Stránka 1 z 2

co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 11:10
od Jirka Doležal
ahoj, zlobí mě filtr a bylo mi doporučeno koupit nový nebo odstranit, ještě jsem zjistil, že existují nějaká čištění. Máte někdo zkušenost? Poradíte?

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 12:06
od Acon
určite nie odstrániť. Ľudia netušia na čo tam je a tak si myslia, že odstránenie je rozumný nápad.
Máte to aj v CZ http://www.dpfe.sk/?ref=autobazar.eu

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 13:02
od fidzi
A proč je tedy odstranění nerozumné? Kvůli ekoteroristům? Já jen až půjdu do servisu pro tovární kit pro odstranění DPF, tak abych věděl zač jim vynadat.

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 13:13
od MadTom
Vyčistit se dá, doporučuji udělat od někoho, kdo to dělá. Co se týče ekoteroristického přínosu - u auta co jezdí dlouhé trasy jednoznačně pozitivní, u auta, které mě nutí, abych když si vzpomene vypalovat filtr jezdil zhruba 10-30minut navíc a žralo to u toho jako žíravina si doopravdy jistej efektem nejsem. Nicméně v normálním provozu je to jedno z kurvítek na autě, které je tam kvůli ekoteroristům na straně jedné a výrobcům na straně druhé - tedy aby splnili nařízené normy, které ovšem se skutečností mají velmi málo společného.

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 13:19
od visby
DPF zmysel ma, akurat je to hold kurvitko;-)

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 14:09
od Acon
Dnešné vstrekovanie rozpráši palivo na tak jemnú hmlu, že po zhorení vzniknú sadze rozmerov v nanometroch. Sú tak malé, že ich už nedokážu odfiltrovať ľudské plúca tak to všetko ide do krvi. Zo zdravotného hľadiska je to strašne karcinogénne svinstvo. Preto tie filtre.

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 14:26
od fidzi
Do krve to neproniká, to je přehnaná fáma. Usazuje se v plicních sklípcích. Má to obdobný efekt jako azbest. Nicméně je zajímavé, že neřešíš moderní benzíny, které mají obsah mikrosazí ve výfukových plynech jen o málo menší. A také letadla, proti kterým je produkce mikrosazí u aut jen malý střípek. Zdá se mi, že EU zavedla řádnou masáž proti autům. Biosložky, emise, zpackané normy pro měření spotřeby, DPF, EGR... a je vidět, že se jí davové ekošílenství proti autům daří. Vsadím se, že za DPF stojí beztak lobbismus, protože prodej DPF je těžkej byznys.


Co to bude příště? Sešrotovat všechny auta vyrobená před r. 2010? Řikejte si co chcete, za mě DPF vyndat a také to udělám, jak mu bude zvonit hrana.

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 14:32
od Acon
fidzi píše:... Nicméně je zajímavé, že neřešíš moderní benzíny,......


.... Řikejte si co chcete, za mě DPF vyndat a také to udělám, jak mu bude zvonit hrana.
Ja to neriešim, len som odpovedal na otázku ;-)
koľko stojí odstránenie a koľko vyčistenie? Ja nie som ekoterorista, len nerozumiem prečo je treba uprednostňovať lahostajnosť :-(

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 14:38
od MOPADŽI
Viděli jste jak se to čistí ?
Jednoduše, vše co se tam zachytí postupně, se potom jednoduše "vyfoukne" stejně do vzduchu.
Alespoň v neautorizovaných servisech, dostupnou technologií za použití autorizovaných čistících svinstev :wait
Je to bussines, který se musí prostě zdůvodnit, stejně tak jako splachování výkalů 6litry namísto 12litrů vody.
Kdo nemáte na WC alespoň dělený splachovač, kde velké tlačítko zalepíte za přítomnosti příslušného išpektóra, připravte si mazl a kladivo, bude se celá EU přestavovat :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 14:40
od fidzi
Odstranění 1500Kč. Stačí vyndat DPF a k čidlu přidělat clonku. (v mém případě)

Jinak lhostejnost je úhel pohledu. Proč nejezdit do práce na kole? Je to jen 30km a jen lhostejný člověk kvůli tomu bude ničit ŽP a pojede autem. V těchto otázkách lze kdykoliv tvrdit, že je něco lhostejnost.

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 14:47
od Acon
no, už keď sa to aj neodborne vyfúkne, resp. častejšie odplaví, tak už to nie sú tak malé častice lebo vo filtri sa to všetko spečie dokopy a to už nie je taký problém.
A neobstojí ani argument, že lietadlá... U áut je problém, že v hustej premávke to vypúšťajú vo vysokej koncentrácii priamo pod naše nosy. Ako tak sme sa zbavili smogu a toto je to isté, len väčšie aj keď neviditeľné svinstvo

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 14:58
od Jirka Doležal
Tak co sem tak prolejzal net, tak odstranění asi nebude ideální. Od příštího roku prej budou na STK už mít kouřoměry a navíc teď ty nový dálniční Superby to začnou kontrolovat normálně na ulici. v Německu už to tak normálně dělaj, strčej ti normálně bílej hard před vejfuk a maj jasno.
Obrázek

Takže otázka teď zní, jestli chemie a nebo nějaký zásadnější čištění v nějaký firmě. Aby to fakt fungovalo. U ty chemie mi přijde divný, že by flaštička za 500,- mohla takovej problém vyřešit. Takže nějakou reálnou zkušenost s tím nikdo nemáte?

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 15:03
od MOPADŽI
fidzi píše:Odstranění 1500Kč. Stačí vyndat DPF a k čidlu přidělat clonku. (v mém případě)

Jinak lhostejnost je úhel pohledu. Proč nejezdit do práce na kole? Je to jen 30km a jen lhostejný člověk kvůli tomu bude ničit ŽP a pojede autem. V těchto otázkách lze kdykoliv tvrdit, že je něco lhostejnost.
Jojo, je to úhlel pohledu. Zajímalo by mě jak to řeší u velkých (ale i menších) lodí, jak nákladních, tak výletních, trajektových atd. Je jich určitě po světě milióny, a hlavně těch starších co čmudí jedna jak 100 dieslových lokomotiv, potažmo lokomotivy také nikdo neřeší.
Myslím že naší evropskou uvědomylostí to nevytrhneme.
Co Indie, Čína, Afrika, jejich auto a lodní parky o fabrikách nemluvě atd. ?

Já chci nový čistě mechanický ale i výkonný 4x4 auto na výlety i mimo tu birokratickou EU, nic víc.
Abych mohl natankovat třeba tady viz.obr. a bez obav.
sahara-174.jpg
Sorry za plevel :mrgreen:

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 15:07
od Acon
ide o to, že ak sa to čistí mechanicky, poškodí sa vrchná vrstva, ktorá tie častice zachytáva. Nejaká chémia to rozpustí. Odborné čistenie dokáže dostať filter skoro do kondície nového.

Tie staré, čo čmudia produkujú svinstvo, ktoré vidieť no nie je tak škodlivé pre plúca. Ono, všetko má svoje negatíva, ide o to ako ich dokážeme zmierniť

Ja nie som zástanca týchto moderných vychytávok a osobne si myslím, že ich výroba a likvidácia je možno pre prírodu zaťažujúcejšie ako prevádzka starých jednoduchých aj keď dymiacich mašín. Navyše sa mi súčasné autá vôbec nepáčia... ;-)

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 16:13
od RudaK
:ty jeden...: vaše starosti na mojí hlavu ..... :Sorry: jako v parlamentu :coze: hodně povyku pro nic :P ( sem nechtěl napsat hovno ,páč sem na starý kolena slušnej :chuckle )

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 21 úno 2014 22:21
od Kokesek
vsechno to jsou kurvi...ka, ktere prinasi dalsi penize do obehu. Muze vydelat vyrobce ci prodejce novych filtru popr univerz. DPF. Nebo sikovny mechanik na naladeni stavajiciho systemu. Uz ze zakona zachovani energie je jasne ze je jedno jestli jsou saze venku tedka nebo az potom. kdyz ho nekdo bude cistit. jestli to zabije jednoho mechanika za rok nebo tisic lidi za deset let to je asi jedno. Energie zustane porad zachovana stejna. Ve finale rozhodne EKONOMIKA kazdeho jedince. Vycisteni neresi problem na dlouho vestinou se auto po cisteni vraci casteji a casteji az dojde k radikalnimu reseni. Jelikoz chudy cesky clovek nema ani na palivo urcite si nekoupi novy filtr,ale dojde na jiz zminene ladeni. Jelikoz potrebuje nekdy i emise....tak zakon zachovani energie zustane stejny i v tomto pripade :cash

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 22 úno 2014 08:17
od Acon
Kokesek píše:... Uz ze zakona zachovani energie je jasne ze je jedno jestli jsou saze venku tedka nebo az potom. kdyz ho nekdo bude cistit. jestli to zabije jednoho mechanika za rok nebo tisic lidi za deset let to je asi jedno. ...
To práve nie je jedno. Ak to ide z výfuku, sú to častice no v momente ako sa to zachýtí vo filtri sú to obyčajné sadze neporovnateľne väčších rozmerov. Takže tomu mechanikovi pri čistení to zasa až tak neuškodí. A hlavne, ak to robí s rozumom a nie na sucho ;-)

Inak, len pre zaujímavosť po reklame cca 17min http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... 801240047/

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 22 úno 2014 10:53
od masar
"Existuje názor, který pokládám za přinejmenším relevantní a který říká, že ekologický přínos DPF je spolehlivě anulován zvýšením spotřeby paliva nutného k regeneraci a na zvýšenou hmotnost celého vozidla. Ještě bych k tomu přihodil ztráty výkonu (v nepracovním zdvihu musí motor překonat odpor filtru ve výfuku) a nutnost filtr vyrobit, dopravit, případně vyměnit a recyklovat. To vše výměnou za kbelík uhlí, který uletí do vzduchu někde, kde to možná vadí, možná nevadí. Vrátím se k tomu prvotnímu výpočtu – za životnost motoru, což je optimisticky vzato nějakých 400.000 km, zachytí filtr nějakých 8 kg uhlí. Odhad zvýšení spotřeby paliva je 0,3 l/100km, vyměnili jsme tedy kýbl uhlí za 1.200 litrů nafty. Nezmiňuji environmentální aspekty energeticky a materiálově náročné výroby samotného filtru ani jeho pozdější recyklace, která také nebude triviální." - D-F (http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013053102)
fidzi píše:Do krve to neproniká, to je přehnaná fáma. Usazuje se v plicních sklípcích. Má to obdobný efekt jako azbest. Nicméně je zajímavé, že neřešíš moderní benzíny, které mají obsah mikrosazí ve výfukových plynech jen o málo menší. A také letadla, proti kterým je produkce mikrosazí u aut jen malý střípek. Zdá se mi, že EU zavedla řádnou masáž proti autům. Biosložky, emise, zpackané normy pro měření spotřeby, DPF, EGR... a je vidět, že se jí davové ekošílenství proti autům daří. Vsadím se, že za DPF stojí beztak lobbismus, protože prodej DPF je těžkej byznys.
Při spalování benzinu, ale nevznikají saze/sloučeniny v množství, tak nebezpečným pro člověka jako u nafty, ne?

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 22 úno 2014 13:29
od fidzi
Neřeším saze, ale mikrosaze. Kvůli který jsou DPF u nafty a brzy budou povinně i na benzínech.

Re: co s filtrem pevných částic

Napsal: 23 úno 2014 10:36
od Zizal
Mikrosaze jsou u benzinu stejny problem, hlavne u motoru co pracuji s obdobnym systemem rozpraseni paliva ve valci jak moderni nafty. Jen ekoteroristi meli vic problemu si je prosadit nez u nafty, kde zacli u nakladnich aut.
Prakticky vzato mikrosaze u nafty prestavaji byt problem pridanim bioslozky, ktera taky neskutecne kurvi DPF. Auta co jezdi na naftu bez bio slozek s nima maji vyrazne min problemu a natankovat bionaftu je nejrychlejsi cesta jak zacit resit problem s DPF. Bohuzel stat reguluje minimalni mnozstvi bio, maximum a vlastnosti uz ne. Takze DPF pomaha - jen dalsi kdok ekologu vede k negovani jeho ucinku a prakticky k zhorseni dopadu provozu auta, ktere misto efektivniho provozu, musi resit jeste DPF a jeho vypalovani s palivem, ktere pro nej neni vhodne.
Takze za me vymlatit ven, jezdit s mensi spotrebou a chovat se tak vic ekologicky :lol: