Stránka 1 z 1
300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 25 kvě 2015 20:40
od Radek J1
Když otevřu za běhu motoru víčko na dolévání oleje, tak se z něho mírně kouří/kouř světle bílý/ po zvýšení otáček přestane kouřit.Když vyndám odvzdušnění motoru ze sání tak se z něho kouří stále stejně, volnoběh nebo zvýšené otáčky.
Je toto normální , nebo to značí počátek nějaké závady. Auto startuje dobře, jede taky dobře, spotřeba oleje do 1 dcl na 1000 km.PO SUNDÁNÍ VÍČKA MOTOR PUMPUJE MINIMÁLNĚ, JEN TEN KOUŘ.
Jedná se o motor 300 tdi s mechanickým čerpadlem,automat, voda se neztrácí, olej standartně černý, najeto cca 300 tis. k, spotřeba cca 9 l/100km
Díky Radek
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 26 kvě 2015 09:28
od Stavros
to je tezky do motoru nevidis, ma to najeto buh vi kolik. Kdyz to ma padnout, tak proste padne. Nech to takhle a nelam si s tim hlavu nebo to chces kuchat a delat za cenu auta GO?
Pokud to huli jak lokomotiva, tak jde asi tlak pres krouzky, pokud lehce, tak to je dle meho normalni a umi to delat i dobry motor.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 26 kvě 2015 09:43
od Mára-RRC
Nejsem sice žádnej motorář, ale dovolil bych si říct že si myslím jak se ti kouří z té odpařovačky co je zpět do sání tak je to normální. Prostě motor je horký řekneme nekde až 90-93 stupnů jde to celým motorem těmi odpařovacími cesty který pak vydechnou pod víko ventilů a tím pak jde ten horky vzduch zpět do saní... a ty když na rušíš ten koloběch a pustíš ten teplej vzduch do atmosverického vzduchu který má v ten moment 20 stupnu tak vznikne onný kouř. a taky se tím odporováním odpařuje olej samo v minimálním množství takhle si to vysvětluji já nevím zda to je přesné ale me to stačí auto jezdí už mnoho let v pořádku
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 26 kvě 2015 11:02
od MadTom
Každý motor bude lehce oddechovat skrz klikovou skříň - pístní kroužky nejsou niksy 100% těsné.
Jediné co může bez rozborky motoru udělat, je změřit komprese jednotlivých válců - buďto skrz vstřikovače nebo skrz žhaviče. A pokud budou v pořádku a hlavně na všech válcích přibližně stejné, tak není co řešit, jenom jezdit.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 26 kvě 2015 19:11
od Steve
Kdysi dávno jsem někde četl, nebo mi někdo radil, že pokud chci vědět, jak jsou na tom pístní kroužky, mám si otevřít měrku oleje.
Pokud z ní jde lehký dým, pak kroužky moc netěsní.
Neměla by to být zásadní závada, motor by měl jet, ale něco, co motoru moc nesvědčí nebo ubírá výkon.
Přesněji to už nevím, ale měl by to být tento indikátor ne už 100% motoru.
No a řekl bych, že jo je jeden prostor - pokud se nepletu.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 26 kvě 2015 20:10
od RišoKE
ja si myslím, že ak by ti púšťali krúžky, tak by ti z nalievacieho otvoru ten dym so zvyšujúcimi sa otáčkami unikal rýchlejšie a vo väčšom množstve. Možno to je len olejová hmla a kondenz, čo sa vyzráža v priestore kľukovky, keď motor vychladne a stojí studený.
A ak má motor 300 tkm a ťahá dobre a žerie 9 litrov, tak si na tom dobre. Ešte pozri do hadice medzi filtrom a turbom a ak je mastná od vstupu hadice odlučovača oleja, tak ho vymeň, nech ti tadiaľ nesaje olej a nezasiera turbo a intercooler.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 26 kvě 2015 21:51
od Kusto
RišoKE píše:ja si myslím, že ak by ti púšťali krúžky, tak by ti z nalievacieho otvoru ten dym so zvyšujúcimi sa otáčkami unikal rýchlejšie a vo väčšom množstve. Možno to je len olejová hmla a kondenz, čo sa vyzráža v priestore kľukovky, keď motor vychladne a stojí studený.
A ak má motor 300 tkm a ťahá dobre a žerie 9 litrov, tak si na tom dobre. Ešte pozri do hadice medzi filtrom a turbom a ak je mastná od vstupu hadice odlučovača oleja, tak ho vymeň, nech ti tadiaľ nesaje olej a nezasiera turbo a intercooler.
ten odlučovač se mění? Měl jsem za to že je to jen baňka kde nejni co pokazit.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 26 kvě 2015 21:53
od čuník
z tý dirky od měrky oleje toho moc neuvidíš, lepší je sundat nalejvací zátku na ventilovým víku
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 29 kvě 2015 06:51
od Radek J1
Děkuji za odpovědi, nikdy jsem to moc nezkoumal , ale přece jenom jezdím i dost daleko/ výlet 20 tis km /tak se radši zeptám na zkušenosti.
Na tom odlučovači se může pokazit co? Hadice je totiž špinavá od oleje.
R.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Napsal: 29 kvě 2015 08:55
od Rover
Odlučovač se jen čistí technickým benzínem, aby nebyl zanešený...