Stránka 1 z 1

Je možné dodělat měchy?

Napsal: 29 pro 2006 14:31
od Jarys
Je možné dodělat měch pod zadní nápravu? A doporučujete to? Podle techničáků mam Disco II HSE 2003, má úplně všechno jen na tu funkci přizvednutí zadní nápravy nějak ve výrobě pozapomněli. Je tam SLS což jsem snad dobře pochopil, vzduchem naklání karoserii od podvozku doboku, ale zvednou nejde. Je možné to v servisu dodělat a zhruba za kolik? Je ta vzduchová náprava velkou výhodou tohoto vozu nebo pouze způsobuje problémy?
Za radu děkuji...

Měchy

Napsal: 29 pro 2006 15:54
od Miloš II
Zálaží co chceš jezdit :?: Já je nemám a jsem rád, že je nemám :lol: Počkal bych až odejdou měchy a dal tam klasiku :idea: Až zjistíš co stojí novej měch s montáží pak už to bude jednoduchá volba. Zdraví Miloš II :lol:

Re: Měchy

Napsal: 29 pro 2006 16:33
od OC
Miloš II píše:Až zjistíš co stojí novej měch s montáží pak už to bude jednoduchá volba.
Jeví se mi tento argument asi podobně nosným, jako "kdybys věděl, za kolik se dá koupit ARO, v životě bys nevrazil ty hříšné peníze do Landroveru".

Jinými slovy, samozřejmě, měchy jsou v absolutních číslech daleko dražší a poruchovější nežli kus železného péra, o tom není sporu. Jenže v poměru ceny a výkonu měchy ponechávají to železné pérování daleko, předaleko za sebou :)

Re: Je možné dodělat měchy?

Napsal: 29 pro 2006 18:25
od DanoDEF
Jarys píše:Je možné dodělat měch pod zadní nápravu?

....no zatial sme to iba vyhadzovali nakolko je to "vtakovina" a su s tym problemy

Re: Je možné dodělat měchy?

Napsal: 30 pro 2006 09:43
od Admin
Jarys píše:Je možné dodělat měch pod zadní nápravu?
Ano, měchy na zadní nápravu jdou dodělat. Zatím jsme ale dělali pravej opak. Vyhazovali jsme měchy a dávali péra.
Měch je vyrobený z gumy, která časem zpuchří, popraská a měch začne utíkat. Cena jednoho měchu je cca 10.000,- bez dph. Když zanedbáš výměnu měchu, může ti odejít kompresor, který se pořád snaží dofukovat poškozený měch. Ten stojí cca 30.000,- bez dph. Pro porovnání, origo pružina je okolo 2500,- kus bez dph. OLDMANEMU zesílené jsou asi za 3.500,- kus bez dph
Suma sumárum, pružiny přežijí celý auto, kdežto u měchu se to říci nedá.
Ještě jeden příklad, v terénu stačí jedna blbá větev a měch je propíchnutý.
Je tam SLS což jsem snad dobře pochopil, vzduchem naklání karoserii od podvozku doboku, ale zvednou nejde.
Ano pochopil jsi to špatně :roll: . SLS jsou měchy zadní nápravy. Pokud je tam nemáš, tak už někdo před tebou ty měchy nechal vyměnit za pružiny.
To co ti hýbe s karoserií do boku se jmenu ACE.
Čti tady

Re: Je možné dodělat měchy?

Napsal: 30 pro 2006 18:58
od OC
Admin píše:Cena jednoho měchu je cca 10.000,- bez dph. Když zanedbáš výměnu měchu, může ti odejít kompresor, který se pořád snaží dofukovat poškozený měch. Ten stojí cca 30.000,- bez dph
No, vážení čeští servisáci, neračte se na mne hněvat, ale fakt to trochu přeháníte. Trochu dost hodně. Já jsem první, kdo každému přeje jeho marži, a rád mu ji zaplatím za dobrou práci a za to, že se sám nemusím obtěžovat tím, abych si sháněl kdovíkde díly sám... jenže co je moc, to je moc, víte?

Kupříkladu u Sama Martina na island4x4 stojí

- měch £62.50, při současném kursu cca 41 kč za libru to je 2500 (ano, přesně jedna čtvrtina!)
- kompresor £209.99, tedy 8610 Kč...

Poštovné z Anglie do Čech je £18, VAT je malinko nižší než u nás DPH (a to ještě patrně lze našvindlovat nákup bez VAT, stoj-li to člověku za to), doprava trvá týden, dopravce zavolá než přijede...

Aby si někdo náhodou nemyslel, že je to vina Admina -- není, může za to AMT. Já budu v dohledné době měnit redukčku (špatný řetěz). Ashcroft's to kompletně udělá za jeden den, cena včetně práce, veškerého těsnění, oleje a-tak-dále, včetně zapůjčení jiného auta po dobu opravy, včetně VAT, je £850 -- přeloženo do češtiny necelých 35000. A to jen proto, že tu převodovku vyměnit chci (myslím, že po najetí 150 000 km to vůbec neuškodí), jinak bych mohl vyměnit jen řetěz -- £150, tedy jen malinko přes šest tisíc korun (plus práce, samozřejmě). Poté, co jsem já sám řekl, že si myslím, že bude lepší vyměnit celou jednotku, pak teprve mi Dave Ashcroft potvrdil, že to také považuje za rozumnější -- do té doby ale samozřejmě předpokládal, že za daleko menší peníze vyměním řetěz :)

Naproti tomu AMT se se mnou o možnosti výměny řetězu nebavilo vůbec, a nabídlo mi samotnou repasovanou redukčku, bez práce, oleje, čehokoli dalšího, za 70 tisíc... a předem mi řekli, že to bude práce na týden (tedy jen za práci dalších mnoho desítek tisíc, k tomu olej...)! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Napsal: 30 pro 2006 20:41
od Jarys
Takže to shrnu. Kupoval jsem auto v D a v inzerátu stálo, že má SLS, ale na palubce není knoflík s autíčkem a pod ním šipečka. Víte o čem mluvím. Byl jsem tedy podveden nebo se u verze HSE může hovořit o nějaké automatice, kterou nemohu ovládat?Asi nesmysl, to už bych si toho všimnul ne,že se mi auto přizvedává?
Jinak moje první SE,které mi sloužilo 10 hodin :cry: , leží na vrakáči a mělo by komplet SLS. Pokud jsem ho při letu přes střechu neroztrhal. Tak jsem se spíš ptal na cenu práce. Díly by asi nebyly tak drahé. Ale stejně to moc nedoporučujete tak... :roll:

Napsal: 02 led 2007 10:13
od karel
Je to jak psal MilošII. Pokud to myslíš s terénem vážně ,nechej pružiny nebo ještě lépe použij zátěžové.Pokud jezdíš více silnici hlavně dlouhé štreky tak si tam klidně dej měchy o kumfortu snad není pochyb.

Napsal: 02 led 2007 12:33
od Admin
Celkově je SLS taky náročnější na údržbu. Jsou tam čidla výšky, filtr sání vzduchu, ...atd.
Je to jen na tobě jak se rozhodneš. V každém případě pokud ti řekli že má SLS a jsou tam pružiny, jednoznačně tě podvedli.
Jak jsem už psal, SLS tam bylo a pak se předělalo na pružiny. Jen ti to asi zapoměli říci.

Napsal: 02 led 2007 12:42
od Stavros
Kde je ten filtr sani vzduchu kompresoru? Ze bych se na to podival.

Napsal: 02 led 2007 14:06
od Admin
1. Přepínač OFFRoad režim
2. SLS kontrolka
3. Štít přístrojů
4. Kontrolka zapnutého režimu OFFRoad
5. Pravé výškové čidlo
6. Pravý měch
7. Vzduchový filtr kompresoru
8. Levý měch
9. Levé výškové čidlo
10. Kompresor
11. Řídící jednotka

Napsal: 02 led 2007 14:08
od Admin
Stavros píše:Kde je ten filtr sani vzduchu kompresoru? Ze bych se na to podival.
Pozice č. 7

Napsal: 02 led 2007 14:26
od Stavros
Diky moc mrknu se na to.

Napsal: 02 led 2007 16:37
od erik
Stavros píše:Diky moc mrknu se na to.
V ankete kdo je pro pruziny, davam jednoznacne hlas. Mam na Disco3 mechy, ale to je jina kava. V terenu a na Ukrajine muj kolega z clubu prisel o mechy. V terenu se mu prodrely. To utrpeni ject s tim az do Hradce...Hned tam byly pruziny.

Napsal: 02 led 2007 17:04
od Admin
erik píše:V ankete kdo je pro pruziny, davam jednoznacne hlas....
Tak na co čekáš, šup založit nové téma v obecných - pružina vs měch a udělat anketu :wink:

Napsal: 08 led 2007 09:01
od discover
Já mám asi jiný auto, na pozici 7 mám ukotvení bezp. pásu třetí řady
sedadel. :cry: :cry:

Napsal: 08 led 2007 10:00
od Admin
discover píše:Já mám asi jiný auto, na pozici 7 mám ukotvení bezp. pásu třetí řady
sedadel. :cry: :cry:
Musíš sundat L.Z. lampu tu v karoserii, né v nárazníku a měl by jsi fitr vidět.

Napsal: 08 led 2007 10:06
od discover
Díky, Admine, zkusím.