Stránka 1 z 2

Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 30 dub 2013 23:20
od lany_czech
Ahoj všichni,
pročetl jsem tady hodně příspěvků, ale protože mám ještě dost specifický dotaz, dovolím si založit nové vlákno. Asi mě nepochválíte, když vám řeknu, že jsem typický nováček, co ještě v Defenderu neseděl (předem odpovídám: ne, nepohodlný posaz řidiče není to, co by mě odradilo).

Mám dvě zásadní otázky:
1) Je rozumné si Defendera koupit, když ...
... bych s ním najezdil cca 1000-2500 km měsíčně převážně po silnicích?
... chci ho kvůli tomu, že ho považuji za praktické auto, se kterým můžu jet do práce a zároveň pracovat kolem stáje? (převážení různých věcí přívěsem po loukách, bahnem atp.)
... si myslím, že je Defender na náklady rozumné auto při mém nájezdu kilometrů? (srovnání: BMW, které mám, mě na servisu stojí téměř 2 koruny na kilometr + palivo. Za poslední 2 roky jsem do něj dal téměř 100 000 při nájezdu 60 000.)
... doufám, že prázdný defender na silnici bude jezdit do 9 litrů, max. 10 litrů?
... nechtěl bych za něj dát přes 200 tisíc.

2) Je možné s Defenderem pohodlně tahat přívěs na koně (cca 2 tuny), aniž ...
... by s sebou při každém přeřazení v kopci celá souprava trhla (neříkám, že neumím řadit - spíš se bojím tuhosti a nepoddajnosti celého auta :)
... bych jel celou cestu 60 kmh, protože na to Defender nestačí (mám teď pod kapotou cca 190 koní, takže těch 90 po silnici pohodně jedu i s plným přívěsem)

Moc díky za odpovědi, i když se obávám, že mě nepotěšíte ... když on je ten Defík taaaak boží a já si ho stejně koupím aspoň jako druhé auto :)

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 08:59
od Jenda
Zdar, ja tedy nevim ale byt tebou bych se jeste zamyslel nad Disco I nebo II a to klidne v automatu :wink:
Je to pohodlnejsi a se zadkem s mechama to nebude takova houpacka jako defik. Urcite bych nehledal nic s off upravou ale co nejvic origo.
H.

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 09:06
od lany_czech
Měchy a automat už neeee :-( Měchy jsem teď měnil na bavoraku, už nikdy víc nechci, automat mi zatím drží, ale stejně z něho kvůli věčnýmu tahání těžkých přívěsů nemám dobrý pocit ... do pracovního auta chci manuál.

A diskotéka je co do spolehlivosti na stejné úrovni jako Defender?

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 09:16
od MadTom
Měchy na Disco2 jsou pouze vzadu a jeden stojí cca 2500Kč, životnost cca 5-10 let při normální provozu, výměna jednoho měchu cca 30 minut práce. Narozdíl od jiných aut, je to pouze měch, né celá pružící jednotka.
Automat pro tahání těžkého přívěsu je jednoznačně plus - akorát je potřeba včas a pořádně v něm měnit olej. U manuálu dostává docela zabrat spojka při rozjedech. Dost sice pomůže redukce, ale není synchronizovaná, takže pro její vyřazení se stejně musí skoro zastavit.
Disco1 bude mít nejspíš problém s korozí - dáno stářím.
Disco1 má stejnej podvozek jako Defender, Disco2 podobnej, lehce vylepšenej. A obě dvě jsou v základu uvnitř podstatně pohodlnější než Defender.
Nicméně někteří co často tahají používají Range Rover P38 v benzínovou V8 přestavěnou na plyn - prej je to lepší, já bych tomu i věřil. Pouze se musí vzít dobrej kus s vyřešenými problémy.
Všechny tyto auta mohou mít na kouli až 3500kg.

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 09:56
od Jenda
...ptal ses na radu a tot muj nazor. Jeste je to otazka penez;-).
Disco,mechy,automat a kun bude taky pro:-)
H

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 14:05
od masar
A s cenou do 200tis. taky budeš mít větší výběr mezi Discy než mezi Defy :wink:

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 14:24
od dava
Já mám pro ten účel DII Td5 a je to přesně podle tvýho popisu, najaře s ní smykuju pastvinu, vozí na platu balíky, každej tejden vlečku s hnojem od 5 koní ke hnojišti cca 3 km, každej den do práce 16km spotřeba zatím vypadá tak na 9 litrů. Semtam vytrhnout nějakej ten bez s kořenem, aby už nerostl, nějaký tři tuny na vleku, s konibusem jede taky v klidu, ale automat by byl lepší, to vždycky. Dálková na výlet je v klidu, pohodlná jízda, dvouzónová klima pohodlí na palubě.
Mám s ní jen jeden problém, a to je dementní chování kardanové parkovací brzdy, která silně komplikuje zapřahání v jednom a auto díky absenci uzávěrky zadku a mezinápravy nelze na kluzkém svahu spolehlivě zabrzdit a vystoupit. S Defem to bude stejný, akorát Disco je levnější a netáhne do ní v zimě a nekape ti za krk :mrgreen:
P1030403.JPG

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 15:10
od fidzi
lany_czech píše:srovnání: BMW, které mám, mě na servisu stojí téměř 2 koruny na kilometr + palivo. Za poslední 2 roky jsem do něj dal téměř 100 000 při nájezdu 60 000.
Tohle srovnání mi příjde zavádějící. Takovéhle náklady nejsou u e39 běžný. Normální je za 100000km měnit drobnosti na podvozku, olej, max. kotouče, pokud má větší nájezd. Měch jsem měnil po 250000km á 3500Kč kus.

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 15:17
od dava
Otázka zní, kolik jsi s tím najel s dvaapůltunovým vlekem za sebou...

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 15:23
od lany_czech
fidzi píše:
lany_czech píše:srovnání: BMW, které mám, mě na servisu stojí téměř 2 koruny na kilometr + palivo. Za poslední 2 roky jsem do něj dal téměř 100 000 při nájezdu 60 000.
Tohle srovnání mi příjde zavádějící. Takovéhle náklady nejsou u e39 běžný. Normální je za 100000km měnit drobnosti na podvozku, olej, max. kotouče, pokud má větší nájezd. Měch jsem měnil po 250000km á 3500Kč kus.
Tak takhle nějak si to pamatuju ...

10000 - nová STK + všude tekoucí olej, voda atp.
10000 - repas jednotky ABS, nějaká čidla, výměna čepů
3000 - alternátor
3000 - zadní brzdy
11000 - tlumiče přední
5000 - výfuk
11000 - nové měchy
7000 - ventil chlazení klikovky
5000 - katalyzátor, nové servo
cca 15000 - průběžná výměna olejů atp.
10000 - gumy

Servisní náklady tak 1,70 na kilometr.

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 15:24
od lany_czech
dava píše:Já mám pro ten účel DII Td5 a je to přesně podle tvýho popisu, najaře s ní smykuju pastvinu, vozí na platu balíky, každej tejden vlečku s hnojem od 5 koní ke hnojišti cca 3 km, každej den do práce 16km spotřeba zatím vypadá tak na 9 litrů. Semtam vytrhnout nějakej ten bez s kořenem, aby už nerostl, nějaký tři tuny na vleku, s konibusem jede taky v klidu, ale automat by byl lepší, to vždycky. Dálková na výlet je v klidu, pohodlná jízda, dvouzónová klima pohodlí na palubě.
Mám s ní jen jeden problém, a to je dementní chování kardanové parkovací brzdy, která silně komplikuje zapřahání v jednom a auto díky absenci uzávěrky zadku a mezinápravy nelze na kluzkém svahu spolehlivě zabrzdit a vystoupit. S Defem to bude stejný, akorát Disco je levnější a netáhne do ní v zimě a nekape ti za krk :mrgreen:
P1030403.JPG
Díky! To je vcelku vyčerpávající a jsem nadšen :)

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 15:26
od lany_czech
dava píše:Otázka zní, kolik jsi s tím najel s dvaapůltunovým vlekem za sebou...
No ... dvě závodní sezóny s dvouma parkurákama cesty do 100 kilometrů a nějaké cesty s distančákama do 200 kilometrů. Ale např. celou zimu vození sena přívěsem na koně pro 10 koní. Tzn. minimálně 1x za 10 dní s bávem někde v bahně s přívěsem u zemědělců ...

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 15:37
od fidzi
lany_czech píše:
Tak takhle nějak si to pamatuju ...

10000 - nová STK + všude tekoucí olej, voda atp.
10000 - repas jednotky ABS, nějaká čidla, výměna čepů
3000 - alternátor
3000 - zadní brzdy
11000 - tlumiče přední
5000 - výfuk
11000 - nové měchy
7000 - ventil chlazení klikovky
5000 - katalyzátor, nové servo
cca 15000 - průběžná výměna olejů atp.
10000 - gumy

Servisní náklady tak 1,70 na kilometr.
Koupil sis evidentně pastičku. Já měl e39 dvě, obě před prodejem najeto k 300tkm. a bez vážnějších závad. I lidi kolem mě též bez problémů.

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 15:59
od MarekS
Hele do toho defendra si nejdřív sedni a svez se já měřím přes 2 metry a je to hrůza a to to mělo menší volant a prodloužený pojezdy sedaček. Dát blinkr do leva je apsolutně nemožný nebo si ho hned vypnu kolenem :mrgreen:
Tuhle jsem vněm jel jako splujezdec řidič zapnul klimu (otevřel ty přední klapky) ještě,že jsme jeli jen kousek,protože mě foukalo přímo na kolena po delší jízdě bych se asi nepostavil :lol:

Já bych volil DII a klidně manuál známej zaní tahá už 3 roky deně koně ráno do lesa a večer zpět a spojka a vše ostatní mu funguje bez problémů jen je prej hrozný když kůň při jízdě z kopce v zatáčce přešlápne,ale to asi znáš :mrgreen:

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 01 kvě 2013 16:12
od dava
lany_czech píše:
dava píše:Otázka zní, kolik jsi s tím najel s dvaapůltunovým vlekem za sebou...
No ... dvě závodní sezóny s dvouma parkurákama cesty do 100 kilometrů a nějaké cesty s distančákama do 200 kilometrů. Ale např. celou zimu vození sena přívěsem na koně pro 10 koní. Tzn. minimálně 1x za 10 dní s bávem někde v bahně s přívěsem u zemědělců ...
No, to si skoro neumím představit, po silnici asi jo, ale to ostatní je na osobák oničem, vlastně já bych v zimě ani neměl nárok, traktor nemám, takže auta musí umět ho nahradit, což je v klidu, pokud nesekám a nesuším. S konibusem to taky není sranda, když zaprší a musíš mimo silnici.
Měl jsem několik Patrolů, to bylo lepší na práci, ale na cestování, ježdění do práce a s vlekem velká spotřeba a hlavně stará dobrá Y60 už bez koroze snad ani nejde sehnat. Pak D21, pikap je super, ale tuhle nejelo a hnilo. Pak L200 97, to bylo perfektní auto, ale začala mi trochu rezavět, nemám na to čas, tak jsem zkusil DII. Mám k ní taky svý výhrady, není tak kvalitně udělaná jako japonci, ale zdá se že jinak splní vše co se po ní chce a asi nakonec bude relativně odolná, navíc za cca 150 litrů je už dost slušná. Kup auto od roku 2003, s uzávěrkou mezinápravy ovládanou pákou, automat a kůži (dá se líp udržet pěkná při ježdění v montérkách), ty hadry v interieru u LR stojí za prd, za chvíli je to vybydlený, jak to sleduju.

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 28 kvě 2013 07:47
od mason
Kdyz ono to s tim konskym privesem tak skvele vypada.:) Pridal bych foto, ale neumim. Sorry.:( Na kone je Def super. Mam automat, takze zadne razy. Ja spokojenost, konici jeste vetsi spokojenost. Jen tak o dva litry vetsi spotreba. Rychlost na silnici 80-90 km/h neni problem. Ty dve tuny jsou akorat. Jen stoji za uvahu vyssi umisteni tazneho na Defu. Pri delsi jizde po silnici se zahrivaji zadni kola na privesu. Jsou vic zatizena. Resitelne to samozrejme je. Rozum radi Disco, srdce Defendra.:)

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 28 kvě 2013 09:18
od The Siki
Defender je určitě dobrá volba....... Také nejsem žádnej drobeček, ale nevím co pořád všichni mají s tím že tam málo místa, je to pomaly, nepohodlný, bla bla bla...... Řídil jusem už všelicos a mohu říci že Defík je skvělé auto i se všema neduhama které má..... :grin: Siki

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 28 kvě 2013 12:07
od masar
mason píše:Kdyz ono to s tim konskym privesem tak skvele vypada.:) Pridal bych foto, ale neumim. Sorry.:( Na kone je Def super. Mam automat, takze zadne razy. Ja spokojenost, konici jeste vetsi spokojenost. Jen tak o dva litry vetsi spotreba. Rychlost na silnici 80-90 km/h neni problem. Ty dve tuny jsou akorat. Jen stoji za uvahu vyssi umisteni tazneho na Defu. Pri delsi jizde po silnici se zahrivaji zadni kola na privesu. Jsou vic zatizena. Resitelne to samozrejme je. Rozum radi Disco, srdce Defendra.:)
Spíš nižší, ne?

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 28 kvě 2013 12:48
od Rover
Pokud by někdo chtěl konzultovat reálné zkušenosti s taháním "hengru" za Defenderem tak se zkuste poptat u Aničky Renibergerové, má Defendera 110 už roky a své koně často někam vozí, takže bude mít velmi reálné zkušenosti...

Kontakt je na: http://www.fotorein.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Naše kobyla strašně nerada jezdí, takže jí nikam nevozíme, takže za Defenderem tahám akorát tak vozík s hnojem nebo dřevem... :)

Re: Defender - prakticnost, náklady, koně v přívěsu :)

Napsal: 28 kvě 2013 19:16
od mason
To masar: Asi si nerozumime, ale dle meho je tazne na Defu vyse nez u osobaku nebo dodavek, ze kterymi konaci bezne tahaji kone. A protoze je vetsina privesu pro kone dvounapravova, predni je vys a odlehcena, zadni je vice zatizena a tudiz se vice zahriva.
Dalsi vec je legislativa. Nejen v zahranici, ale uz i u nas zacinaji strasit cetnici a celnici s kontrolami. I na prevoz jesterek, hadu a rybicek je potreba mit kvalifikaci. Mam to v aute, tusim, ze se to jmenuje pruvodce prepravovanych zvirat nebo tak nejak. Kdo nema, dostane placenou informaci, ze ma mit. Cena teto informace se pohybuje v tisicich €.:(