Stránka 1 z 1
STK....
Napsal: 10 dub 2013 09:14
od zip74
Dobrý den všichni,
mám takový asi hloupý dotaz. Dodnes pořádně nechápu jak přesně funguje visko spojka, neb co jsem neviděl rozebrané.....
Jen samá teorie.
Tak mne tedy zajímá, jak probíhá na STK zkouška brzd na válcích, když se podle technických údajů připojí automaticky zadní náhon přes visko při cca 8% prokluzu přední nápravy...?
Ptám se proto, protože mne to za nedlouho čeká a tak bych rád věděl co a jak, třeba aby mi ještě něco nepokazili....
Předem moc děkuji za odpovědi. Petr.
Re: STK....
Napsal: 10 dub 2013 10:05
od Mirko
Ahoj Petře,
dotaz není hloupý
toto jsem na STK taky řešil, protože můj Range má mezinápravovou Visko a nechtěl jsem, aby mi z válců odjel velkým skokem nebo mi zničili právě tu viskospojku.
Řešení (dle mého technika STK již celkem běžné, protože takových čtyřkolek s viskospojkou je poměrně dost):
Každý válec pod koly jedné nápravy se točí jiným směrem, tudíž veškerý pohyb pobere diferenciál v nápravě. Kardan k rozvodovce, respektive viskopsojce, se ani nezačne točit.
Pokud to někde neumí, jdi jinam. Ideální by byla zkušebna s válci pro všechny 4 kola.
Mirko
Re: STK....
Napsal: 10 dub 2013 10:26
od Tim
Nebo Ti na STK napíší do protokolu, že to nelze... Jsou na to výjimky, že Ti u takových aut brzdy nemusí zkoušet.
Re: STK....
Napsal: 10 dub 2013 10:43
od fugín
Každá dobrá STK by tohle měla vědět,pokud ne,bývá sranda

Re: STK....
Napsal: 10 dub 2013 11:05
od y.sajty
Jak funguje vis.spojka a jak vypadá v rozebraném stavu,čistění +doplnění viskosní kapalinou najdeš na servru YOU TUBE.Bohužel tam opravují spojku na WW Transporter.Tato jde rozebeat a složit na rozdíl od anglánů.Možná by nebylo od věci kdyby ji nějaký šikula skusil dopasovat na FREE.Byla by to bomba!Najde se někdo?
Re: STK....
Napsal: 24 dub 2013 12:44
od zip74
Tak vám tedy moc děkuji za názory, jak jsem dopadl, dám samozřejmě vědět.....
Re: STK....
Napsal: 22 kvě 2013 23:29
od jarmik
Tak jsem byl po 2 letech opět STK - stále už po 3tí u stejný stanice v Chebu a nic se nezměnilo opět mě technik řekl, že brzdy zkusí venku na dvorku

- pak mě nalepil nálepku a na 2 roky opět

Re: STK....
Napsal: 23 kvě 2013 11:52
od Jirka I
Stejně tak u nás v Chomutově

Re: STK....
Napsal: 29 kvě 2013 17:38
od zip74
Vážení přátelé,
tak jak jsem slíbil, tak píšu.....byl jsem na STK v Kralupech nad Vltavou a bylo mi řečeno, že na vozech s trvalým pohonem všech čtyř kol a u vozidel se samočinou mezinápravovou spojkou a td. kde si nejsou 100% jisti pohonem, raději brzdy nezkoušejí. STK v naší republice nejsou vybaveny pro zkoušku účinku brzd u vozidel této konstrukce, leda prý tak výzkumný ústav.....
Tak tedy s FREE na válce nejezdí!!!!
S pozdravem Petr ZITA.
Re: STK....
Napsal: 03 črc 2013 22:29
od Invi
zip74 píše:Vážení přátelé,
tak jak jsem slíbil, tak píšu.....byl jsem na STK v Kralupech nad Vltavou a bylo mi řečeno, že na vozech s trvalým pohonem všech čtyř kol a u vozidel se samočinou mezinápravovou spojkou a td. kde si nejsou 100% jisti pohonem, raději brzdy nezkoušejí. STK v naší republice nejsou vybaveny pro zkoušku účinku brzd u vozidel této konstrukce, leda prý tak výzkumný ústav.....
Tak tedy s FREE na válce nejezdí!!!!
S pozdravem Petr ZITA.
No jenom jestli nejsou v těch Kralupech 100 let za vopicema. Aktuálně jsem pár měsíců po STK, tu jsem dělal ve FM (stk-frydekmistek.cz/). Technik se pro jistotu zeptal jestli je free (odhadl nebo věděl ale jistota je jistota) permanentní čtyřkolka, nastavil to v kompjůtru a hurá na brzdy. Každou nápravu zvlášť, bez ztráty kytičky. Doteď mě nenapadlo, že dneska existují STK co si neumí poradit se čtyřkolkama. Naopak jsem si myslel, že ten jejich jednonápravový perpentikl už je nějaká výběhovka. Tak asi není

Hehe, furt se učím

Re: STK....
Napsal: 04 črc 2013 09:18
od bata
Přesně tak, jezdím do Kostelce nad černými lesy a taky mi to v pohodě otestují. Kralupy nad Vltavou asi slabší oddíl

Re: STK....
Napsal: 23 říj 2013 10:36
od fugín
Tak sem byl včera na STK v Hradci Králové v OLFIN Car. Po upozornění technika u válců že je auto čtyřkolka namachrovaně odsekl že ví,a že jsou na to vybavený. No řekl bych že zrovna ne moc dobře. Pořád se mu nějak nedařilo a nakonec povídá že si nenechá kvůli mě zkurvit brzdy na válcích,no nedalo mu to a ještě jednou to zkusil. Cosi najednou ve stolici zakřupalo a bylo po ní....a pak že free 1,8 je slaboučký

. Auto prošlo STK bez ztráty kytičky,dostal sem slevu na příští kontrolu a mazal domů s pocitem dobře odvedené práce.
Re: STK....
Napsal: 23 říj 2013 19:05
od Zizal
Zalezi na STK. V zari jsem byl poprve s freeckem - na STK jsem jezdil s golfem, takze visco neni problem, jsem tam znama firma s ctyrkolkou (pri prvni navsteve se sesla cela technicka zkouknout Golfa Country

).
Tentokrat jsem dojel blbe a po obede se majitel STK rozhodl pracovat - docela jsem se nasmal jak pracoval poctive - tahal za pasy, hral si s oknama a pak s tim najel na valce. Kdyz stravil 10 minut pod autem, kde pocital puchyrky rzi, tak mu asi utekl kardan a visko, takze freecko skakalo po valcich se zablokovanyma kolama. Kdyz jsem borcovi rekl, ze to asi dela blbe, protoze je to ctyrkolka a na tu vetsinou na brzde technik neco pomacka na ovladaci, tak me vyhodil za spatne umistene denni sviceni a orezlou sponu na vyfuku

Kdyz jsem tam prijel na druhou technickou tak se technik smal, ze sef pak studoval ovladani brzdy pro ctyrkoly...
Skoda ze ta brzda neodesla to bych se asi smichy neudrzel

Re: STK....
Napsal: 24 říj 2013 06:30
od Tim
Koukám, že s těma free je na technický vždycky veselo
