Stránka 1 z 1

Puma "filtrování nafty"

Napsal: 17 led 2014 09:23
od MOPADŽI
Puma má vysokotlaké vstřikování paliva comon rail a to je náchylné na kvalitu nafty. Uvažoval jsem o samostatném přídavném naftovém filtru se separátorem vody a kálů od Parkeru, který jsme chtěli s Adamem umístit do motorového prostoru. Bohužel, se to vzhledem k místu (u pumy to je dost zaskládané), nepodařilo. Dalším řešením by bylo použít dle převzatých informací a obrázků z Australského fóra "nástavec" na originální palivový filtr. Tento nástavec je vlastně separátorem. Naftový filtr se po aplikaci separároru prodlouží, což si vyžaduje jeho posunutí výše na rámu za použití podkladní montážní desky, která se musí vyrobit. Dalším krokem je úprava samotného krytu palivového filtru. Více je fotkách níže.
Kdyby se někdo ujal hromadné objednávky "nástavce"-separátoru a potom výroby té platle a úpravy krytu filtru, hlásím se.

Re: Puma "filtrování nafty"

Napsal: 17 led 2014 09:40
od MOPADŽI
Fotky úpravy:

Re: Puma "filtrování nafty"

Napsal: 17 led 2014 09:42
od MOPADŽI
Pokračování:

Re: Puma "filtrování nafty"

Napsal: 17 led 2014 10:16
od Stavros
Podle me to v terenu hned znicis, vymyslel bych to jinak, tohle je dost na rane.

Re: Puma "filtrování nafty"

Napsal: 17 led 2014 10:28
od MadTom
U Pumy je filtr vzadu na rámu stejně jak u TD5ky?
Jestli jo, z obrázků to tak vypadá, tak bych to z již uvedených důvodů neprodlužoval směrem dolů. ale tu "skleničku" tomu filtru normálně předřadil, na to by tam mělo být místa dost. A vůbec bych se nebál skleničky ze Zetoru nebo něčeho podobného.
Na kontrolu, jestli je v palivu voda je to výborné, stejně tak jako hrubej předfiltr. Nic jiného to neudělá. Ve Fordu originál filtr není standardních tuším 10mikronů, ale 2mikrony - prostě podstatně jemnější.
Je to udělat druhej držák a druhej kryt. A udělat to tak, aby na skleničku bylo vidět, bez nutnosti kryt sundávat.

No a potom se ještě naučit odvzdušnit motor, poté co skleničku vyleju. :hmm:

Re: Puma "filtrování nafty"

Napsal: 17 led 2014 14:29
od MOPADŽI
U Pumy je to stejně jako u Td5.
Na fotce 1951 je filtr po našroubování separárotu na původním místě. Na fotce 1954 a 1955 je již namontován výše pomocí podkladové montážní platle obr. 1947. Tímto se dostane na stejnou spodní výšku, jako před úpravou. Že ho tedy poškodím při jízdě, nebo že bude omezeno křížení atd. bych obavu neměl ...

Re: Puma "filtrování nafty"

Napsal: 17 led 2014 15:59
od Trewor - ségra
Na fotce 1925 naměřil při křížení k oplechování 8cm a na fotce 1957 jen 3.

Když už se řeší voda v naftě...kde vlastně u CR vstřikování vzniká problém? Se odlučuje/expanduje voda ve vysokotlaký části? Vim, že kvůli tomu se u CR motorů nesmí v zimě přidávat benzín do nafty.

Re: Puma "filtrování nafty"

Napsal: 28 dub 2014 13:02
od MOPADŽI
Díky Patrikovi, který se ujal vývoje i zhotovení jednotlivých komponentů už máme vše potřebné "na stole".
Namontujeme a uvidíme jak se nám to osvědčí v praxi :think
Ostatní "pumisté", už mají kde vše pořídit.
Díky do Budějic !
obrazek.JPG
obrazek.JPG (58.02 KiB) Zobrazeno 3480 x