Stránka 1 z 3

Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 12:39
od masar
Mám stejné vlákno i na offroad fóru, ale tam asi většina z vás nechodí, ale jistě je tu taky pár lidí co k tomu mají co říct...

Zajímal by mě teda váš názor případně zkušenosti na výběr auta s těmito požadavky: 3-4x/rok potažení karavanu cca 1200 kg v řádech 100 km kolem komína, ale mělo by to zvládnout bez problému i cestu s tím karavanem např. do Španělska a zpět, z toho plyne teda asi i určitá spolehlivost, ne něco s naprosto pravidelně se vyskytující poruchou nebo známým problémem u všech vozů toho modelu např.. Dále výkon min. 150-160 koní, civilizovaná výbava (klimatizace, el. okna...) a r.v. od 2000?, pokud se dělalo něco vyhovujícího i předtím, tak to asi taky projde. Palivo nejspíš nafta (pokud možno bez DPF?), pohon 4x4 není nutný, z čehož plyne že to nemusí být LR ani jiný off. Spotřeba samozřejmě co nejnižší, cena do 200 tis..

Zatím připadá v úvahu BMW 3, 5 a X5 (u ní si teda nejsem zrovna jistý spolehlivostí), Mercedes E... další návrhy nebo naopak něco vyřadit? Koncern snad radši ani ne, žádný předsudky vůči spolehlivosti, spíš jen obecný odpor.

Současná D2 nevyhovuje především kvůli spolehlivosti, servisním nákladům a spotřebě - je to celkově zbytečný pro tyhle účely.

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 17:12
od Kawa12
masar píše:Mám stejné vlákno i na offroad fóru, ale tam asi většina z vás nechodí, ale jistě je tu taky pár lidí co k tomu mají co říct...

Zajímal by mě teda váš názor případně zkušenosti na výběr auta s těmito požadavky: 3-4x/rok potažení karavanu cca 1200 kg v řádech 100 km kolem komína, ale mělo by to zvládnout bez problému i cestu s tím karavanem např. do Španělska a zpět, z toho plyne teda asi i určitá spolehlivost, ne něco s naprosto pravidelně se vyskytující poruchou nebo známým problémem u všech vozů toho modelu např.. Dále výkon min. 150-160 koní, civilizovaná výbava (klimatizace, el. okna...) a r.v. od 2000?, pokud se dělalo něco vyhovujícího i předtím, tak to asi taky projde. Palivo nejspíš nafta (pokud možno bez DPF?), pohon 4x4 není nutný, z čehož plyne že to nemusí být LR ani jiný off. Spotřeba samozřejmě co nejnižší, cena do 200 tis..

Zatím připadá v úvahu BMW 3, 5 a X5 (u ní si teda nejsem zrovna jistý spolehlivostí), Mercedes E... další návrhy nebo naopak něco vyřadit? Koncern snad radši ani ne, žádný předsudky vůči spolehlivosti, spíš jen obecný odpor.

Současná D2 nevyhovuje především kvůli spolehlivosti, servisním nákladům a spotřebě - je to celkově zbytečný pro tyhle účely.
vw T4 popřípadě T5.

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 18:00
od MadTom
A chceš nějakého většího kombíka nebo spíš dodávku? Mě se osvědčil velkej kombík, kdy jsme do kufru dali co šlo, aby karavan zůstal co nejlehčí.

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 18:12
od hifi
VW caravela alebo Subaru forester/outback ale starsie modely ?

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 18:20
od MadTom
Jo a ještě bych doplnil - pokud s tím autem chceš častěji jezdit hodně daleko, tak co nejpohodlnější auto. Vloni jsem jel "jenom" do Kolína na Rýnem - služební Oktávkou. Když to porovnám se soukromým Mondeem, tak to byla čirá hrůza a utrpení.

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 19:14
od Acon
hifi píše:VW caravela alebo Subaru forester/outback ale starsie modely ?
Forester ak tak Turbo a Outbach 3oj liter. Ani s jedným by som nechcel ťahať karavan do Španielska a krmiť to benzínom už vobec nie, lebo požiadavka je aby to bolo úsporné. Tu jedine diesel čo má aspoň 400Nm

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 19:33
od hifi
ale je spolahlivy :-)
co mi kamarat rozpraval co ma outback ze zerie cca 10l a ked sa nahana tak 14-16l podla tazkej nohy. pre zaujimavost d2 v automate zerie by som povedal nejako podobne.
s VW transportermi jazdim v praci uz 13 rokov a mal som 4 za tu dobu. najlepsi bol 5-valec 2,5tdi (s cervenym di) 4motion, ten jedol po dialnici cca 8,5 -9,5l ale slapal nadherne, ale ani po normalnych cestach I.triedy nemal najmensiu spotrebu myslim pod 7l

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 20:23
od masar
Není to auto pro mě - já navrhoval právě třeba Subaru vzhledem k spolehlivosti, 4x4 a možnosti sehnat už zplynovaných auto, zamítnuto a všechno v benzinu co by šlo do plynu taky, takže zůstala nejspíš jen nafta, asi těžko pojede něco benzinovýho se 150k+ do 10l s karavanem. :wasntme

Dodávka?... většinu času to bude na běžný ježdění a je to teda jen zbytečný převážení vzduchu, navíc jich moc nebude odpovídat výkonem. T4 s 2.5 Tdi 111kW je sice na hraně, ale jak jsem psal, koncern ne-e + výbavou to za tu cenu taky není žádná hitparáda, je to prostě pro jiný využití.

Kombi nebo sedan je teda celkem jedno - zatím nejpřijatelněji a nejvhodnější vypadá Mercedes E s 270 nebo 320 CDi, případně BMW 3/5 s 330d.

Saab 9-5 i AR 159 zamítnuty.

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 20:27
od desmosedici-rr
co třeba A6 3.0 tdi měl jsem ji 4 roky a bez problému

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 20:32
od libovka
Jakou řadu těch BMW máš namysli?Jelikož novější modely té spolehlivosti moc nepobrali.A nevím jesli 3 řada je zrovna vhodná na tahání karavanu.

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 20:35
od MadTom
BMW 3 - seděl jsem v několika a pro mě pohodlný nebyly - prostě mi ty auta byly malý. Ale to je velmi individuální věc.

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 20:36
od masar
E90 u 3 a E60 u 5

Audi byla ve výběru taky, ale u těch 3.0 byl myslím nějaký problém s vačkami, ne?

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 20:45
od libovka
Pokud ti můžu doporučit BMW tak jedině X3 E83 150 nebo 160kw.Jen tu 150kw verzi to chce v manuálu jelikož je tam osudný automat GM co se dával i do L322.Ve 160kw je automat ZF takže pohoda.Všichni zákazníci co ke mě jezdí s X3 požadují jen běžný servis.Je opravdu vzácnost,že se posere něco většího. E90 a E60 jsou se spolehlivostí na úrovni DIII. :sad Bohužel BMW už není co bývalo. :sad
Doporučuju X3 150kw v manuálu jelikož nemám DPF filtr.

Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"

Napsal: 17 led 2015 20:49
od desmosedici-rr
to bylo u 2,5 - 3litr občas vstřiky,ale jak říkám já najel 200tis/km pouze s výměnou oleje a destiček,je to o štěstí a smůle

Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"

Napsal: 19 led 2015 12:33
od RostaO
... a co treba Superb?

Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"

Napsal: 19 led 2015 12:50
od habakuk
RostaO píše:... a co treba Superb?
Superb za 200t Kč v naftě nebude žádnej zázrak.

Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"

Napsal: 19 led 2015 12:55
od Acon
160Hp za 7000€ nebude zázrak v každom prípade no použitéľný kus sa dá nájsť, len to trvá

Re: Spolehlivý břichoplaz/off + příležitostný "tahoun"

Napsal: 19 led 2015 17:45
od Honza21
libovka píše:Pokud ti můžu doporučit BMW tak jedině X3 E83 150 nebo 160kw.Jen tu 150kw verzi to chce v manuálu jelikož je tam osudný automat GM co se dával i do L322.Ve 160kw je automat ZF takže pohoda.Všichni zákazníci co ke mě jezdí s X3 požadují jen běžný servis.Je opravdu vzácnost,že se posere něco většího. E90 a E60 jsou se spolehlivostí na úrovni DIII. :sad Bohužel BMW už není co bývalo. :sad
Doporučuju X3 150kw v manuálu jelikož nemám DPF filtr.
BMW X3 nedoporučuji - hlavně jako značku.
Po cca 100 000 km vibrace volantu během brždění. 6x ve značkovém servise BMW a nejsou schopni ani přijít na způsob jak to opravit - a 100 000 Kč je pryč.

Nulový efekt "prémiové" značky, nic, katastrofa !

Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"

Napsal: 19 led 2015 19:13
od Acon
len tu je požiadavka aj na spolahlivosť ;-)

Re: Spolehlivý břichoplaz + příležitostný "tahoun"

Napsal: 19 led 2015 19:24
od kupec18
Takže máš dvě možnosti jak to vidím ja.

Bud to bude stary, Nějake A6 5valec v naftě nebo stará 530d, či skončíš u koncernu s 1,9Tdi coč si myslim by na vozik 1200kg bohatě stačilo jezdit budeš za 6,5l a stějně tam más nalepene 80km/h A na dalnici stejně nepotkáš moc kopcu ktere bys za 5 nevyjel.

Nebo to bude muset být něco hodně mladšiho aby to ještě něco pojezdilo než se to rozsype a tam zas za 200t asi moc nepořidíč.

Ale ja bych se te D2 nebál,bude to mít krapet menši odpor, a s těžším autem to pojede klidněji, a mužeš s tím i v zimě :mrgreen: