Stránka 1 z 2

Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 19:00
od vrtich
Potřeboval bych vyřešit problém v topení, když se mi zahřeje motor tak mi topení pořád fouká studeně. Začne to topit jen když mám otáčky motoru nad 2000 a když mi otáčky spadnou pod dva 2000 nebo když mám zařazeno na neutrál tak to hned začne foukat studeně když opět sešlápnu a vyhoupnu to nad 2000 zase to začne foukat teple. Docela mi to štve teď v zimě nenapadá vás něco?

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 19:13
od ondrush
Toto je uz asi moc, ta prudka zmena, ze by tam nejaky problem aj mohol byt. Obecne sa ale problem s topenim nazyva "TD5" a v krajnych pripadoch sa riesi budikom.

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 19:21
od MadTom
Ne, takhle to doopravdy není - D2, až se zahřeje, což může být klidně 15km i víc, tak topí velmi dobře. Za jízdy. Pokud se ovšem dlouho stojí, třeba s poskakováním v koloně, tak je schopná se vychladit jenom topením.
To co popisuješ může být zavzdušněný systém nebo vadný termostat - nezavírá a tím pádem jde teplá voda stále skrz chladič.

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 19:38
od vrtich
MadTom píše:Ne, takhle to doopravdy není - D2, až se zahřeje, což může být klidně 15km i víc, tak topí velmi dobře. Za jízdy. Pokud se ovšem dlouho stojí, třeba s poskakováním v koloně, tak je schopná se vychladit jenom topením.
To co popisuješ může být zavzdušněný systém nebo vadný termostat - nezavírá a tím pádem jde teplá voda stále skrz chladič.

No je to odvzdušněný a termostat je dva měsíce nový ale s tim zahřátím po 15 km tak na palubce mi to tak nějak po 15 km vyskočí ale hřát až za tak 30-40km a to když mám ty otáčky nad 2000 když jedu na dálnici je to celkem v poho ale jak mile mám otáčky na 1900 už je znát že to nehřeje a to i po 120km

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 20:01
od DanoDEF
... presne toto mi robil Defender Td5 (teraz na "kopci") a bolo to zavzdusnene. Dolial odvzdusnil a uz to pekne hreje aj na volnoveh.

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 20:13
od vrtich
to odvzdušnění jsem už dřív zkoušel i v servisu to odvzdušňovali ale prostě se mi to stále děje :sad

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 20:40
od MadTom
A měli jste při to odvzdušňování zvednutou expanzní nádobku z držáků? Ono je originál trošku nízko.

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 21:16
od vrtich
MadTom píše:A měli jste při to odvzdušňování zvednutou expanzní nádobku z držáků? Ono je originál trošku nízko.
Zvednutou z držáků? To myslím že ne, jak že je originál trošku nízko?

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 21:49
od radekd
JJ, přesně jak píše MadTom, zvednout nádobku a mít dostatek kapaliny a za chvíli topíš, když je vše ok, tak i při volnoběhu zůstává teplota stejná. Když se mi ztrácela kapalina a bylo jí málo, tak lítá ručička teploty za jízdy nahoru, dolu a tváří se to že ti chladne motor za jízdy a zase se ohřívá ( i v létě), alespoň tak to bylo u mě...........

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 21:49
od Benjamin
vrtich píše:
MadTom píše:A měli jste při to odvzdušňování zvednutou expanzní nádobku z držáků? Ono je originál trošku nízko.
Zvednutou z držáků? To myslím že ne, jak že je originál trošku nízko?
Edit: tak radekd byl rychlejší...
___________________________________

Nojo, tak to je při odvzdušňování DII základ, bohužel někdy to ani v servisech nevědí, i když je to uvedeno jasně v LR servisním manuálu. Nádržka ve své originál pozici není často pro odvzdušnění dostatečně vysoko. Takže to chce vzít expanzní nádržku, vycvaknout z držáků (nejsou tam žádné šrouby, jen se vycvakne z klipů a vyhákne vpředu z otvoru - nemusíš se bát trochu zabrat) a podržet co nejvýše to hadice dovolí a přitom opakovaně odvzdušnit, půjde to :mrk

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 22:06
od vrtich
radekd píše:JJ, přesně jak píše MadTom, zvednout nádobku a mít dostatek kapaliny a za chvíli topíš, když je vše ok, tak i při volnoběhu zůstává teplota stejná. Když se mi ztrácela kapalina a bylo jí málo, tak lítá ručička teploty za jízdy nahoru, dolu a tváří se to že ti chladne motor za jízdy a zase se ohřívá ( i v létě), alespoň tak to bylo u mě...........
A když mi mizí lehce kapalina (jen někdy pár kapiček) tak se mi to může samo zavzdušnit?

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 22:14
od radekd
jak víš že mizí pár kapiček? doléváš taky jen pár kapiček? může se ti rovnou odpařovat, když se někde ztrácí.

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 02 úno 2015 22:26
od mulder
To musí topit i když budeš stát na místě a motor poběží na volnoběh. Pokud ovšem nepoběží ventilátor topení na plný výkon. Jestli to souvisí s otáčkami motoru tipuji na poškozené vodní čerpadlo.

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 03 úno 2015 12:06
od vrtich
mulder píše:To musí topit i když budeš stát na místě a motor poběží na volnoběh. Pokud ovšem nepoběží ventilátor topení na plný výkon. Jestli to souvisí s otáčkami motoru tipuji na poškozené vodní čerpadlo.
Vodní pumpa tekla tak jsem hned koupil novou a je tam asi 3 mesíce

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 03 úno 2015 12:07
od vrtich
radekd píše:jak víš že mizí pár kapiček? doléváš taky jen pár kapiček? může se ti rovnou odpařovat, když se někde ztrácí.
No někdy po delších cestách mám pod autem skáplých pár kapek chladící směsi

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 03 úno 2015 12:10
od radekd
neteče ti chladič/ohřívač nafty?

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 03 úno 2015 12:19
od vrtich
radekd píše:neteče ti chladič/ohřívač nafty?
jo to jsem zapomněl napsat kape to kolem chladící hadice mám v ní trn od termostatu na saharu a i když to mám stáhlé tak pár kapiček tam tudy stejně někdy projde

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 03 úno 2015 13:00
od Hanys_a_Kaca
kromě toho že je termostat nový, bych se ještě zeptal jestli je tam ve správné poloze. Ale jinak bych to na 90 procent vidělna bubliny vzduchu, proste málo vody. Ono se to dá poznat rukou na hadici k topení, když běží motor tak za chvíli proste musi mit nejakych 40-50 stupnu, to je sice malo na to, aby to vyhralo auto, ale poznas, ze tam ta voda je nebo neni. Trik je, ze to skrz topeni proudi vzdy, bezohledu na polohu (stav) termostatu, jestli se nepletu.

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 03 úno 2015 18:23
od vrtich
Hanys_a_Kaca píše:kromě toho že je termostat nový, bych se ještě zeptal jestli je tam ve správné poloze. Ale jinak bych to na 90 procent vidělna bubliny vzduchu, proste málo vody. Ono se to dá poznat rukou na hadici k topení, když běží motor tak za chvíli proste musi mit nejakych 40-50 stupnu, to je sice malo na to, aby to vyhralo auto, ale poznas, ze tam ta voda je nebo neni. Trik je, ze to skrz topeni proudi vzdy, bezohledu na polohu (stav) termostatu, jestli se nepletu.

Jo jestli je termostat ve správné poloze to netuším a popřípadě že by byl ve špatné poloze jak to poznám?? A koukám že jsi z Prahy kam prosimtě jezdíš na diagnostiku nebo na servis??

Re: Topení v D II Td5

Napsal: 04 úno 2015 09:16
od Hanys_a_Kaca
viewtopic.php?f=12&t=22568

tady je o servisech v praze, ja nejezdim nikam, protože mě se landrovery neserou:-) diagnostiku mam svoji. Funguje na dedvojkdy DO fejsliftu, kdyz budes chtit muzes se stavit a auto napichneme, neumim s tim zadny velky kouzla, ale chyby to najde a nejake nastaveni se da take zmenit.
termostat má tvar praku, takove Y a potreba ty tri konce neprehodit, obcas nejakej sikula prehodi treba ty dve "horni" vetve Y a pak to proste nefunguje. Casto na to servisaci kaslou, protoze podle pozic hadic je v podstate jasne jak to tam ma prijit, ale pak se nedari sundat nejakou sponu nebo ta, chvili se s hadicema laboruje a problem je na svete. V RAVE a i jinde je schema zapojeni s termostatem, to Y je nastesti nesymetricke takze i podle schematickeho obrazku poznáš, která noha je která.