Stránka 1 z 4
DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 28 črc 2014 10:28
od faisceau
Ahoj,
cez víkend som išiel vyvenčiť DII do obchodu, odparkujem, nakúpim, sadnem a štartujem. Ani necvakne. Zamknem a odomknem, určite nie je imobilizovaná. Zase ani ťuk. Že by mi zase vyšľahalo batériu? Odpojím mínus pól, trošku zaiskrilo, hovorím si - šťava tam asi teda je. Nasadím mínus pól naspäť, dotiahnem kombinačkami (iné nebolo po ruke) a idem štartovať. Štartovacia sekvencia prebehne, ale ani ťuk. Pozriem na páku "P" - je v polohe D. Aha - doplo mi.
Presuniev volič do polohy P, znova štartovacia sekvencia a začali blikať kontrolky M a S v ozubených kolieskach. Naštartujem, blikajú. Zhasnem, opäť naštartujem. Zase blikajú. Vyleziem z auta uveriac v samoliečiteľské schopnosti auta a odpojím batériu. Pofajčím si, nahodím batériu, naštartujem - svine blikajú stále. Oblieva ma za vedro studeného potu. Presuniem volič (páku P) do polohy R. R bliká na dipleji aj na voliči. Opatrne cúvnem. OK. Následne do polohy D. D bliká na dipleji aj na voliči. Opatrne sa pohnem. Znie to, akoby som sa pohýnal na "3". Uff, ale sa aspoň hýbem. Pomaly a opatrne som prišiel domov. Prevodovka bola stále v jednom prevodovom stupni a neradila ani nahor, ani dolu - ako nejaký núdzový režim.
Odpojil som batériu (už bola tma) - zmeral, nejakých 12,7V. To sa mi zdá OK. Nechám ju však do rána odpojenú, ono sa to vyrieši.
Nevyriešilo, stále po úvodnej sekvencii štartovania blikajú tie dve SadoMaso svine.
Skúšam sa teda porozprávať s DII prostredníctvom komunikátora Nanocomu.
V sekcii pre prevodovku vidím dve chyby:
CODE P1843 - CAN TIMEOUT MONITORING
CODE P1842 - CAN LEVEL MONITORING
Vymazal som ich. Nepomohlo.
U súdruhov v austrálii som vypátral, že treba skúsiť naštartovať v polohe N.
S malou dušičkou som sa autu milo prihovoril, vysvetlil som mu, že sa najskôr skúsime dohodnúť po dobrom.
Štartovanie v polohe N vyriešilo problém, kontrolky nadobro zhasli, prevodovka začala radiť, akoby sa nechumelilo.
Ďalej nebolo nutné pátrať, ale nasledovala by kontrola kabeláže, snímač polohy páky "P" atď.
Záver: Keď sa doblázni elektronika a bliká na dipleji M+S, naštartovať na neutrál
DanoB
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 28 črc 2014 11:24
od Balú
mne sa raz stalo ze po nastartovani a naslednom zaradeni D bolo auto lenive este viac ako obvykle

az potom som si vsimol ze mi na displeji blika 3jka,tak som z malou dusickou dosiel domov,zamkol auto na pol hodiny,nastartoval a bolo to OK a odvtedy v pohode(tuktuk na zelezo ) ale mne tam nesvietili ziadne kontrolky....tak super ze si sa podelil o skusenost

Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 28 črc 2014 12:39
od hifi
ja som presne toto zazil ked som sa raz vecer vracal domov a zastavil na pumpe. sak motak co ma automat ani nie rok zastavil ako prisiel a scipol motor, dal cigaretu a siel startovat a odchod prec. dialo sa presne co popisujes ty. tak som vystupil, dalsia cigareta a telefonaty...startujem a nic. tabacik ale pomohol lebo som aspon zbadal ze mam debil volic v polohe "D" tak si hovorim haa debil, dam P a zase nic. a uz bolo zle, dalsia cigareta. auto som zamkol, potom odomkol vsetko fungovalo startujem a nic. tak ani neviem co ma to napadlo dat volic do polohy N a islo. kontrolky M a S mi tusim tiez svietili ale vypinacom som ich porusil. odvtedy bol pokoj aj ked sa mi uz tiez parkrat podarilo nechat volic v polohe D.
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 28 črc 2014 13:06
od faisceau
To nám robia pre radosť: Keď sa to nejako "spraví", máme radosť, že sme pojazní
U mňa som závadu spôsobil asi tým, že poloha voliča bola v polohe D a vypojil som batériu. Zjavne to neznáša, tak ma chcel takto vytrestať.
DanoB
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 28 črc 2014 15:06
od Trewor - ségra
Jen blbej dotaz...když to chcípneš s voličem na D nebo cokoli jinýho než P tak jdou vytáhnout klíče?
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 28 črc 2014 15:21
od hifi
mne ano, ako keby nic. dokonca aj auto ide zamknut aj odomknut, akurat pri startovani ani tuk
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 28 črc 2014 15:24
od faisceau
Potvrdzujem, v akejkoľvek polohe voliča kľúče vybrať idú aj mne.
Niekedy by to asi chcelo blbuvzdornú úpravu
DanoB
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 29 črc 2014 19:01
od Acon
Klúče idú vytiahnuť aj naštartovať sa mi dá v akejkoľvek polohe.
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 29 črc 2014 19:12
od Balú
Acon píše:Klúče idú vytiahnuť aj naštartovať sa mi dá v akejkoľvek polohe.
aj v ,,D" ti ide nastartovat ?

Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 29 črc 2014 19:26
od nico
Bežne automat neupozorní na to, že si nezaradil P a motor vypne, kľúč vytiahneš bez problémov a zamkneš. Naštartovať by však mal len v polohe P. Máš to nejako upravené, Acon? Má to resp. nejaké výhody?
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 29 črc 2014 19:41
od hifi
podla knizky co mam k autu, startovanie je mozne aj v P aj v N.
som zase blizsie k nutkaniu dat tam medium menic, ten robi zrejme tie divy startovat v hociakej polohe
ale nic v zlom, len vtipkujem
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 30 črc 2014 07:36
od faisceau
Mne to v inej polohe, ako xDx a xPx (OPRAVA "N" a "P") naštartovať nejde, čo má myslím svoju logiku.
BTW, dve svietiace kontrolky sa mi znenazdajky objavili opäť a potom zase zhasli (aj so sprievodnými prejavmi), takže téma bude zjavne pokračovať.
Ten môj vehikel si povedal, že ma nenechá na pokoji si hovieť, ale ma donúti sa v ňom šprtať
DanoB
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 30 črc 2014 08:50
od nico
Myslel si N a D, jasné. Musel som to hneď skúsiť a ozaj. Na predchádzajúcom automate/ford sa mi dalo naštartovať výhradne v polohe P, a tu som inú ani neskúšal.
Tiež mi zvykli blikať tieto dve, no odkedy sme chipli a odpojili imobilizér, prestalo sa to objavovať. No zasa začal trúbiť pridavný klaksón v polohe N, asi aby som vedel že mám neutrál

taktiež pri vyradení z P rozsvietia sa predné svetlá /akože denné/ a keď svetlá naozaj zapnem, zhasne pre zmenu osvetlenie riadiacej páky.. No čo, máme autá plné prekvapení...
Držím palce, Dano, som zvedavý, čo bude ďalej.

Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 30 črc 2014 09:31
od faisceau
Máš pravdu, Nico, opravil som.
Ale pozerám, že to máš tiež pestré
Najskôr pôjdem po kábloch, ukostrení, pozriem sa na volič - stav a jeho pripojenie... a medzitým popátram na austrálskom fóre, tam to chalani opravujú šroubovákom a kusom hranola
O postupe a výsledkoch budem priebežne informovať (a to som chcel odvodňovať a konvertovať naspäť z pružín na mechy....)
DanoB
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 30 črc 2014 13:51
od nico
V mojom prípade sa obávam, že to má súvislosť s nejakým prednadstavenim v ecu, akoby tam boli nejaké balíčky pre rôzne regióny... Začalo to odpojenim jednej cesty imobilizéru.... keďže ale všetko funguje, tak sa to snažím neriešiť a preskúmať to s niekým, kto má diagnostiku a schopnosti:-)
Inak, opravovať srobovakom a hranolom je umenie, na Čavoji sa zasa vyrovnávali spojovačky medzi dvoma bučkami...
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 30 črc 2014 13:58
od faisceau
Spojovačka medzi bučkami - buk zdrží
Diagnostika je, schopnosti sa naberajú (to je namiesto šroubováka...)
DanoB
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 17 srp 2014 18:00
od faisceau
Ahoj,
oživím trochu tému:
Znovu ma prekvapilo M+S a núdzak LIMP HOME MODE.
A donútilo ma to laborovať.
Keďže chyby P1842 a P1843 súvisia s CAN zbernicou, a tuším jediná CAN zbernica je medzi BCU a GCU (gearbox central unit), tak som svoju pozornosť zameral na konektory BCU a GCU.
BCU som už dávnejšie nalakoval, po vybratí svietila ako nová, tak som to vyriešil CONTACTOLOM na jednotlivých konektoroch.
Dostal som sa aj pod sedačku vodiča, a keď som sa dostal k GCU, zistil som, že tam je to v pohode a konektor je tam riadne osadený (prakticky nerozobrateľne).
Poskladal som dohromady, a zatiaľ to funguje. Pokiaľ sa znovu objavia zlovestné M+S, tak sa najskôr zameriam na jednotlivé uzemnenia.
Ako pomôcku som použil priložený súbor "P1843 - CAN timeout monitoring".
DanoB
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 17 srp 2014 18:41
od Acon
Balú píše:Acon píše:Klúče idú vytiahnuť aj naštartovať sa mi dá v akejkoľvek polohe.
aj v ,,D" ti ide nastartovat ?

Ano. A raz som na to skoro doplatil. Niečo som robil ,bola zaradená redukcia a naštartoval som len tak cez otvorené dveře a auto sa pohlo napriek zatiahnutej ručnej. Našťastie som rýchlo vyradil
Ale pridám aj ja skúsenosť. Z vlastnej blbosti som dostal převodovku do stavu blikania a nemožnosti naštartovať. Na pohyb páky nič nereagovalo, stále tam bol N a naštartovať ani za boha. Na redukčke som pre istotu zaradil neutrál a natiahol kável od baterky na štartér naštartoval napriamo. Naskočilo a odvtedy všetko OK. LR je skrátka super auto

Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 17 srp 2014 20:10
od faisceau
Acon, tu sa nedá už nič. "Smekám klobouk"
DanoB
Re: DII Automat - prevodovka neradí/bliká m+s - riešenie
Napsal: 17 srp 2014 20:36
od MadTom
CAN jde mezi řídící jednotkou automatické převodovky (to je ta, co je pod sedadlem, a při utopení auta je první na ráně) a mezi řídící jednotkou motoru (ta je normálně v motorovém prostoru). Jsou to dva dráty (tuším že žlutej a bílej) které jsou po celé délce navzájem zkroucené. Jinde v D2 CAN není.
BCU je řídící jednotka, co řeší klíče, okna, světla a podobné - je nad nohama spolujezdce a je záhodno ji nalakovat, než zhnije.