Disco 3 - EGR ventily (>2007)

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#1 Příspěvek od maryan » 05 úno 2015 01:54

Tak dlho som ignoroval chybový stav EGR ventilov, až sa motor hodil definitívne do núdzoveho režimu a domov išlo disco pekne na odťahovke. Tento "eko" problém ma v podstate 2 kroky riešenia:

1.) Oba EGR ventily sa zaslepia. Na webe je viacej ponúk na "EGR blanking kit" pre D3. Predajcovia ho dodávaju aj s návodom, takže realizovať to hoci aj v "poľných" podmienkach nie je žiadny problém. Pre tých čo maju disco z pred r.2007, tento krok by mal postačovať. Ostatní pokračujú na krok 2...

2.) Preprogramovanie riadiacej jednotky motora tak, aby nefunkcné EGR ventily boli ignorované. V ročnikoch 2007 a vyššie, poskytujú tieto ventily spätnú väzbu do riadiacej jednotky, takže iba ich zaslepenie nestačí. Je snímaná poloha ich otvorenia a navyše je kontrolovanä ich funkčnosť aj cez vahu vzduchu. Keď sa otvoria, klapka v sani sa priškrtí a meria sa úbytok prietoku vzduchu v saní. Odstavenie tejto vymoženosti je celkom komplexná úloha. Mal som v pláne to vyriešiť "externou krabičkou", ale vzhľadom na nutnosť zohľadnenia váhy vzduchu, toto by nebola schodná cesta... Nakoniec som dostal odporúčanie na chlapíka, ktorý mi to odstránil priamo v riadiacej jednotke! Bola to akcia na 1 deň a výsledok je dokonalý. Okrem samozrejme toho že motor ide zase v normálnom režime a nehádže to chyby, získal som ďaľšie bonusy:
- motor má podľa mňa lepší ťah, ale nijak som to nemeral...
- paradoxne sa stratila dymivosť motora pri akcelerácii. Toto mi nie je celkom jasné prečo, ale je to tak...
- spozoroval som nižšiu spotrebu na palubnom počítači minimálne o 1L/100km. Nemeral som to ale...
Kto by chcel/potreboval vyriešiť aj tento krok 2, pošlite mi súkromnú správu, obratom dám kontakt na toho človeka resp.firmu. Neviem či to sem môžem rovno napísať... Mám to otestované v rôznych režimoch a funguje to bez problémov.
Disco 3

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#2 Příspěvek od NOTIX » 05 úno 2015 06:34

a pak že to u 2007a výš nepůjde :yes
Naposledy upravil(a) NOTIX dne 15 úno 2015 11:26, celkem upraveno 1 x.
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#3 Příspěvek od evo828 » 05 úno 2015 07:16

Vsetko ide :grin:

Dlho sme sa spoliehali, ze to v UK vyriesia a to riesenie bude prenositelne sem. Bohuzial, ich riesenie ( bell - emulator+preprogramovanie) je drahe a da sa robit iba tam na mieste.

Ked sa Maryan ozval, a auto sme uz nudzoveho nevedeli dostat (veeelmi dlho jazdil s vadnym egrkom) - myslim ze to bolo asi aj rok - tak som ho nasmeroval na jedneho borca co tu s takymi vecami pracuje a mal som s nim uz skusenost (pri inej znacke). Bola to pre neho vyzva-ale vysledok je pozitivny - ako potvrdil Maryan.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#4 Příspěvek od David Š » 05 úno 2015 10:54

jen mě napadá jestli se to neprojeví na emisích......bude před STK muset stejně koupit EGR ventily a jednotku naladit...ne? :ty jeden...: :ty jeden...: :ty jeden...:
...leda že by měl "emisní známosti...."
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
evo828
Příspěvky: 364
Registrován: 02 úno 2009 14:11
tel.: ifoon
auto: mam
Bydliště: Bratislava

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#5 Příspěvek od evo828 » 05 úno 2015 11:11

No neviem ako u vas - ale u nas sa emisie (dymivost) na diesli meraju pri vyssich otackach - a to su EGR ventily zatvorene tak ci tak.

Ak zaroven OBD diagnostika je cista (ziadna EGR chyba) - tak nema technik ako zistit ze EGR ventil nefunguje/je vypnuty.
Diagnostika na LR: diagnostika, aktivacie pridavnych funkcii, upravy konfiguracie auta
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =12&t=8896

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#6 Příspěvek od David Š » 05 úno 2015 11:13

....tak jestliže to nebude mít vliv na emise, tak pak je to superka.... :yes
já už mám za tu dobu za sebou 3 sady po dvou .....celkem balíček na ho... :D
U mě dobrý....

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#7 Příspěvek od MadTom » 05 úno 2015 12:52

U dieselu se měří jenom kouřivost a tu může EGR ventil jenom zhoršovat. Jeho úkolem je zlepšovat emise oxidů dusíku a ty se neměří.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#8 Příspěvek od maryan » 06 úno 2015 09:18

Pytal som sa na mozne dosledky pri emisnej kontrole a momentalne pouzivane postupy u nas to neodhalia. Dokonca dymivost, ktora sa kontroluje na EK, ako pise MadTom sa znizi. To som videl okamzite aj bez merania. Predtym, ked som prudko pridal plyn, tak som v noci v spatnom zrkadle v ziary reflektorov auta za mnou, videl dym. Teraz je to OK -> ziadna dymivost! Dokonca aj to co ide von z vyfukov teraz, menej "smrdi"... Mozno u mna jeden z EGR ventilov bol uz pridrety natolko, ze sa nezatvaral...
Ked ste niekto tento typ EGR ventilu rozoberali, pochopite preco: Je tam totiz podla mna konstrukca vada. Vyfukove plyny sa dostavaju cez zlu tesnost okolo stopky ventilu az k elektronike (potenciometer ako snimac polohy/natocenia ventila) a k mechanizmu prevodu otocneho pohybu cievky na posuvny pohyb ventilu. V spolupraci zo vzdusnou vlhkostou vznikne kyselina (napriklad sirova, lebo nafta stale obsahuje trochu siry) ktora ten potenciometer zozere aj z kontaktami a mechanicke casti prevodu sa jej vplyvom po case zaseknu...
Disco 3

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#9 Příspěvek od eliott » 06 úno 2015 13:18

maryan píše: Je tam totiz podla mna konstrukca vada....
To není vada, ale záměr, tzv. kurvítko http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Kurv%C3%ADtko
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#10 Příspěvek od MadTom » 06 úno 2015 13:24

Přesně tak. První EGR ventlily byly ovládané podtlakově - byly z tohoto hlediska podstatně spolehlivější, ale špatně se dělalo řízení - chyběl tam ten potenciometr na snímání polohy. Tak to "vylepšili". :hmm: A když to neuhnije, tak se přidře a očešou se zubatá kolečka. Problém na všech dnešních autech.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#11 Příspěvek od PEPO » 06 úno 2015 14:23

Len taká laická otázka :roll: :roll: :roll:
Pri iných tipoch to preventívne čistia.Trebárs ako tu a dá sa predchádzať upchatiu..http://www.renaultclub.sk/navod_na_vyci ... ne_ii.html
Tu nie je taká možnosť??

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#12 Příspěvek od Frana » 06 úno 2015 18:55

Jak to, ze jsem teda najezdil cca 70.000km s moji byvalou D3 se zaslepenyma EGRama nerezovym plechem a nikdy jsem zadnou chybu nevidel? :-) Byl to model 2008 vyrobenej v prosinci 2007. Dalsi majitel s tim najel jeste cca 50.000 nez se EGRy projevily (rozumnej zadrely) a pak to teprve vyhlasilo chybu.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

maryan
Příspěvky: 136
Registrován: 01 pro 2009 08:14
auto: Disco 3 & 4
Bydliště: BA, SK

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#13 Příspěvek od maryan » 07 úno 2015 09:22

Pri iných tipoch to preventívne čistia.Trebárs ako tu a dá sa predchádzať upchatiu..http://www.renaultclub.sk/navod_na_vyci ... ne_ii.html
Tu nie je taká možnosť??
Cistenie od toho olejovo-sadzoveho sajrajtu v sacom potrubi nepomoze tomu, ze raz sa tie ventily na 2.7TDV6 motore aj tak pokazia. Samozrejme ze ciste sanie je lepsie, ale nema to v tomto pripade ziadny vplv na zivotnost ventilov. Hodim sem par fotiek ako to v skutocnosti vyzera aby to bolo jasnejsie.
Niekomu odidu skor, inemu neskor. U mna sa to prejavilo po 190tis km, ale nie je vynimkou, ked sa to prejavi aj pri menej ako 90tis km. Zavisi to minimalne od tychto faktorov:
1.) Styl jazdenia -> pokial motor beha v "dietnom" rezime na kratke trate a navyse v zime, potom je tam podla mna permanentne vlhko a kyselinka pracuje stale.
2.) Kvalita nafty -> ak je v nafte vela siry, kyselina a jej devastacne ucinky na EGR ventily budu kvalitnejsie
Jak to, ze jsem teda najezdil cca 70.000km s moji byvalou D3 se zaslepenyma EGRama nerezovym plechem a nikdy jsem zadnou chybu nevidel? :-) Byl to model 2008 vyrobenej v prosinci 2007. Dalsi majitel s tim najel jeste cca 50.000 nez se EGRy projevily (rozumnej zadrely) a pak to teprve vyhlasilo chybu.
Predpokladam ze si to mal zaslepene vlozenym plechom na vystupe ventilov do potrubia veduce dalej hore do sania. Inde sa vlastne ten plech ani neda vlozit. Tymto zasahom nijak nezabranis problemom z ventilmy. Ventil sa samozrejme otvara/zatvara nadalej a vyfukove plyny prenikaju k mechanike a elektronike ventilu... Preco nebola hlasena chyba v pripade ze cez MAF senzor nebol zisteny znizeny prietok vzduchu? Toto sa nemusi prejavit u kazdeho. Zavisi to od stylu jazdy a hlavne od verzie software v riadiacej jednotke. Tych verzii je viacej a vela zmien prave suvisi zo snahou predlzit zivotnost EGR ventilov. Oni pani inziniery dobre vedeli co sa deje uz pred r.2007, preto napriklad dorobili akoze funkciu "precistenia" ventilov. Poznat to tak, ze ventil sa po vypnuti motora 10x naplno otvori/zatvori (pocut "cvakanie" od motora), cim sa maju odstranovat pripadne nanosy karbonu a kyseliny z drieku ventila. Pomoze to len ciastocne oddialit konecny stav zaseknutia resp uplneho prerusenia niektoreho z el.kontaktov ci uz na ovladaciu cievku, alebo potenciometer snimania polohy.

Teraz pocas pisania ma napadol mozny "hotfix" ak ste na cestach a motor padne do nudzaku kvoli poruche na EGR -> Staci mat zo sebou jeden funkcny ventil a ten elektricky pripojit namiesto toho, ktory po vypnuti motora "necvaka" (vyssie zmienene precistovanie). Da sa to lahko zistit prilozenim ruky na ventil, alebo len jednoducho pocuvanim. S takymto riesenim sa da prist domov zo ctou po vlastnych kolesach...
Disco 3

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#14 Příspěvek od David Š » 13 úno 2015 09:27

tak mi včera v servisu při výměně horního ramena zadní nápravy toliko kladli na srdce a odrazovali mne od zaslepení EGR ventilů a hrozili, až mě přešla chuť. Ono to zaslepení prý má neodvratitelné následky na spalovací prostor včetně ohrožení pístů v nižších otáčkách. Jde prý o to, že vlastně tyto ventily umožňují odtlakovat a pomoci spalovacímu prostoru od teplot a vysokého hoření v nízkých otáčkách a že pokud jsou tyto ventily vyřazeny, je dlouhodobě spalovací prostor vystaven těmto rizikům....tak teď babo raď :hmm:

Na jedné straně při výpadku egr ventilu Ti spadne motor většinou do nouzáku, takže jako ne zrovna automechanik si stejně nic neodblokuju, zaplatím další ventil a výměnu. Levá strana, pravá strana. Levá, pravá. A takhle to jde dokola. Nejhorší na tom je, že životnost toho ventilu se "asi nedá zjistit moc přesně", ty grafy co mi ukazovali minule jsou sice pěkný, ale že by Ti někdo řekl "nejezdi daleko, možná to vypadne", tak to asi taky ne....a např cesta 1500 km s naloženýma báglama a na křižovatce než se rozjedeš, tak tak tam padne znova červená... :chuckle .....ničmoč... :Ale fuuj:
Na proti tomu mi někdo vyndá egr a zaslepí trubky, odblokuje jednotku ale ve finále jsem na tom asi hůř, když se to zesere...

....takže vylosovaná čísla jsou platná.... :Sorry:

co si o tom myslíte vy? Jaká jsou tedy rizika?
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#15 Příspěvek od PEPO » 13 úno 2015 10:36

http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... sel-motora

http://www.startujeme.sk/product/valvol ... 00ml-2345/

Ako prevencia by to nestačilo?? :wink:
Myslím že to je blbosť a dalšia možnosť ako z nás ťahať prachy :finger

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#16 Příspěvek od David Š » 13 úno 2015 19:26

...vyčištění je jedna věc, ale nevím, tyhle čističe asi zrovna neřeší EGR ventil nebo zaslepit...a to že jako budu preventivně po x km vyndávat ventily a čistit je asi taky není dvakrát pohodlný....myslím, že tady někdo píše, že to stejně nejde úplně vyčistit...EGR není zase takový asi nepotřebný nesmysl...ale bylo by zajímavé vědět obě možnosti a jaké riziko přináší demontáž a zaslepení...
U mě dobrý....

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#17 Příspěvek od MadTom » 13 úno 2015 19:46

Ad rizika při odstraněný EGR ventilech - tak nějak nemám pocit, že by staré diesely, co EGR ventily neměly vůbec, měly nějaký problém. Podle mě zahnojené sání je větší problém, než vliv, který EGR má na zbytek motoru. Minimálně proto, že tento bordel omezuje průtok vzduchu do motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
NOTIX
Příspěvky: 737
Registrován: 25 zář 2009 20:45
tel.: 601322634
auto: Def 90 Puma, RRE
Bydliště: Náchod

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#18 Příspěvek od NOTIX » 13 úno 2015 19:50

MadTom píše:Ad rizika při odstraněný EGR ventilech - tak nějak nemám pocit, že by staré diesely, co EGR ventily neměly vůbec, měly nějaký problém. Podle mě zahnojené sání je větší problém, než vliv, který EGR má na zbytek motoru. Minimálně proto, že tento bordel omezuje průtok vzduchu do motoru.
přesně tak, v servisu tě akorát straší. Doporučuji si o tom pohovořit s nějakým odborníkem na motory ve tvém okolí. Určitě se nějaký najde ( racing teamy a pod. )
Defender 90 Puma - táta do lesa a na chalupu
Karoq - to mi zbylo pro posun do rachoty

MOLON LABE !!! M.A.R.A.

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#19 Příspěvek od David Š » 13 úno 2015 20:11

....no staré diesely např taky neměly při hoření takové tlaky....no a názor motoráře např tady z Fordu je velice podobný - radí nedemontovat...

Já nejsem jaksi zastáncem nějakého EGR ventilu, nedejbože servisu, jen prostě ty informace o tom, když vyndáš z 200-240 ps se vstřikem nafty a turbínou něco, co mu ladí nízké otáčky (a není to jen nějaké přisání spalin, jak tu někdo psal) tak mě zajímá, co to tomu motoru veme, resp jak ho to zatíží...pokud si někdo myslí, že je to zbytečný, tak je to jeho věc, no...
.... že to nečoudí a nežere víc mě jaksi jen utvrzuje, že EGR tomu motoru v nízkých otáčkách pomáhá...a nepřidává jen spaliny...

...prostě pokud tomu motoru trochu chceš pomoct, tak rozhodně ne tím, že mu zaslepíš a zablokuješ EGR ventil....asi tak. Sám jsem tu výměnu na obou větvích absolvoval 2 x a je to fakt k vzteku, to vím....tohle téma je důležité pro nás pro všechny, bude dobré vědět kudy se vydat...
U mě dobrý....

Uživatelský avatar
David Š
Příspěvky: 148
Registrován: 01 zář 2014 14:45
tel.: SE
auto: Disco 3 TDV6 SE
Bydliště: v Ústí dlabem

Re: Disco 3 - EGR ventily (>2007)

#20 Příspěvek od David Š » 13 úno 2015 20:14

...jinak ještě bavíme se pořád o běžných D trojkách, o běžném provozu, o tom, že s tím denně jezdím po silnici, nebydlím v pekle a chci aby mi to vydrželo...takže nezávodím a nedělám z toho ponorku... :ty jeden...:
U mě dobrý....

Odpovědět