Stránka 1 z 3

Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 22 úno 2014 08:34
od čuník
Chci si vyrobit rám na Defendera 90, ale nikde se nemůžu dopátrat z jak silnýho plechu to vlastně dělají. Nebo jestli to už někdo vyráběl ,tak jaký jsou zkušenosti atd ? Taky sháním gumový manžety na nápravy , jestli se dají tady koupit.

Re: Defender 90 rám

Napsal: 22 úno 2014 09:18
od Jenda
....tohle je mineno vazne?
Jestli ano, preji hodne stesti. Ty manzety na rej.koule ma napriklad toomich.cz ale ostatni je nejspis budou mit take.
H

Re: Defender 90 rám

Napsal: 22 úno 2014 09:29
od paldo
akože takýto rám?
Obrázek

Re: Defender 90 rám

Napsal: 22 úno 2014 14:00
od Tonny
já si myslím, že to je nějaká provokace... :chuckle

Re: Defender 90 rám

Napsal: 22 úno 2014 15:10
od gibson
a co tento? :mrgreen:

Obrázek

Re: Defender 90 rám

Napsal: 22 úno 2014 16:00
od erik
gibson píše:a co tento? :mrgreen:

Obrázek
:shock:
...to rozepiš pls..

všichni děláte ...tazatel se asi špatně vyjádřil a teď jste ho polekali, že se radši neozve ...

Re: Defender 90 rám

Napsal: 22 úno 2014 16:13
od gibson
nahodou som pred casom na to narazil a ma tiez ma to zaujalo ;)
http://www.ppcages.com/?page_id=129

Re: Defender 90 rám

Napsal: 22 úno 2014 16:24
od knedlousek
Jakej to má asi význam. Napadá mě leda že je to lehčí.

Re: Defender 90 rám

Napsal: 22 úno 2014 16:48
od erik
knedlousek píše:Jakej to má asi význam. Napadá mě leda že je to lehčí.
..se lidi pletou..
třeba uvádí, že maji
- Rand Lover
- Ranč Lover
Tŕeba je to nárazník

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 08:50
od čuník
Polekal nepolekal , Plech seženu v práci , vypálení CNC plazmou taky , svaření CO též. Jistě že můžu od kšeftmanů koupit za 40tis.-55tis Kč hotový , :Sorry: ale chci ušetřit. Kamarád mě sem nasměroval že se tu prej dozvím know how , no zatím jsem se dozvěděl jenom to how.. .
Jediná inspirace nebo + je , že někdo už rám na Defendera 90 , vyrobil byt z ocelových trubek . Tak jestli jsem blázen, tak jak tu je naznačeno tak alespon nejsem sám :D . Když to jde z extravagantně z ocelových trubek tak proč by to nešlo z ocel.plechu, jako originál
Def trubkový rám  aII.jpg

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 09:10
od MadTom
Ale ono to půjde, základní rozměry rámu najdeš v RAVE - tovární servisní příručka. Ale jsou to jenom základní rozměry, určené pro kontrolu, že je rám v pořádku. Zbytek rozměrů, různé držáky a díry pro všechno možné budeš muset někde zjistit. A úplně nakonec - zajistit, aby se ti to při svařování nezkroutilo. Na to se používá buďto jednoúčelový přípravek, ale to má smysl jenom při opakované výrobě, nebo klasické upínání a kontrolování a případné rovnání, když to na první pokus nevyjde.
Můj dotaz - vážně si myslíš že ušetříš? A pokud ano, zkus do této úvahy započítat cenu vlastní práce - třeba 50Kč/h. Já vím že je to těžké, otce v důchodu se toto snažím naučit už několik let, bezúspěšně.

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 09:26
od Jenda
Ten trubkovej ram o par radek vyse,bude ram na nejakej rychlostni special. O jeho tuhosti a vydrzi pochybuju.
Jestli se ti zda za ram tech 40tsc hodne je jen uhlem pohledu :wink:
H.

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 09:31
od DanoDEF
... ale ved ho nechajte ak ma moznosti nech si zalozi vlastnu temu (vlastne uz zalozil) a nech ukaze svoju pracu budeme len poteseni sikovnostou.
Pochybujem, ze najdes presne miery-dokumentaciu. Väcsinou je to o kutilstve - kopirovani niecoho co uz je vyrobene. Kup si trebars pouzite sasy a skopiruj.

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 17:34
od mikihran
Můžu ti prodat jeden 90tkovej z 300tovky za 10tisíc.Jako základ pro další práci je supr.Zachovalý,nebouraný,pouze zadní nárazník na výměnu cca 80liber,"někde na bazoši ho prodává pán za 2500,-".Původní majitel ho ošetřil supr,až na zadek,kde to celé zadekloval gumou,aby netrpěl ,no a stal se pravý opak,že se vodička i bahínko dostalo i tam a krásně tam nevysychalo a uhnívalo.

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 21:36
od VencaZE
Jeden (svůj) rám jsem vyvařoval a měnil jsem všechny čtyři nosníky karoserie a zadní crossmember, takže trochu vím jak to vypadá i uvnitř rámu. Pokud by o opravdu někdo chtěl sám vyrábět, tak je třeba si uvědomit že nejde jen o to okopírovat vnější rozměry. Rám má totiž uvnitř řadu výztuh a to jak podélných, tak i příčných (tam kde jsou šrouby). I já si myslím že se výroba podomácku nemůže vyplatit jak časově, tak s ohledem na funkci. To je fakt lepší opravit starý nebo rovně koupit nový.

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 22:16
od dava
No podle mě pokud bude mít co kopírovat tak to udělá snadno , jestli má dílnu. Jediný, co vidím jako náročný je ten ohyb podélníků, kterej se původně lisuje jako celek v U profilu a následně vaří půlky k sobe. Svar je středem spodní a horní hrany, navíc je to přesazené, nenese velké namáhání. To se rozumně v malý dílně asi nepovede, aby to bylo stejný. Dají se udělat výpalky bočnic těch podélníků a spojit pásovicí , ale svary ponesou většinu zatížení.

Vyrábět to jako origo je škoda, ta trubková příhradovina bude daleko lepší, lehčí a tužší. Proč to nedělají ve fabrice rovnou je jasný, není to o tom že plácne lis a pak se to sesadí. Ale ten na fotkách je podle mě špatně, podélně dobrý, příčně asi nedobrý

Kompromisem k lepšímu by mohl být I profil na stojině odlehčený kulatými dírami, zhruba v duchu toho, jak jsou na fotkách udělaný ramena. Technologicky je to jednodušší, pálení míň, pevnostně podobný nebo spíš tužší než origo , ale hlavně perfektně udržovatelný, žádné uzavřené prostory. Bez problémů to žárově nazinkují, třeba v Signum Hustopeče. Síla materiálu bude muset být proporcionálně větší než u origo plecháče, takže i odolnost proti korozi lepší i bez zinku (menší plocha povrchu - koroze na cca stejný objem materiálu)

Chtělo by to výpočet původního rámu a podle něj se chytit, to považuju za docela důležitý, aby bylo dodržený správný nebo vylepšený kroucení atd.

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 23:14
od čuník
Podélníky jsou orig. ze 2 půlek , ale ty výlisky by byl velký problém, tak že chci to udělat tak jak to bylo na starých Land Rovrech , tj. vyřezat bočnice a pásovina dole a nahoře . Nejdřív vše zheftovat a pak postupně svařovat a ještě to mít pro sichr zafixovaný k pořádný traverze aby se to nemohlo kroutit. Až budou podélníky hotový , tak k podlaze přišroubuju dvě pořádný traverzy -I 300mm srovnaný do roviny vodní vodováhou a na ně naheftuju oba podélníky . Pak už by se to postupně komletovalo v tomto "přípravku".
Ten trubkový rám nemusí být vůbec špatný ,pokud to bude dobře provařený , Trubky odhaduji že budou o prům .70mm což je šířka orig. podélníků , Spíš vidím problém to dobře a stejně naohýbat,
Kdyby někdo měl totálně odepsaný rám ,/za cenu šrotu ,nebo tak nějak/ tak bych o to měl zájem , jako mustr .

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 07 bře 2014 23:35
od dava
:lol: vybral sis docela blbý auto, jak tak koukám na ten rám, je docela složitej - výsledek dlouholetých předělávek a modernizací

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 08 bře 2014 20:50
od čuník
Ten trubkový se mi docela líbí , ale bude proti plechovýmu docela výrobně komplikovaný , taky to není letile ověřený provozem. Okopírovat ten klasický bych měl asi zmáknout .

Re: Defender 90 výroba rámu/ šasí

Napsal: 09 bře 2014 10:40
od Hanys_a_Kaca
Mi to přijde celkem reálný a držim ti palce, těch rozměrů, který budeš muset udržet v nějaké rozumné rozměrové toleranci, případně v rovině je jen pár - a jak už bylo zmíněno jsou zmíněné v rave v tolerancích křivosti rámu. Jinak je to šumák. nápravy jsou tuhé, kardany poddajné, tak je skoro jedno jak to dopadne.