Stránka 1 z 2

ARB uzávěrka

Napsal: 14 pro 2007 08:33
od Martin_H
Tak jsem se stal šťasným :?: majitelem zadní arb uzávěry, ale potřeboval bych od někoho, kdo již má, pár upřesnění :
- mám dvě tlačítka na palubce, od kompresoru a pak od špéry. Když stisknu od kompresoru, nic se neděje, když pak druhé od špéry, kompresor zahučí
- přijde mi divný, že někdy kompresor sepne na 1-2 vteřiny, někdy vrčí třeba půl minuty
- je třeba při řazení mít auto v pomalém pohybu, aby se to uzavřelo ?
- jak často Vám kompresor spouští během jízdy ( spouští li vůbec) ?
Možná Vás tyhle dotazy udivujou, ale včera jsme dostal po montáži špéry několik naprosto odporujících si informací od mechanika a pak i přejímacího technika, které , jka jsme večer doma zijistil, nesouhlasí s přiloženým manuálem od výrobce - pochopitelně v angličtině - "káždyj němnožko govoriť po anglícky" :evil:

díky za rady

Re: ARB uzávěrka

Napsal: 14 pro 2007 08:55
od DanoDEF
Martin_H píše:Tak jsem se stal šťasným :?: majitelem zadní arb uzávěry, ale potřeboval bych od někoho, kdo již má, pár upřesnění :
- mám dvě tlačítka na palubce, od kompresoru a pak od špéry. Když stisknu od kompresoru, nic se neděje, když pak druhé od špéry, kompresor zahučí
...tak to je nejak divne zapojene.

ked zapnes kompresor samozrejme to funguje az pri zapnutom zapalovani tak ten ma zahucat a natlacit vzduch do zasobnika ked dosiahne spravny tlak tak tlakovy spinac v zasobniku vypne a caka sa az zapnes uzavierku
Martin_H píše: - přijde mi divný, že někdy kompresor sepne na 1-2 vteřiny, někdy vrčí třeba půl minuty
...no to zalezi od zasoby vzduchu v zasobniku
Martin_H píše: - je třeba při řazení mít auto v pomalém pohybu, aby se to uzavřelo ?
...uzavierka sa uzavre aj tak az pohybom a nie ked stoji, najidealnejsie je zapinat pri pomalom pohybe aby nedochadzalo k prudkym razom...ale z praxe je zname, ze ARB znesie vela osobne som ju zapinal v roznych situaciach aj pod zatazou
Martin_H píše: - jak často Vám kompresor spouští během jízdy ( spouští li vůbec) ?
...to zalezi od tesnosti systemu

Funkce ARB

Napsal: 14 pro 2007 09:28
od Miloš II
Tak to chodí Miloš II

Napsal: 14 pro 2007 09:28
od Martin_H
podle mýho to mám zapojený přímo bez nějaký nádoby stylem kompresor - špéra
to spouštění kompresoru pro dofuk se ti spíná třeba každejch 5 sekund, 10, ..... ?
Na to zapínání při pomalu jedoucím autě jsme přišel metodou pokus omyl - u stojícího auta se kompresor může strhnout, a furt nic , fouká a fouká. Když se pomalu hejbu, tak se změní zvuk a za pár sekund to ztichne. Ale pak mi přišel divnej ten relativně častej dofuk - co myslíš tou těsností sytému?

Napsal: 14 pro 2007 10:32
od DanoDEF
Martin_H píše:podle mýho to mám zapojený přímo bez nějaký nádoby stylem kompresor - špéra
to spouštění kompresoru pro dofuk se ti spíná třeba každejch 5 sekund, 10, ..... ?
Na to zapínání při pomalu jedoucím autě jsme přišel metodou pokus omyl - u stojícího auta se kompresor může strhnout, a furt nic , fouká a fouká. Když se pomalu hejbu, tak se změní zvuk a za pár sekund to ztichne. Ale pak mi přišel divnej ten relativně častej dofuk - co myslíš tou těsností sytému?
...tesnost je to, ze system ovladania je vlastne uzavrete vedenie... to znamena, ze ak ti kompresor dofukuje tak ti vzduch unika a je to zle.

Napsal: 14 pro 2007 10:36
od Martin_H
Dofoukne mi to tak každej 10-15 sekund - podle tebe by to mělo jednou nafoukat a dost ?

Napsal: 14 pro 2007 10:45
od karel
Pokud máš originál ARB kompresor tak jeho součástí je samozřejmě i vzduchojem, který slouží jako zásoba hotovostního vzduchu.Při zapnutí kompresoru se natlakuje vzduchojem a pak ho tlakový spínač vypne.Tím máš nachystáno médium pro ovládání špéry.Pokud ji chceš zavřít a stiskneš tlačítko uzávěrky, tak se vpustí část tlakového vzduchu do potrubí modrá hadička průměr 5 nebo 6 mm vedoucí do diferenciálu.Osobně řadím špéry při pomalém pohybu vpřed nebo vzad, ale vždy mám kola rovně.Při vyřazení se ozve odfouknutí vzduchu.Mohu třeba 3x zavřít a otevřít a zásoba vzduchu ve vzduchojemu mi pořád stačí, pak se na cca 10 sekund sepne kompresor a zase dofouká do plných.Pokud ti někde uchází vzduch třeba přes rychlospojky nebo pod ovládacími ventily tak samozřejmě kompresor spouští častěji.

Napsal: 14 pro 2007 10:48
od karel
Martin_H píše:Dofoukne mi to tak každej 10-15 sekund - podle tebe by to mělo jednou nafoukat a dost ?
Máš tam někde díru,tak velký únik vzduchu musí být slyšet.Mě osobně trošičku podchází vzduch na přední špéře, ale nijak dramaticky, protože tlak udrží a špéruje.

Napsal: 14 pro 2007 10:53
od DanoDEF
karel píše: Mohu třeba 3x zavřít a otevřít a zásoba vzduchu ve vzduchojemu mi pořád stačí
...fakt ??? to suvisi aj s tym, ze Disko ma maly kos diffu...Def ma väcsi kos...

Napsal: 14 pro 2007 11:00
od karel
Jo fakt nekecám, u zadní je to možné, ale když dám zadní a k ní přední spustí se mi kompresor a dofoukne, ale je to kvůli výše popsanému úniku vzduchu.

Napsal: 14 pro 2007 13:08
od Martin_H
zkusím to ještě o víkendu, ale kompresor si foukne tak 2-3 do minuty - na pár sekund, ale foukne. Je možný, že si potřebuje nějak sednout ? Když závěru vypnete, slyším hlasité odfouknutí - je potřeba couvnout, nebo se to samo srovná ?

Napsal: 14 pro 2007 14:12
od karel
Martin_H píše:zkusím to ještě o víkendu, ale kompresor si foukne tak 2-3 do minuty - na pár sekund, ale foukne. Je možný, že si potřebuje nějak sednout ? Když závěru vypnete, slyším hlasité odfouknutí - je potřeba couvnout, nebo se to samo srovná ?
Ano při vypnutí se ovládací tlak vzduchu vypustí do atmosféry a ozve se dobře slyšitelné odfouknutí.Uzávěrka se otevře hned.Pokud se tak náhodou nestane pomůže pomalá jízda a dělání tzv. malých obloučků. Z praktického hlediska je stejně lepší vypínat uzávěrky jak mezinnápravu tak hlavně nápravové ještě když jedeš po nezpevněném povrchu.

Napsal: 14 pro 2007 14:55
od erik
DanoDEF píše:
karel píše: Mohu třeba 3x zavřít a otevřít a zásoba vzduchu ve vzduchojemu mi pořád stačí
...fakt ??? to suvisi aj s tym, ze Disko ma maly kos diffu...Def ma väcsi kos...
Moje zasoba vzduchu taky nekdy staci i na 1. sepnuti zadku a predek uz dofukuje kompresor. Ze by nekdy za jizdy s uzaverou komresor dofukoval? Tak to se mi jeste nestalo. Unik vzduchu bych hledal v prechodce medeneho potrubi...

Napsal: 14 pro 2007 15:28
od DanoDEF
erik píše: ...Ze by nekdy za jizdy s uzaverou komresor dofukoval? Tak to se mi jeste nestalo.
...mne osobne malokedy...az tak malo, ze tomu nevenujem pozornost
erik píše: Unik vzduchu bych hledal v prechodce medeneho potrubi...
...alebo v horsom pripade na " O " kruzkoch v uzavierke


To Martin:
...aste moze byt , ze tam nemas origo kompresor a rves do toho velky tlak

Napsal: 14 pro 2007 16:25
od Martin_H
kompresor je tam ARB, a O kroužky jsou nový jako celá špéra - a viděl jsem, jak ji vyndavají z krabice. Doufám, že nebude o víkendu moc mrznout, abych našel nějaký pěkný bláto :)

Napsal: 14 pro 2007 17:38
od OME
Martine neboj se,někdy chvíli trvá než si sednou O kroužky po nové montáži.Myslím,že to máš v pořádku.Průser nastává,když kompresor běží trvale.Je třeba jezdit.

Napsal: 14 pro 2007 18:05
od DanoDEF
Martin_H píše:
... O kroužky jsou nový jako celá špéra - a viděl jsem, jak ji vyndavají z krabice.
...niekedy sa mozu poskodit pri montazi...ale oko pise OME pruser by bol ak by bezal vzdy... :D vela blata pri skusani...

Napsal: 17 pro 2007 10:08
od Martin_H
jak na potvoru mrzne a mrzne, bláto bys pohledal :D

Napsal: 17 pro 2007 10:30
od karel
Tak to vyzkoušej při vykřížení - respektive vyvěšení, pořádnou mez snad u Vás v Berouně máte :?: :wink:

Napsal: 17 pro 2007 13:22
od Martin_H
tak to mi nenapadlo :idea: , nějak jsem k tomu bahnu upnul :lol: