Stránka 54 z 59

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 31 led 2021 10:17
od HST
Ahoj,
Svetla: Pravda nijak jinak, nez empiricky - vlatni zkusenosti - jsem to nemeril. Me zkusenosti se shoduji s tim, co pisete.
Snizeni/zvyseni "v rovine" naklon svetel neovlivnuje.

I z logiky veci - ono doladit zmenu vysky auta +- par cm _v rovine_ na vzdalenost, kam svetla sviti (100m) by znamenalo zmenu uhlu svetla snad v setinach stupne.

Co svetla samozrejme roztreli je leveling, trailer asistent apod. Ovsem z logiky veci vyplyva, ze dostelovani svetel by melo spise pomahat, nez skodit, nicmene ani jeden z techhto rezimu neni nic s cim by clovek jezdil po silnici.
Elektronika svetel (spekuluji) asi nejak hlida pohohu auta z naklonoveho cidla a asi ji jeste kombinuje s vylozenim kol (LR EAS jednotka posila dale do systemu auta vysky kol).

Co ale mozne je, to si dovedu predstavit ze LR inzenyri udelali je, ze v packove poloze offroad se svetla sklopi malicko dolu. Coz se pri zvednuti Xlifterem na +55mm nestane - auto si mysli ze je "normal". Nicmene zmena na dosvit/oslneni do dalky bude zanedbatelna.
Zkusim to nekdy zmerit.

H.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 02 úno 2021 18:27
od kaligula
Mi to nedalo, a pri zmene z +25 na +55 se mi svetlo cca ve vzdalenosti 25 metru posune o cca 15 cm nahoru

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 02 úno 2021 18:42
od Lukasino
Jako na zemi že je delší dosvit? Nebo na stěně a opravdu nahoru?

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 02 úno 2021 18:45
od MadTom
15cm na 25m by odpovídalo zhruba 3cm na 5m délky auta (počítáno přes prsty), to už by mělo jít pěkně změřit jako různé změna vzdálenosti kola od blatníku.
Napadá mě ještě jedna věc - nesrovná se to po projetí auta? Tedy podobně jako když se nastavuje geometrie pod kola dají pohyblivé placky, aby se neměla snahu natahovat směrem do boku, ale byla v takové poloze, jako při jízdě.Tím že má auto polonápravy, tak ty rozhodně nechodí svisle nahoru a dolu, ale do určité míry se budou pohybovat buďto po kružnici nebo se po šikmo. V obou případech se bude trošku měnit rozchod kol.
Napadá mě najít rovný plac končící zdí, dát si tam zarážku a k ní dojet v přímém směru s různě nastavenou výškou podvozku a až potom porovnávat na zdi výšku, do jaké světla svítí. Jestli se bude lišit oproti změně výšky auta.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 02 úno 2021 19:48
od kaligula
25 metru pred autem,mi stoji doma strom, na něm se promitne horizont osvitu, ktery se se zmenou vysky podvozku o 3 cm posune o 15 cm vertikalne, do dalky,nevim nemam tak velkou zahradu

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 02 úno 2021 20:08
od MadTom
Zkus pár metrů couvnout a potom popojet zpět, jestli to bude svítit do stejné výšky.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 02 úno 2021 20:33
od Rennie
Bych neřekl že to bude moc pac když jsem dal lift a větší kola bál jsem se ale nikoho jsem na plus 55 neoslnoval

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 02 úno 2021 21:22
od dolinekdave
Rennie píše:Bych neřekl že to bude moc pac když jsem dal lift a větší kola bál jsem se ale nikoho jsem na plus 55 neoslnoval
Ja jezdím plus 55 po městě i mimo a nikdo na mě zatím neblikal takže za mně v pohodě. ObrázekObrázekObrázek

Odesláno z mého SM-J730F pomocí Tapatalk


Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 02 úno 2021 22:50
od Maxsel
kaligula píše: 02 úno 2021 19:48 25 metru pred autem,mi stoji doma strom, na něm se promitne horizont osvitu, ktery se se zmenou vysky podvozku o 3 cm posune o 15 cm vertikalne, do dalky,nevim nemam tak velkou zahradu
To, že se vodorovně, tedy horizontálně, prodlouží dosvit několikanásobně oproti kolmici je jasné, ale i kdyby to bylo 150x víc (cca odpovídá úhlu sklonu světel), neměla by to být podstatná vzdálenost (150x3=450) 4,5metru.

Z jednoduché logiky věci, pokud zvednu auto o 3cm, tak se v jakékoliv vzdálenosti na kolmé překážce může zvednout jen o ty 3cm. Pokud je to jinak, něco nefunguje...

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 08 úno 2021 23:27
od ladapes

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 09 úno 2021 08:57
od HST
jj, oslovil me pred par dny Matthew Adby z UK, ze ho XLifter zajima a ze by okolo toho chtel udelat par videi na svuj Youtube kanal.
Pry jeste budou nasledovat dalsi "dily".

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 09 úno 2021 09:15
od HST
a tady zase Glyn a jeho GON Granite & Marble Ltd youtube channel.
Je fajn, ze lidi to bavi natolik, ze tocej videa, vicemene sami od sebe :)



Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 09 úno 2021 11:01
od DjALF
ladapes píše: 08 úno 2021 23:27 https://www.youtube.com/watch?v=mrjUE7bioqI

tak další recenze :grin:
Včera večer jsem na to zrovna koukal :yes Propagace a recenzí není nikdy dostatek :muscle :Pohoda:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 13 bře 2021 16:15
od Kubelik
Tak jsem včera taky koupil. Uz se těším až to tam Hubert nainstaluje :)

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 13 bře 2021 18:42
od Honza_offroad
MadTom píše:15cm na 25m by odpovídalo zhruba 3cm na 5m délky auta (počítáno přes prsty), to už by mělo jít pěkně změřit jako různé změna vzdálenosti kola od blatníku.
Napadá mě ještě jedna věc - nesrovná se to po projetí auta? Tedy podobně jako když se nastavuje geometrie pod kola dají pohyblivé placky, aby se neměla snahu natahovat směrem do boku, ale byla v takové poloze, jako při jízdě.Tím že má auto polonápravy, tak ty rozhodně nechodí svisle nahoru a dolu, ale do určité míry se budou pohybovat buďto po kružnici nebo se po šikmo. V obou případech se bude trošku měnit rozchod kol.
Napadá mě najít rovný plac končící zdí, dát si tam zarážku a k ní dojet v přímém směru s různě nastavenou výškou podvozku a až potom porovnávat na zdi výšku, do jaké světla svítí. Jestli se bude lišit oproti změně výšky auta.
Ja bych jeste rekl, ze do toho zasahuje ECU svetel, ze pri zmene vysky nastavuje sklon svetel... pokud to teda auto pozna, kdyz je tam X


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 13 bře 2021 19:57
od Kubelik
Co nastane, kdyz na xlifteru je vybrán nějaký s programu výšky a otočím ovladačem výšky v aute Napr. na offroad? Navíc tovární programy mají svou výšku a rovnou jdou na offroad. Tuším MUD. Dekuji

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 13 bře 2021 20:00
od Lukasino
Auto se zvedne ještě víc. Jen když máš ve standardu lift +75, tak po přechodu do offroadu se xlifter automaticky sníží na +55 jestli se nepletu :wink:

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 13 bře 2021 20:24
od Hubert
Kubelik píše: 13 bře 2021 19:57 Co nastane, kdyz na xlifteru je vybrán nějaký s programu výšky a otočím ovladačem výšky v aute Napr. na offroad? Navíc tovární programy mají svou výšku a rovnou jdou na offroad. Tuším MUD. Dekuji
Budeš si muset koupít žebřík aby jsi nastoupil do auta.

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 13 bře 2021 20:28
od matooo
nebo tohle nech si prodlouzit nohy :rofl
Image_5741271_435_0.jpg
Image_5741271_435_0.jpg (36.22 KiB) Zobrazeno 2800 x

Re: XLIFTER - Vývoj kontroléru výšky pro D3/4/RRS - Český LLAMS

Napsal: 13 bře 2021 21:17
od MadTom
To je furt v pohodě. Hlavně když s takto zdviženým autem přijedeš ke tchyni, tak ona tam nejspíš nenastoupí, a pokud nevyměkneš, tak už ji nebudeš muset vozit. :mrgreen: