Stránka 1 z 2

zahrabal jsem se...

Napsal: 14 led 2008 21:00
od Rozky
Tak se mi podařilo zahrabat Lanďoura. ( Disco 1). Zapadl jsem pravým zadním a levým předním kolem, který se jediný točily a zbylý dvě kola stály na tvrdším podkladu a ani se nehnuly. Ať jsem dělal co jsem dělal, přepínal uzávěrky, žádná změna nebyla. Vyhrál rýč a kameny, kterými jsme kola podsypali a potom už se vyškrábali. Vysvětlíte někdo, proč se netočila všechna kola? Dík.

Napsal: 14 led 2008 21:02
od Jan Kucera
protoze nemas uzaverky na prednim a zadnim difu, jen mezinapravovej

,ale bud klidnej, nejsi sam............ :lol:

Napsal: 14 led 2008 21:10
od jezbera ivan
citaj (cele):
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... c&start=40
plati aj pre DI akurat nemas TC

Napsal: 14 led 2008 21:43
od Rover
U RRC mám to TC a kupodivu to docela funguje, třeba teď jak všude led, tak auto vyjede místa kde se nedá ani chodit..., funguje to něco jako obrácené ABS, zvláštní, na elektronické výmysly nevěřím ani trochu, ale tohle je docela zajímavá hračička... otázka je až to přestane fungovat...

Napsal: 14 led 2008 21:45
od Rozky
Díky...jen teda pro ujištění - můžu tedy zapnout jen střed (hrabe vždy 1 zadní a 1 přední kolo) a k tomu buď malou nebo velkou rychlost...A když bych chtěl uzavírat předek, střed a zadek, tak musím investovat do jiný převodovky a diferenciálů?

Napsal: 14 led 2008 21:50
od OC
Jojo, TC je fajn. Jen je pak potřeba si při sjíždění téhož směrem dolů dát pozor na to, že najednou 4x4 nebrzdí o nic lépe, než každé jiné auto :shock:

(Tedy při brždění motorem ano, ale to je zase jiná pohádka...)
když bych chtěl uzavírat předek, střed a zadek, tak musím investovat do jiný převodovky a diferenciálů?
To záleží. Samozřejmě, špéra je špéra. Ale v běžnějších situacích pomůže mnohdy docela prostě trochu přibrzdit. U aut, jež mají ručku brzdící přímo kola, možno i na pár zoubků zatáhnout ručku; jinak docela normálně brzdou. Funguje to jako docela slušné poor man's TC ;)

Napsal: 14 led 2008 21:52
od OC
P.S. nová převodovka rozhodně netřeba; stačí diferenciály. Či spíše jeden diferenciál, neboť špéra vepředu je obecně vzato spíše pro zlost a hodí se opravdu jen hodně málokdy.

Napsal: 14 led 2008 21:54
od Rozky
Díky všem za opovědi na blbý otázky :)

Napsal: 14 led 2008 22:49
od Jarys
Ještě před pár měsíci jsem se smál hlášce tady na fóru, že až si pořídím navyják budu zahrabanej v jednom kuse. A latí to na 100%. S navyjákem se žádné sr..ce nevyhneš a vletíš do ní. Špéra je ještě o krok dál... to by se mi taky líbilo.

Napsal: 14 led 2008 23:05
od Jenda
...jo,jo,Jarys je toho prikladem.S TC se s diskoskou bez zadnych vetsich uprav s nami pustil do peknyho maglajzu a to mel zimaky jak na osobak :D
Tam kde defik s mezinapravou hrabal jak o zivot on s TC projel jak po masle.Stejne jsou ale nejdulezitejsi dobry pneu.Pak az navijak a spera.
A propo me zas po zarazeni vskakuje pomala redukce se strasnou ranou a nebo z prerazeni z Low na High taktez.Jinak vse slape.Zatim!Nejaka rada?
Auto ma 47tsc. KM.
Honza

Napsal: 15 led 2008 00:19
od erik
Ano. Spera - uzaverka , zadniho diferencialu je to, co ti pomuze pri vykrizeni a nebo pomale jizde do kopce v kluzkem terenu. Predni spera je opravdu nebezpecna, nez ucelna a jeji vyuziti je spise sporadicke- mozna tak 10% oprati zadku...
No. A jeste jedno dulezite vyuziti sper bych malem zapomnel- Kdyz strihnes poloosu nebo dve, tak ti spera umozni dalsi jizdu... :D :D

Napsal: 15 led 2008 01:14
od DjALF
Jarys píše:Ještě před pár měsíci jsem se smál hlášce tady na fóru, že až si pořídím navyják budu zahrabanej v jednom kuse. A latí to na 100%. S navyjákem se žádné sr..ce nevyhneš a vletíš do ní. Špéra je ještě o krok dál... to by se mi taky líbilo.
Vzdyt v tom je to kouzlo OFFu. Obcas musis nekde zapadnout :lol: Jinak by nas to nebavilo.

Napsal: 15 led 2008 06:25
od karel
Jenda píše:....
A propo me zas po zarazeni vskakuje pomala redukce se strasnou ranou a nebo z prerazeni z Low na High taktez.Jinak vse slape.Zatim!Nejaka rada?
Auto ma 47tsc. KM.
Honza
Tak tohle mi Jendo dělalo na staré 200 TDi a při rozborce bylo zjištěno, že je ohlá řadící tyčka, po její výměně pohoda.

Pokud se týká uzávěrek, tak zde bylo vše v podstatě řečeno a vysvětleno.Jen bych doplnil, že pokud dáváš 100% špéru na Disco 1 doporučuje se vyměnit origo poloosy za pevnostní, protože rády praskaj.Osobně mám origo a vždy když řadím špéry tak mám sevřené půlky :!: :lol:

Re: zahrabal jsem se...

Napsal: 15 led 2008 20:45
od Sam
Rozky píše:Tak se mi podařilo zahrabat Lanďoura......vyhrál rýč a kameny ....
Před Vánoci se mi propadlo Disco i s vlekem v "zamrzlých" bažinách :? Ven mne dostala částečná vykládka dřeva, pospojované kurtny v délce 43 m se 150 cm Jackalem, nejbližší olše a něco fyzické práce. Vzpoměl jsem si na nenamontovaného Britparta v garáži.....ono sedm Jackalů v tahu ....:roll: . ilustrační foto při zpětné nakládce "v bezpečí":

Napsal: 15 led 2008 21:00
od Jenda
Je to Karle komplikovana oprava?Dost veci si dokazu udelat sam ale nechci aby bylo moje auto napadeny kutilem :D .Tedy mnou.
A ta tycka razeni se da sehnat v nahr. dilech?Ja mel pocit ze je to jen zatuhnutim v dusledku nepouzivani,bo predchozi majitel do terenu nejezdil vubec a kdyz jsem to koupil ani nesla zaradit redukce.Taky mi vlastne dlouho
trvalo nez vskocila mezinapr.uzaverka ktera se zapina toutez pakou.
At tak a nebo tak po tom jezdeni v Brdech mam nejaky rany ktery se budou muset doresit.
A co jeste takhle odpor pri couvani v plnym rejdu?To jsem si mam pocit taky nakoupil v Bredech? :D
Honza

Napsal: 15 led 2008 21:17
od Jan Kucera
A co jeste takhle odpor pri couvani v plnym rejdu

FWD:me tohle delala nevyskocena uzavera mezinaprav. u DI

Napsal: 15 led 2008 21:50
od Jenda
Takze jsem za vola co celou dobu(od nedele)jezdi s mezinapravou? :D Kontrolka zhasla po delsi dobe az kdyz jsem jel po pevne ceste a na High hned v nedeli a ten odpor v plny rejdu sedi ale az v uplnym rejdu.
Honza

Napsal: 16 led 2008 06:27
od karel
No tak to je skoro jasný, pokud se na přídavné převodovce neřadilo(redukce a mezináprava) koliknáct let, tak to chce pořádně rozhýbat.Já měl tenkrát s autem víc problémů tak mi to opravovoval jeden kluk co dříve jezdil Defíky a zbylo mu spousta náhradních dílů.(viz výměny řadící vidličky).
Pokud jde o to, že se jakoby pereš s volantem při plném rejdu, může to dělat jak psali kluci špatně vyřazená mezináprava.Doporučuje se, když ji vyřazuješ krátké couvnutí a lehké zatočení volantu na jednu a druhou stranu, aby se snáz uvolnila.

Napsal: 16 led 2008 06:32
od Jenda
Dyk ja tam v brdech nacouval kilometru jak opilej namornik jen aby to vyskocilo.Vyskocilo to az posleze na asfaltu.Mazu do prace,dobre rano :D a
dik.
Honza

Re: zahrabal jsem se...

Napsal: 16 led 2008 09:24
od Martin_H
Rozky píše:Tak se mi podařilo zahrabat Lanďoura. ( Disco 1). Zapadl jsem pravým zadním a levým předním kolem, který se jediný točily a zbylý dvě kola stály na tvrdším podkladu a ani se nehnuly. Ať jsem dělal co jsem dělal, přepínal uzávěrky, žádná změna nebyla. Vyhrál rýč a kameny, kterými jsme kola podsypali a potom už se vyškrábali. Vysvětlíte někdo, proč se netočila všechna kola? Dík.
Zapadnul jsem podobným způsobem, v příkopu pravá strana auta, na ledovce na silnici se kola vesele točiliy Já jsme se bohužel nevyhrabal, bylo to potupně přes traktor. Navrhované řešení pomocí přibrždění funguje možná tehdy, když ještě nesedíš spodkem auta. Dvakrát potom jsem řešil podobnou situaci nasazením řetězů na tu prokluzující stranu - jednou úspěšně, jednou ne. Od tý doby co mám zadní špéru, tak jak na potvoru nic :D