RR L322 na STK....

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Zpráva
Autor
rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

RR L322 na STK....

#1 Příspěvek od rameses » 03 led 2014 19:33

Ahoj,dnes jsem absolvoval se svým RR ( r.v. 2003 ) technickou..... dovnitř jsem zajel,ale ven jsem už nevyjel... :evil:
Range mám 3 roky bez jakéhokoliv problému,ale dnes jsem měl od rána divný pocit že to nedopadne... zajel jsem na jámu , prohlédli jsme spodek atd.... pak technik zajel na válce a já si zkontroloval jestli točí v programu 4x4 ( kola šly proti sobě ) , jen pak na konci to trochu odskočilo do strany, asi jak kontroloval ručku....
Vyjel ven z válců asi 2m na kontrolu světel a zhasl motor.
Po 10min mi donesl protokoly a já nasedl a chci nastartovat....všiml jsem si že zhasl motor v poloze " N " a klíč nešel ani vyndat ani otočit žádným směrem.Abych dostal vůbec klíč ven, přesunuli jsme páku do polohy " P " a nastartovali.
Už při zasunutí klíče jsem si všiml že mi na přístrojovce svítí APELY HANDBRAKE......což tam nikdy nebylo....po nastartování postupně pozhasínaly všechny kontrolky mimo redukce High a Lo.....ta stále oranžově blikala a nešla vypnout, na přístrojovce se objevilo TRANSFERBOX NEUTRAL....
Zasunul jsem páku do polohy " D " a nic...zkusím " R " a ani ťuk... :evil:
Po přesunu zpět do polohy " P " se ozvaly pravděpodobně někde zuby na zuby.....
Při nastartování ale byla páka také v poloze " P " a to bylo v pohodě,bez frézování.. :-)
Pouze po zasunutí D a pak zpět na P totální hoblovka :twisted:
Takže vypnutí všeho a zavolání odtahu, zajímavé je že v poloze páky " P " šlo s nenastartovaným autem posunovat....nebylo zabržděno..
Je jasný že je něco na redukčce ale co se mohlo stát,nic jsem na STK neslyšel že by se něco kousalo..... :-(
Poradíte někdo?Díkes.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7825
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: RR L322 na STK....

#2 Příspěvek od Sláma Karel » 03 led 2014 19:41

Odpoj na nějaký čas baterku. Nebo sežeň diagnostiku.

Podle mého, jak testoval ty brzdy na válcích proti sobě, tak se ten mozek podvozku z toho musel zbláznit.
Vem si, že on vyhodnocuje údaje z čidel ABS. A najednou mu jedna náprava stojí a druhá jede naplno. Pak zase naopak, a pak mu ještě zatáhne, pro něj, za jízdy ručku.
Ten mozek nutně musel chtít řešit to že se mu točí jenom jedna náprava.
Podle mého bude zařazený neutrál na redukčce nebo jí popravili.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 na STK....

#3 Příspěvek od Kokesek » 03 led 2014 20:30

co predni kardan netoci se naprazdno? jak to jelo na brzde tak se mohl protocit tisicihran pokud mas jeste stary system kardanu. Nemyslim ze by se ti hodila pridavka do neutralu. Teoreticky se jeste mohl utrhnou mezinapravovej diff. Jedno z toho to bude... :yes
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

Re: RR L322 na STK....

#4 Příspěvek od rameses » 03 led 2014 21:55

Baterku jsem odpojil, to bylo to první co jsem ještě na STK udělal....nic... já si myslím že se česal ten tisicihran.... no každopádně se STK prohne,mám zápis i fotky a nechal jsem to odtáhnout do autoriz.servisu LR....
Pěkně ten rok začíná.... :-(
\ze začátku jsem si taky myslel že se jen rozhádala elektronika,ale jak se mi to v hlavě rozkládá, tak si myslím že tam popravili něco mechanickýho...

Uživatelský avatar
smeky
Příspěvky: 136
Registrován: 22 čer 2010 10:11
tel.: 731139441
auto: RR P38 DSE 2001
Bydliště: Bruntálsko

Re: RR L322 na STK....

#5 Příspěvek od smeky » 03 led 2014 23:51

Měl jsem D2 a teď mám P 38 a u nás na STK mě nikdy nezkoušeli brzdy na válcích,že prý je to trvalá čtyřkolka a na to by měly mít 4 válce nebo zvednout kola co stojí na zemí . Tak mi to říkal ten technik. Myslím,že ti tam něco po.....l

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 na STK....

#6 Příspěvek od Kokesek » 04 led 2014 09:22

na STK jsem byl s range roverama mozna 50x a pokud se testuje ucinost brzd je treba zapnout na stolici rezim 4x4. tzn kazde kolo zvlast. Nasi mechanici z moravy jsou skoleni. :Sorry: :grin: jinak se to rve proti sobe a to je ZLE.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

Re: RR L322 na STK....

#7 Příspěvek od rameses » 04 led 2014 17:04

si taky myslím že tam něci utrhli....
a když je režim 4x4 na STK tak se testuje každé kolo zvlášt? protože když jsem u toho byl já,tak točil s oběma najednou jen s tím,že se točila proti sobě.... jak na přední tak na zadní nápravě.... :shock:

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 na STK....

#8 Příspěvek od Kokesek » 04 led 2014 18:08

ano musi jit proti sobe tim dochazi k absolutni diferenci.
rameses píše:si taky myslím že tam něci utrhli....
a když je režim 4x4 na STK tak se testuje každé kolo zvlášt? protože když jsem u toho byl já,tak točil s oběma najednou jen s tím,že se točila proti sobě.... jak na přední tak na zadní nápravě.... :shock:
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

Re: RR L322 na STK....

#9 Příspěvek od rameses » 04 led 2014 18:41

a co ta druhá náprava, ta co stojí napevno na zemi při kontrole na válcích..... vždyť musí mít snahu to auto vytáhnout..... mě nejde taky do hlavy to hlášení o ruční brzdě před nastartováním,jak jsem popsal výše..... myslím že auto mělo snahu vyjet z válců a technikm si pomohl ručkou aby ho udržel a něco tam posral......
přeci není možné přijet na STK s autem co funguje na 100% a na konci STK mít nepojízdné auto,co ani neodjede z linky a tvářit se že to udělal zákazník nebo že je to náhoda že se to posralo zrovna v tu chvíli....elektronika možná ale mechanická závada ne.....

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 na STK....

#10 Příspěvek od Kokesek » 04 led 2014 19:54

pokud se kolo na jedne strane otaci opacne nez na strane druhe nedochazi k prenosu sily na vstup diffu. vstup je maximalne uvolneni a cela diference je pouze na poloosach. nebude se nic vytahovat z valcu pres druhou napravu. jestli se neco lousklo pak to muze byt stary typ predniho kardanu. viz foto...
rameses píše:a co ta druhá náprava, ta co stojí napevno na zemi při kontrole na válcích..... vždyť musí mít snahu to auto vytáhnout..... mě nejde taky do hlavy to hlášení o ruční brzdě před nastartováním,jak jsem popsal výše..... myslím že auto mělo snahu vyjet z válců a technikm si pomohl ručkou aby ho udržel a něco tam posral......
přeci není možné přijet na STK s autem co funguje na 100% a na konci STK mít nepojízdné auto,co ani neodjede z linky a tvářit se že to udělal zákazník nebo že je to náhoda že se to posralo zrovna v tu chvíli....elektronika možná ale mechanická závada ne.....
Přílohy
IMG_20140104_184753 [800x600].jpg
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

Re: RR L322 na STK....

#11 Příspěvek od rameses » 04 led 2014 20:26

díky za zkušenosti... uvidím v pondělí, dal jsem to do autoriz.servisu LR s výslovným požadavkem, že chci být u demontáže a stanovení příčiny pro pořízení fotodokumentace pro náhradu škody.... tak pak budu chytřejší...
ale nikdo mi nevymluví, že to nespackali ( jakkoliv ) na STK..... :-(
to auto bylo bez chybičky, žádné pazvuky při provozu a ani při řazení čehokoliv, nikdy nebylo v terénu, netahalo apod....a teď během 20min a 5 metrů takováto závada.... to není nermální,museli tam něco posrat a já musím zjistit co, aby se to neopakovalo....
Na jiném foru mi říkali že se musí dát pod nezkoušenou nápravu válečky aby se kola odvalovaly.... a že 4x4 raději někde na STK ani nezkouší,trespektive jen na dvoře od oka :-)

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 na STK....

#12 Příspěvek od Kokesek » 04 led 2014 20:51

u deset let stareho vozu je celkem normalni nejake to opotrebeni, ktere se projevi az ve trosku vetsi zatezi. Pokud vezmu nove auto a zacnu ho trapit na brzde do krize tak se urcite nic nestane..... bude se snazit vyskocit, bude delat ruzne zvuky, ale urcite to prezije. Je treba si pripustit ze deset let stara vec uz proste neni nova. Pokud by neco tahalo, jezdilo teren. Pak uz mu asi stolice na brzdy nic neudela.....takova je moje praxi nabita domenka.
jeste prikladam foto mezinapravoveho diffu L322. Taky do posledni chvile jezdil a zrovna kdyz jsem auto testoval po oprave tak v tom lousklo a bylo po nem. Na fotkach je jasne videt ze k tomuto opotrebeni dochazelo jiz nekolik set kilometru. Bud v dusledku spatneho mazani nebo dlouhodobe tezke zateze. Tri satelity z sesti maji uplne vydrene ulozeni v obalu v radech milimetru!!! viz prvni foto.
Přílohy
IMG_20130530_075118 [800x600].jpg
IMG_20130530_074458 [800x600].jpg
IMG_20130530_075107 [800x600].jpg
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

Re: RR L322 na STK....

#13 Příspěvek od rameses » 04 led 2014 21:21

No hezký.... :-(
já pošlu fotky v pondělí...
mě nejde do hlavy to hlášení APELY HANDBRAKE a Transferbox Neutral a to blikání redukce....
ten zvuk při přesunu páky u nastartovaného motoru z pozice D, kdy se nic nedělo, do pozice P , kdy to vrčelo a drnčelo, to byl zvuk tisícíhranu,který někam chce ale nejde mu to.....
na fotkách to bude krásně vidět,pokud je to oni,bude to pěkně čerstvé a čisté...

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7825
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: RR L322 na STK....

#14 Příspěvek od Sláma Karel » 04 led 2014 21:47

rameses píše:No hezký.... :-(
já pošlu fotky v pondělí...
mě nejde do hlavy to hlášení APELY HANDBRAKE a Transferbox Neutral a to blikání redukce....
ten zvuk při přesunu páky u nastartovaného motoru z pozice D, kdy se nic nedělo, do pozice P , kdy to vrčelo a drnčelo, to byl zvuk tisícíhranu,který někam chce ale nejde mu to.....
na fotkách to bude krásně vidět,pokud je to oni,bude to pěkně čerstvé a čisté...
Ten zvuk při přeřazování z D do P neřeš. To znamená jenom to, že automat funguje a posrané je to někde dál.
Protože jak zařadíš, tak se převodovka roztočí, ale někde dál se to ztrácí. No a jak pak řadíš do P, tak je to pro ni jako by jsi to dělal za jízdy. Takže se při točící se převodovce snaží zaskočit ten kolík co ji blokuje proti pohybu (v pozici P)
Takže to prostě tak jako vrčochrastí, než to natolik zpomalí, že tam zaskočí a tu převodovku zablokuje.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 na STK....

#15 Příspěvek od Kokesek » 04 led 2014 22:17

presne jak rika :dance :yes
kdyz automat nezastavis nezaskoci do P rohatka.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

Re: RR L322 na STK....

#16 Příspěvek od rameses » 04 led 2014 22:27

díky kluci, dám vědět co to bylo.... :?

Uživatelský avatar
qwerty2904
Příspěvky: 47
Registrován: 20 lis 2011 19:36
tel.: 0948 135 300
auto: RR L322 , RR P38 V8
Bydliště: Bratislava

Re: RR L322 na STK....

#17 Příspěvek od qwerty2904 » 07 led 2014 16:56

Mne sa to stalo tiež. V mojom prípade som vypol kľuč v polohe N a taktiež mi zahlasilo že mám zatiahnuť brzdu a podobný scénar auto sa nepohlo nikde sa nič nenašlo diagnostika nič nenašla a ako zázrakom sa to spravilo o 4 dni samo... vtedy som začal dávať pozor na ten neutral pri vypínani motora myslel som si že to ma nejaký súvis s tou závadou. Keď ma auto nechalo po druhý krát a opäť hlásino že transfer box je v neutrale vyskúšal som meniť poistky pre pridavku viď. RAVE ale ani to nepomohlo dal sa dole motor na pridavnej prevodovke nenašiel sa žiaden viditeľny problém nasadil sa späť a auto fungovalo. keď ma nechalo auto po tretí krát znova sa zhodil elektromotor na pridavnej prevodovke a až vtedy sa zistilo že jedn uhlik je napolovicu odpáleny... ten sme vymenili a auto funkčne už dva roky. Myslím si že to bude rovnaký problém.... ale ako som čítal vyššie je tu kopec rôznych riešení

rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

Re: RR L322 na STK....

#18 Příspěvek od rameses » 11 led 2014 14:38

Tak závada odstraněna.... na faktuře napsáno : demontáž a montáž modulu přídavné převododvky :grin:
Podle mechanika zůstala v neutralu jak technik na STK pravděpodobně omylem zapnul pomalý převod a v kombinaci vypnutí motoru v neutralu a zkoušce brzd na válcích došlo k této závadě...
Sám z toho nejsem moudrý, ale kolega o příspěvek výše popisuje úplně přesný popis stejného problému....
Takže pozor na vypínání motoru v N a řazení LO :grin:

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: RR L322 na STK....

#19 Příspěvek od PavelU » 11 led 2014 14:54

Tak to jsou dobré zprávy, ať auto dobře slouží i dál... :yes
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

rameses
Příspěvky: 20
Registrován: 10 úno 2011 21:02

Re: RR L322 na STK....

#20 Příspěvek od rameses » 11 led 2014 15:20

No zatím jen jezdí... ale nefunguje přídavka.... autoriz.servis neměl nějaké kabely, které objednal a pak se uvidí při nové kalibraci(?) jestli to rozchodí...prý se jim to už několikrát povedlo...pokud ne,tak prý nový modul(motorek) a to prý je ranec peněz... :-(

Odpovědět