Stránka 1 z 1

Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 14 lis 2015 15:32
od kupec18
Poněvadž mam navijak otočeny naopak tzn. bude mi navíjet vrchem. Reším jak ho uprvit aby zase navijel spodem.

Když pominu nějake přepolovani motoru, tak mě všichni straši s tim že zničím brzdu.

Mohli by jste mi k tomu hodit nějaky teoreticky základ , k čemu tam ta brzda je a jak funguje, protože ja to dnes cele rozhodil a nic co by mohlo mít funkci brzdy jsem tam moc nenašel, v převodovce sama planeta a satelit, středem hřidelka z motoru a korunove kolo s vnitřnim ozubenim

Takže co to brzdi? :coze:

Re: Brzda navijáku

Napsal: 14 lis 2015 16:44
od kupec18
Ahááá je to v bubnu :ty jeden...:

Re: Brzda navijáku

Napsal: 14 lis 2015 20:00
od kupec18
Tak jsem si rozebral a pozkoušel, přepolovat to nepujde.

Bude něčemu vadit když nechám lano navijet na horni pulku špulky????

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 08:26
od marcel
Výrazne väčšia páka a väčšie sily v mieste uchytenia o platňu.

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 09:28
od Hubert
A ty potřebuješ aby navíjel spodem nebo vrchem?

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 12:05
od kupec18
No mě by se pravě libilo kdyby navijel vrchem, mohl bych ten navijak posadit niže a měl bych motor na prave straně kde bude i solenoid.

Ale asi na to kašlu. A udělam ho klasik.

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 12:43
od MadTom
A co ho chytit svisle - tedy aby navíjel "spodem" a šrouby byly v přední části, nikoliv v té spodní, jak se to dělá běžně? Chce se to akorát zamyslet na pákou pro ruční ovládání. Dráty k solenoidům jsou skoro jedno, když jsou dost silné a s dobře udělanýma okama.

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 14:27
od Hubert
U jednoho auta jsem ho měl aby navíjel vrchem. Dělá se to tak jak píšeš, že ho celý otočíš. Kabely k selenoidům jsem dával delší.

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 14:56
od kupec18
Takže bude otočeny navic to zkombinuju s tomovym řešením že montažni šrouby budou svisle v přední časti čímž ten navijak dostanu nejniž co pujde, zaroven nebude vubec vadit chladiči, motor bude u intercoleru ktery by ho neměl tolik ohřivat jako chladič, kabely k solenoidu budou cca 30cm a solenoidy budou za maskou v leve časti jak je kastlik na druhou baterku. Kabely k solenojdu mám 50tky oka lisavany.
Jo a převodivja se da otačet o 90 stupnu na šroubech přiruby takže paka bude normal dopředu přes narazník

Něco co bych měl ještě zvažit?

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 16:30
od MadTom
Odpojovač napájení, aby naviják nebyl trvale pod napětím. A umístit ho tak, aby se při nárazu do něčeho před autem nezdeformoval a nezkratoval. Mohlo by to potom hořet. Já používám velkém stykač z tanků, a ovladám ho malý vypínačem na palubce.

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 17:11
od kupec18
MadTom píše:Odpojovač napájení, aby naviják nebyl trvale pod napětím. A umístit ho tak, aby se při nárazu do něčeho před autem nezdeformoval a nezkratoval. Mohlo by to potom hořet. Já používám velkém stykač z tanků, a ovladám ho malý vypínačem na palubce.

J ten bude hned vedle baterie na prave straně, stykač z tanku ukááááž.??

Ja se byl ptat a kluci mi poradili tohle http://www.startery-alternatory.cz/civk ... e/d-74192/

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 15 lis 2015 17:34
od MadTom
Tahle cívka ke startéru nejspíš nebude na trvalej provoz - hrozí, že se bude sama moc zahřívat.
Já používám tohle:
http://spd.wz.cz/c27200kcz.htm

Díky přídržnému vynutí to moc nežere a nehřeje se. A i když je to určené na 24V, tak to při 12V funguje spolehlivě. Nějaké mám ještě v šuplíku. Prý to u T72 spínalo otáčení věže. A těch katalogových 200A je trvalý proud - kontakty jsou masivní stříbro o průměru zhruba 1cm.

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 19 lis 2015 12:33
od kupec18
Poněvadž s tím mam zatim hovno zkušenosti poprosil bych aby jste na to koukli.

Myslíte že to bude stačit?
Lano se bude navijet vrchem takže jsem zesílil spojeni té hrazdy z jacklem co drží naviják. Jackl je 25*15*3, Trubka je 25*2, v ukotveni do ramu je pulka profilu uřezana takže horní polovina je přivařena kolmo k ramu a spodek s přesahem asi 3-4 cm, je přivařeny na spodni straně rámu.

Díry na uchyceni navijaku do jacklu nemaj vloženou trubku, zdá se mi to zbytečne,když vlastně jen drží navijak aby se naposunoval do boku, mužu to tak nechát nebo je nutne abych tam dal vzpěru(trubku), proti vymačkání.

Ten stykač vypada super, ale ta cena 3600kč :shock: ale asi u něho stejně skončím :-(

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 19 lis 2015 14:37
od Hanys_a_Kaca
Jenom střelba od boku: na trubku proti vymačkání bych se vykašlal (jsem línej, nevim jak ty), ale zalepil bych zavit, aby až se to vymačká, abys netratil šroupky a matičky, protože trochu se to vymačká - klsne předpětí v šroubu.

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 19 lis 2015 21:53
od kupec18
Dobrej napad, protože samojistici matičku tam nevměstnam :ty jeden...:

Re: Brzda navijáku, otočení navijaku

Napsal: 18 led 2016 22:03
od kupec18
Naviják a hlavně muj držák prošel testem na výbornou.

Zkoušel jsem na louce přitáhnou zabrzděného patrola, proti mojí D1 a nic neprasklo takže pecka.

A at je to tady komplet. Tak jako odpojovač jsem použil náhradní solenoid pro naviják, Který zatím funguje super.