Stránka 1 z 2

Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 18:59
od Acon
Už viac krát tu bola ponuka na autá kterým vyhorel motorový priestor.... Na trhu existuje alternativa ktorá može auto zachrániť alebo pomože získať čas na použitie hasičáku ktorý vozíme v kufri.... alebo nepomože vobec, je to na debatu no myslím, že za tú cenu nemá veľmi zmysel niečo zpochybňovať. Pokaziť tým asi nič nepokazíme. Na nete sa to dá kúpiť za cca 2500kč alebo cca 50€
http://www.topspeed.sk/odskusana-revolu ... oteng/6048
+ video
https://www.youtube.com/watch?v=E8N3CRLR2OA
https://www.youtube.com/watch?v=59HVcoFzS_s

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 20:13
od čuník
většinou vznikne požár tím ,že z nějaké příčiny /např. havarii/ praskne nebo se přetrhne plastová hadička palivovodu a elektrický palivový čerpadlo pumpuje do toho furt benzín a ten od něčeho čapne. Pokud hasicí systém neumí vypnout paliviový čerpadlo pak je to pruser a otázka ,jakou šanci má tento automat. systém s 2 nebo kolika 2kg hasicích přístrojů to uhasit když do toho el. čerpadlo pere benzín. .

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 20:35
od Mira 101
Bych asi první zastavil a vypnul kliček,pak si myslim by asi čerpadlo nečerpalo :wink: .

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 20:57
od čuník
a pokud bys zastavil např. o strom a byl v bezvědomí ..... :wink:

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:00
od Mira 101
Tak pokud bych býval byl v bezvědomí,tak to bych klíček nevypnul.

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:10
od dava
No, celkem vzato, fungovat to bude. Akorát na těch fotkách je to blbě udělaný, má to být v měděných trubkách, né v plastu a hasičák má být mimo aby ti nevybuchnul, když už.
U letadel je to standard, u aut pro sport taky. Pokud se neotvírá kapota, je skoro jistota že 2 kg moderní náplň bohatě stačí na kompletní uhašení a vychladnutí pod hranici vznícení. Někde by mělo být ovládání tak, abys mohl opakovat krátký dávky do vychladnutí.

Největší riziko poslední doby je DPF, turbo a altík. Bohužel na svých cestách jsem nejčastěji viděl hořet paradoxně naftu, nejčastěji po rozpadu turba a následnýmu spalování oleje... skoro neřešitelná situace, pokud to řidič nezvládne bleskem utnout, což znamená technicky vyspělý řidič. Takových dneska už moc není, většina lidí netuší která bije.

Takže, za mě souhlas, ale líp než v tom odkazu :mrgreen: Na automatiku moc nevěřím, propálená hadička a tryska origo hasící je rozdíl...

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:12
od dava
čuník píše:a pokud bys zastavil např. o strom a byl v bezvědomí ..... :wink:
zastaví se ti to samo, to je přeci už 30 let v každým autě jedna ze základních věcí k homologaci. A předtím tam zas nebyly pumpy v nádržích, jestli pamatuješ :grin:

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:23
od čuník
no dřív -tedy hodně dřív ,když to náhodou baflo do sání a začalo hořet, tak stačilo zavřít kohoutek benzinu a sešlápnou plyn a bylo po požáru :grin:

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:30
od Acon
vačšina požiarov vzniká od elektroinštalácie a častejšie za jazdy prípadne na odstavenom aute jako od unikajúceho paliva. Aspoň tak hovoria štatistiky a ja sa nejdem hádať.

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:33
od hifi
ja teda mam hasicak, sice na dverach kufru lebo som nenasiel ziadne inteligentne miesto po ruke. ale zato po ruke mam vzdy vo dverach kudlu Bear Grylls keby nahodou turbo :tmi

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:34
od dava
čuník píše:no dřív -tedy hodně dřív ,když to náhodou baflo do sání a začalo hořet, tak stačilo zavřít kohoutek benzinu a sešlápnou plyn a bylo po požáru :grin:
No, to jsem si nacvičil nedávno, když jsem šteloval sousedovic vozidlo značky ARO... to byly vohně jak na novej rok v Číně

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:40
od dava
Acon píše:vačšina požiarov vzniká od elektroinštalácie a častejšie za jazdy prípadne na odstavenom aute jako od unikajúceho paliva. Aspoň tak hovoria štatistiky a ja sa nejdem hádať.
To souhlas, ale tady je právě háček. Totiž pokud se neodpojí zdroj, baterka, tak je ta náplň malá. Baterka má dost energie na to, aby se ve zkratu žhavilo zkratované místo i několik minut (klidně 10 - 15 ), takže aby automaticky došlo k uhašení, musel by také fungovat odpojovač. Pak jo

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:42
od čuník
benzín to je svinstvo a plyn ještě větší, hořící nafta se dá ještě jakštaks zvládnout

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:45
od dava
hifi píše:ja teda mam hasicak, sice na dverach kufru lebo som nenasiel ziadne inteligentne miesto po ruke. ale zato po ruke mam vzdy vo dverach kudlu Bear Grylls keby nahodou turbo :tmi
Kudlu na turbo? No, to čoveče nevím, co bys uříz? Hadici od cooleru k parohům...??
To by mohlo fungovat :yes

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 21:50
od hifi
hadicu od intercooleru k saniu

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 22:00
od čuník
hlavní věc je nezazmatkovat a rychle jednat, /pokud ovšem není zraněný apod,/, ale kdo to v tom překvapení a stresu na 100/ zvládne ? . , tak že to autom. hašení za předpokl. že odpojí baterku nebo alespon palivový čerpadlo byl přínos.

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 22:11
od MadTom
Systém s plastovýma hadičkama se běžně používá na hašení technologie v rozvaděčích, akorát tak je k tomu většinou tlaková nádoba někde separátně. Tohle řešení jenom s hadičkou se mi líbí - nezabírá to další místo, takže by to mělo jít rozmotat po celém motoru. Z čeho bych měl trošku strach je životnost systému. A jenom pod kapotu je podle mě málo.

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 28 črc 2015 22:15
od dava
čuník píše:benzín to je svinstvo a plyn ještě větší, hořící nafta se dá ještě jakštaks zvládnout
No, benzín se hasí líp, odpařuje se a snáz se chladí, to nás učili bezpečáci na letišti. Kerosin, což je naftě podobný je daleko horší.
Ale benzín nebo teda páry benzínu zas snáz chytnou, stačí statika.

Když chytla vana pod motorem na brzdě při nahazování neseřízenýho motoru, stačilo nezmatkovat a držet plyn, vrtule to odfoukla ven za motor a nic se nestalo, neudrželo to teplotu a zhaslo. Ale jak v tom byl olej s benzínem, tak bylo hůř, to se muselo hasit COčkem.
Oni ty letecký motory vůbec to flusání maj v oblibě.

Tady jeden zrovna umělec...: https://www.youtube.com/watch?v=MKuxkeHgBCs

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 29 črc 2015 07:36
od čuník
na každý auto jsem si vždy namontoval odpojovač baterie, jako prevenci proti el. zkratu/požáru, nikdy nevíš jaká kravina se na el. muže stát a to nejen v motorovém prostoru , jednou jsem totiž viděl jak mechanik při utahování + svorky asi šmrcnul klíčem o kostru ten se tam připekl nebo co a začal se rozpalovat do červena až se roztavil a ukápnul na baterku a ta byla ještě zalitá asfaltem a začala hned hořet, /ale ten zmatek který nastal... nikdo nevěděl jak to tavení klíče zastavit .bylo to nějak všechno moc rychlý/, naštěsti to jeho kolega polil kyblem vody, Nevím jestli mají ty nejnovější auta odpojovače baterky , ale mám zato že nikoliv a většina řidiču asi ani neví co to je :chuckle to na závěr a už dám pokoj :hi , musím taky trochu pracovat...

Re: Hasiaci systém pod kapotu

Napsal: 29 črc 2015 08:33
od visby
čuník píše:Nevím jestli mají ty nejnovější auta odpojovače baterky , ale mám zato že nikoliv a většina řidiču asi ani neví co to je :chuckle
niektore maju, ale aktivuje sa iba v pripade havarie, spolu s airbagom.