Stránka 1 z 2
RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 21 bře 2015 19:56
od stanislav013
1.Dobrý večer, neviete mi poradiť, čo môže spôsobovať kríženie karosérie? Auto pri rozbiehaní, prechádzaní nerovností alebo zatáčaní, veľmi skáče, celá karoséria sa krúti a auto je nestabilné. Auto nemá mechy, je na pružinách Bearmach BA2106, tlmiče sú pôvodné. Na zdviháku so zistil, že vrchné a spodné čapy na prednej náprave majú vôľu a tlmič riadenia je utečený od oleja. Nechcem hneď kupovať tlmiče, môžu to spôsobovať čapy? Treba meniť komplet tyče riadenia alebo stačia iba čapy? Ak to spôsobujú tlmiče, aké mi do poručujete?
2.Pri zošliapnutí brzdového pedála, zasvieti kontrolka ABS a ručnej brzdy, čo to spôsobuje?
Ďakujem všetkým za cenné rady a prajem príjemný večer.
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 22 bře 2015 15:31
od Navi
Tlumiče si nech někde zkontrolovat, ale viděl bych to jako velmi pravděpodobnou příčinu.
Já mám tlumiče Boge a spokojenost.
Taky si zkontroluj vůli na panhardských tyčích. To je ta tyč mezi podvozkem a kastlí. Jedna v předu a druhá vzadu. Ty na to maj taky velký vliv.
Co se brzd týče, tak pravděpodobně budeš mít špatnou tu tlakovou kouli co je na posilovači brzd.
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 22 bře 2015 20:12
od kapscha
stanislav013 píše:1.Dobrý večer, neviete mi poradiť, čo môže spôsobovať kríženie karosérie? Auto pri rozbiehaní, prechádzaní nerovností alebo zatáčaní, veľmi skáče, celá karoséria sa krúti a auto je nestabilné. Auto nemá mechy, je na pružinách Bearmach BA2106, tlmiče sú pôvodné. Na zdviháku so zistil, že vrchné a spodné čapy na prednej náprave majú vôľu a tlmič riadenia je utečený od oleja. Nechcem hneď kupovať tlmiče, môžu to spôsobovať čapy? Treba meniť komplet tyče riadenia alebo stačia iba čapy? Ak to spôsobujú tlmiče, aké mi do poručujete?
2.Pri zošliapnutí brzdového pedála, zasvieti kontrolka ABS a ručnej brzdy, čo to spôsobuje?
Ďakujem všetkým za cenné rady a prajem príjemný večer.
mno jedno z druhým vsetko nadvezuje na seba pomen tie čapy sylenty su dobre? a isto nekupuj tie lacne tlmiče stoja za prd.

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 23 bře 2015 11:12
od teslo
krizenie karoserie? myslis tym, ze Ti auto plava? Nestabilitu samozrejme capy sposobuju. Capy vymen. Skontroluj vsetky silenbloky a vadne vymen. Najdolezitejsie su panhardky.
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 23 bře 2015 15:56
od stanislav013
Akú značku čapov, silentblokov a tlmičov mi odporúčate a odkial objednať?, ďakujem.
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 23 bře 2015 16:09
od teslo
capy Lemforder, silenbloky original LR, alebo SuperPro a tlmice zalezi podla toho ci chces komfortne, alebo tuhsie. (origo LR, alebo Monroe, Boge, Sachs, Bilstein, Koni...atd)
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 23 bře 2015 21:41
od dava

Dá se tam uzavřít mezinápravovej dif a nevšimnout si toho??
Ale vážně: První bych hledal vůli v uložení panhardky, ty svisláky taky, ale panhard skoro jistě.
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 23 bře 2015 21:46
od dava
stanislav013 píše:Akú značku čapov, silentblokov a tlmičov mi odporúčate a odkial objednať?, ďakujem.
U Pavla... pohoda
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 24 bře 2015 09:26
od teslo
dava píše:
Dá se tam uzavřít mezinápravovej dif a nevšimnout si toho??
nie

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 25 bře 2015 18:19
od stanislav013
Musí sa meniť tyč riadenia alebo stačia iba čapy, sú všetky 4 čapy rovnaké?
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 26 bře 2015 11:01
od teslo
P38 ma v spojovacke a tyci riadenia jeden z capov napevno zalisovany - menis celu tyc.
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 26 bře 2015 16:44
od dava
teslo píše:P38 ma v spojovacke a tyci riadenia jeden z capov napevno zalisovany - menis celu tyc.
Je k mání HD tyčka jako na DII, která stojí cca srovnatelné peníze, ale má výměnné čepy oba.
http://www.litep4x4.cz/detail/range-rov ... eni-predni
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 26 bře 2015 19:12
od stanislav013
Zdravím Lanďákov. Dnes som bol na teste tlmičov, všetky 4 sú K.O., pracujú na 40%. Sú tam ešte originálne tlmiče.
Takže aké tlmiče mi do poručujete, auto mám na pružinách? Kľudne mi môžete poslať cenové ponuky.
Želám príjemný večer.
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 27 bře 2015 11:51
od teslo
Bilstein, Koni, terrafirma tiez nieje uplne zla

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 27 bře 2015 14:50
od kapscha
stanislav013 píše:Zdravím Lanďákov. Dnes som bol na teste tlmičov, všetky 4 sú K.O., pracujú na 40%. Sú tam ešte originálne tlmiče.
Takže aké tlmiče mi do poručujete, auto mám na pružinách? Kľudne mi môžete poslať cenové ponuky.
Želám príjemný večer.
Hlavne sa vyhni tým 30-40 eurovým sračkám

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 27 bře 2015 16:55
od stanislav013
Auto mám na pružinách, môžem tam dať tlmiče, ktoré sú určené pre vozidlo s mechmi, alebo tam treba nejaké špeciálne?
Sem tam chcem potiahnuť príves, tak to nechcem mať veľmi mäkké.
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 27 bře 2015 17:15
od teslo
narovinu...vsetko su to "genericke" tlmice bez moznosti nastavenia. Teoreticky by mali byt tlmice inak nastavene pri vzduchovom podvozku a pri pruzinach. Prakticky je to ale jedno. To co som uviedol je podla mna aj rebricek ako by som tlmice volil ja a odzrkadluje to kvalitu a "ladenie". Bilsteiny su celkom tuhe.
Pokial by si chcel podvozok doladit, resp. mat moznost si ho nastavovat podla zatazenia a pod, tak z tych co som uviedol su nastavitelne jedine KONI. Alebo potom FOX, KING, FOA atd...btw. myslim, ze aj Terrafirma zacala ponukat nejaku "race-ingovu" radu tlmicov...ale tou cestou by som sa asi pri seriovej P38 asi neuberal

Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 27 bře 2015 19:46
od kapscha
teslo píše:narovinu...vsetko su to "genericke" tlmice bez moznosti nastavenia. Teoreticky by mali byt tlmice inak nastavene pri vzduchovom podvozku a pri pruzinach. Prakticky je to ale jedno. To co som uviedol je podla mna aj rebricek ako by som tlmice volil ja a odzrkadluje to kvalitu a "ladenie". Bilsteiny su celkom tuhe.
Pokial by si chcel podvozok doladit, resp. mat moznost si ho nastavovat podla zatazenia a pod, tak z tych co som uviedol su nastavitelne jedine KONI. Alebo potom FOX, KING, FOA atd...btw. myslim, ze aj Terrafirma zacala ponukat nejaku "race-ingovu" radu tlmicov...ale tou cestou by som sa asi pri seriovej P38 asi neuberal

myslís asi tieto že
http://www.litep4x4.cz/detail/range-rov ... track--rr-
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 29 bře 2015 16:23
od stanislav013
Moje pružiny Bermach BA 2106 sú vyššie o 30 mm a sú na zaťaženie 196 lbs. Budú tlmiče BOGE STC3672G (OEM) vhodné k týmto pružinám?
Re: RR P38-nestabilné vozidlo, krútenie karosérie
Napsal: 30 bře 2015 09:39
od teslo
Budu