Stránka 1 z 1
Ventilátor chladiče
Napsal: 09 zář 2013 09:44
od mr-tomas
Dumám tady ned možností výměny vrtule poháněné řemenicí za elektrickou. Nikde jsem tu nenašel v sekci Defender, že by to tu někdo řešil. Láká mě na tom již někde popsaná nepatrná úspora výkonu motoru a možnost vypnutí při brodění. Ale zarazilo mě jak jsem se dočetl o možnosti špatného uchlazení v teplejších oblastech planety. Jak je to tedy u Defendra s použitím a jaká velikost se tam vejde na 300TDi?
Re: Ventilátor chladiče
Napsal: 11 zář 2013 08:34
od mr-tomas
Nikdo nemá v Defíkovi elektrickou vrtuli???

Re: Ventilátor chladiče
Napsal: 11 zář 2013 08:45
od low
Re: Ventilátor chladiče
Napsal: 11 zář 2013 08:46
od Rover
U devadesatky jsem měl Kenlowe větrák ten byl super, spinal se jen občas, třeba na Grossglockneru, na 110 mám el. větrák z něčeho ani nevím z čeho, nemám ho ani na čidlo, jen na čudlík spínám to jen když se v horku popojiždí v koloně nebo když si chci motor v horku po jízdě na dálnici před vynutím vyfoukat kvůli turbu... Když není zarostlý chladič tak má třístovka problém se spíš pořádně zahřát než že by se přehřívala...
Re: Ventilátor chladiče
Napsal: 11 zář 2013 10:17
od mr-tomas
Ty odkazy jsem samozřejmě přečetl, ale furt mi z toho není jasný jestli na defendera jo nebo ne. A hlavně mi není jasný jakou velikost. V Paddocku nabízejí na 300Tdi velikost 14" a na TD5 velikost 17". Když jsem měřil otvor po původní vrtuli tak mi tam přišla ta 14" zbytečně moc malá. Pak mi není jasný když připlácnu ventilátor z vnitřní strany na chladič, tak co bude tahat vzduch přes IC když to nebude náporem?
Re: Ventilátor chladiče
Napsal: 11 zář 2013 20:56
od kedar
No, já měl Kenlowe na Def Tdi300 mezi chladičem a motorem. Změnu výkonu jsem moc nespozoroval, ale myslím, že mi mírně klesla spotřeba, tím, že motor nemusel táhnout vrtuli.
Byl super tím, že šla regulovat teplota spínání a tak v zimě prakticky nezapl a v létě v kopcích, nebo nad 100km/h sepl a vychladil.
Pak jsem ale uvařil turbo. Těžko říct, jestli to mělo vliv na teplotu oleje. Koupil jsem nový od Allarda a jezdil s ním dalších 5 let.
Letos jsem jej ale vymontoval po přidání většího intercooleru, už nestíhal chladit, jelikož jsem jej musel kvůli místu posunout před chladič.
Mám opět starou viskozní vrtuli a při dnešním přejezdu jsme se dostal pod 9 litrů na 100.
Osobně bych do toho už neinvestoval.
Re: Ventilátor chladiče
Napsal: 11 zář 2013 21:19
od mr-tomas
Tak na takovouhle odpověď čekám.

Sice si mi nasadil brouka do hlavy a trochu mě zvyklal. Myslel jsem, že el. vrtule bude přínos. Turbo mám nové VNT, motor mi přijde že hřeje stejně, ale můžu to ještě posychrovat chledičem oleje. IC mám dvojitej ale v původním místě, takže chladič nepřihřejvá, ale mám tam před ním chladič klimatizace. Jak velkou vrtuli si tam měl? Měl si to přišroubovaný přímo na chladiči? Tu chladičovou stěnu si tam nechal?
Re: Ventilátor chladiče
Napsal: 13 zář 2013 16:57
od kedar
Mnooo, mě se taky nehřál, než jsme tam dal velký IC před chladič, pal musela jít vrtule ven.
Byla to Kenlowe 12inch. Do montáži intercooleru jsem jej měl před chladičem (po mírné úpravě masky), ale po montáži IC už ani nebylo místo (naviják), tak nebylo zbytí.
Kenlowe byl s tím ovládáním dost drahý, proto bych to už neřešil. Jestli máš ale levný větrák, tak zkus.
Já v časech největšího nadšenství měnil elektriku za mechaniku podle sezony...

V léťe sem prostě zpátky přišruboval viskozku a na podzim ji shodil
Ale jak říká kamarád Mopadži, který na tyto úpravy kouká dost přes prsty: Čím míň z originálu změníš, tím míň oprav tě čeká...
