Jaký máte duální bateriový systém?
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 14957
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Pokud je jenom lepkavý, tak je to OK. Já jsem to řešil v autech, kde bylo něco jako silikon, a pěkně ztuhlej, na drátech i průchodce to drželo fest.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Tmel tam není, je to hodně natěsno, guma je hodně tuhá a lisuje kabely silou k sobě, svazek je potom včetně průchodky mohutně zamotán nějakou vulkanizující páskou,
k dotazu martina - viz rennie , má to popsáno i ve svém vlákně,
ideálně toto dělat v červenci na sluníčku a nechat auto pořádně prohřát, tak aby guma změkla, ze svazku oholit izolačky aby byl volný přístup do gumové průchodky potom vzít cca 2-3 mm silný drát, nebo jak ostatní doporučují prut se staré antény, konec zabrousit do kuličky svazek prostříknout něčím mazlavým co nenaleptává gumu ani izolaci vodičů a taky prut pořádně namazat a potom to prostrčíš celkem hladce, já použil 2,5 mm švajz drát, na konci jsem potom udělal oko všechny protahové vodiče odizoloval provlék okem, vše zajistil izolačkou - hlavně at není nikde ostrá hrana co by poškodila izolaci vodičů ve svazku a protáhnul zpět, myslím že jsem asi 12 kabliků tahal na 3x, největší porod byl 6 mm2 dozadu do kufru na zásuvku ale prošlo mi celkem 1x6mm, 2x4 mm a 8x0,75 podobně je průchodka za primární baterkou, na TDV6 je poloprázdná ale pro protahování vodičů je třeba vyndat primární aku a z druhé strany vyndat pojistkový box - což dělal nedávno rennie a prý je to porod to pak dát zpět
pojistky u Xlifteru - pokud jsi schopen je tam udělat a pokud je to dobře přístupné pro výměnu tak bych v tom problém neviděl a je to možné řešení, já mám pojistky i relátka i Tmax za druhou baterkou, je tam dost místa, (když řeknu dost místa ber to s rezervou jako gynekolog mám trochu zkreslený pojem o prostoru)
k dotazu martina - viz rennie , má to popsáno i ve svém vlákně,
ideálně toto dělat v červenci na sluníčku a nechat auto pořádně prohřát, tak aby guma změkla, ze svazku oholit izolačky aby byl volný přístup do gumové průchodky potom vzít cca 2-3 mm silný drát, nebo jak ostatní doporučují prut se staré antény, konec zabrousit do kuličky svazek prostříknout něčím mazlavým co nenaleptává gumu ani izolaci vodičů a taky prut pořádně namazat a potom to prostrčíš celkem hladce, já použil 2,5 mm švajz drát, na konci jsem potom udělal oko všechny protahové vodiče odizoloval provlék okem, vše zajistil izolačkou - hlavně at není nikde ostrá hrana co by poškodila izolaci vodičů ve svazku a protáhnul zpět, myslím že jsem asi 12 kabliků tahal na 3x, největší porod byl 6 mm2 dozadu do kufru na zásuvku ale prošlo mi celkem 1x6mm, 2x4 mm a 8x0,75 podobně je průchodka za primární baterkou, na TDV6 je poloprázdná ale pro protahování vodičů je třeba vyndat primární aku a z druhé strany vyndat pojistkový box - což dělal nedávno rennie a prý je to porod to pak dát zpět
pojistky u Xlifteru - pokud jsi schopen je tam udělat a pokud je to dobře přístupné pro výměnu tak bych v tom problém neviděl a je to možné řešení, já mám pojistky i relátka i Tmax za druhou baterkou, je tam dost místa, (když řeknu dost místa ber to s rezervou jako gynekolog mám trochu zkreslený pojem o prostoru)
-
- Příspěvky: 14957
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Poznámka k drátům - průměr je problém skoro vždy. V autech se používají FLRY vodiče - oproti klasickým CYA mají sice stejně silnou měď uvnitř, ale protože jsou určené na menší provozní napětí, tak mají slabší izolaci a tím pádem se jich vejde víc. Cenově je to podobné, akorát je nemají v běžném elektru. A praktická poznámka - vzhledem k opruzu s protahováním doporučuji přidat pár drátů navíc - rezervních, alespoň skrz tu průchodku. Něco okolo 0,5-1mm2. Až na ně dojde, tak si člověk místo dlouhého nadávání jenom napojí co potřebuje, potom si pogratuluje a dá třeba pivo.
Jinak jako největší problém z toho co popisuje doktor vidím silnej drát pro ledničku. Když jsme protahovali dráty po barákách, tak mě naučili drát přivázat k protahovacímu peru nebo drátu podél plastovou izolačkou, stačí 5 cm, drží to fest. Přeju hodně štěstím s protahováním a málo odřených kloubů na rukách.
Jinak jako největší problém z toho co popisuje doktor vidím silnej drát pro ledničku. Když jsme protahovali dráty po barákách, tak mě naučili drát přivázat k protahovacímu peru nebo drátu podél plastovou izolačkou, stačí 5 cm, drží to fest. Přeju hodně štěstím s protahováním a málo odřených kloubů na rukách.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Kabelu tam mám podobné jako doktor včetně té 6mm2 na lednici a z toho pak kradu na led svetla a čerpadlo vody. Spíš vidím částečný problém vzduchový kompresor ale vzhledem k tomu že chci preventivně vyměnit odtoky sibru čili budu muset vyndat box pojistek tak kabel ke kompresoru privedu pruchodkou u spolujezdce
Jinak mám nataženo navíc 2 volné kabely pro strýčka příhodu
Jinak mám nataženo navíc 2 volné kabely pro strýčka příhodu
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
nevím, jak silný kabel tam chceš nacpat, ale vedle toho kabelového svazku fakt není místo ani pro gynekologa.
Já tam potřeboval protáhnout 50mm2, bez šance, ale udělej to jednoduše. Díra je velká, průchodka měkká, kabel dej do chráničky, průchodku v horní části přihni a máš dost místa. Voda se tam nemá kudy dostat.
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
ještě je průchodka vzadu v kufru v kapse vlevo, tam kde mám bufíka, nad těmi konektory co jsou za levým zadním kolem, tamtudy jsem protahoval napájení čerpadla pro bufík, taky tam projde ještě dost drátů, takže ke kompresoru můžeš jít klidně v husím krku pod autem a projít tam tudy přímo do kufru
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
No asi by to šlo ale já stejně chci mít jistotu nových odtoku sibru takže půjdu přes pruchodky na straně spolujezdce tam dám jedenkrát 8mm2 plus dvě jedničky kdyby náhodou. Když už musím vytáhnout ten pojistkovy blok tak mi to přijde rozumnějšíkaligula píše:ještě je průchodka vzadu v kufru v kapse vlevo, tam kde mám bufíka, nad těmi konektory co jsou za levým zadním kolem, tamtudy jsem protahoval napájení čerpadla pro bufík, taky tam projde ještě dost drátů, takže ke kompresoru můžeš jít klidně v husím krku pod autem a projít tam tudy přímo do kufru
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 14957
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
K těm průřezům - celkem jsem si naběhl s bufíkem umístěným vzadu a slabým drátem - občas si při startování usmyslel, že elektriky je málo, tak se vypnul.
Teprve potom jsem začal měřit a počítat - kolik proud bufík bere při startování, jak dlouhej ten drát je, a jakem na něm bude úbytek napětí. A nestačil jsem se divit. Bufíku a ledničce tohle vadí hodně, Bufík netopí a lednička se vypne brzo, klidně o den dřív, než by dovolovala kapacita baterky.
Kompresor nebo naviják vzadu je jinej problém - bude se maximálně točit pomaleji a mít menší výkon, ale furt to nějak bude fungovat. Hlavně se kabel nesmí přehřát.
Na webu jsou kalkulačky, kde se zadá proud (bufík cca 7A při startu, lednička cca 4A), délka kabelu a jeho průřez a vypadne úbytek napětí. Je to celkem zajímavé počítání a srovnávání napětí na baterce během vybíjení a napětí při kterém se bufík nebo lednička odpojí. Vypadne z toho, že to chce kabel co nejsilnější, ani ne tak kvůli zatížení a jištění, ale právě kvůli těm úbytkům napětí. Já s tím mám v D2 problém, že bych to potřeboval celé přetahat nově, jak to rostlo tak nějak živelně posledních 10 let, ale to se mi doopravdy nechce.
Teprve potom jsem začal měřit a počítat - kolik proud bufík bere při startování, jak dlouhej ten drát je, a jakem na něm bude úbytek napětí. A nestačil jsem se divit. Bufíku a ledničce tohle vadí hodně, Bufík netopí a lednička se vypne brzo, klidně o den dřív, než by dovolovala kapacita baterky.
Kompresor nebo naviják vzadu je jinej problém - bude se maximálně točit pomaleji a mít menší výkon, ale furt to nějak bude fungovat. Hlavně se kabel nesmí přehřát.
Na webu jsou kalkulačky, kde se zadá proud (bufík cca 7A při startu, lednička cca 4A), délka kabelu a jeho průřez a vypadne úbytek napětí. Je to celkem zajímavé počítání a srovnávání napětí na baterce během vybíjení a napětí při kterém se bufík nebo lednička odpojí. Vypadne z toho, že to chce kabel co nejsilnější, ani ne tak kvůli zatížení a jištění, ale právě kvůli těm úbytkům napětí. Já s tím mám v D2 problém, že bych to potřeboval celé přetahat nově, jak to rostlo tak nějak živelně posledních 10 let, ale to se mi doopravdy nechce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
To si musíš koupit druhé auto a stavět do celé z gruntu nové. Já natáhl k zadní baterce 50mm2 vodič a od tam to půjde do všech spotřebičů co jsou v kufru. Nejhorší je, že jsem protáhl kabel a za měsíc jsem si vzpomněl, že jsem do kufru chtěl dát zesilovač na audio, ale musel bych zase odstrojit celý strop. No a Webasto má pojistku 15A tedy vodiče by měly bát dimenzovány to ne?MadTom píše: ↑28 dub 2020 11:51 K těm průřezům - celkem jsem si naběhl s bufíkem umístěným vzadu a slabým drátem - občas si při startování usmyslel, že elektriky je málo, tak se vypnul.
Teprve potom jsem začal měřit a počítat - kolik proud bufík bere při startování, jak dlouhej ten drát je, a jakem na něm bude úbytek napětí. A nestačil jsem se divit. Bufíku a ledničce tohle vadí hodně, Bufík netopí a lednička se vypne brzo, klidně o den dřív, než by dovolovala kapacita baterky.
Kompresor nebo naviják vzadu je jinej problém - bude se maximálně točit pomaleji a mít menší výkon, ale furt to nějak bude fungovat. Hlavně se kabel nesmí přehřát.
Na webu jsou kalkulačky, kde se zadá proud (bufík cca 7A při startu, lednička cca 4A), délka kabelu a jeho průřez a vypadne úbytek napětí. Je to celkem zajímavé počítání a srovnávání napětí na baterce během vybíjení a napětí při kterém se bufík nebo lednička odpojí. Vypadne z toho, že to chce kabel co nejsilnější, ani ne tak kvůli zatížení a jištění, ale právě kvůli těm úbytkům napětí. Já s tím mám v D2 problém, že bych to potřeboval celé přetahat nově, jak to rostlo tak nějak živelně posledních 10 let, ale to se mi doopravdy nechce.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
A není pak zase nejslabší místo pojistka když koukám jaký vlásky v těch nozovkach jsou oproti třeba těmto co jsem si pořídil k solaru
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
No já dal pojistku 100A protože jsem 120A nenašel, ale vnímám, že altík co má 120A nebude dávat volně tolik do druhé baterie protože něco potřebuje auto na vlastní spotřebu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Jasný já jsem to blbě napsal pac třeba na lednici kde mám 6mm2 kabel do kufru mám pojistku tuším 40A aby tam nebyl úbytek ale i tak když mám teď v ruce Agu pojistky 10 a 20A tak jsou podstatně silnější než běžné nozovky
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Jasný ale řeší se ztráty na délce vedení jako jeden extrém a druhý je tam dát pojistku kde ten chloupek není ani videt
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
o velikosti úbytku napětí rozhoduje průřez, délka a měrný odpor (či jak se to přesně nazývá) ta pojistka je sice chloupek ale jenom pár milimetrů takže úbytek zanedbatelný, oproti 6 metrům kabelu, to že je to chloupek je k funkci pojistky potřeba, pokud dojde k nadměrnému odběru v síti tak právě úbytek napětí na pojistce vyvolá teplo které přepálí ten chloupek,
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Tomu Petře rozumím jen prostě vidím dvě 20A pojistky a rozdíl v síle chloupku velký jest ale asi hraje roli velikost malé nozove a téhle AGU
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 14957
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Druhé auto už jsem si koupil, ale nejdřív 130ku použiju na stavbu garáže a až potom ji začnu přetvářet.
K pojistkám - kašlete na to, co dá alternátor, podstatné je, co dá baterka a to je doopravdy hodně. Pojistka u baterky je primárně proto, když se někde prodře drát na kostru, a musí být tak silná respektive slabá, aby při zkratu na konci drátu spolehlivě vyhořela a neshořel drát přes celé auto i s kabelovým svazkem. Proto musí být pojistka vždy na straně zdroje tedy u baterky. Další věc je jištění vlastního spotřebiče - musí být slabší, a pokud má extra drát až od baterky, tak to klidně zastane jedna pojistka. Pokud ovšem mám natažený silný drát přes celé auto, jištěný silnou pojistkou, a z toho drátu budu po cestě nebo na konci odbočovat slabší dráty pro připojení spotřebičů, tak u každé odbočky musím mít slabší pojistku, odpovídající síle drátu který odbočuje. Pokud bych to nechal jenom na té silní pojistce na začátku, tak můžu zjistit, že při zkratu na konci odbočujícího slabého drátu se tento slabý drát bude chovat jako tavná pojistka a v lepší případě se jenom přepálí, v horším zahoří i s dráty okolo.
Druhá věc jsou úbytku napětí - jak už jsem psal, u ledničky to celkem vadí. Sice originál má slabej kablík na připojení do zásuvky v autě, ale to funguje bez problémů za předpokladu, že je auto nastartované a alternátor dává pro jednoduchost 14V. Na drátech máme třeba 1,5V úbytek a na ledničce tedy 12,5V. To je v pohodě. Po vypnutí motoru napětí baterky postupně klesá na řekněme 12V, na ledničce potom budeme mít 10,5V a při dalším malém poklesu se lednička vypne, aby baterku moc nevybila. to je super, pokud je to jediná baterka v autě, ale trošku moc brzo, pokud mám baterku pro ledničku extra. Z její využitelné kapacity najednou použiji jenom 30% a zbytek jsou na jedné straně vyhozené peníze za velkou a drahou baterku a na druhé straně zbytečná kila v autě. Přitom stačilo mezi ledničku a baterku dát silnější dráty, kde úbytek napětí nebude 1,5V ale třeba jenom 0,15V.
Na změření stačí digitální multimetr - změřit napětí na baterce na straně jedné a až u ledničky na straně druhé. Pro měření přímo v drátech se dají použít slabé ostré jehly, které se do drátů zapíchnou a na ně se připojí multimetr, tak aby se to nezkratovalo. Dají se tam najít i neideální konektory nebo špatné držáky pojistek nebo pojistky.
Pojistky nějaký odpor mají také, jinak by nefungovaly, ale jsou oproti drátu přes celé auto velice krátké.
K pojistkám - kašlete na to, co dá alternátor, podstatné je, co dá baterka a to je doopravdy hodně. Pojistka u baterky je primárně proto, když se někde prodře drát na kostru, a musí být tak silná respektive slabá, aby při zkratu na konci drátu spolehlivě vyhořela a neshořel drát přes celé auto i s kabelovým svazkem. Proto musí být pojistka vždy na straně zdroje tedy u baterky. Další věc je jištění vlastního spotřebiče - musí být slabší, a pokud má extra drát až od baterky, tak to klidně zastane jedna pojistka. Pokud ovšem mám natažený silný drát přes celé auto, jištěný silnou pojistkou, a z toho drátu budu po cestě nebo na konci odbočovat slabší dráty pro připojení spotřebičů, tak u každé odbočky musím mít slabší pojistku, odpovídající síle drátu který odbočuje. Pokud bych to nechal jenom na té silní pojistce na začátku, tak můžu zjistit, že při zkratu na konci odbočujícího slabého drátu se tento slabý drát bude chovat jako tavná pojistka a v lepší případě se jenom přepálí, v horším zahoří i s dráty okolo.
Druhá věc jsou úbytku napětí - jak už jsem psal, u ledničky to celkem vadí. Sice originál má slabej kablík na připojení do zásuvky v autě, ale to funguje bez problémů za předpokladu, že je auto nastartované a alternátor dává pro jednoduchost 14V. Na drátech máme třeba 1,5V úbytek a na ledničce tedy 12,5V. To je v pohodě. Po vypnutí motoru napětí baterky postupně klesá na řekněme 12V, na ledničce potom budeme mít 10,5V a při dalším malém poklesu se lednička vypne, aby baterku moc nevybila. to je super, pokud je to jediná baterka v autě, ale trošku moc brzo, pokud mám baterku pro ledničku extra. Z její využitelné kapacity najednou použiji jenom 30% a zbytek jsou na jedné straně vyhozené peníze za velkou a drahou baterku a na druhé straně zbytečná kila v autě. Přitom stačilo mezi ledničku a baterku dát silnější dráty, kde úbytek napětí nebude 1,5V ale třeba jenom 0,15V.
Na změření stačí digitální multimetr - změřit napětí na baterce na straně jedné a až u ledničky na straně druhé. Pro měření přímo v drátech se dají použít slabé ostré jehly, které se do drátů zapíchnou a na ně se připojí multimetr, tak aby se to nezkratovalo. Dají se tam najít i neideální konektory nebo špatné držáky pojistek nebo pojistky.
Pojistky nějaký odpor mají také, jinak by nefungovaly, ale jsou oproti drátu přes celé auto velice krátké.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14957
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Materiál toho "pásku" v pojistkách je různý, a jejich přesnost také. 20A pojistka by měla těch 20A snést trvale, a vzhledem k výrobním tolerancím snese i víc. Při zkratu se ale musí přepálit "hned" - proud při zkratu bude podstatně vyšší, omezený tím co dá baterka v autě a dále odporem (délka x průřez) vodičů.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
Tady to celé chápu. Každou větev budu mít odjištěnu to je jasné, jediné o čem trochu váhám, zda nedat ještě jednu pojistku k první baterce tedy na začátek větve nebo se na to vykašlat. V manuálu k cyrixu je pojistka pouze na straně druhé baterie.MadTom píše: ↑28 dub 2020 12:58 Druhé auto už jsem si koupil, ale nejdřív 130ku použiju na stavbu garáže a až potom ji začnu přetvářet.
K pojistkám - kašlete na to, co dá alternátor, podstatné je, co dá baterka a to je doopravdy hodně. Pojistka u baterky je primárně proto, když se někde prodře drát na kostru, a musí být tak silná respektive slabá, aby při zkratu na konci drátu spolehlivě vyhořela a neshořel drát přes celé auto i s kabelovým svazkem. Proto musí být pojistka vždy na straně zdroje tedy u baterky. Další věc je jištění vlastního spotřebiče - musí být slabší, a pokud má extra drát až od baterky, tak to klidně zastane jedna pojistka. Pokud ovšem mám natažený silný drát přes celé auto, jištěný silnou pojistkou, a z toho drátu budu po cestě nebo na konci odbočovat slabší dráty pro připojení spotřebičů, tak u každé odbočky musím mít slabší pojistku, odpovídající síle drátu který odbočuje. Pokud bych to nechal jenom na té silní pojistce na začátku, tak můžu zjistit, že při zkratu na konci odbočujícího slabého drátu se tento slabý drát bude chovat jako tavná pojistka a v lepší případě se jenom přepálí, v horším zahoří i s dráty okolo.
Druhá věc jsou úbytku napětí - jak už jsem psal, u ledničky to celkem vadí. Sice originál má slabej kablík na připojení do zásuvky v autě, ale to funguje bez problémů za předpokladu, že je auto nastartované a alternátor dává pro jednoduchost 14V. Na drátech máme třeba 1,5V úbytek a na ledničce tedy 12,5V. To je v pohodě. Po vypnutí motoru napětí baterky postupně klesá na řekněme 12V, na ledničce potom budeme mít 10,5V a při dalším malém poklesu se lednička vypne, aby baterku moc nevybila. to je super, pokud je to jediná baterka v autě, ale trošku moc brzo, pokud mám baterku pro ledničku extra. Z její využitelné kapacity najednou použiji jenom 30% a zbytek jsou na jedné straně vyhozené peníze za velkou a drahou baterku a na druhé straně zbytečná kila v autě. Přitom stačilo mezi ledničku a baterku dát silnější dráty, kde úbytek napětí nebude 1,5V ale třeba jenom 0,15V.
Na změření stačí digitální multimetr - změřit napětí na baterce na straně jedné a až u ledničky na straně druhé. Pro měření přímo v drátech se dají použít slabé ostré jehly, které se do drátů zapíchnou a na ně se připojí multimetr, tak aby se to nezkratovalo. Dají se tam najít i neideální konektory nebo špatné držáky pojistek nebo pojistky.
Pojistky nějaký odpor mají také, jinak by nefungovaly, ale jsou oproti drátu přes celé auto velice krátké.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Jaký máte duální bateriový systém?
pojistku bych dal přímo k baterce - ta ti bude jistit zkrat prodřením izolace na kostru a potom rozplet v kufru z toho 50 mm už můžeš mít jištěný pro každou větev příslušnou pojistkou v kufru kde bude rozplet
nejsou náhodou ty AGU pojistky primárně pro Car Hifi - hifistě se v podobných udělátorech přímo vyžívají
jestli je v pojistce tenký nebo hrubý drátek je celkem jedno, na tenkém bude úbytek o nějaké promile horší, důležité je jak píše Mad Tom aby při zkratu okamžitě shořela
nejsou náhodou ty AGU pojistky primárně pro Car Hifi - hifistě se v podobných udělátorech přímo vyžívají
jestli je v pojistce tenký nebo hrubý drátek je celkem jedno, na tenkém bude úbytek o nějaké promile horší, důležité je jak píše Mad Tom aby při zkratu okamžitě shořela