Smazat prosím
Napsal: 17 led 2014 12:42
1998 LR Defender 110 300Tdi po repasi mechaniky
Vzhledem k jistým ostařovacím procesům mého vozového parku zvažuji prodej svého Defendera.
Auto měl přede mnou kamarád, který s ním jezdil pravidelně trasy CZ-HR, potom brácha. Auto mělo najeto cca 390 000km a pustil jsem se do repasí mechaniky. Za poslední rok a půl bylo do Defendera investováno kolem 220 000,-Kč
- vyměněn komplet výborný motor z Disco I automatu (původní motor fungoval, ale neměl už moc tlaky)
- rozvody vč. všech gufer, udělaná hlava (Eliott), žhavičky, nové vstřiky a repase vstřikovacího čerpadla v BOSCH servisu
- nové vodní čerpadlo, elektrický předehřev Defa, nový chladič, napínací kladka plochého řemenu, nové podávací čerpadlo nafty
- repas alternátor
- silikonové chladiče od turba, turbo ok - původní
- komplet přetěsnění motoru
- nová spojka - lamela, přítlačák, HD vystavovací "packa", pomocný spojkový válec
- repase přední nápravy - nové koule, ložiska, brzdové kotouče, destičky, stejnoběžné klouby, repase obou brzdičů (pístky), gufero diferenciálu
- repasovaná převodovka - Eliott
- repasovaná přídavná převodovka - Eliott
- 4 x nové kříže kardanů
- nový unašeč + gufero u zadního kardanu
- 4 x tlumiče DeCarbon cca 3 roky staré = v pořádku, polybushe, nové silenbloky na panhardce
- nový posolovač brzd + brzdový válec
- nova vývěva posilovače brzd
- repas zadních brzdičů - pístky, destičky, kotouče ok
- horkovzdušné topení Webasto pod cubby boxem v kastlíku od toomich.cz, nerez tlumič výfuku
- radio, cb, denní svícení, nový tachometr (mílový), hodiny VDO
- přední sedačky retrim kit od Britpartu, jinak vnitřek původní, slušný, kůží obšitý původní volant, střešní okno
- šnorchl + cyklon
- plastový snow cover vstupu vzduchu do topení od toomich.cz
- pevnostní nárazník i-Defender s A-bar + nerez dálková světla
- kryt řízení i-Defender, pevností prahy i-Defender
- heavy duty grill od i-Defender
- zahrádka 2m African Outback
- žebřík hliník od toomich.cz
- úplně nové 4 x zimní Nokian HKPLT 235/85/16 na originál Wolfech + možno k autu dokoupit hezké origo LR "deep dish" elektrony
- po dohodě s CZ dovozcem Millers Oil je čerstvě celé auto za účelem referenčního testování naplněno oleji (příslušných specifikací) s "nízkotřecí nano technologií". Výrazně se zjemnila (hladší, menší traktor) jízda, zlepšila dynamika i cestovní rychlost při "stejném plynu".
http://www.millersoils.cz/378/oleje-s-nanocasticemi/
- rám bez koroze, každý rok stříkaný dutiňákem a zvenku Tectylem od Valvoline
- zadní X-member kdysi vařený, zakonzervovaný, nic se s ním nemusí dělat
- vařený levý roh bulkheadu pod "pantem" okna, jinak bulkhead ok - prolitý dutiňákem
- zadní dveře - z jiného auta, zesílené (kvůli rezervě), nalakované, prolité dutiňákem, nové okno - vyhřívané.
- tažné
A k čemu jsem se zatím nedostal:
- bubliny pod lakem - různě, klasický neduh - něco jsem namátkou sloupl, pod tím je bílý prášek a pod ním zdravý hliník, po retuši štětečkem barva na tom místě drží už i dva roky
- lak atd. je původní, takže mimo bublin i občas nějaký škrábanec, promáčklinka, atd., promáčklina pod snow coverem vstupu topení
- rámy 4 dveří načaté - prolité dutiňákem, zakonzervované
- občas nějaký škábaneček na čelním skle
- lišty na zadní části karoserie (horizontální pod bočními okny a vertikální pod zadními světly) byly trochu orezlé - ošetřené zinkovou barvou. Zadní lišty (pod světly) nové v zinku k autu.
- minulý týden se rozbil jeden pant u PZ dveří, k autu sada nových pozink pantů na celé auto + nerez šrouby
Co je na autě potřeba udělat:
- pokud by chtěl mít člověk ťipťop leštěnku tak zrenovovat rámy dveří, nové skiny dveří, odrbat auto a udělat nový lak
- vyměnit zmiňované lišty za pozink
- auto ale i tak jak je nevypadá špatně.
- nejde couvačka - přes nové čidlo které čidlovalo tak prosakoval olej (což nesnáším), další nové čidlo které neteče nečidluje, už jsem to pak neřešil, hlavně, že je sucho
Shrnutí - auto je komplet mechanicky udělané, neviděl jsem třístovku Defendera, na které by bylo uděláno tolik věcí co se mechaniky týká (nepočítám -li renovaci "od šroubku"). Ideální pro nadšence, které si ho chce nechat dlouho a časem by si doladil do dokonalosti ten exteriér.
Auto nejezdilo v terénu, bylo v mém případě zahrnuté až psychopaticky přehnanou péčí. Na autě jsou použité ND VŽDY jen té vyšší kvality, žádné laciné náhražky. Pravidelné a pečlivé výměny olejů.
Níže několik fotek z novoroční vyjížďky. Víc fotek sem dávat nebudu, nebudu se tady ani pouštět do nějakých větších debat, vážní zájemci prosím o zavolání nebo sz, email, stejně bych chtěl, aby si zájemce auto důkladně prolezl. Auto zná kryten i Eliott, je tedy možné se případně ptát nezávisle i jich, snad by jim to nevadilo. Prodej do dobrých rukou. Cena na základě osobní prohlídky a debaty. V každém případě by cena reflektovala obvyklé ceny 300Tdi Defenderů 110 + míru investic do auta s tím, že počítám, že se všechno samozřejmě nevrátí.
Snad jsem na nic nezapomněl...
Vzhledem k jistým ostařovacím procesům mého vozového parku zvažuji prodej svého Defendera.
Auto měl přede mnou kamarád, který s ním jezdil pravidelně trasy CZ-HR, potom brácha. Auto mělo najeto cca 390 000km a pustil jsem se do repasí mechaniky. Za poslední rok a půl bylo do Defendera investováno kolem 220 000,-Kč
- vyměněn komplet výborný motor z Disco I automatu (původní motor fungoval, ale neměl už moc tlaky)
- rozvody vč. všech gufer, udělaná hlava (Eliott), žhavičky, nové vstřiky a repase vstřikovacího čerpadla v BOSCH servisu
- nové vodní čerpadlo, elektrický předehřev Defa, nový chladič, napínací kladka plochého řemenu, nové podávací čerpadlo nafty
- repas alternátor
- silikonové chladiče od turba, turbo ok - původní
- komplet přetěsnění motoru
- nová spojka - lamela, přítlačák, HD vystavovací "packa", pomocný spojkový válec
- repase přední nápravy - nové koule, ložiska, brzdové kotouče, destičky, stejnoběžné klouby, repase obou brzdičů (pístky), gufero diferenciálu
- repasovaná převodovka - Eliott
- repasovaná přídavná převodovka - Eliott
- 4 x nové kříže kardanů
- nový unašeč + gufero u zadního kardanu
- 4 x tlumiče DeCarbon cca 3 roky staré = v pořádku, polybushe, nové silenbloky na panhardce
- nový posolovač brzd + brzdový válec
- nova vývěva posilovače brzd
- repas zadních brzdičů - pístky, destičky, kotouče ok
- horkovzdušné topení Webasto pod cubby boxem v kastlíku od toomich.cz, nerez tlumič výfuku
- radio, cb, denní svícení, nový tachometr (mílový), hodiny VDO
- přední sedačky retrim kit od Britpartu, jinak vnitřek původní, slušný, kůží obšitý původní volant, střešní okno
- šnorchl + cyklon
- plastový snow cover vstupu vzduchu do topení od toomich.cz
- pevnostní nárazník i-Defender s A-bar + nerez dálková světla
- kryt řízení i-Defender, pevností prahy i-Defender
- heavy duty grill od i-Defender
- zahrádka 2m African Outback
- žebřík hliník od toomich.cz
- úplně nové 4 x zimní Nokian HKPLT 235/85/16 na originál Wolfech + možno k autu dokoupit hezké origo LR "deep dish" elektrony
- po dohodě s CZ dovozcem Millers Oil je čerstvě celé auto za účelem referenčního testování naplněno oleji (příslušných specifikací) s "nízkotřecí nano technologií". Výrazně se zjemnila (hladší, menší traktor) jízda, zlepšila dynamika i cestovní rychlost při "stejném plynu".
http://www.millersoils.cz/378/oleje-s-nanocasticemi/
- rám bez koroze, každý rok stříkaný dutiňákem a zvenku Tectylem od Valvoline
- zadní X-member kdysi vařený, zakonzervovaný, nic se s ním nemusí dělat
- vařený levý roh bulkheadu pod "pantem" okna, jinak bulkhead ok - prolitý dutiňákem
- zadní dveře - z jiného auta, zesílené (kvůli rezervě), nalakované, prolité dutiňákem, nové okno - vyhřívané.
- tažné
A k čemu jsem se zatím nedostal:
- bubliny pod lakem - různě, klasický neduh - něco jsem namátkou sloupl, pod tím je bílý prášek a pod ním zdravý hliník, po retuši štětečkem barva na tom místě drží už i dva roky
- lak atd. je původní, takže mimo bublin i občas nějaký škrábanec, promáčklinka, atd., promáčklina pod snow coverem vstupu topení
- rámy 4 dveří načaté - prolité dutiňákem, zakonzervované
- občas nějaký škábaneček na čelním skle
- lišty na zadní části karoserie (horizontální pod bočními okny a vertikální pod zadními světly) byly trochu orezlé - ošetřené zinkovou barvou. Zadní lišty (pod světly) nové v zinku k autu.
- minulý týden se rozbil jeden pant u PZ dveří, k autu sada nových pozink pantů na celé auto + nerez šrouby
Co je na autě potřeba udělat:
- pokud by chtěl mít člověk ťipťop leštěnku tak zrenovovat rámy dveří, nové skiny dveří, odrbat auto a udělat nový lak
- vyměnit zmiňované lišty za pozink
- auto ale i tak jak je nevypadá špatně.
- nejde couvačka - přes nové čidlo které čidlovalo tak prosakoval olej (což nesnáším), další nové čidlo které neteče nečidluje, už jsem to pak neřešil, hlavně, že je sucho
Shrnutí - auto je komplet mechanicky udělané, neviděl jsem třístovku Defendera, na které by bylo uděláno tolik věcí co se mechaniky týká (nepočítám -li renovaci "od šroubku"). Ideální pro nadšence, které si ho chce nechat dlouho a časem by si doladil do dokonalosti ten exteriér.
Auto nejezdilo v terénu, bylo v mém případě zahrnuté až psychopaticky přehnanou péčí. Na autě jsou použité ND VŽDY jen té vyšší kvality, žádné laciné náhražky. Pravidelné a pečlivé výměny olejů.
Níže několik fotek z novoroční vyjížďky. Víc fotek sem dávat nebudu, nebudu se tady ani pouštět do nějakých větších debat, vážní zájemci prosím o zavolání nebo sz, email, stejně bych chtěl, aby si zájemce auto důkladně prolezl. Auto zná kryten i Eliott, je tedy možné se případně ptát nezávisle i jich, snad by jim to nevadilo. Prodej do dobrých rukou. Cena na základě osobní prohlídky a debaty. V každém případě by cena reflektovala obvyklé ceny 300Tdi Defenderů 110 + míru investic do auta s tím, že počítám, že se všechno samozřejmě nevrátí.
Snad jsem na nic nezapomněl...