Stránka 1 z 2
Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 23 kvě 2016 22:58
od kupec18
Opět problem kdy se nechci smířit s lepením patláním a tmelením.
Podělte se kdo mátě nějak pěkně vymyšlené zapojeni šnorchlu třeba i s jiným airboxem.
Snad se Patrik nebude zlobit ale nahodou jsem v jeho galerii zahledl toto a celkem se mi to líbí. Ted jsem dokonce našel něco original od k&n.
http://www.knfilters.com/universal/apollo.htm
Myslíte že to má oproti klasickému airboxu nějaké nevýhody? (samo krom stk)
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 09:39
od teslo
Sportove filtre, resp. filtre s vacsou priepustnostou Ti do motora prepustia viac bordelu - prachu. Je diskutabilne nakolko to je zle.
Cenovo su relativne drahe (oproti standardnom) a to ze je "pratelny" to nevyvazi.
Pokial by som nebol donuteny priestorom, resp. niecim inym, tak by som na Disco urcite pouzil standrdny filterbox a standardny Safari snorchel.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 11:49
od kupec18
Moje první vyjíždka na libavu, nikde jsem ve velkém nerochnil jen projel pár brodu.
Večer jsem se šel projet, auto netáhlo, začal jsem hledat problém a při otáčkách se ta přívodní hadice turba scucla do plocha, Normálně to ten vlhky filtr vytrhlo z airboxu, naštěstí nedocestoval až k lopatkám.
Ohledně sportovní vložky, mám jednu v Superbu má najeto cca 250tkm (vložka) a nemůžu vynachválit, vyčistím kdy chci, když bych měl nový filtr kupovat kupovat 2 krát za rok tak, se investice 2t do K&n už zaplatila několikrat.
Celou dobu má auto původní váhu vzduchu, který prý jsou citlivé na čistotu vzduchu,, takže tak hrozne to asi nebude.
Jinak k&n co mam teď v D1, zrovna včera jsem na něj koukal je po cca 2000tkm špinavé jak buty, takže to myslím taky něco chytá.
Mě je hlavně proti srsti ten vzduch tahat přes trubky tam a zpět pomalu 2 metrovým vedením.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 12:56
od habakuk
Tak odpověděl jsi si vlastně sám. Chceš to předělat aby jsi měl kratší vedení vzduchu, proč tam mít KN jsi sis taky vysvětlil tak hurá na to. Výhoda nebude žádná, ale budeš to mít udělané tak jak ti to vyhovuje a to je hlavní.
Měl jsem KN vložku v klasickém filtr boxu v D2. Z otáček se to zvedal lehce líp (zanedbatelně možná placebo). Problém byl, že filtr box těsní mezi polovinami filtrem a ten KN netěsnil a do boxu se dostávala voda při brodění tak šel ven a používám papírák a je klid a těsní normálně.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 13:08
od MadTom
KN pro D2 nebo Defa TD5 mi leží ve skříni, kdyby někdo chtěl. Dostal se ke mě náhodou s filtrboxem a když jsem se podíval proti světlu a viděl ty malé dírky, skrz které svítilo světlo, tak jsem ho do toho filtrboxu vrátil, a v autě nechal papírový.
Když jedu někam dál, tak k náhradním dílům přihodím i vzduchový filtr, přesně pro případ, že by si to někde cuclo vodu, i když mám šnorchl snad dobře zatěsněnej. Jednou za čas filtr vyklepu, případně vyfoukám vzduchem. A když už se mi nelíbí, tak ho prostě vyměním.
Co se týče těsnění, tak jsem tomu pomohl nalepením pěnovkové pásky, co se používá k sádrokartonovým konstrukcím, do filtrboxu, kde na sebe půlky boxu dosedají. Krásně se vymáčkla a celé to dotěsnila.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 14:00
od teslo
kupec18 píše:
Mě je hlavně proti srsti ten vzduch tahat přes trubky tam a zpět pomalu 2 metrovým vedením.
2m vedenie? mas discovery 300tdi? nevedie hadica z filterboxu do turba najkratsou cestou?
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 14:07
od Mára-RRC
Pak dej vědět jak jsi to vyřešil, protože mému zapojení moc nevěřím že je těsné to se moc nepovedlo...
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 15:16
od VencaZE
Kupec má ale třístovku, ne RRC 200.
Kdyby jsi si nenechal zničit filtrbox tou rourou od kamen tak bych to všechno udělal jinak. Ale ted co stim? Rozřezat filtrbox jedině

.
Ale podle mě ti to těsní dobře. Největší nebezpečí máš na hadici k turbu- tu si kup novou. Není to na potápění ale na běžný průjezd vodou.
Pardon za OT.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 16:18
od kupec18
Si nemyslím že by to nemělo svoje výhody.
Ohledně těch 2m to bylo myšleno i se šnorchlem, možná jsem to i trochu přehnal ale hlavně mi jde o to vyřadit tenhle "originál" mezikus. A když si tedy odečtu délku toho mezikusu + kus hadice určitě to nebude nepodstatné, nehledě na fakt že se vyhnu 2 x 90 stupnovým zlomům nesčetlým změnám tvaru a pruřezu vedení.
s tím těsněním toho K&N problem asi být fakt muže ta guma je určitě tvrdši než ta pěnovka na papíraku.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 17:57
od sudajs
tak si kup šnorchl na abs.. je delší a neni tam tenhle ten spletenec.., každopadně myslim že řešit to u turbodieslu je zbytečný.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 18:10
od MadTom
Úplně zbytečný to není, ale není to tak bolavé, jako u atmosférického motoru. Třeba Def Puma to má ještě o kus horší i u sériového provedení bez šnorchlu.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 18:17
od kupec18
Nečekám od toho žádné zvýšení výkonu nebo tak, jen prostě když už to dělám chtěl bych to udělat co nejblíže i ideálu.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 24 kvě 2016 18:57
od gibson
verim tomu ze ak je to safari snorkel alebo aspon jeho verna kopia tak je to spravene poriadne a prierez bude dostatocny
co sa tyka zlomov, tomu by som dal pri tomto motore tak do 3% cize uplne zanedbatelne az bez zmeny
resp. snorchel by mohol mat o velmi malo menej vzduchu ked ho tocis do vysokych otaciek ale to urcite nerobis lebo vies ze mu to nerobi dobre

Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 25 kvě 2016 20:41
od Maarty82
MadTom píše:KN pro D2 nebo Defa TD5 mi leží ve skříni, kdyby někdo chtěl. Dostal se ke mě náhodou s filtrboxem a když jsem se podíval proti světlu a viděl ty malé dírky, skrz které svítilo světlo, tak jsem ho do toho filtrboxu vrátil, a v autě nechal papírový.
Když jedu někam dál, tak k náhradním dílům přihodím i vzduchový filtr, přesně pro případ, že by si to někde cuclo vodu, i když mám šnorchl snad dobře zatěsněnej. Jednou za čas filtr vyklepu, případně vyfoukám vzduchem. A když už se mi nelíbí, tak ho prostě vyměním.
Co se týče těsnění, tak jsem tomu pomohl nalepením pěnovkové pásky, co se používá k sádrokartonovým konstrukcím, do filtrboxu, kde na sebe půlky boxu dosedají. Krásně se vymáčkla a celé to dotěsnila.
Jenom k tomu průhledýmu filtru - ono když ho vypereš necháš vyschnout a nastříkáš olejem tak zas tak průchozí vůči prachu není.
Nic jiného do aut už nedávám .
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 25 kvě 2016 21:08
od petr pp
Kn filter mam tak isto a neako netusim cim by mohli castice ktore nim presaju mohli ublizit

si pamatam ako sme jazdili na jawach a tam sme nemali nic a maximalne sa zapchala triska tak ako to moze ublizit diezlu

Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 25 kvě 2016 21:56
od MadTom
A koukal jsi se, co je kousek za tím filtrem? V první řadě je to pekelně roztočené turbo, kdy lopatky jsou z lepšího hliníku, takže je to jako by jsi je pískoval. A ještě před turbem máš váhu vzduchu, která funguje na principu dvou odporů nanesených tlustovrstvou technologií na keramických podložkách. A těm to pískování taky nedělá dobře. A co dělá písek v motoru si snad každej představí sám.
A ony ty dírky byly krásně vidět i u vypraného a namazaného filtru. Z logiky věci tam být musí, protože filtr jako takovej má oproti skládanému papírovému o hodně menší plochu.
Za mě KN do auta na silnici klidně, do auta které jezdí v terénu v prachu raději ne.
Viděl jsem jinej "zlepšovák" - pod papírovým filtrem bylo hrubé nerezové sítko, o které se opíral papír, takže se neměl snahu deformovat třeba po namočení.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 25 kvě 2016 21:58
od kupec18
Tak každá nečistota co projde způsobí větší opotřebení. Jawy filtr měly,, když ale bez filtru to jeli líp v otáčkách
Edit: To sítko může být fajn, jenže si myslím že pokud ten filtr namočíš tak ho stejně můžeš vyhodit.
Ohledně váhy už jsem to psal mám na Kn najeto přes 200tkm s puvodní vahou turbem a defakto vším.
A ta vrtulka není zas tak obyčejný hliník, vzhledem k otáčkám a teplotám co musí vydržet.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 25 kvě 2016 22:00
od MadTom
No jo, ale srovnávat dvoutaktní motorku a velkej přeplňovanej turbodiesel je trošku mimo.
Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 25 kvě 2016 22:03
od petr pp
Tome spomeniem si na tvoje slova ked budem nieco z toho co si napisal menit a vsak 3 rok z kn mam pokoj aj ked cert nespi

Re: Zapojeni snorchlu D1
Napsal: 25 kvě 2016 22:09
od kupec18
Kluci nechci vám bránit v diskuzi, ale byl bych raději kdyby se téma ubíralo směrem ohledně fyzického zapojení. Jestli tam bude papír nebo textil je ve výsledku šumák.