Stránka 1 z 1

Gas Diesel

Napsal: 23 říj 2013 14:28
od mr-tomas
Při hledání možností jak dostat z 300Tdi trochu větší výkon bez patřičné kouřové clony jsem narazil na možnost použití LPG nebo CNG do diesela. U mechanického vstřiku to pouze o něco zvedne výkon o 10-25% s malou úsporou paliva. Je to dáno nemožností ovlivnění množství dodávané nafty. Dochází v motoru díky lepšímu prohoření nafty větší účinnosti. Ta je udávaná u samotné nafty 70-85%, zbytek nafty pak dohořívá ve výfuku. Při vstřiku LPG se zvedá účinnost na 95-98%. U motorů ovládaných řídící jednotkou, kde jde ovlivnit množství dodané nafty, lze dosáhnout i zajímavé úspory paliva, protože tam je nafta vstřikována jen v malém množství potřebném pro zapálení LPG, a zbylý podíl pak nahrazuje LPG.
A teď otázka, jak velké omezení by bylo pro takové auto při cestách po zahraničí, když pominu nemožnost třeba parkování ve veřejných garážích. Jak je to třeba s trajektem a podobně?

Re: Gas Diesel

Napsal: 23 říj 2013 19:26
od VencaZE
Omezeni bude hlavne uvnitr, diky namontovane nadrzi. U osobnich aut jsem to jeste nevidel, ale nakladni Volva mají moznost dodatkove LPG.

Re: Gas Diesel

Napsal: 23 říj 2013 20:36
od Stanislav Bedi
Do diezla lpg neviem ale cng je zemny plyn da sa to aj doma tankovat su cerpadla na to ale je pod tlakom 200 atmosfer a nadrze velmy velke a obmedzujuce priestor a malo cepaciek lpg je stlacene na 20 atmosfer mal som to v renaulte 21 a kufor ziadny radsej benzin a E85

Re: Gas Diesel

Napsal: 23 říj 2013 20:50
od Acon
to čo Ty hovoríš je alternatívne palivo miesto nafty. To o čom sa tu hovorí je vstrekovanie LPG spolu s naftou. Už tu o tom je jedno vlákno. Účel je popísaný vyššie

Re: Gas Diesel

Napsal: 23 říj 2013 22:59
od fidzi
98% účinnost? Hloupost. I ty standardní účinnosti jsou jinde, 45-50% dosahují ty nejlepší diesely. Dieselgas není nic převratného, je to hlavně u kamionů. Účinnost to zvýší max. o pár procent.