Gas Diesel
Napsal: 23 říj 2013 14:28
Při hledání možností jak dostat z 300Tdi trochu větší výkon bez patřičné kouřové clony jsem narazil na možnost použití LPG nebo CNG do diesela. U mechanického vstřiku to pouze o něco zvedne výkon o 10-25% s malou úsporou paliva. Je to dáno nemožností ovlivnění množství dodávané nafty. Dochází v motoru díky lepšímu prohoření nafty větší účinnosti. Ta je udávaná u samotné nafty 70-85%, zbytek nafty pak dohořívá ve výfuku. Při vstřiku LPG se zvedá účinnost na 95-98%. U motorů ovládaných řídící jednotkou, kde jde ovlivnit množství dodané nafty, lze dosáhnout i zajímavé úspory paliva, protože tam je nafta vstřikována jen v malém množství potřebném pro zapálení LPG, a zbylý podíl pak nahrazuje LPG.
A teď otázka, jak velké omezení by bylo pro takové auto při cestách po zahraničí, když pominu nemožnost třeba parkování ve veřejných garážích. Jak je to třeba s trajektem a podobně?
A teď otázka, jak velké omezení by bylo pro takové auto při cestách po zahraničí, když pominu nemožnost třeba parkování ve veřejných garážích. Jak je to třeba s trajektem a podobně?