Stránka 1 z 2
Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 23 říj 2016 16:41
od Hroch
Tak jsem odhalil,že mám asi problém?!

V létě jsem vyměnil olej v převodovkách a difech a z předního jsem vypustil olej,který se barvou tvářil jako motorový.Ze zadního krásně čistý.Myslel jsem,že zřejmě původní majitel nevyměnil olej,jak tvrdil,v obou,ale jenom vzadu.Tak jsem vyměnil a jezdil.Včera jsem kontroloval hladiny oleje a zjistil jsem,že olej v předním difu je opět tmavý a zřejmě je ho tam i nepatrně méně.Vzhledem k tomu,že vpravo je mírně zamaštěná rejdová koule,která byla kdys pouze přetěsněná opravnou sadou a levá byla vyměněná celá,tak předpokládám,že ty dvě věci spolu souvisí a že bude chyba v nějakém simerinku,který těsní poloosu v nohavici.Dá se to vyřešit v domácích podmínkách,pokud je člověk průměrně zručný,nebo je tam nějaký špek a je to lépe svěřit servisu?Nebo je moje úvaha o příčině úplně mimo mísu a je problém jinde?

Dík za radu.Petr.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 23 říj 2016 16:57
od Mira 101
Mohlo by to být přesně jak píšeš,gufero na poloose by mohlo být hodně v háji,ředilo by nápln rejdové koule a teklo by to přes gufero na kouli a teoreticky by se ta směs mohla dostávat i do oleje difu zpět,takže to musíš rozhrabat celý z venku až se dostaneš k poloose,možná rovnou koupit sadu koule bez koule a přetěsnit to celý,jde to udělat před domem.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 23 říj 2016 17:07
od MadTom
Rozborka na "parkovišti" není problém, ale je to docela dost práce a pokud jsou některé šrouby zalepené nebo zarezlé, tak to může být velmi zábavné. Osobně bych to přetěsnil celé a při tom vyhodil i přední diferenciál a zkontroloval ho, případně vyměnil gufero pod přírubou pro kardan. Prostě když už rozborka a přetěsnění, tak komplet, práce navíc to moc není. A navíc alespoň budeš moci pořádně vyčistit vnitřek nápravy.
V pohodě to jde udělat s autem postaveným přední nápravou na špalcích. Nejhorší je to čištění všeho od náplně kloubů, je to prostě černé.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 23 říj 2016 19:17
od Land Jirka
Nedělal bych z toho žádnou tragedii.
Je to problém, který se objevuje u velkého procenta LR.
Někdo to neřeší léta a stále jezdí.
Důležité je vše dobře očistit, správně vymezit ložiska svislého čepu v rejdových koulích a použít min OEM díly.
Venku a bez zvedáku by se mně to dělat nechtělo.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 23 říj 2016 22:17
od Hroch
Podle toho,jak jste mi to nastínili,tak to budu muset někomu dát,ale potřeboval bych s tím najet ještě cca 500km.Konečně se mi povedlo si naplánovat volno a podívat na Pístovské mokřady a potáhnu za sebou podval se speciálem - cca 2tuny.Dokud jsem o tom nevěděl,tak dobrý,ale teď budu mít nerva.Je riziko pro diferák hodně velký.Nerad bych to poku...l víc,než to je.Dík chlapi.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 23 říj 2016 22:53
od kupec18
Dokud tam je olej tak bych se toho nebál.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 07:47
od MadTom
Podívej se kolik je tam oleje, případně ho dolej. A pokud má mít dušička klid, tak zkontroluj i že je dost náplně v koulích. Ono je to jak psal Land Jirka - není to zásadní problém. Tomu oleji v nápravě troška černé vazelíny neuškodí, jenom změní barvu. Zásadní je, aby tam olej byl.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 08:18
od Hroch
Olej tam je.Ale jedna hloupá otázečka:Jak zkontroluju náplň v kouli aniž bych ji rozebíral?Díky.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 09:10
od Wiki
to je otázka jestli je olej kontaminován černou vazelínou ,čož by zas tak nevadilo nebo nečistotama ,který se dostávají do kulových těhlic opotřebovaným guferem, -chtělo by to prozkoumat
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 09:13
od MadTom
koule mají nalévací otvor, kterým se plní tím černým mazivem.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 09:15
od Hanys_a_Kaca
Je tam na to šroub, možná čtyřhran možná šestihran. Zepředu nahoře ne příliš daleko od těsnění rejdové koule - na dolejvani určitě, tak buď dolej do "hladinky" nebo jsou níže asi i kontrolní a vypouštěcí. Klekni a uvidíš.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 10:39
od Hroch
Díky všem za info.Zítra mi dorazí od Eliotta mazivo do koule,tak to pro sichr doplním a po mokřadech to dořeším.Ať je na zimní odpočinek v garáži Defík v cajku

.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 10:56
od DanoDEF
...nic neries a jazdi. Pokial je to mastne je to OK zbytocna praca. Urob to raz a poriadne ale aj tak to nebude na dlho... ten olej bude vzdy cierny.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 11:46
od Hanys_a_Kaca
Dá se to vyřešit tím, že se olej nahradí vazelímou rovnou, pak už se od te vazelíny nikdy neušpiní a gufero, ktere ma z obou stran stejné medium muže sáknout jak chce, taky tam nemusí být vůbec.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 11:47
od Hanys_a_Kaca
Akorát to chce levnější zdroj vazelíny, než jsou ty přesnídávkový vemínka odměřený do koulí.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 12:16
od Hroch
Díky za alternativní návrhy

,ale mám rád věci ve stavu tak,jak mají být a Defík je moje srdcovka.Tudíž to dořeším.Duše by neměla klid pokaždé,kdybych někam jel a musel bych stále myslet na to,že mám někde kostlivce a ježdění bych si ani neužil.Dost na tom,že u LR zbývá ještě dost kostlivců,o kterých člověk ani neví.

Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 16:08
od Trewor - ségra
Neni ono těsnění co odděluje olej v nápravě a mazivo v kouli zamáčknutý v nahavici nápravy?
Tedy nestačilo by jen sundat celou kouli z bendža, vyměnit gufero a zase to složit?
Kontaminace bych se úplně nebál pokud olej jen mění barvu. To udělá i malý množství čehokoli. Hlavní aby v něm nebyly třpitky - částice kovu.
A zkontroluj si odvzdušnění nápravy. Je možný že si to při ochlazení cucne mazivo z koule.
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 19:26
od Land Jirka
pravdu má Dano...
měníme oleje v LR každý týden několikrát a v předním difu je černej více než v 50% aut.
gufero, které to těsní na poloose aby se náplně nemíchaly je v kouli a ne v nápravnici
když odšroubuješ jen kouli tak z ní trčí poloosa a abys ji vytáhl z nápravy musel bys demontovat čepy řízení a brzdové hadice a abs čidla
navíc většinou to nejvíc teče když je horší homokinetický kloub, nebo vůle v ložiskách svislého čepu, takže bez kontroly (výměny) těchto dílů je to zbytečná práce

Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 19:31
od Mira 101
Re: Tmavnutí(černání)oleje v předním difu.
Napsal: 24 říj 2016 21:27
od Hroch
Tak abych to shrnul.Buď se na to teda vykašlat a dolévat do koule vazelínu a do difu olej a jezdit anebo v podstatě generálka nápravy?