Stránka 1 z 2

Defík 200 ,koupit?

Napsal: 02 čer 2013 07:09
od goodlift
Ahoj.Mám možnost za rozumnou cenu koupit defíka 90, rok 92 ,dvoustovka. Auto je absolutně bez koroze ,po nastartování šel z motoru chvíli bílí kouř, určitě je potřeba udělat pár věcí na podvozku,ale jinak je myslím v dobrém stavu . Ale chci se zeptat ,je rozumné kupovat dvacet let staré auto,k téměř každodenímu ježdění a vydrží něco tyhle motory a jak složitý by bylo do tohohle dát případně motor z třístovky,pokud to teda bez větších problémů vůbec jde? Kdyby to byla třístovka,tak neváhám ani minutu,tady jsem ale na vážkách : -(

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 02 čer 2013 09:03
od VencaZE
Opravdu bez koroze, resp bez oxidace ? I karoserie v místech spojení s rámem ?? Na motoru je myslím obyčejný řadový BOSCH čerpadlo, takže oprava nebude stát majlant (bílej kouř). Defíka na 300tdi tady konvertoval kdysi Rover a 200tdi má v Defíkovi Eliott, tak třeba ti řeknou víc.

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 02 čer 2013 09:42
od goodlift
opravím tedy na téměř ;-), je to dovoz Itálie a opravdu jsem nic neviděl,rám,podlaha,spodky dveří O.K, jde mi hlavně o tu motorizaci ,sice jsem měl Disko dvoustovku ,ale relativně krátce na posouzení a tam motor šlapal skvěle,akorát ten výkon je o proti 300 slabší

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 02 čer 2013 13:59
od Sláma Karel
Nevidím důvod dávat místo 200tdi třístovku. Ty motory jsou skoro stejný akorát mají jiné příslušenství.
Řadové čerpadlo na 200tdi určitě není. Je tam skoro stejné rotační jako na 300tdi. Dají se normálně i zaměnit.
Motor 300tdi je vlastně jenom facelift 200tdi motoru. Základ je téměř stejný a koncepce úplně stejná. :wink:

K :dance

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 02 čer 2013 20:56
od Tonny
Kamarád má 200TDi a má na ní už 300 000km a jede líp než moje 300TDi.... 200TDi má motor posunutý víc vzadu, takže ikdyž je auto prázdné, tak je líp vyvážené... jestli je za dobrou cenu, tak bych to neřešil... mimochodem co je dobrá cena ? (klidně do SZ).

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 07:35
od goodlift
... mimochodem co je dobrá cena ? (klidně do SZ).[/quote]
90 tisíc,vložil bych i fotku,ale píše mi to,že nějaká přípona bmp není povolena :sad

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 11:45
od goodlift
tak tady je,nic méně auto jsem nevzal,tak že si myslím,že jak se postaví na papíry bude brzy k prodeji

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 21:17
od eliott
Osobně považuji motor 200tdi za lepší než 300tdi, má klínové řemeny, takže v nouzi lépe opravitelné. Výkon je identický, turbo umístěné v nejvyšší části motorového prostoru je při brodění výhodou, nedojde k prudkému ochlazení.

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 21:50
od Rover CK
goodlift píše:Ahoj.Mám možnost za rozumnou cenu koupit defíka 90, rok 92 ,dvoustovka. Auto je absolutně bez koroze ,po nastartování šel z motoru chvíli bílí kouř, určitě je potřeba udělat pár věcí na podvozku,ale jinak je myslím v dobrém stavu . Ale chci se zeptat ,je rozumné kupovat dvacet let staré auto,k téměř každodenímu ježdění a vydrží něco tyhle motory a jak složitý by bylo do tohohle dát případně motor z třístovky,pokud to teda bez větších problémů vůbec jde? Kdyby to byla třístovka,tak neváhám ani minutu,tady jsem ale na vážkách : -(

kupovat 20 let starý auto ? k téměř každodennímu ježdění? -proč ne , záleží na ceně vs. tech stav. Taky záleží jestli jsi schopen si opravy dělat sám , v opačném případě se ti to značně prodraží , též je radno mít na paměti,že náhradní díly jsou drahé /,krom nějakých prkotin -brzd. obložení , filtr , těsnění pod hlavu , ložiska , apod. / trochu bílýho kouře u studenýho motoru je OK , 200 motor je dobrej motor , pokud je dobrej :wink: a nemá smysl ho bezdůvodně měnit za 300., Též viz. výše uvedeno .

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 21:52
od Mirko
Od některých znalců jsem slyšel názor, že 200 tdi má lepší krouťák vespod a naopak 300 tdi je tišší, ale jsou to opravdu nuance. Oproti V8 nemá krouťák odspodu ani jeden a na dálnici a všude jinde jsou tichý asi jako traktor na steroidech... :mrk
Ale je pravda že můj otec opravdu zvažuje opačnou výměnu jeho 300 tdi v Defendru za dvoustovku, která se mu zdá že lépe táhne(měli jsme ji ve dvou Rangech, respektive máme)

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 21:57
od eliott
Mirko píše: Oproti V8 nemá krouťák odspodu ani jeden
Bych se hádal, Hynek s RRC 3.5i měl co dělat, aby držel krok s mým defíkem na technicky složitější cestě.

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 22:00
od eliott
Rover CK píše:[Taky záleží jestli jsi schopen si opravy dělat sám , v opačném případě se ti to značně prodraží , též je radno mít na paměti,že náhradní díly jsou drahé .
No, to je opravdu slovo znalce, na rozdíl od starých jednoduchých a spolehlivých aut je servis nových krámů výrazně levnější :chuckle :chuckle , třeba spojka za 30 000,- u D3 a podobně...

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 22:20
od Rover CK
eliott píše:
Rover CK píše:[Taky záleží jestli jsi schopen si opravy dělat sám , v opačném případě se ti to značně prodraží , též je radno mít na paměti,že náhradní díly jsou drahé .
No, to je opravdu slovo znalce, na rozdíl od starých jednoduchých a spolehlivých aut je servis nových krámů výrazně levnější :chuckle :chuckle , třeba spojka za 30 000,- u D3 a podobně...
není mi jasný co chtěl básník vlastně říci :grin:

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 22:49
od Rover
Mně to teda docela jasný je...

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 23:08
od Mirko
eliott píše:
Mirko píše: Oproti V8 nemá krouťák odspodu ani jeden
Bych se hádal, Hynek s RRC 3.5i měl co dělat, aby držel krok s mým defíkem na technicky složitější cestě.
No je to asi daný i tím automatem, ale já jsem zrovna o víkendu zas řídil oboje, jak 200, tak 300 tdi a pokaždé mám pocit, že v otáčkách, kde s 3,9 normálně jezdím mají ty Diesely problémy "přeprat" aspoň alternátor a servo...v otáčkách nad záběrem turba už jedou hezky.

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 03 čer 2013 23:23
od Rover CK
Rover píše:Mně to teda docela jasný je...
jen aby ..... :grin:

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 23 čer 2013 13:16
od Angličan
U 2OO neni problemem motor... ten jke fakt asi "lepsi"... kdyz nic jinyho, tak nema EGR.
Potiz dela prevodovka.
LT77, spojovana s 200, moc nevydzela... pozna se podle toho, ze ma zpatecku vepredu... "pred" jednickou.
:-(

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 23 čer 2013 15:16
od Rover
Já měl s LT77 jen ty nejlepší zkušenosti a to u aut, které měly dost nalítáno... měl jsem to i u LR90 s předělávkou na 300Tdi a převodovka v pohodě. Naopak jsem měl několikrát problém s novější R380... Ale ten názor, že nebyly LT77 povedené jsem slyšel taky... tak nevím...

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 24 čer 2013 13:58
od Rover CK
200 motor má zubový čerpadlo oleje ponořený ve vaně , 300 motor má olejový čerpadlo trochu jiné konstrukce ,ale podstatný je že je umístěno na klice a tudíž musí nejdříve olej z vany nasát :wink: a problém nastává když čerpadlo moc netěsní :!: , tak může být problém s mazacím tlakem a to nejen při malých otáčkách

Re: Defík 200 ,koupit?

Napsal: 06 črc 2013 09:51
od dvorri
Zdravím všechny na fóru

Na prodej se již objevila dvoustovka,která se řeší v tomto vláknu.Než bych vyrazil těch 200 km,chci se zeptat,jestli za těch 100 tisíc je to rozumný kup a na co si dát při prohlídce pozor.Já bych to chtěl pouze na ježdění na chatu na hory cca každých 14 dní 160km tam a 160 km zpět.Nechtěl bych do toho sypat po koupi horentní peníze,na to už mám kasičku jménem freelander.Bohužel přístup k chatě je takový,že buď musím jet Gazem a je více jak 3 hodinová cesta ode mě nebo jít pěšky.Fríčko tam nevyjede.Richard