Stránka 1 z 1

dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 08 črc 2013 17:41
od ondrush
cau, mam tu taku situaciu. mam D2, ktora nema tazne, chcem D2 ktora ma tazne. otazka do plena je: co to vsetko obnasa, na kolko to asi vyjde, co take zaujimave sa da na D2 zohnat?
najradsej by som nieco demontovatelne, po com toho moc nezostane (tie niektore kotvy su otrasne), najcastejsim pouzitim by bol nosic na kola, casom mozno nosic na motorku, v rodine ale mame 3t vozik a uz sa parkrat stalo, ze mi to tazne chybalo, takze parkrat do roka by som aj nieco tahal.
o co mi teda najviac ide je, ako je to s papierovanim, co to vsetko obnasa, z coho sa pripadne da kupit a dopasovat a teda aj zapisat tazne na D2. auto mam registrovane v brne a ked som ho prihlasoval, vyzadovalo si to dovolenku a nutnost vstat o piatej rano. s mojou bureaufobiou sa snazim kontakt s uradmi co najviac minimalizovat a radsej si zistit vsetko dostatocne dopredu, kym narazim na nejaky problem, ktory by som s uradmi musel riesit.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 08 črc 2013 17:53
od masar
Při koupi tažného dostaneš typový list a při montáži ti vystaví potvrzení o montáži, s tím zajdeš na registr vozidel a necháš si zapsat TZ do TP. Víc případně tady: http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... ozidla.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

P.S. Psal jsem na 2x na mail, ale nic. Dorazily zpátky peníze?

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 08 črc 2013 18:10
od MadTom
Když si to necháš namontovat od firmy co to "umí", tak ti vyřídí i ty papíry. Akorát s tím výběrem tažnýho to nebude tak jednoduché - aby k tomu byly papíry (tj. homologované a zapsatelné do techničáku), bylo to dostupné a nebyl to pluh.
Mě se nejvíc líbilo "americké" tažné - s hranatou dírou. Nezavazelo a dalo se do něj dát i jiné věci, než jenom koule. V Anglii se dá koupit, ale netuším, jak je to s papírama.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 08 črc 2013 21:54
od VencaZE
Jakým způsobem se zapisuje tažný na autě z dovozu, kde už tažný je, ale bez dokladů ? V Anglickým techničáku taky není zapsaný. Konec konců ani počet míst k sezení není v techničáku zapsán.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 04 říj 2013 21:34
od mr-tomas
Trochu to oživým. Chtěl bych původní tažný určené pro hlubokou orbu vyměnit za tažný amerického typu od Terrafirmy, mám nějak řešit přepsání (pokud to vůbec jde) nebo na to hodit bobek. Původní zapsané je, tak by to snad nemusel nikdo řešit.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 04 říj 2013 21:49
od MadTom
Tak na tom jsem podobně, akorát já mám v TP pouze tažné zařízení AX-50, nebo jak to tam píšou - tj. "typ koule". Ale viděl jsem TP kde byl přímo napsanej typ TZ.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 04 říj 2013 21:52
od petmic
mr-tomas píše:Trochu to oživým. Chtěl bych původní tažný určené pro hlubokou orbu vyměnit za tažný amerického typu od Terrafirmy, mám nějak řešit přepsání (pokud to vůbec jde) nebo na to hodit bobek. Původní zapsané je, tak by to snad nemusel nikdo řešit.
to neries. tazne ako tazne. ja ho mam, montovane v UK v origo LR servise s potvrdenim, na SK ho ale nezapisal povodny majitel do technickeho, pri prepise mi to zapisat uz nechceli.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 04 říj 2013 21:58
od mr-tomas
Já mám taky A50-X, takže pokud to není označení typu tak tím lépe. :grin:

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 05 říj 2013 10:08
od Gusto
Ked terba,tak u nas zapiseme vsetko... :Pohoda:

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 06 říj 2013 18:54
od Stanislav Bedi
Ja mam zase zapisane na jednej p38 2tony a neviem to ties dotiahnut na 3.5 tony a ani jobovy pohnut s tym

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 06 říj 2013 21:08
od Gusto
Stanislav Bedi píše:Ja mam zase zapisane na jednej p38 2tony a neviem to ties dotiahnut na 3.5 tony a ani jobovy pohnut s tym
Ani taketo nie je problem u nas... :Pohoda:

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 06 říj 2013 21:45
od Ondra_BIG
Jenom taková zajímavost a dotaz jak to řešíte: D2 má v techničáku nejvyšší přípustnou hmotnost 2880kg, takže s vlekem na řidičák B je to 2880+750= 3630kg což je nad limit 3,5 tuny na soupravu. To máte všichni B+E aby jste mohli vůbec něco tahat?

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 06 říj 2013 22:22
od MadTom
Samozřejmě, a není to o těch 3,5t, ale o tom limitu 750kg - do toho se nevleze ani rozumnej karavan. Kromě toho Def130 má celkovou 3,5t a na tažném dalších 3,5t.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 07 říj 2013 09:41
od Ondra_BIG
No právě že nově je to prostě auto + přípojné vozidlo do 3500kg max na oprávnění B. Lze udělat rozšíření na 3500+750 tedy 4250kg max celkem, ale to už je lepší udělat to B+E. Takže za D2 s řidičákem B nejde tahat v podstatě nic.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 07 říj 2013 10:15
od petmic
Na SK plati od 19.1.2013 ze s opravnenim skupiny B mozes tahat prives aj nad 750kg pokial celkova hmotnost jazdnej supravy nepresahuje 4250kg.

Za D2 mozes tahat prives s celkovou hmotnostou 4250-2880= 1370kg.

Na tazsi prives musis mat opravnenie B+E.

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 07 říj 2013 15:50
od Stanislav Bedi
petmic píše:Na SK plati od 19.1.2013 ze s opravnenim skupiny B mozes tahat prives aj nad 750kg pokial celkova hmotnost jazdnej supravy nepresahuje 4250kg.

Za D2 mozes tahat prives s celkovou hmotnostou 4250-2880= 1370kg.

Na tazsi prives musis mat opravnenie B+E.
Co to znamena tak kolko moze tahat Dll ci ako to myslis

Re: dorobenie a zapisanie tazneho

Napsal: 07 říj 2013 15:53
od Stanislav Bedi
Gusto píše:
Stanislav Bedi píše:Ja mam zase zapisane na jednej p38 2tony a neviem to ties dotiahnut na 3.5 tony a ani jobovy pohnut s tym
Ani taketo nie je problem u nas... :Pohoda:
To znamenna prepisat auto do PD a potom naspet