Stránka 1 z 2
Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 10 dub 2016 20:33
od kupec18
Měním těsnění pod svody tak jsem si říkal že je zkusím omotat.
Teoreticky by to mohlo trochu zvýšit odvod spalin ale to asi nebude až tak významné spíš od toho čekám snížení teploty vzduchu pro motor. A menší šoky pro svody když s tím člověk vletí do vody.
Snížení teploty v okolí svodů všude píšou o cca 70% na kolik se tomu dá věřit zatím nevím.
Sklo-keramická Páska je tloušky 3mm šířka 50mm česká výroba do 1100C-- pro ty naše pekáče naprostá pohoda.
Bral jsem toho 16m určitě to nevyužiju celé, zbytek bych prodal.
75kč metr.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 10 dub 2016 20:36
od kupec18
Jak budu hotov hodím foto jestli to vubec pujde nějak slušně omotat aby z toho nebyla jedná velká bambule

Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 10 dub 2016 20:56
od VencaZE
Aby jsi to omotal hezky je lepší mít svody dole. Motal jsem dvoje a pak to ještě celý natírám stříbřenkou aby to vytvořilo takovou pevnou krustu.
Taky tu pásku používám na potrubí tam kde upadly stínící plechy a nechce se mi vyrábět nový. Okolí starteru a podobně..
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 10 dub 2016 21:02
od kupec18
Jasné, však píšu že budu měnit těsnění pod svody tak to půjde celé dolu. Vlezla se ti tak páska v pohodě mezi svody a ty parohy sání,,, jsem tam dnes koukal a dvakrát moc místa tam není.
A ta barva mě obzvláště zajímá, prodává se k to tomu nějaký spray kterým by se to mělo zalakovat jako ochrana. Ale vyjde to 500,- a popravdě se obávám že to bude spíš o tom aby tuzingaři měli barevné svody než že by to mělo mít nějákou funkci.
Takže jsem se snažil najít něco vhodného v plechovce a moc jsem neuspěl,,,čím jsi to natřel,loupe se to, do kolikati stupnu by to mělo být?
Foto
To už máš ale nějaký trošku tuning ne??? to je ta sada na s VNT?
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 10 dub 2016 21:06
od VencaZE
Aha.
Nevím jestli to můžu říct, ale barvou na komínový roury z železářství

.
Tohle je 200tdi, a repasovaný turbo, žádný tuning

. Místo v pohodě.
Ale na mojí předělanou dvoustovku kde mám upravený potrubí už se mi páska nevešla

.
Loupat se to neloupe, ta páska tu barvu natáhne do sebe.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 10 dub 2016 21:15
od kupec18
Takže se budu držet tvojí rady a pujde tam žaruvzdorny alkyton co jsem s ním natíral blok.
Po té předělávce se svodama z 200 jsem taky šilhal ale teď jsme to s kámošem poladili na čerpadle, tlaky na válcích mám 30baru, takže spalováky by měly být ok, a když dořeším to foukající tesnění rozpadlý vlnovec, netěsnící podložky pod vstřiky tak by to snad mohlo jezdit podle mých představ.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 10 dub 2016 23:03
od Mira 101
To že barvu na roury kamen,to je hotová věc,jen to před montáží co nejlépe vyčisti,já jsem si to protryskal,hlavně vnitřek,trvalo to 2 minuty a je to myslím jak nový,

.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 11 dub 2016 13:03
od Hanys_a_Kaca
Jako celkově jsem v podstatě pro, ale důvody, které se většinou a i nyní uvádí jako "pro"
A kde je sekce "Proti"....

Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 11 dub 2016 13:36
od VencaZE
Proti může být třeba to že když vykoupeš motor a nenecháš odpařit tak bude potrubí hodně reznout. Nebo že později při výměně dílu zahodíš i tu celou pásku za 100kč/metr . Z hlediska teplotních procesů v motoru to nemůžu posoudit.
Víc nápadů a poznatků pro účely vědecké rešerše zatim nemám

.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 11 dub 2016 14:12
od kupec18
Hanys_a_Kaca píše:Jako celkově jsem v podstatě pro, ale důvody, které se většinou a i nyní uvádí jako "pro"
A kde je sekce "Proti"....

Když toho chci pár metru prodat je přece jasné že to nemůže mít žadné proti.
I když na nějákém tuning foru jsem četl že by to nemělo přijit na origo litinové svody, což bych asi pochopil na nadupaném benzinu kde ty teploty
umí jít až 1100C ale na těch našich kla kla kla co se po většinu času drží do 3000ot/min bych se toho vubec nebál.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 11 dub 2016 14:43
od kryten
Mám zkušenost,že po omotání laděných trubkových svodů na RRC V8 došlo k prasknutí trubek na několika místech,na jedné straně se dokonce rozpadly od sebe...dle výrobce svodů byla údajně chyba právě v tom omotání páskou...Naopak kdysi na replice Cobry s motorem Chevy V8 5.7 400PS jsem je omotal taky a bez problémů to drželo...
k.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 11 dub 2016 18:27
od habakuk
Tak co si budeme povídat důvodů proč to tam namotat vymyslíme hromadu od brutálního zvýšení výkonu po zlepšený tah, ale pravý důvod je, že to vypadá dobře.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 12 dub 2016 20:50
od Tungdild
kryten píše:Mám zkušenost,že po omotání laděných trubkových svodů na RRC V8 došlo k prasknutí trubek na několika místech,na jedné straně se dokonce rozpadly od sebe...dle výrobce svodů byla údajně chyba právě v tom omotání páskou...Naopak kdysi na replice Cobry s motorem Chevy V8 5.7 400PS jsem je omotal taky a bez problémů to drželo...
k.
Možná to může být i materiálem nebo opotřebením.. Podobně sem to řešil na motorce... Dyzajn dobrej a účel to splnilo taky nehrozilo spálení a popálení...
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 13 dub 2016 08:48
od teslo
Zvody omotavam uz...povedzme, ze dlho a za mna to mozem odporucit

Janspeed vyslovene nedoporucuje omotanie zvodov. Straca sa tym automaticky zaruka. Ja som ich omotal a praskli, takze na tom asi nieco bude (tensia stena trubky)

Anyway...opravil som ich a omotal opat

. Rovnako som mal omotane aj origo liatinove zvody a downpipes. Taktiez bez "problemov"

Bandaz vyrazne znizuje teplotu v motorovom priestore, co je pre mna aj jediny benefit. Vizual u mna velmi nehrozi, pretoze po prvom prejdeni bahnom, zvody vyzeraju ako grc. Navyse sa po case v spodnej casti zvodov, ako je bandaz postupne otierana o rozne travy a kriky a pod, trhat a to potom vyzera este horsie akoby tam nic nebolo.

Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 13 dub 2016 09:03
od MadTom
Furt jsem přemýšlel, jakej by ta omotávka mohla mít smysl, a to co napsal Teslo s tím naprosto souhlasím.
Ještě bych uvedl jednu nevýhodu - v už tak stísněném motorovém prostoru bude ještě méně místa na cokoliv, třeba na jednoduchou vizuální kontrolu.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 13 dub 2016 09:32
od kryten
teslo píše:Zvody omotavam uz...povedzme, ze dlho a za mna to mozem odporucit

Janspeed vyslovene nedoporucuje omotanie zvodov. Straca sa tym automaticky zaruka. Ja som ich omotal a praskli, takze na tom asi nieco bude (tensia stena trubky)

Anyway...opravil som ich a omotal opat

. Rovnako som mal omotane aj origo liatinove zvody a downpipes. Taktiez bez "problemov"

Bandaz vyrazne znizuje teplotu v motorovom priestore, co je pre mna aj jediny benefit. Vizual u mna velmi nehrozi, pretoze po prvom prejdeni bahnom, zvody vyzeraju ako grc. Navyse sa po case v spodnej casti zvodov, ako je bandaz postupne otierana o rozne travy a kriky a pod, trhat a to potom vyzera este horsie akoby tam nic nebolo.

Třeba u té Cobry to zásadně snížilo teplotu ve stísněném motorovém prostoru,je to skvělá věc

Na omotaných svodech se dá udržet ruka i když je zahřátý motor na provozní teplotu...Svody jsem ale tenkrát nechával dělat na zakázku a byly z poměrně silného materiálu.
Ty rozpraskané svody z RRC tady stále mám,až budou na co dát,zkusím je svařit a taky omotat znovu
k.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 13 dub 2016 10:54
od mr-tomas
Někde jsem četl, že po omotání svodů u Td5 došlo k popraskání šteftů, to tedy u 300tdi nehrozí? Zatím mám z obavy pouze omotanou trubku od turba až dozadu. Chystal jsem se ještě na zakrytí turba, ale od toho mě taky někdo odrazoval.
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 13 dub 2016 11:01
od teslo
zvody a trubku by som kludne omotal. turbo radsej nie. To naopak chceme chladit, ci? Ked tak, by som turbo iba zakrytoval nejakym plechom, resp. ziaruvzdornou izolaciou. Ostatne niektore komponenty su tak krytovane fabricky (starter, turbo, alternator (do istej miery)).
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 13 dub 2016 11:45
od MadTom
U TD5ky je turbo pod krytem. A svody jsou problém už u sériového auta, kdy je to tak 50/50 že se štefty trhnou. Prostě se jim to konstrukčně moc nepovedlo. Úprava svodů ale není jinak závratně složitá.
Na druhou stranu - čemu u TD5ky vadí teplota v motorovém prostoru - sání jde zvenku. Podle mě, pokud nepojedu někam do vyloženě teplejších krajů, tak není co řešit. A pokud pojedu, tak to chce stejně doplnit chladiče i na jiné věci (manuální převodovka, ...).
Re: Omotávka svodu páska do 1100C
Napsal: 15 dub 2016 17:30
od kupec18
Tak ja mam omotáno a zatřeno. Byl to boj není tam moc místa ale dá se to, omotané mám svody i turbo. A ted vesele šup brodit, po šnorchl