Stránka 1 z 2
all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 00:13
od low
Nez sem postnu nejake fotky elektrickeho defika a moje pocity z jezdeni, tak mam jednu kontrolni otazku. Na co je v elektrickem defikovi naftova nadrz a pripadne jak je velika???
Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 06:43
od MadTom
Na topení? 10 litrů?
Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 08:06
od cuisine
tuhleten?
jinak taky to vidím, že nádrž na topení, objem cca 5 -10 litrů ...
Na ty jízdní dojmy jsem zvědav. Co jsem jezdil s několika EV auty, tak jízda nebyla špatná, jen díky chybějícímu zvuku motoru to bylo, jako že je něco jinak resp. divně. Zoufalé bylo, že když si člověk pustil ofuk skla tak měl rázem půlku dojezdu v .... Ale pokud je vše dobře seřízeno, tak i jízda v terénu může být s elektroautem zajímavá, protože není třeba řadit, motor nemá turbodírku atp .... jen teda ta velmi omezená dojezdová vzdálenost a ten pocit, že je něco špatně ... Na druhou stranu lidem se dá prodat cokoliv ... když nic jiného na trhu není/nebude ....
Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 08:39
od Jenda
...tak to jsem zvedav. Elektro defika uz pred par lety postavil nejakej amik ale bylo to spis o rychlosti(baja). Ta vaha na tomhle aute je proste spatna kombinace. V JAR tohle uz delsi dobu jezdi na safary a tam to ma urcite svoje vyhody.
Jsem zvedavej ,jak se to treba projevi v terenu(naklony,voda,blato a td.)
H.
Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 09:04
od low
Teda prekvapili jste

))))
Jj je to na topeni, webasto, a nadrz ma 20litru.
Mame tady jeden ze 7mi prototypu. Behem dneska udelam par fotecek a najedu s tim par kilaku (mil)
Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 11:07
od DanoDEF
low píše:Mame tady jeden ze 7mi prototypu. Behem dneska udelam par fotecek a najedu s tim par kilaku (mil)
... hlavne daj nejaky hlboky brod. Ked test tak poriadny

Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 11:18
od brudr
Měls ho vzít do Jihlavy,ale tos ho ješte neměls co

Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 12:01
od low
Zatim jen plavime kone

Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 12:24
od low
Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 12:55
od cuisine
Moc pěkné, brodící RRS se jen tak nevidí. Diesel to je?
Re: all terrain electric defender
Napsal: 11 kvě 2014 14:08
od low
Jj sdv6ka. Bude tam i hybrid a sdv8ka. Ale ted je cas uz na na elektrodefendera
Re: all terrain electric defender
Napsal: 12 kvě 2014 09:34
od Lukasino
low píše:Jj sdv6ka. Bude tam i hybrid a sdv8ka. Ale ted je cas uz na na elektrodefendera
Koukám bez reakce, tak snad se elektrodefender ve vodě nevyzkratoval

Re: all terrain electric defender
Napsal: 13 kvě 2014 17:13
od low
takze fotky jsem nahral sem
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 864&type=1
Elektrodefik.

je to fakt zazitek. jeden ze sedmi protoypu, toto je primo Leopard 2. Je kompletne vymontovanej motor a prevodovka. na miste motoru je obrovska cerna krabice s Lion baterkama, 410kg 100Ah 288VDc, misto prevodovky je placnutej elektromotor jak z cirkularky a primo napojenej do pridavky. ozubene spojeni vydava typicky zvuk (tedy neni to uplne tiche jako Tesla).
vykon motoru 70kw/94k maximalka nekde kolem 100ky, 80km/h se s tim da jet v pohode. dojezd 50mil (75km) na jedno nabyti. samozrejme se da zaradit redukce a uzaverka mezdidiffu. Co je jeste zajimvaeho v tomto protoypu je u defiku namontovan Terrain response, a couvaci kamera s LCD v zrcatku, docela mne prekvapila kvalitou.
Jinak volant to ma napravo, tak jak je to spravne, mista je tam jako v normalnim defikovi. Auto ma 20l nadrz na naftu - na bufika. Oproti produkcnimu defikovi je o 100kg tezsi na predku.
ta tak
Re: all terrain electric defender
Napsal: 13 kvě 2014 18:47
od Gobey
low píše:takze fotky jsem nahral sem
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 864&type=1
Elektrodefik.

je to fakt zazitek. jeden ze sedmi protoypu, toto je primo Leopard 2. Je kompletne vymontovanej motor a prevodovka. na miste motoru je obrovska cerna krabice s Lion baterkama, 410kg 100Ah 288VDc, misto prevodovky je placnutej elektromotor jak z cirkularky a primo napojenej do pridavky. ozubene spojeni vydava typicky zvuk (tedy neni to uplne tiche jako Tesla).
vykon motoru 70kw/94k maximalka nekde kolem 100ky, 80km/h se s tim da jet v pohode. dojezd 50mil (75km) na jedno nabyti. samozrejme se da zaradit redukce a uzaverka mezdidiffu. Co je jeste zajimvaeho v tomto protoypu je u defiku namontovan Terrain response, a couvaci kamera s LCD v zrcatku, docela mne prekvapila kvalitou.
Jinak volant to ma napravo, tak jak je to spravne, mista je tam jako v normalnim defikovi. Auto ma 20l nadrz na naftu - na bufika. Oproti produkcnimu defikovi je o 100kg tezsi na predku.
ta tak
Péťo a není to cesta do pekel? ....

Re: all terrain electric defender
Napsal: 13 kvě 2014 19:05
od MadTom
Cesta do pekel to určitě není, tak daleko to prostě na ty baterky nedojede. Naštěstí.

Nejbližší vstup do pekla je v Itálii - jde z něj kouř.
Re: all terrain electric defender
Napsal: 13 kvě 2014 19:34
od Franta D1
Elektrika to je budoucnost s tím se nic nenadělá, nicméně se to dnes určité skupině mocných (ani státním kasám ) moc nehodí. Pořád to je lepší než to co dneska dělaji s naftou a to se ti šmejdi z Bruselu chystají i na benzíňáky. S ekologií to nemá nic společnýho jde o tvrdej byznys.
Ona už ani ta F1 není co bejvala.
Nedávno jsem viděl v TV že ČVUT má elektro Superba. V tom prostoru co poskytuje Superb

Dojezd normální jízdou včetně topení je 250km a mají baterky v motorovým prostoru i místo klasický nádrže. Pokud by se baterky nandaly ještě do středovýho tunelu a místo rezervy zvýší se dojezd skoro na 500km a vychází jim to i na rozložení váhy mezi přední a zadní nápravu.
Mají to vyřešený tak, že mají vykuchlej klasickej motor a místo něj je 3 fáz. asynchronní el. motor s měničem napojenej na klasickou převodovku.

Jak jednoduchý.
Stačí jen začít vyrábět.
ALE PROČ????
Jen si vem že si pořídíš na střechu FV panely a klidně si budeš jazdit skoro ZADARMO ( opomíjím pořizovací cenu FV) Bude třeba vymyslet legislativu aby to tak zadarmo nebylo a byl zaručen přítok peněz do státních kas a pár mocným.

Re: all terrain electric defender
Napsal: 13 kvě 2014 19:59
od MadTom
Bych byl trošku opatrnej s tou elektrikou - kolegové postavili i regulérní letadlo - ultralight, které na to baterky letělo i s pilotem na palubě. Má to ale jeden zásadní problém - baterky. Energetická hustota baterek je podstatně horší než u benzínu nebo nafty, takže potřebuješ na stejný dojezd větší prostor a bohužel i větší váhu. To se dá částečně eliminovat vynecháním převodovek a podobných věcí, co na elektriku není potřeba - v principu by šel dát motor přímo do disku, bez převodovky. A druhej problém je ekonomickej - cena baterek a jejich životnost je docela šílená. Třetí problém souvisí s dojezdem - rychlost dobití baterie. Ještě když jsem jezdil jednou týdně Olomouc - Brno a zpět, tak dojezd 200km by mi stačil, s tím že to na místě dobiju a na popojíždění po Brně přes týden to bude ideální. Bohužel při životnosti baterií pro pokles kapacity na polovinu za třeba 3 roky bych po 3 letech nebyl na pohodlném dojezdu, ale na dojezdu nadoraz. Takže nové baterky.
Jinak za posledních 15 let je pokrok v baterkách obrovskej - nejvíc je to vidět na modelářích - nebo třeba na tom co létalo v Jihlavě - šestivrtulník s kamerou. U těchto věcí totiž jde jak o velikost, tak o váhu, cena není tak kritická jako u elektromobilu, ale lepší baterky, které by daly dost elektriky, aby to vůbec letělo, a ještě nějakou dobu vydrželo ve vzduchu, prostě na trhu nejsou.
Re: all terrain electric defender
Napsal: 13 kvě 2014 22:29
od Gobey
Než tam bude jádro, tak mi to nesmí do baráku

- Back to the future III.
Re: all terrain electric defender
Napsal: 13 kvě 2014 22:40
od Rover
Re: all terrain electric defender
Napsal: 13 kvě 2014 22:41
od low
A co teprve ekologie vs baterky...