Stránka 1 z 1

Vibrace na přední nápravě - proč a jak z toho

Napsal: 03 led 2008 09:59
od Sam
Dlouho jsem čerpal moudra z příspěvků a teď mohu přidat své zkušenosti:
Mám D1 300Tdi. Auto jsem zvedl o 2,5" a nedělo se nic. Krátce po to tom se přehodil motor a převodovka (auto bylo po německém staříkovi :evil: a prý hučela převodovka), měnily diferáky a najednou začala vibrovat přední náprava. Navíc při prudším pohybu volantem či manévru se rozhýbal tak zadek, že jsem šel několikrát málem na budku. Přidal jsem podložky, dal gumy 265/70 a ........ napatrné zlepšení.... :? :shock:

Po té co mi bouchla na dálnici jedna guma, začalo laborování: Podložky dolů, zpět 235/70 a rosborka-sborka:

1) Hučení nebylo převodovkou, jak se zjistilo po výměně, ale zadním diferákem.

2) Houpání zadku a boční nestabilita se odstranila zdvojením zadních tlumičů. Jak potvrdil Rover a empiricky jsem si ověřil v praxi Procompy jsou hodně měkké, ve dvojici v pohodě.

3) Největší potíž byla na předku, od rozložení nápravy, přes prohazování náhradních kardanů, stále stejná písnička. V Defenderu mi doporučovali kardan s dvojitým křížem z TD5. Někteří zase říkali, že je to pro pro tenhle lift škoda. Až se konečně rozpadl kříž. Od eliotta jsem si bryskně pořídil kardan s větším úhlem a dobrý! Ještě díky vibracím byly povolené šrouby na převodce řízení. Po dotažení spokojenost.

:?: Ale proč to? :idea: Dospěl jsem k názoru, že je to tím, že pružiny liftu počítají s pevnostňákem a navijákem (které tam ještě nemám) a předek je tak lehčí a výš a v kombinaci s měkkými tlumiči to dělá neplechu. Jak prosté........ :roll:

Napsal: 03 led 2008 10:30
od karel
Zajímá zkušenost Same, protože výše popsané laborování není žádná sranda.Skoro každý se s tím dříve nebo později potká pokud bude auto zvedat a takhle už ví co a jak :!:

Napsal: 03 led 2008 11:19
od Stavros
ja mam na dvojce taky lift + 2 palce, dokonce to mam zvedle asi o 7 cm a zadny problem se stabilitou nemam, auto jezdi jako predtim, zadne zdvojeni tlumicu jsem nedelal a ani s nicim nelaboroval. Dle meho mas s autem neco zasadniho a ne jenom blby gumy.

Napsal: 03 led 2008 11:37
od karel
Stavrosi je tu pár zásadních rozdílů a to uložení zadní nápravy u D1 a D2, absence stabilizátoru a hlavně tvrdost tlumičů Procompy totiž nejsou zátěžové narozdíl od IM nebo OME.Dále třeba D2 má větší rozchod kol.

Napsal: 03 led 2008 11:43
od Land Jirka
Já sem z toho pochopil, že to u Sama byl spíš problém volné převodky a vymláceného kříže kardanu.

Napsal: 03 led 2008 11:45
od Land Jirka
karel píše:Stavrosi je tu pár zásadních rozdílů a to uložení zadní nápravy u D1 a D2, absence stabilizátoru a hlavně tvrdost tlumičů Procompy totiž nejsou zátěžové narozdíl od IM nebo OME.Dále třeba D2 má větší rozchod kol.
Tím myslíš co?

Napsal: 03 led 2008 11:52
od karel
Předpokládám, že má na sundané stabilizátory na nápravách, pro lepší křížení!

Napsal: 03 led 2008 12:10
od Land Jirka
Podle mejch zkušeností platí, že pokavaď je podvozek v pořádku tak 2" lift kit by se neměl výrazně projevovat na jízdních vlastnostech (vibrování), kromně změn souvisejících se zvýšeným těžištěm ( se stabíkama). Někdy se může ale stát, že při zvednutí se začne projevovat závada která předtím nebyla cítit, ale byla tam už před liftem.
Taky bych nepodceňoval výběr tlumičů a pružin.
Zátěžové podvozky (Ironman) jsou spíše vhodné na expediční auta.
Tlumiče Procomp jsou spíše na trialy (měkké) lepší křížení.

Napsal: 03 led 2008 12:17
od karel
Ano souhlasím, je samozřejmě nesmysl například zdvojením tlumičů zakrývat jiný problém na podvozku.Mě když bývalé auto vibrovalo na přední nápravu, tak jsem namontoval IM tlumiče + pružiny + tlumič řízení a auto vibrovalo dál.Nakonec jsme zjistili, že je prasklá vzpěra řízení, tedy závada, kterou bych rozhodně nepředpokládal.

Napsal: 03 led 2008 13:14
od Stavros
karle, to je presne, co jsem myslel. Bude to neco uplne jineho, stabilizator, mozna i ta vzpera, vzadu wattuv primovod nebo co tam ma DI atd.

Napsal: 03 led 2008 13:20
od karel
Jen pro upřesnění Stavrosi Waťák máš ty, D1 má horní Ačkové rameno.

Napsal: 04 led 2008 13:47
od Sam
Land Jirka píše:Já sem z toho pochopil, že to u Sama byl spíš problém volné převodky a vymláceného kříže kardanu.
Úplně ne, zkusím to napsat podrobně. U mne to bylo na etapy (mám dvě D 1 s P i L řízením):

Etapa 1: Koupě D 1 v Česku (resp. od "německého staříka"), ale hučela u ní prý jen "převodovka".

Etapa 2: Udělal se 2,5 lift s Procompama a zhoršila se jen boční stabilita zadku. Předek nevibroval, hučela stejně. Pak jsem zjistil, že v terénu problikává olej :? .... Následovala porada s mechaniky a rozhodl jsem se koupit druhou na ND - z Anglie.

Etapa 3: Koupil jsem v Anglii D1 s P řízením (stála třetinu a měla repas motor i převodovku). Jela do Čech po ose a táhla z Anglie vlek s dalším autem. Vibrace žádné, motor perfekt, převodovka také, nehučela.

Etapa 4: Česká D1 dostala motor a převodovku z anglické a .......hučela stále :roll: ...... převodovkou to nebylo :evil:

Etapa 5: Pak postupně objevovaly vibrace při určitých otáčkách a rychlostech, s vlekem pak jiného charakteru. Začalo přehazování kardanů, náprav, diferáků a hle, napotřetí auto, přestalo hučet. Dělal to zadní diferák. Vibrace však byly přítomné stále, i když menší. Zdvojily se zadní tlumiče (Procompy) a boční nestabilita zmizela.

Etapa 6: Vysypal se kříž a po zmíněné výměně předního kardanu s jiným úhlem vibrace zmizely.

Jen podotýkám, že veškeré hlavní mechanické práce prováděli v servisu v Defenderu v Kolíně a od počátku mi říkali, abych tam dal dvojitý kříž....

Napsal: 04 led 2008 15:50
od Rover
Podobné laborování mám za sebou, ProCompy jsem vyhodil, na normální ježdění byly pro mně nepoužitelné, při každé zatáčce jsem se bál, že se převrátím, náklony byly dramatické. Nahradil jsem to DeCarbonama a paráda.
Co se týče vibrací nebo snad u mně takovým drnčením, vyřešil jsem to po obrovském laborováním dvojitým kardanovým křížem..., i když fungoval až druhý, první se totálně vysypal po 300km, zřejmě zmetek, druhý zatím funguje.
Co se týče kardanu, myslel jsem si, že zvednutí u DI o 2 - 2,5 inch je úplně v pohodě, přední kardan je delší než u RRC díky LT230, tedy i úhly jsou menší než u RRC, kde je Borg-Warner, který je delší, kardan kratší, úhly větší...
Musím říct, že laborování po zvednutí mně stálo neuvěřitelné peníze, nervy a čas, včetně repase Borg-Warnera, kterou jsem snad ani dělat nemusel...

Napsal: 05 led 2008 19:41
od Návštěvník
taky sem se z vibracema hodne natrapil, pokud nepomuze ve predu dvojkloubovi kardan tak je treba corekcni predni ramena kde je uhel uchyceni prdni napravy zmeneny o 3 stupne. to srovna zmenu uhlu kvuli liftu.

Napsal: 05 led 2008 21:23
od Návštěvník
Land Jirka píše:pokavaď je podvozek v pořádku tak 2" lift kit by se neměl výrazně projevovat na jízdních vlastnostech (vibrování)

Zátěžové podvozky (Ironman) jsou spíše vhodné na expediční auta.
S tymto plne suhlasim!

Ak mas podvozok v poriadku plavanie moze vzniknut len zmenou castor uhla pred. napravy a vibracie zmenou prac. uhlov kardanovych krizov. Vpredu 3 alebo 6 stup. castor korekcne ramena za 175 libier a vzadu kardan s krizmi na oboch koncoch (bez tzv. hardyspojky) su dostatocne riesenie pre pre 2,5" lift. Vibracie na rovnej ceste nemozu sposobit "slabe" tlmice.

Napsal: 05 led 2008 21:26
od jezbera ivan
Dnes mi to prihlasovanie nejako nejde :evil: