Stránka 1 z 2

kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 07:50
od Petr Corwin
Ahoj všem, začala se rýsovat cesta do Gruzie a když jsem se probíral cenami PHM v jednotlivých zemích, tak situace v Turecku je dost neutěšená, nyní se cena pohybuje okolo 51- 52Kč/l :twisted: a vzhledem k tomu, že tam mám plánováno cca 1500 - 1600km, pojal jsem vizi, že tady natankuji do 20l kanystrů naftu v ČR a ušetřím skoro polovinu nákladů na PHM v Turecku. Doma navíc odečtu DPH :yes

Jsou tady ale nějaká "ale":

- byl by to 8x kanystr po 20l nafty, tedy asi odhadem cca 160kg, jak to bezpečně uložit na zahrádku - vyšší těžiště, otřesy a pod.
- má někdo zkušenost, zda tolik nafty provezu do Turecka, respektive i průjezdními zeměmi - Slovensko, Maďarsko, Srbsko a Bulharsko? ?

A obecně - je to vůbec dobrý nápad, takto řešit vysokou cenu nafty v Turecku? Pokud máte někdo jinou zkušenost, uvítám názory a rady.

Dík a fajn den, Petr

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 08:09
od habakuk
Asi bych to řešil montáží druhé nádrže a na střechu jen pár kanystrů. Celníkům se to moc nemusí líbit takový do očí bijící dovoz PHM na střeše vozu. Jinak Gruzie je faj byl jsem tam pracovně a super.

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 08:31
od visby
8x20l bude cez 200kg, kedze 160kg ma len diesel. podla mna je lepsie riesenie pridavna nadrz...

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 09:52
od Hanys_a_Kaca
Pravidla na hranicich jsou ruzna, ale v zasade (zvykove) plati, ze pohonne hmoty mohou byt jen v nadrzi a nebo v jednom dalsim kanistru. Skoro na kazdych hranicich se ptali, jestli jsou ty kanistry prazdne, meli jsme jich na strese asi deset, ruznych velikosti. Vetsinou to ale ani nekontrolovali. Mimochodem cestou do Turecka, pokud pojedes pres Srbsko budes dvakrat opoustet a vstupovat do EU, Srbsko je out a zrovna Srbove na obou hranicich kontrolu provadeli.
Druha nadrz je lepsi reseni, ale kvuli jedne ceste se ti to nakonec nevyplati. My brali kanystry kvuli poustim a stepim, kde je nedostatek paliva, ne kvuli ekonomice. Z pohledu dostupnosti paliva je cesta pres turecko bezproblemu, je tam vic benzinek nez u nas.

Na ceste odsud do Turecka, mne celkem vic nez cena nafty stvaly poplatky za dalnice, dela to az korunu na kilak, tak si zjisti aktualni ceniky na trasach a dyztak investuj do romantiky mimo dalnice. Faktem ale je, ze pokud nekde dalnice je, tak se po ni svezes o mnoho a mnoho rychleji nez venkovem. Treba v cechach jezdim po okreskach a po dalnici tak stejne rychle, ale na balkane pojdes bud po dalnici nebo na dvojku:-)

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 11:58
od dava
Hanys_a_Kaca píše:Pravidla na hranicich jsou ruzna, ale v zasade (zvykove) plati, ze pohonne hmoty mohou byt jen v nadrzi a nebo v jednom dalsim kanistru. Skoro na kazdych hranicich se ptali, jestli jsou ty kanistry prazdne, meli jsme jich na strese asi deset, ruznych velikosti. Vetsinou to ale ani nekontrolovali. Mimochodem cestou do Turecka, pokud pojedes pres Srbsko budes dvakrat opoustet a vstupovat do EU, Srbsko je out a zrovna Srbove na obou hranicich kontrolu provadeli.
Druha nadrz je lepsi reseni, ale kvuli jedne ceste se ti to nakonec nevyplati. My brali kanystry kvuli poustim a stepim, kde je nedostatek paliva, ne kvuli ekonomice. Z pohledu dostupnosti paliva je cesta pres turecko bezproblemu, je tam vic benzinek nez u nas.

Na ceste odsud do Turecka, mne celkem vic nez cena nafty stvaly poplatky za dalnice, dela to az korunu na kilak, tak si zjisti aktualni ceniky na trasach a dyztak investuj do romantiky mimo dalnice. Faktem ale je, ze pokud nekde dalnice je, tak se po ni svezes o mnoho a mnoho rychleji nez venkovem. Treba v cechach jezdim po okreskach a po dalnici tak stejne rychle, ale na balkane pojdes bud po dalnici nebo na dvojku:-)

Taktak, limit pro vstup do EU byl pro kamion 200 litrů a pouze v nádrži, všude se to hodně řeší. Podobné limity mají země mimo EU, ale každá zvlášť. Pokud ti naměřili víc než je limit, zaplatil jsi ji za cenu momentálně platnou v místě vstupu celnímu úřadu na místě . A, I, SLO za kanystry s naftou pokutují, min. na dálnici je zakázáno je mít v autě, i kdyby v nich bylo jen 5 litrů.
V souladu s předpisy pro přepravu nebezpečných věcí ADR pak platí pro tuto skupinu limit 50 kg na přepravní jednotku(auto) mimo palivo v nádržích vozidla. To platí víceméně v celé evropě i jinde, pokud se najde orgán který to ví. Doporučil bych přídavnou nádrž a naplnit v Bulharsku.

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 13:10
od masar
visby píše:8x20l bude cez 200kg, kedze 160kg ma len diesel. podla mna je lepsie riesenie pridavna nadrz...
Nafta má ale menší hustotu něž voda, takže to v součtu odpovídá reálně těm 160-170kg.

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 14:21
od Wobl
Asi to na hranicich bude dost individualni. Pred 2 lety jsme vezli na strese 4 20l kanystry a samozrejme plny do Turecka a nikdo se na ne nikdy neptal. I ted pred 14 dny z Maroka 6x20l a ani jeden dotaz. Jinak jsem si nechal svarit takouvou klec na 2 kanystry vedle sebe a prisrouboval ji na zahradu. Jeste jsem to pro jistotu pritahnul kurtou a vydrzelo to celou cestu bez problemu. Neco podobnyho se da za asi 3500,-/ks koupit profi.

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 17:20
od visby
Wobl píše:Asi to na hranicich bude dost individualni.
Kubrt by o tom vedel rozpravat, musel rozdat na finskych hraniciach 80l nafty;-)

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 21:54
od Kangaroo
Petr Corwin píše:Ahoj všem, začala se rýsovat cesta do Gruzie
Zdar kdy jedeš? Chystáme se tam taky, odjezd 20.7. (Kanystry neřešíme máme velké nádrže :-) .)

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 22:32
od lumberjack
Trochu odbočím... Jelikož se mi kolikrát nechce brát vozejk a na zahradu dávám cokoliv, je nějaké omezení na velikost podle vyhlášky? Třeba jako na výšku a na délku?

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 17 kvě 2013 23:13
od dava
lumberjack píše:Trochu odbočím... Jelikož se mi kolikrát nechce brát vozejk a na zahradu dávám cokoliv, je nějaké omezení na velikost podle vyhlášky? Třeba jako na výšku a na délku?
Stejná jako u nákladních aut, ale už si nepamatuju kolik s označením a kolik bez, dozadu. Do šířky musí být krom tabulí i osvětlení a maják, jestli si to dobře pamatuju.
Měl jsem zkoušky na nadměry, ale je to nějakej pátek... pustil jsem to už z hlavy. Rozhodně ale tam mimo jiné tvrdili, že je je u osobáků časté překračování povolených přesahů. Nejezdíš kolem česmadu :?: :mrgreen:

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 18 kvě 2013 07:16
od Petr Corwin
Ahoj, no, jedu skoro o měsíc dřív :-), měl bych odjíždět 26.června v 18hodin :grin: směr Budapešt. Beru to zrychleným přesunem do Edirne, kde se setkám kolegou a kamarádem Honzou a potom už jedeme společně dvěma auty. Na cestě bychom měli být měsíc, návrat je plánován na poslední červencovou sobotu. Čím jedete? U mě je to Def 110, Td5 z roku 2004 :yes Kam máte v Gruzii namířeno?

Držím palce, Petr

Kangaroo píše:
Petr Corwin píše:Ahoj všem, začala se rýsovat cesta do Gruzie
Zdar kdy jedeš? Chystáme se tam taky, odjezd 20.7. (Kanystry neřešíme máme velké nádrže :-) .)

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 18 kvě 2013 09:10
od Kangaroo
Taky jedu Defem 110 2004 :grin: Jedeme tri auta, Pavel s toyotou V8, Pítrs s D4. Jedeme i s drahejma polovickama. Planujem to na 3 tydny. Konkretni mista jsme jeste nevybrali, vracet se chceme lodi pres Krym.

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 18 kvě 2013 14:26
od Petr Corwin
Tak to máme tak trochu podobné, já jedu také s polovinou, tou lepší po všech stránkách :grin: a k tomu ještě jeden kamarád, takže budeme 3 v autě, a Honza to má úplně stejné.

Co budeš a jak připravovat na autě? Jaké ND povezeš sebou?

Kdyby jsi chtěl, mohu ti poslat body do Google Earth (nahratelné do Garminu), kam jedem my... Vracet se budeme stejně jako vy, ale jenom malým trajektem u Kerchu a potom Arabatskou střelkou na Soči a Zakarpatskou Ukrajinou nahoru do Polska a pak už domů. Ale to je jenom plán a jeden nikdy neví, jak se to vyoslí :grin:

Ať se vše daří, Petr
Kangaroo píše:Taky jedu Defem 110 2004 :grin: Jedeme tri auta, Pavel s toyotou V8, Pítrs s D4. Jedeme i s drahejma polovickama. Planujem to na 3 tydny. Konkretni mista jsme jeste nevybrali, vracet se chceme lodi pres Krym.

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 18 kvě 2013 14:45
od Kubrtos
Zdar! Kanistry na střeše v žádným případě! Namontuj si přídavnou nádrž!
Já si taky maloval jak si z ruska povezu 80l na střeše na zpáteční cestu a švarná vojanda mi řekla Ňet! :ty jeden...:
Tak jsme tři hoďky nabízeli naftu projíždějícím autům a dvacet minut před zavíračkou přechodu se holky slitovaly a sehnaly nám dědu s traktorem. :shock:
Chtěli jsme je uplatit, ale nedaly se, že tam mají všude kamery. :hmm:
Aspoň že byly pěkný. :inlove
Nicméně z toho vyplývá že naftu na střeše přez hranice nebrat. Pokud je to v autě, dá se něco vymyslet, ale jak je to na střeše, vidí to kamera a té se bojí i ruskej celník.
Nějakej rok zpátky byl možná pánem velitel přechodu a dalo se s ním domluvit nebo na to kašlal. Teď se všude montujou kamery a roste buzerace... :sad

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 20 kvě 2013 12:58
od kubass
Ono ani s těma přídavnýma nádržema to nemusí být jednoduchý, mám na autě (Patrol) přídavnou na 115l a na hranicích z Ukrajiny dělali problémy. Jednou na maďarský mě rovnou poslali na tunel, celník neuměl jinak než ukrajinsky a madarsky, pořád se ptal jestli je to original a já mu odpovídal že auxiliary, když pochopil že se nedomluvíme tak to nechal být, podruhé na Slovenských hranicích už jsem se na domluvu nemohl vymlouvat, nakonec jsem to ukecal ale údajně přídavná nádrž musí být zapsaná i v malém techničáku.... Máte to tak někdo?

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 20 kvě 2013 21:32
od Rover CK
taky asi záleží jak je ta přídavná nádrž zhotovená :wink: , pokud to bude vypadat opravdu profes. tak to projde snadněji, že je to originál tovární , než když to bude vypadat jako nějaká podivně sesmrkaná krabice , či nějaký plechový demižon , který si nějaký kutil jen tak přibastlil pod auto, :grin:

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 20 kvě 2013 22:51
od dava
Že by měla být v malým je totální kravina, ale musí být homologovaná (štítek). Do malýho se nic takovýho nepíše. Ani nemusí, jsi povinen se podrobit s autem kontrole, co není seriový, má štítek a na něm číslo, pod kterým je to homologovaný a technik si to dohledá.
To je ofic postup, bohužel jsem si to občas užíval s kamionem a bohudík to zatím není pro osobáky tak častý. Ale v A a D se to často praktikuje, naši se rychle učej a SK už to umí.

Když nasereš debila, kterej na školení dával pozor, tak tě utáhne na potahy bez patřičný visačky...

Na některých hranicích bývá vyhledávání podobných záminek častý, buď kvůli úplatkům, nebo když si nějakej orgán chce honit ego ...

Ale osobně jsem vyváznul většinou jen s rozmnou pokutou, páč se radši chovám jak běloch. Akorát jednou jsem musel nechat kamion v Drážďanech, měl jsem sníženou točnu, nebyla homologovaná pro Magnuma. Auto museli v místním servisu přestavět na origo a celou technickou (na místě), než mi vrátili značky.

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 21 kvě 2013 12:26
od kubass
No štítek nádrž nemá a ani ho nikdo nehledal, nevypadá amatérsky a stejně je zakrytá kvůli případným nárazum Al plechem, argumentoval jsem tím že všechno je homologované, ukazoval jsem jim štítky na hadicích, přepínacích ventilech atd. a to je vůbec nezajímalo. Jelikož mám vyražený VIN náhradní technologií a to v malém techničáku zapsané je, poukazovali na to a tvrdili že taková změna tam musí být zrovna tak.... Taky se mi to zdá divný že by tam musela být každá prkotina...

Re: kanystry - umístění na zahrádce

Napsal: 21 kvě 2013 19:42
od dava
JJ, ono jedna věc je jak to má vypadat, druhá jak se to v praxi řeší. Na těch hranicích je to různý. Když je tam mladej aktivní blbec, může se dít ledacos. Naopak zkušenej ví svý, ale taky se mu nechce trávit x hodin papírováním, takže pokud něco není evidentní, aby mu mohl šéf vynadat, tak se tím radši nezabývá a fofrem tě pustí dál. Ale důležitý je nevytáčet, nepředjíždět, slušňácky parkovat, nemachrovat víc než je nutno, to platí na oba typy. A když jsem se jich vyptával, jak to má být vyplněný a tak všelijak, tak se většinou povedlo i odvést pozornost od háklivých věcí, hlavně u těch mladejch aktivistů