Stránka 1 z 1

vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 08:07
od lopik
ahojte,
tak som zas trochu rozoberal a zistil som nemilú vec - mám pomerne veľkú vôľu medzi unášačom a polosou.
Keď som vybral polosu, zistil som že, drážkovanie je výrane opotrebované len na strane unášača (viď porovnanie - druhý obrázok)

chcel by som sa preto opýtať:
1. čím je to spôsobené, že je to drážkovanie zodraté len na jednej strane? predpokladal som, že namáhanie je rovnaké na obidvoch koncoch, preto by snáď aj opotrebenie malo byť približne rovnaké...
2. môže to byť nekvalitný materiál polosi keď je ozubenie opotrebované tak ako na unášači? myslel som, že prípadné poškodenie odnesie vyždy unášač a polosa ostane OK.
3. čo s tým? :D
P2.JPG
P1.JPG

Re: vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 14:09
od DanoDEF
... s tym si hlavu nelam. Je to jednoducho vlastnost. Prehod P a L unasac medzi sebou a mas na cas pokoj. Nic nie je na veky ani TOY... http://www.landroverforum.cz/forum/view ... &start=100

Re: vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 15:05
od MadTom
U nového by možná pomohlo zalepit vhodný lepidlem třeba od Loctite - podobně, jako je to předepsané u D2, u tohoto už asi nepomůže nic.
Druhá věc je, jestli je to vymačkané kvůli malé pevnosti materiálu, nebo protože to nebylo pořádně namazané a lehce to tam zkorodovalo a potom se začalo vymačkávat díky zvětšené vůli?

Re: vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 15:29
od DanoDEF
MadTom píše:U nového by možná pomohlo zalepit vhodný lepidlem třeba od Loctite - podobně, jako je to předepsané u D2, u tohoto už asi nepomůže nic.
Druhá věc je, jestli je to vymačkané kvůli malé pevnosti materiálu, nebo protože to nebylo pořádně namazané a lehce to tam zkorodovalo a potom se začalo vymačkávat díky zvětšené vůli?
... mam pocit, ze tam ziadne lepidlo nepomoze. Vymackane to bude skor od tej postupnej korozie z dovodu nedostatocneho mazania tejto strany poloosi.

Re: vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 17:02
od MadTom
A přesně z tohoto důvodu je to podle mě u D2 předepsané lepit nějakým Loctitem. Ono to lepidlo nejenom vymezí vůle, ale i zabrání pronikání vlhkosti. Blbé je, že na demontáž je třeba stahovák. Tady by to ale šlo i s celým unašečem, takže by to nemusel být tkaový problém.
Jinak včera jsem koukal k Aschroftům na pevnostní poloosy a tady o tom něco píšou:

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... rears.html

konkrétně tohle:
The halfshafts and drive members we provide are warranted against BREAKAGE, not against wear caused by 'fretting corrosion' of the spline/drive member interface. This 'fretting corrosion' is a direct result of lack of lubrication, a design fault, and is common on grease filled hubs. We therefore recommend removing the half shaft seal to allow oil to migrate along the half shaft to keep the spline lubricated.

Re: vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 18:54
od DanoDEF
MadTom píše: Tady by to ale šlo i s celým unašečem, takže by to nemusel být tkaový problém.
... u zadnych mozno ale u prednych... sak si to vyskusaj na 130tke. :mrgreen:

Re: vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 19:55
od MadTom
Jsem si to myslel, že to nebude jenom tak, jinak by se to dělalo rovnou.
A ano, "zkoušet" to budu - na 130ku půjde dozadu Rover náprava, takže repase a vpředu teče lehce jedna koule, takže také repase.

Re: vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 20:48
od lopik
zaujímavé poznatky, hlavne tá korózia trením (fretting corrosion) to je pre mňa úplne nová vec, vďaka... takže mi z toho vychádza, že kúpiť nové a potom poriadne mazať...

Re: vule poloosa - unasec

Napsal: 16 čer 2014 21:14
od DanoDEF
lopik píše:zaujímavé poznatky, hlavne tá korózia trením (fretting corrosion) to je pre mňa úplne nová vec, vďaka... takže mi z toho vychádza, že kúpiť nové a potom poriadne mazať...
... aj tak casom dospejes k rovnakemu zaveru.