Stránka 1 z 3
Nářadí, co, jak, s čím
Napsal: 21 lis 2015 20:34
od VencaZE
Tak zase je potřeba nějak hezky vyrobit brzdový trubky. Mám tuhle sadu
http://www.karban.info/combilux.html. Práce je s tím spíš k vzteku protože levný trubky v metráži z toho přípravku "odjíždějí" a výsledkem je zmetek.
Teď jsem ale koupil potrubí v metráži od ATE a světe div se, po důkladném odmaštění trubka neujede a lisuje se pěkně zlehka- je zjevně měkčí. Samozřejmostí musí být naopak namazání lisovacího kuželu.
Co mě ale štve je to že nemůžu (při)ohýbat trubky přímo v místě montáže kde je málo místa. Většina těch ohýbaček na trubky vyžaduje místo. Nemáte někdo tip na nějaký šikovný kleštičky do malých prostor?
Mám tohle ale má to omezený použití
http://www.ahprofi.cz/autotechnika/opra ... trubek.htm .
Pochlubte se s čím a jak..

.
Edit: Máte někdo tohle:
http://www.mojedilna.cz/Kleste-pro-ohyb ... b=download ?
Edit II: dovolil jsem si upravit název vlákna tak, aby se tady mohlo dál pokračovat v diskusi o dalším nářadí.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 22 lis 2015 18:50
od Land Jirka
Děláš se železnejma trubkama?
Já když to jde tak raději měď ta jde ohnout pěkně v rukách.
Dřív jsem měl na pertlování něco jako ty. Práce stála za houby.
Už druhej rok používáme toto a pertle jsou jak z fabriky.
http://www.ahprofi.cz/autotechnika/opra ... -profi.htm
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 22 lis 2015 19:23
od MadTom
A jak je to s pevnosti měděných trubek ve srovnání se železným a? Bude mě to taky čekat.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 22 lis 2015 19:34
od Land Jirka
Když je to homologovaná brzdová trubka, tak nevidím v mědi problém.
Beru od značkového výrobce brzdových komponentů a myslím že to není čistá měď, ale nějaká slitina
Jen se musí dávat bacha na ukostření auta, aby ti po trubce nešla kostra, když ti origo kostry uhnijou. Měď je dobrý vodič a dokáže se pěkně vyžíhat a měknout
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 22 lis 2015 20:21
od Land Jirka
Ještě jednu věc...
Ty levnější měděné bzdové trubky jsou určeny jen pro starší auta bez posilovače brzd. Vydrží menší tlak.
Vždy je potřeba vědět, co kupuješ.
Na druhou stranu, když denně vidím ty orezlé železné trubičky na autech, tak o jejich tlakové a mechanické výdrži nemám valné mínění.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 22 lis 2015 20:48
od VencaZE
Je to na Classica 1994, co teď opravuju, takže ocel s měděným vnitřkem. Kombinovat ocel a měď nechci, jakkoliv by se s mědí pracovalo lépe. Potrubí beru z AD Profi, takže předpokládám že to všechno homologaci má. Konec konců, je to v obalu s logem ATE.
Díky za postřehy

.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 22 lis 2015 20:52
od Mára-RRC
VencaZE píše:Je to na Classica 1994, co teď opravuju, takže ocel s měděným vnitřkem. Kombinovat ocel a měď nechci, jakkoliv by se s mědí pracovalo lépe. Potrubí beru z AD Profi, takže předpokládám že to všechno homologaci má. Konec konců, je to v obalu s logem ATE.
Díky za postřehy

.
Classic z roku 1993

Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 22 lis 2015 20:58
od HARDYS
MadTom píše:A jak je to s pevnosti měděných trubek ve srovnání se železným a? Bude mě to taky čekat.
6mm vydrží 260atmosfer
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 23 lis 2015 13:58
od Miloš II
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 23 lis 2015 23:20
od Land Jirka
tuhle jsem měl jako první a je vhodná jen na "takové to domácí žvýkání"
železné trubky moc nezvládá
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 23 lis 2015 23:27
od Luboš M.
Měděné trubky na auto nepatří, pokud to jde tak jedině železo. bezvadný je nakoupit v mototechně trubky na Favorita (je jich celkem dost velikostí) a ty jsem třeba na závodní GWagen udělal za pár korun. Jasně, někdy ta velikost nevyhobuje a tak jsem udělal jednu nedo dvě otáčky a taky to nevypadalo štatně. původně jsem chtěl koupit taky tuhle sadu ale vykašlal jsem se na to.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 06:42
od čuník
co je to za ptákovinu?

Why

Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 07:49
od Miloš II
Land Jirka píše:
tuhle jsem měl jako první a je vhodná jen na "takové to domácí žvýkání"
železné trubky moc nezvládá
Vsak já se mezi značkový mechoše netlačím.....mám to na nouzovou opravu...ocelová trubka se blbě rozmotává a tvaruje..Miloš II
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 08:29
od VencaZE
Luboš M. píše:Měděné trubky na auto nepatří, pokud to jde tak jedině železo. bezvadný je nakoupit v mototechně trubky na Favorita (je jich celkem dost velikostí) a ty jsem třeba na závodní GWagen udělal za pár korun. Jasně, někdy ta velikost nevyhobuje a tak jsem udělal jednu nedo dvě otáčky a taky to nevypadalo štatně. původně jsem chtěl koupit taky tuhle sadu ale vykašlal jsem se na to.
Jj, trubky z Fáva jsou taky dobrý řešení pokud se nevyžaduje původní vzhled a je potřeba to udělat rychle.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 08:55
od kryten
Luboš M. píše:Měděné trubky na auto nepatří, pokud to jde tak jedině železo. bezvadný je nakoupit v mototechně trubky na Favorita (je jich celkem dost velikostí) a ty jsem třeba na závodní GWagen udělal za pár korun. Jasně, někdy ta velikost nevyhobuje a tak jsem udělal jednu nedo dvě otáčky a taky to nevypadalo štatně. původně jsem chtěl koupit taky tuhle sadu ale vykašlal jsem se na to.
Nevidím jediný důvod proč nepoužívat měděné trubky Luboši.Používám kvalitní měděnou metráž na všechny auta už 20 let a nikdy nebyl žádný problém...To naopak ty trubky na embéčka co prodávají v autodílech jsou za pár let rezatý...
k.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 09:32
od Luboš M.
No a já už dvě prošláp. Byla to taky nějaká taková sada

Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 10:21
od čuník
Land Jirka píše:Ještě jednu věc...
Ty levnější měděné bzdové trubky jsou určeny jen pro starší auta bez posilovače brzd. Vydrží menší tlak.
Vždy je potřeba vědět, co kupuješ.
Na druhou stranu, když denně vidím ty orezlé železné trubičky na autech, tak o jejich tlakové a mechanické výdrži nemám valné mínění.
no to je zase fáma

, že CU trubičky jsou určeny jen pro starší auta

,k zablokování kola potřebuješ hydr. tlak, který musí řidič ušlápnout i bez posilovače

, no a posilovač ti jen pomáhá že nemusíš do toho dávat tolik síly , -to jenom pro informaci
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 17:45
od Land Jirka
čuník píše:
no to je zase fáma

, že CU trubičky jsou určeny jen pro starší auta

,
tvrdí to výrobci brzdových komponentů
třeba kecají aby měli kšefty
tady
http://www.bekas.cz/detail-zbozi/brzdov ... -873174481
a tady
http://www.karban.info/brzdovepotrubi.html
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 18:44
od MadTom
Přesně kvůli téhle tabulce jsem se ptal. Akorát jsem ji pochopil tak, že porovnávají trubičku stejných rozměrů. Což je vzhledem k nižší pevnosti mědi oproti oceli pochopitelné. Takže pokud by se daly použít měděné trubičky se silnější stěnou, tak to bude v pohodě. Pokud ovšem existují a jsou na ně šroubení.
Co se týče ohnívání trubiček, tak bych to zase tak špatně neviděl - běžně to na autě vydrží 20 let, což je podle mě dost dlouho. Nicméně mám v plánu v rámci výměn trubek za nové trošku zlepšit jejich povrchovou ochranu smršťovací bužírkou s lepidlem uvnitř. Po nahřátí to na trubku pevně přilne a vzhledem k tloušťce stěny okolo 1mm to ochrání i proti poškrábání. Používá se to i na kabelové spojky do země, takže je to proti mokru docela odolné. A konce u šroubení půjdou ošetřit nějakým dodatečným nástřikem.
Na opravu někde v Africe jako to má Miloš bude dobré cokoliv.
Re: Výroba, úprava brzdového potrubí- jak a s čím
Napsal: 24 lis 2015 20:33
od Land Jirka
V odborné literatuře se udává, že tlak v hydraulických brzdách u osobních aut je max 18MPa.
Podle té tabulky kvalitní měděná trubka vydrží 60-80MPa, takže bez problému
