Stránka 49 z 50

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 17 zář 2023 21:11
od MadTom
WEB102400 - tepelný štít pomocného spojkového válce - viděl jste to někdo? Já tam u D2 nic takového nemám a co jsem pod různá auta koukal, tak jsem to na žádném neviděl. V katalogu součástek to vypadá divně, v RAVE v servisním manuálu to už vypadá trošku rozumněji, ale je to jenom ideová skica.
Kromě staré kapaliny, kterou budu teprve řešit, tohle může být příčina problému, proč mi po dlouhém ostrém stoupání přestávala fungovat spojka - prostě se ohřála od výfuku.
Když už se v tom budu hrabat, tak bych to celkem rád vzal obojí naráz.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 10 říj 2023 14:53
od MadTom
Tak tepelný štít spojky asi nikdo u nás neviděl, tak zkusím poslat dotazy mimo ČR.
O víkendu v Zábřehu otestováno, že malá zelená bedna na dveřích má akorát správnou délku, a nevadí nejenom na výletě, ale ani v horším terénu. Při opatrné jízdě byly vždy nejvíce omezující konce zadního nárazníku a až potom vlastní bedna.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 10 říj 2023 18:49
od JulieZvire
Tome, nebude jednodušší pod to lehnout s posuvkou a vystřihnout něco z plechu?
Jan

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 10 říj 2023 19:13
od MadTom
Ale jo, na druhou stranu, chtěl jsem alespoň fotku nebo jiný obrázek, ať to nemusím vymýšlet. Že to budu muset vyrobit z kusu plechu jsem očekával.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 26 říj 2023 13:59
od MadTom
Tak dnes se podařilo malé vítězství v papírové válce se stavebním úřadem - nejenom že už nám stavební úřad nechce nařídit garáž zbourat, máme dodatečné stavební povolení s nabytím právní moci, ale nově i kolaudační rozhodnutí, takže až nabyde zítra právní moc, tak budeme moci garáž oficiálně využívat. Sice nevím, jak bychom se dřív dostávali z domu na dvůr, ale to je už jedno. Musím konstatovat, že na stavebním úřadě je každej druhej normální, bohužel jsme vždy nejdřív museli narazit na každého prvního.
Jenom pro srovnání - studii pro památkáře jsme dělali v roce 2014, a potom následovalo 4,5 roku územního a stavebního řízení, a teď už jenom od loňského listopadu drobnosti jako dodatečné povolení a kolaudace. Sice se chystá nový stavební zákon, ale tohle je podle mě neprůstřelné. :twisted: Dokud tam bude ta první polovina lidí, tak se nic nezmění.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 26 říj 2023 14:02
od Benjamin
Gratuluji! :yes :cool :Sorry:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 26 říj 2023 14:05
od MadTom
Děkuji. Sice nevím, k čemu mi to v budoucnu bude, ale byla to celkem dobrá škola stavebního a správního práva, a škola jednání s úřady všeho druhu.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 22 pro 2023 15:33
od MadTom
Když už jsou papíry hotové, tad skoro, ještě katastr nemovitostí, tak jsem se pustil.i do něčeho užitečnejšího. Stacionární.bufík od číňana, kdyby náhodou byla zima a hlavně pokus o opancéřobání vrat proti zimě. Rozdíl mezi 2cm polystyrenu co ve vratech bylo a po přidání dalších 20cm je obrovský. Už "jenom" dodělat drobnosti jako další zasklení a prodloužení klik, a na jaře to něčím natřít.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 07 úno 2024 22:34
od MadTom
Bylo potřeba začít opět něco dělat - na D2 vloni někde v Gruzii foukly výfukové svody. Ani se moc nedivím, vzhledem k tomu, jak moc se auto honilo do výkonu. Takže vytáhnout druhé svody z regálu, zjistit, že i když jenom 2 roky ležely ofrézované v regálu, tak jsou prohnuté, nechat upéct v peci, protože syrové to není ono (zkusili jsme normalizační žíhání na odstranění pnutí), ofrézovat do roviny a namontovat.
Sundané svody byly prohnuté asi o 2mm, tedy zhruba stejně, jako kdy jsem je řešil před 11 lety. Jediný rozdíl je, že tentokrát se neutrhnul žádný šroub, vše šlo celkem normálně vyšroubovat a vyměnit. Jsem zvědavej, jestli tentokrát vydrží déle, ale pokud to vydrží opět víc než 11 let, tak to bude v pohodě.
Foukalo to jako obvykle u posledního válce, co je nejblíže převodovce. U prvního válce to bylo jenom špinavé a mastné od penetračního oleje.
Pomalu dáváme auto dohromady na letošní letní výlet, i když naprosto netušíme kam pojedeme. Tak si alespoň v květnu skočíme na chvilku do Bosny: https://www.tntnavigationrally.cz/

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 08 úno 2024 21:59
od MadTom
A protože se nám chce makat, tak tu máme jednoho Defíka na "drobné" učesání elektriky. Začalo to vyškubáním bastlu, co už tam byl, oprava originální kabeláže, a teď konečně doplnění, co v autě chybí. Navijáky budou dva, bateriák jenom jeden.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 08 úno 2024 22:19
od VencaZE
MadTom píše: 10 říj 2023 14:53 Tak tepelný štít spojky asi nikdo u nás neviděl, tak zkusím poslat dotazy mimo ČR.
O víkendu v Zábřehu otestováno, že malá zelená bedna na dveřích má akorát správnou délku, a nevadí nejenom na výletě, ale ani v horším terénu. Při opatrné jízdě byly vždy nejvíce omezující konce zadního nárazníku a až potom vlastní bedna.
Tome, já tam mám v místě spojkového válečku namotány dvě vrstvy takové té hadrové termoizolační pásky na výfuky a jestě jsem to natřel stříbřenkou na roury od kamen. Drží to už sedm let...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 09 úno 2024 06:45
od MadTom
To je dobrý nápad, děkuji. Když to omotám a přes vrch stáhnu nerezovým vázacím drátem, aby se to cel zpevnilo, tak to tam vydrží navždy. Samozřejmě nejdřív vyměnit kapalinu ve spojkovém systému a nějaký ten teplostínící plech tam půjde také vymyslet.
A v létě se uvidí, kam pojedeme - v Arménii jsem si našel místa, kam se dá autem vyjet do téměř 3500 m.n.m., akorát je to na hranicích s Azerbajdžánem, tak naprosto netuším, jestli to bude vůbec přístupné. Pěšky by mě ani nenapadlo, se tak vysoko škrabat. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 09 úno 2024 15:10
od MadTom
Když vám nevychází ohyb na přívodním kabelu k navijáku, tak tam dejte plechové L-ko. Nemáte kousek mědi, vždyť železné nábytkářské má ten správný tvar.
Když nemáte kabelové oko stačí kousek splácnuté ocelové trubky, ani krimpovat netřeba. Však ono to bude chvilku trvat, než to urezne.
Jenom se potom nedivte, že se naviják točí pouze bez zátěže. :mrgreen:
Na druhou stranu, všechny spoje byly utažené doslova na krev. Nebo přirezlé? :hmm:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 13 úno 2024 17:24
od MadTom
Tak jsem myslel, že se budu i nadále bavit s drátařinou v autě, a ono ne, oni si usmysleli, že mi dají loket do sádry. Tak se učím psát na klávesnici místo 4 prsty jenom třemi a přitom ji nerozmáčknout. :hmm:
Dokopal jsem se ale k jiné drobnosti - překreslit schéma řídící jednotky motoru TD5 z papíru do počítače, takže se mi hned neztratí a povzpomínat, jak se programuje v něčem jako C a udělat testovací přípravek na generování signálu kliky - tedy 36 pulzů se strategicky vynechanými pár pulzy, a synchro pulzem, aby bylo podle čeho se osciloskopem chytit.
Teď už to jenom připojit na stole k řídící jednotce a ověřit si, že jsem pochopil správně, jak to má celé fungovat.
Poznámka na okraj - přenosný osciloskop je super věc, ale ovládání jenom pomocí tlačítek je malé peklo. :Ja blb: Zlatá kroutítka a téměř okamžitá odezva.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 01 bře 2024 11:04
od MadTom
Sádra z lokte je dole, a tady je výsledek: https://www.rajce.idnes.cz/ok2mtm/album ... ava-repair - jednotky běhají na stole a potom i v autě.
Oprava jednotky, když je k tomu schéma s popisem, kde co je a kde má co dělat už je celkem v pohodě.

Jenom pro info - půlka závad jsou vadné SMD odpory, kondenzátory nebo integrované obvody, zbytek potom vlastní výkonové prvky. Velké kondenzátory byly vždy v pohodě.
Pokud není v jednotce vyloženě vypálená díra, tak většinou jde opravit.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 01 bře 2024 11:46
od Hanys_a_Kaca
Já jenom doufám že naše rozvědky nespí a sledujou tě :-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 01 bře 2024 12:15
od MadTom
S rozvědkou se známe, to jsou zákazníci. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 01 bře 2024 17:32
od Hanys_a_Kaca
Zajímavý. Já když dělal pro rozvědku, tak mi říkali, že o tom nemám mluvit :-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 01 bře 2024 19:03
od MadTom
Však já o tom nemluvím. Já jsem úplně potichu. I klávesnici mám ztlumenou. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu - Gruzie

Napsal: 01 bře 2024 19:28
od Tazik1992
MadTom píše: 01 bře 2024 11:04 Sádra z lokte je dole, a tady je výsledek: https://www.rajce.idnes.cz/ok2mtm/album ... ava-repair - jednotky běhají na stole a potom i v autě.
Oprava jednotky, když je k tomu schéma s popisem, kde co je a kde má co dělat už je celkem v pohodě.

Teda náhrada orig kondíků je úsměvná, navíc za RIFy dát Šitano a Jampičony...no, holt nebylo zbytí :grin:

Jinak pěknej koutek máš. Předpokládám, že ty cívky vpravo simulujou vstřiky, takže když šrouby tančí, tak je to OK :lol:
ECUTd5  test.jpg