Stránka 1 z 2
ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 12 črc 2014 21:41
od jantanen
Zdar chlapy potřebuju urgent help
Nikde nemůžu sehnat čistič karburátorů a dílů motoru ( např GUNK carburetor and parts cleaner) např na
www.gunk.com . Jedná se o tekutý čistič prodávaj to ve velký plechovce ve který je ještě takovej košíček do kterýho dáš díl kterej potřebuješ zbavit karbonovejch úsad a ponoříš to do tý plechovky. Je to dost velký takže se tam v pohodě vejde i píst s ojnicí. Ve spojených státech to koupim v každý díře tady v čechách to nemůžu sehnat. Tady sem našel akorát spreje, čističe do paliva a podobný nefunkční kraviny.
Mám rozhozenej motor ve kterym je centimetr karbonovejch úsad , mechanicky sem očistil co šlo , ale teď bych rád použil chemii která funguje.
PS, čističe na grill a pod sem taky použil a funguje to ale to u toho s kartáčkem strávim vánoce.
díky moc za rady
Tomáš
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 01:40
od hifi
po niekolkych neuspesnych pokusoch zohnat zopar mne sa zdajuceho nie zrovna specialneho tovaru/produktov u mna jednoznacne vitazi ebay a uz tam kupujem dost vela veci a dokonca aj z ciny.
toto asi zozenies (co som tak bleskovo mrkol) asi iba v USA, pripadne GB. je to tu na posranie kde sa len pohnes

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 18:54
od jantanen
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 19:13
od kovář
Je dost dobře možný, že přípravek obsahuje prostředky, který se nesmějí do EU dovážet.
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 19:20
od Lassard
malé kovové části zkus vykoupat několik hodin v acetonu, nejlépe v uzavíratelné nádobě- výpary( na kompresorech - písty a ojnice se to osvědčilo) větší nehliníkové díly pak můžeš vzít roztokem NaOH, který pak neutralizuj kyselinou (ocet nebo kyselina citronová rozmícháno v H2O). Hliník nemá rád NaOH, ikdyž vyzkoušeno i na hliníkáčích u mého RR, a sajrajt napečenej z brzd šel krásně dolu a lak zůstal O.K.
Opatrnosti ale není nikdy dost

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 19:24
od jantanen
Našel sem to na Amazon.com tak si to objednám a uvidíme jestli to dorazí , pak sem napíšu jak to dopadlo s tim doručenim. Jinak pochybuju že by se to sem nemohlo dovážet , znám větší chemický sračky jako třeba od MA FRA , tak snad stim nebude problém.
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 20:34
od hifi
nevyhoda nakupu z USA je dost vysoka cena za dopravu, doba dodania a colne poplatky, kedze to ide mimo EU.
skus to pozriet na amazon.de
inak tie americke veci urcite funguju, mozem potvrdit. potreboval som vycistit silne zprasene disky od brzdoveho prachu a nepomahal ziadny sposob z dlhorocnej praxe automechanikov, resp. aj ano ale slo to velmi pomaly. a potom som narazil na vyrobky z USA firmy CarPro a vysledok bol spickovy a naozaj to funguje. cena bola sice 16eur za 500ml ale vysledok bol perfektny, rychly a bez fyzickej namahy.
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 20:58
od jantanen
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 21:20
od hifi
ja som mal ten prach zazrany do Al diskov, tie som potreboval vycistit a nedoskrabat. skusal som rozne cistice z nasich beznych obchodov, bez efektu, potom rozne emulzie z pracich praskov a hubku na riad, to slo ale dost pomaly pri vysokej namahe. takze nakoniec to slo dole s tymto:
http://www.youtube.com/watch?v=sF7jiYYsm9Q
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 21:41
od jantanen
Tak hlavně že si ten bordel z disků kol dostal

já na disky kol použil přípravek na čištění disků kol jako maj v automičkách ( obsahuje kyseliny) tudíž se nesmí nechat dlouho působit stačí dvě minutky , měkej kartáček, ošmrdlat opláchnout a jeto

i ty nejlevnější fungujou ( cca do 200 kč)
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 21:48
od hifi
ano toto bolo nieco podobne, nastriekat a nechat posobit tak 3-5min, potom ztekala fialova tekutina, jemne kefkou prejst a ostriekat wapkou.
som pozeral aj na ten Gunk a to vyzera byt tiez dobra vecicka, diky za typ.
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 21:55
od dava
kovář píše:Je dost dobře možný, že přípravek obsahuje prostředky, který se nesmějí do EU dovážet.
Je to spíš vysoce pravděpodobný... tahle situace není nová, už před 12 rokama jsme se s tímto tématem potýkali při dekarbonizaci dílů leteckejch motorů do revizí a GO.
Velvana byl poslední výrobce, kterej dělal Dekarbon, ale už to asi neseženeš, je to sajrajt děsnej a likvidace nemožná.
Pak se dal sehnat WD40 v soudku, WD funguje na karbony super, ale ty spreje jsou drahý jak kráva. Prostě to ohrábni co půjde mechanicky , na citlivých místech plastem, plexisklo je dobrý, postříkej wedečkem a nech působit. Kompresní prostory by měly pustit, písty taky. U ostatních dílů to nebejvá potřeba, dnešní aditivovaný oleje čistí dost a stačí to umejt techničákem. Problém je ale u veteránů a podobně.
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 22:00
od jantanen
Používali sme Barryman ale Gunk je co se týká funkčnosti úplně stejnej = voba rozpouštěj karbon a ne jako ty sračky co se prodávaj tady . Když sme na Jeepovi rozházeli motor na díly tak sme všechny na noc naházeli do plastovejch van, zalili Barrymanem a šli spát, ráno sme to všechno vyndali opláchli a bylo to jak nový, žádný šmrdlání kefkou dráťákem apod.
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 22:03
od jantanen
Na první fotce jsou vahadla a můstky a tyčky zdvihátek už vodrbaný, druhá fotka je hlava Jeep Cherokee Xj 4.0L mechanicky očištěny největší nánosy karbonu a dalších úsad ( skoro centimetr bordelu) teď se stim seru kartáčkem na zuby a giločističema

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 22:31
od jantanen
dava píše:kovář píše:Je dost dobře možný, že přípravek obsahuje prostředky, který se nesmějí do EU dovážet.
Je to spíš vysoce pravděpodobný... tahle situace není nová, už před 12 rokama jsme se s tímto tématem potýkali při dekarbonizaci dílů leteckejch motorů do revizí a GO.
Velvana byl poslední výrobce, kterej dělal Dekarbon, ale už to asi neseženeš, je to sajrajt děsnej a likvidace nemožná.
Pak se dal sehnat WD40 v soudku, WD funguje na karbony super, ale ty spreje jsou drahý jak kráva. Prostě to ohrábni co půjde mechanicky , na citlivých místech plastem, plexisklo je dobrý, postříkej wedečkem a nech působit. Kompresní prostory by měly pustit, písty taky. U ostatních dílů to nebejvá potřeba, dnešní aditivovaný oleje čistí dost a stačí to umejt techničákem. Problém je ale u veteránů a podobně.
Ta hlava je tak zablitá karbonem že mi přijde že tam ve fabrice v roce 1987 nalily olej a od tý doby ho nikdo nevyměnil

Od Velvany už decarbon nedělaj nebo sem ho nikde neviděl takže mám smůlu, a ty sračky co prodávaj dneska škoda mluvit. Ostatní díly se pudou koupat až dorazí z US chemie, zatim se budu bavit s kartáčkem na hlavě, sice to jde pomalu ale jde to. WD sem taky zkoušel, ředidla, prostě všechno a naprd. Na prvnim válci je u vodítka ventilů (odspodu pod spalovací komorou) asi 3mm usazenina karbonu kterou pomalu odstraňuju šroubovákem je to tvrdý jak beton. Na discovery sem měl rozhozenej motor a byl nádherně čistej , a to se původní majitel k autu choval hrozně. tohle je absolutně nejvíc zaprasenej motor jakej sem v životě viděl a přitom běží rovně, nehulí , fakt to nechápu .
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 črc 2014 23:35
od hifi
no a teraz to vycistis, vyblyskas, zlozis a nepojde. lebo na taku sterilitu nebol zvyknuty
zakladne pravidlo IT poznas? pokial to funguje, nestourat se v tom

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 14 črc 2014 18:25
od VencaZE
Písty by se možná vešli do nějaký ultrazvukový čističky. Nemá někdo v okolí ?
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 14 črc 2014 20:28
od paldo
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 14 črc 2014 21:02
od jantanen
Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR
Napsal: 13 úno 2015 08:43
od teslo
Vcera som na brutalne zasvinene a zakarbonovane diely vyskusal pouzil Aceton a vysledok je perfektny. Nieje to uplne dokonale ako mozno pri tom Chem-Dipe, ale z vahadiel ventilov isiel najvacsi bordel dole a vyzeraju celkom k svetu. Dnes odfotim rozdiel
