PRASKNUTÝ BLOK MOTORU-OPRAVA RANGE ROVER P38 4,6 HSE
Napsal: 16 zář 2014 22:25
Rada nad zlato !
Oprava prasklín v bloku motora chemickou cestou,to je téma už dlhodobo diskutovaná a hlavne nedôverihodná.Ja môžem potvrdiť naozaj že opak je pravdou.Odstránenie parenia z výfukov,značnému úniku chladiacej kvapaliny a v neposlednej rade i tlakovaniu celého systému sa mi podarilo za pomoci jedinečného chemického prípravku na bázi aplikácie keramickej blomby v praskline bloku motora až do 0,5mm !!!
Dôvodom prečo to môžem s určitosťou tvrdiť je tá skutočnosť že som absolvoval výmenu oboch tesnení pod hlavami,ktoré boli ako prvé v podozrení pre úbytok a tlakovanie.Po nákladnej oprave sa nič nezmenilo !!!(oprava bola vykonaná dôkladne,nešetrilo sa ani na nových hlavových skrutkách,nový termostat ako aj zátka na expanznej nádobke) A všetko to bolo na nič !
Napokon som sa dopátral k prípravku ktorý vrele doporučujem.Od aplikácie som najazdil cez 15.000 km s mojim vozidlom,ktoré je naozaj permanenntne pod záťažou 3tonového prívesu.Od aplikácie hneď na tretí deň sa únik zastavil a sním aj tlakovanie systému.Hladina kvapaliny v nádržke sa nezmenila po celú dobu a to mám za sebou extrémne zaťaženia počas letnej sezóny v ktorej som absolvoval i dve cesty do Chorvátska,kde boli zápchy v tej najväčšej teplotnej špičke!
Popíšem postup ako som aplikoval prípravok Made in USA:
1 Do chladiaceho systému som pridal preplachovvý prípravok a nechal som ho pôsobiť v systéme 24H
2 Vypustil som chladiacu kvapalinu.
3 Prepláchol celý chladiaci systém počas naštartovaného motoru tzv preplavovaním
(spodnú hadicu od chladiča som z časti pootvoril zasunutím skrutkovača tak aby ce neho tiekol
taký istý prúd vody akým som do otvorenej nádržky napúšťal novú čistú vodu)
Preplach som robil tak dlho až kým sa nestratila úplne pena tvoriaca sa na základe účinku
preplachového prípravku(ktoréhokoľvek dostupného na trhu)Takto som dosiahol úplnú čistotu
systému od nemrznúcej zmesi.
4 Odstavil som kúrenie a to prepojením vstupu a výstupu hadicou medzi sebou.
5 Všetky hadice som utesnil a nalial destilovanou vodou spolu s keramickým prípravkom celý
chladiaci systém okrem kúrenia.(ktoré je odstavené mimo okruh)S takto naliatym systémom som
mal auto v prevádzke 12H(samozrejme ešte počas aplikácie sysém tlakoval avšak bolo evidentne
menšie parenie vo výfukovom systéme)
6 Vypustil komplet celý chladiaci systém od tejto kvapaliny.Poodpájal všetky možné hadice
chladiaceho systému a to tak aby otvory boli bližšie k otvorom v motore.Takto otvorený chladiaci
systém som ponechal po dobu 24H,počas ktorej sa účinne vytvorila blomba na inkliminovaných
miestach v útrobách bloku motora(reakcia prípravku so vzduchom)
7 Pozapájal všetky hadice včetne znovuzapojenia kúrenia do okruhu.Nalial a odvzdušnil chladiaci
systém a doplnil na prevádzkovú hladinu expanznú nádobku,zatvoril zátku a hotovo ! Takto
ošetrený/opravený motor si drží ustálenú hladinu chladiacel kvapalina bez potreby dolievania a
samozrejme i stála je i prevádzková teplota,ktorá po dôkladnom preplachu motora je niečo pod
úrovňou polovice prevádzkovej teploty.
8 "Skúška správnosti" tlakovania systému:Na druhý deň pri kontrole hladiny systému po otvorení
zátky expanznej nádobky sa nič nedej-žiadny pretlak,čo sa nedalo povedať v prípade pred touto
opravnou procedúrou.
P.S. odpojenie kúrenia a výmena termostatu sa doporučuje z dôvodu možnosti zablokovania
funkčnosti pohyblivých častí vchladiacom systéme ako sú ventil kúrenia a bimetal termostatu
Tento prípravok môžem teda doporučiť,je použiteľný aj ako prevencia i keď vám motor nevykazuje spomenuté chyby úniku a tlakovania.
Oprava prasklín v bloku motora chemickou cestou,to je téma už dlhodobo diskutovaná a hlavne nedôverihodná.Ja môžem potvrdiť naozaj že opak je pravdou.Odstránenie parenia z výfukov,značnému úniku chladiacej kvapaliny a v neposlednej rade i tlakovaniu celého systému sa mi podarilo za pomoci jedinečného chemického prípravku na bázi aplikácie keramickej blomby v praskline bloku motora až do 0,5mm !!!
Dôvodom prečo to môžem s určitosťou tvrdiť je tá skutočnosť že som absolvoval výmenu oboch tesnení pod hlavami,ktoré boli ako prvé v podozrení pre úbytok a tlakovanie.Po nákladnej oprave sa nič nezmenilo !!!(oprava bola vykonaná dôkladne,nešetrilo sa ani na nových hlavových skrutkách,nový termostat ako aj zátka na expanznej nádobke) A všetko to bolo na nič !
Napokon som sa dopátral k prípravku ktorý vrele doporučujem.Od aplikácie som najazdil cez 15.000 km s mojim vozidlom,ktoré je naozaj permanenntne pod záťažou 3tonového prívesu.Od aplikácie hneď na tretí deň sa únik zastavil a sním aj tlakovanie systému.Hladina kvapaliny v nádržke sa nezmenila po celú dobu a to mám za sebou extrémne zaťaženia počas letnej sezóny v ktorej som absolvoval i dve cesty do Chorvátska,kde boli zápchy v tej najväčšej teplotnej špičke!
Popíšem postup ako som aplikoval prípravok Made in USA:
1 Do chladiaceho systému som pridal preplachovvý prípravok a nechal som ho pôsobiť v systéme 24H
2 Vypustil som chladiacu kvapalinu.
3 Prepláchol celý chladiaci systém počas naštartovaného motoru tzv preplavovaním
(spodnú hadicu od chladiča som z časti pootvoril zasunutím skrutkovača tak aby ce neho tiekol
taký istý prúd vody akým som do otvorenej nádržky napúšťal novú čistú vodu)
Preplach som robil tak dlho až kým sa nestratila úplne pena tvoriaca sa na základe účinku
preplachového prípravku(ktoréhokoľvek dostupného na trhu)Takto som dosiahol úplnú čistotu
systému od nemrznúcej zmesi.
4 Odstavil som kúrenie a to prepojením vstupu a výstupu hadicou medzi sebou.
5 Všetky hadice som utesnil a nalial destilovanou vodou spolu s keramickým prípravkom celý
chladiaci systém okrem kúrenia.(ktoré je odstavené mimo okruh)S takto naliatym systémom som
mal auto v prevádzke 12H(samozrejme ešte počas aplikácie sysém tlakoval avšak bolo evidentne
menšie parenie vo výfukovom systéme)
6 Vypustil komplet celý chladiaci systém od tejto kvapaliny.Poodpájal všetky možné hadice
chladiaceho systému a to tak aby otvory boli bližšie k otvorom v motore.Takto otvorený chladiaci
systém som ponechal po dobu 24H,počas ktorej sa účinne vytvorila blomba na inkliminovaných
miestach v útrobách bloku motora(reakcia prípravku so vzduchom)
7 Pozapájal všetky hadice včetne znovuzapojenia kúrenia do okruhu.Nalial a odvzdušnil chladiaci
systém a doplnil na prevádzkovú hladinu expanznú nádobku,zatvoril zátku a hotovo ! Takto
ošetrený/opravený motor si drží ustálenú hladinu chladiacel kvapalina bez potreby dolievania a
samozrejme i stála je i prevádzková teplota,ktorá po dôkladnom preplachu motora je niečo pod
úrovňou polovice prevádzkovej teploty.
8 "Skúška správnosti" tlakovania systému:Na druhý deň pri kontrole hladiny systému po otvorení
zátky expanznej nádobky sa nič nedej-žiadny pretlak,čo sa nedalo povedať v prípade pred touto
opravnou procedúrou.
P.S. odpojenie kúrenia a výmena termostatu sa doporučuje z dôvodu možnosti zablokovania
funkčnosti pohyblivých častí vchladiacom systéme ako sú ventil kúrenia a bimetal termostatu
Tento prípravok môžem teda doporučiť,je použiteľný aj ako prevencia i keď vám motor nevykazuje spomenuté chyby úniku a tlakovania.