Stránka 1 z 1
Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 08 pro 2013 13:33
od fidzi
Sháním na pokusy s dohřevem jeté, ale funkční žhavicí svíčky. Čím kratší tím lepší.
Nabídky prosím sem nebo do SZ
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 08 pro 2013 13:37
od eliott
Tak to hledej z jiných motorů, než jsou v LR, tam jsou vesměs dlouhé, když nepočítám hodně staré motory.
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 08 pro 2013 13:38
od fidzi
OK díky za radu, zítra se stavím s těma lékárničkama.

Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 08 pro 2013 18:11
od forester
Ak to nieje tajné,tak sa skús trochu rozpísať ako to máš vymyslené.

Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 08 pro 2013 20:47
od fidzi
Inspiroval jsem se VW. Do okruhu vody se přidá trubka(či přímo do těla termostatu) ve které jsou namontované žhavičky. Počet zatím nevím, s tím chci laborovat. Spíná se to 10s po nastartování, při slabé baterce je priorita její dobití. Nad 15°C se to nepouští vůbec a vypíná se to při 60°C. Jsou to zatím jen teoretické hodnoty, které doladím postupně.
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 10 pro 2013 21:40
od forester
Taká malá inšpirácia:
Odoslané z PMP7100D3G pomocou Tapatalku
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 14 pro 2013 11:35
od libovka
Já jsem tohle ladil a když jsem to doladil tak jsem zjistil,že je to na prd.
Do čeho to chceš dát? Měl jsem to v TD5.Bylo to myslím z Renulta.Byli tam 4 svíčky jedna měla 300W a efekt byl absolutně zanedbatelnel takže mi to tu leží.
Vypadalo to jako to co je na druhé fotce.
A hlavně u VW to řídí jednotka motoru která zapíná ty svíčky podle napětí na baterce.
Hlavní otázka je jestli ti to utáhne altík?
Pokud nechceš shořet tak to chce opravdu precizní zapojení protože tam nějaký prody docela letěj.
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 14 pro 2013 14:02
od MadTom
Já to do TD5 mám nachystané z Focusu - je to se 3 žhavičkama.
Zapojení je potřeba udělat tak dobře, jako je zapojení žhavení. Ono to zas tak složité není. A efekt to má - ve Focusu se auto aspoň trošku ohřálo - ráno z Hluboček do Olomouce to bylo 15km podél řeky - takže furt trošku z kopce a tam se auto doopravdy nechtělo ohřát.
Co se týče ovládání - tak jednoduchej termostat, snímání napětí baterky a blokování, když bude zapnuté vyhřívání předního nebo zadního okna. Jinak už v autě kromě navijáku nemám nic zásadně žravého.
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 14 pro 2013 19:11
od libovka
U focusu nebo u oktávky se to možná líp ohřeje.Já to měl v DII Td5 a vím,že efekt je nula.Žralo to hromadu proudu a že by se auto rychleji ohřálo nebo líp topilo jsem nepostřehl.
Měl jsem na každou svíčku svoje relé a pokud jsem měl zaplé vyhřívání předního skla tak šla jen jedna svíčka.Na hadici jsem měl čidlo které to vyplo při dosažení teploty a v autě vypinač kterým jsem to vypínal v létě aby to zbytečně nejelo.
Za mě říkám,že je to docela dost práce za málo muziky.
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 14 pro 2013 20:34
od MadTom
I u Focusu to bylo pořádně poznat jenom na té cestě co jsem popisoval. Jindy ten rozdíl moc velkej nebyl.
Nový Modeo to má trošku lepší - mají tam přímo elektrický topení, na ohřev vzduchu do kabiny. Žere to fest, ale taky to auto má tuším 180A alternátor a celé to hodně hlídá elektronika.
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 15 pro 2013 19:27
od eliott
MadTom píše:I u Focusu to bylo pořádně poznat jenom na té cestě co jsem popisoval. Jindy ten rozdíl moc velkej nebyl.
Nový Modeo to má trošku lepší - mají tam přímo elektrický topení, na ohřev vzduchu do kabiny. Žere to fest, ale taky to auto má tuším 180A alternátor a celé to hodně hlídá elektronika.
Takže zase kopice věcí, co se posere.... Nebylo lepší, když auta topila sama od sebe

?
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 15 pro 2013 19:50
od MadTom
Ale vždyť jo. Akorát by to stačilo v zimě. A ony topí i v létě. A to je potom ta spotřeba. Před 2 týdny jsme jeli do Kolína nad Rýnem - ve 4 lidech, Octavia 2 1,6TDi a vyšlo to spotřebou pod 5,5l/100km, spíš někam k 5,2l. Což je podle mě pěkné, ale taky jediná pěkná věc na to. Záda mě bolí ještě teď.

Ale proto to nepíšu - tomu auto taky trvá dost dlouho než se ohřeje. Na druhou stranu 1,8T v benzínu bylo teplé hned, ale na podobné cestě jsme jeli okolo 8l. A o tom to celé je. Prostě když to nežere a relativně jede, tak to netopí.
Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 15 pro 2013 19:58
od eliott
MadTom píše:Ale vždyť jo. Akorát by to stačilo v zimě. A ony topí i v létě. A to je potom ta spotřeba. Před 2 týdny jsme jeli do Kolína nad Rýnem - ve 4 lidech, Octavia 2 1,6TDi a vyšlo to spotřebou pod 5,5l/100km, spíš někam k 5,2l. Což je podle mě pěkné, ale taky jediná pěkná věc na to. Záda mě bolí ještě teď.

Ale proto to nepíšu - tomu auto taky trvá dost dlouho než se ohřeje. Na druhou stranu 1,8T v benzínu bylo teplé hned, ale na podobné cestě jsme jeli okolo 8l. A o tom to celé je. Prostě když to nežere a relativně jede, tak to netopí.
To je spotřeba, kterou umí bez problému i 16 let starý Passat tdi a topí jak o život

Re: Jeté žhavičky za symboliku
Napsal: 15 pro 2013 20:57
od forester
Tak ja na ohriatie motora kašlem,300 kg železa sa nedá ohriať za 5minút.Ale chcem to pichnúť do hadice vstupu na kúrenie,aby mi to skôr začalo rozmrazovať okno.Viem,že existuje vyhrievané,ale neviem ako je to na 3kilo keď tam nebolo origo namontované.A navyše to nebude za vatikánsku menu

.