kterej je bude dobíjet. Váhově by to mohlo vyjít stejně, provozně lépe - elektromotory mají plnej kroutící moment už od nulových otáček a dají se výborně regulovat. Jediné co je problém, je dnes cena a životnost baterií. Vývoj směřuje i tímto směrem. Hlavní výhoda je možnost skoro libovolně si jednotlivé komponenty uspořádat po autě, což dnes moc nejde.

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 28 úno 2013 21:21
od RudaK
Rover píše:Na machrování v nízkoemisních zónách...
Jestli tam bude někde olej,tak stejně poteče a tak ho do těch zón stejně nepustí " zelení " :)

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 28 úno 2013 21:39
od Maxsel
MadTom píše:Dobré je to na vývoj, a testování. Však to tam taky píšou. Dovedu si představit systém, kdy v každém kolem bude 50kW motor a jinak nebudou žádné převody. Dál akumulátory a nějakej menší dieselgenerátor, kterej je bude dobíjet. Váhově by to mohlo vyjít stejně, provozně lépe - elektromotory mají plnej kroutící moment už od nulových otáček a dají se výborně regulovat. Jediné co je problém, je dnes cena a životnost baterií. Vývoj směřuje i tímto směrem. Hlavní výhoda je možnost skoro libovolně si jednotlivé komponenty uspořádat po autě, což dnes moc nejde.
Souhlas. Kamarád měl nějakou dobu eletromobil (jedna z prvních generací vyrobená před rokem 2000). Byla s ním sranda. Před pár lety to byl na silnici nevídaný jev. Auto, které jede absolutně bezhlučně a nevrčí... To bylo vykroucených krků. U pumpy požádal o plnou nádrž nafty. Obsluha šla k víčku nádrže, natakovala celé tři litry a koukala na toho exota, co chctěl natankovat, když měl plno. Auto totiž mělo za klasickým víčkem malou naftou nádrž kvůli topení. Elektromobil neměl klasickou chladící soustavu a tak netopil. Topení tam bylo řešené naftovým bufíkem a tou malou nádrží místo původní. Nemělo to klimu, protože by jí musel pohánět další elektromor. Tehdy jsem mu fandil. To auto mělo oficiálně o 70% méně pohyblivých mechanických dílů, které souvicí s pohonem (a můžou se pokazit :)). Žádný motor se sáním a vstřikováním, žádný rezavý výfuk, žádná převodovka. Nepotřebuje chladící kapalinu ani oleje do motoru a převodovek. Jediný olej byl v diferáku. Bez ohledu na chybějící vůni spáleného benzínu jsem zvědavý, kam ten vývoj dojde.

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 28 úno 2013 21:49
od Jenda
Nic noveho,to uz tu je a stylove - http://www.youtube.com/watch?v=lSV_46y6ufs" onclick="window.open(this.href);return false;
A tady je dalsi - http://www.youtube.com/watch?v=8A7X10cauLw" onclick="window.open(this.href);return false;

H.

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 01 bře 2013 08:57
od Martin_H
The Siki píše:No fuuj to je hnus.... 80km dojezd k čemu to je dobry??
Jsem schopen zůstat v lese s prázdnou nádrží. S tímhle dojezdem bych tam ani nedojel :)

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 01 bře 2013 10:17
od The Siki
Tak myšlenka elektromobilu není nic nového. První elektromobil byl už v r. 1835 ale vždy to naráželo a naráží na neefektivní baterie, které jsou z hlediska intenzity uložené energie (poměr kW/kg) velmi nedokonalé... Pokavaď bude naftařská loby určovat světovou ekonomiku, nebudou pořádné elektromobily...... Taky jsem seděl v Priusu (to je tedy hybrid) a libilo se mi děsit lidi. Pokud to jede pomalu není to slyšet protože to jede na elektromobil... veelká legrace. Ale u terénniho auta, u kterého se dá předpokládat jízda mimo město a tudíž mimo nabíjecích stanic, mi to připadá mimo mísu..... Naopak u nějakýho pižďucha s kterým bych jezdil jenom do práce a z práce, tam mi to připadá dobrý..... Jenom u nás na Čerňáku jsou dvě dobíjecí stanice pro elektromobily...... :shock: Siki

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 01 bře 2013 10:40
od Martin_H
No právě, jestli byl první elektromobil na světě už v roce 1835 a dodnes nikdo nepřišel s funkční baterií, tak to asi o něčem svědčí ....

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 01 bře 2013 11:02
od MadTom
Svědčí to o jediném - na benzín, naftu nebo plyn to zatím jde jednodušeji a tím i levněji. Druhá věc je, čím případné baterie nabíjet. A to už nesouvisí s ekologií nebo jinýma zelenýma kecama, ale s technikou a tím i ekonomikou.
Elektrický terenní auta zkouší už i americká armáda.

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 01 bře 2013 11:05
od The Siki
No on totiž elektromobil vlastně není vůbec ekologický. Jeho budoucí ekolikvidace je daleko finančně náročnější než u vozu s klasickým pohonem.....

Re: Elektrický Defender ?

Napsal: 01 bře 2013 12:34
od Navi
MadTom píše:Dobré je to na vývoj, a testování. Však to tam taky píšou. Dovedu si představit systém, kdy v každém kolem bude 50kW motor a jinak nebudou žádné převody. Dál akumulátory a nějakej menší dieselgenerátor, kterej je bude dobíjet. Váhově by to mohlo vyjít stejně, provozně lépe - elektromotory mají plnej kroutící moment už od nulových otáček a dají se výborně regulovat. Jediné co je problém, je dnes cena a životnost baterií. Vývoj směřuje i tímto směrem. Hlavní výhoda je možnost skoro libovolně si jednotlivé komponenty uspořádat po autě, což dnes moc nejde.
Přesně tak. Prakticky všechny elektromobily a hybridy jsou jen testovací a vývojové záležitosti tlačené mezi lidi ovlivněné módní ekovlnou.
Ale až přijdou palivové články, tak se nabitých zkušeností využije a po nějakém spalovacím motoru nikdo ani nevzdechne. Leda nostalgicky jako dnes po páře.
Jenže problém je kdy se jim ty palivové články konečně podaří dostat do běžně použitelného stavu.