Stránka 1 z 2

Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 25 říj 2016 20:27
od kubavlc
Ahoj, tak dneska konecne...

Praskla mi dlouha poloosa na Salisbury naprave.Kupoval jsem to zde na foru jako komplet napravu s uzaverkou a pevnostnimi poloosami.Dodam sem jeste fotky, prasklo to uprostred drazkovani na strane u difu.

Zajima mne toto:
1)nemate nekdo miry, jak dlouhe ty poloosy maji byt?Prislo nam, ze na strane diferaku to vychazelo tak, ze jen cca pulka drazkovani byla zastrcena do difu.Koukal jsem, ze existuje stara a nova verze salisbbury.Napadlo mne, zda tam nemohl nekdo dat poloosu z te stare verze (i kdyz predpokladam, ze ma jine drazky)

2)na te praskle poloose bylo toto slr2424rl9530S as , da se identifikovat, co to je za vyrobce?Druha je totiz jina a nic na ni neni.

Diky moc
Kuba

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 25 říj 2016 20:28
od kubavlc
ObrázekObrázekObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 25 říj 2016 20:42
od VencaZE
Mám tu jednu délky 956mm. Ale z jaké Salisbury, jestli kotoučová nebo bubnová nebo je to stejné, to nevím.

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 25 říj 2016 20:52
od kubavlc
Koukam na Kam diffs
http://www.kamdiffs.com/shop/product-ca ... lf-shafts/

A prijde mi, ze by se to mozna prohodit omylem dalo prohodit (978mm stara a 953mm novejsi od 94 do 02).

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 25 říj 2016 21:06
od Mira 101
Ono právě všechny ty díly,,vytvrzený,,HD, raději prasknou,než aby se malinko skroutili než to někde poskočí a jede dál,ale tohle bylo fakt nějak málo zasunuty v difu,LR nezklame nojono :-( .

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 25 říj 2016 21:16
od kubavlc
Mira 101 píše:Ono právě všechny ty díly,,vytvrzený,,HD, raději prasknou,než aby se malinko skroutili než to někde poskočí a jede dál,ale tohle bylo fakt nějak málo zasunuty v difu,LR nezklame nojono :-( .
Ja mel za to, ze prave ta pevnost je zesilena hlavne v tom krutu, jinak by to snad ztracelo vyznam..?

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 25 říj 2016 21:21
od Mira 101
No jo,kluci co už to maj leta Ti napíšou že začli popraskany poloosy,unašeče,tyče řízení měnit až po výměně za ,,pořádný,, on k tomu někdo něco napíše,kdo to zná.

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 26 říj 2016 07:20
od SJ410
Mira 101 píše:No jo,kluci co už to maj leta Ti napíšou že začli popraskany poloosy,unašeče,tyče řízení měnit až po výměně za ,,pořádný,, on k tomu někdo něco napíše,kdo to zná.

No to nevím, jsem je právě přestal měnit po výměně za pevnostní....

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 26 říj 2016 10:26
od Wiki
lepší když rupne poloosa než kdyby rupnul diferák :mrgreen:
ale něco by tu bylo , Kamarádovi jsem "vyřešil" praskání poloos ,že jsem mu namontoval na spínač špery malý bzučák na 12V, když zapne šperu tak bzučí a on sklerotik :grin: ji už tak NEzapomene vypnout a od od tý doby :Pohoda:

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 26 říj 2016 11:32
od kubavlc
Jojo. Nějaká signalizace není spatnej nápad, nicméně tohle nebyl případ, ze bych to měl zavřeny v blbou chvíli, resp jsem podle me ani zavřeno neměl.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 26 říj 2016 13:43
od kubavlc
Zjistil jsem, ze ta nezlomena poloosa jde strčit do difu taky jen ca 2,5cm (půlka drazkovani). Je to normální, nebo jsou obě kratší než mají byt?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 26 říj 2016 14:25
od Land Jirka
levá zadní poloosa na 110 defíka (1994-2001) Salisbury náprava má katalogové číslo FTC1725
mám tady v regálu dvě
jednu origo celková délka je 96,4 cm
druhá replika Bearmach délka 96,0 cm

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 26 říj 2016 17:48
od kubavlc
Land Jirka píše:levá zadní poloosa na 110 defíka (1994-2001) Salisbury náprava má katalogové číslo FTC1725
mám tady v regálu dvě
jednu origo celková délka je 96,4 cm
druhá replika Bearmach délka 96,0 cm
Diky moc za info.
Ještě bych potřeboval vědět, zda to drazkovani ma přijít cele do diferaku...
Nejak totiž nevím, jakej typ ty salisbury vlastně mam.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 26 říj 2016 22:53
od Sláma Karel
Máš buďto s bubny do rv 94, nebo potom už s kotouči.

K :dance

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 27 říj 2016 09:29
od Hanys_a_Kaca
délka drážkování není rozhodující, resp. se nedá říci, jestli má přijít do diffu celé, když nevíme jak je dlouhé. Kdybych měl dělat poloosu, tak udělám drážkování "delší" než je vnitřní drážkování kam má přijít, to je celkem logicky postup, že je držkování na hřídeli dlší, nežje třeba šíře kola, protože "delší" bejt může, ale "kratší" nee.

Tak spíš někdo koukněte jak je široký drážkování v diffu, jestli to máte někdo rozhozený, případně jestli máš kubo nějakej tuněnej diff, tak si to změř sám, nevim, co tam máš za planetový kola.

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 27 říj 2016 10:05
od VencaZE
Mám tady vyndaný Salisbury dif, s nejvyšší pravděpodobností z "kotoučové" nápravy. Šířka drážek uvnitř je cca 40mm.

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 27 říj 2016 10:23
od Wiki
2,5cm zasunutí poloosy do toho unašeče v dif. je dosti málo, no vypadá to že ta poloosa není puvodní -neb je trochu krátká ,
-kdoví kdo se v tom předtím hrabal. /To u starších LR není nic neobvyklého že jsou dosti rozhrabaný, předchozími majiteli a "servismany"/

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 27 říj 2016 10:39
od VencaZE
Měřeno znovu na mém difu- 25mm zasunutí se zdá býti standart. Takhle jsou drážky v planetových kolech vymačkány. Je to dobře vidět a snadno změřit když mám vyndaný dif na ponku.

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 27 říj 2016 10:53
od Trewor - ségra
Jen pro zajímavost, jak že je tlustá Salisbury poloosa?
Já našel pro Seii 1,24" cca 32mm což bude asi vnější průměr. Minimální(v tom drážkování) tak bude aspoň 25mm a pokud si pamatuju na moc fajn úlohu do Stavby a provozu strojů, tak drážkování by mělo být dlouhý 1,5 násobek min průměru hřídele. Tady tedy 37,5mm
Pevnostně nemá smysl mít tlustou poloosu kterou drží spoj co vydrží míň.
Ale když v tom poloosy praskaj a drážkování v difu se vymačkává, asi to není navržený úplně dobře. Při návrhu asi počítali s menšíma kolama, slabším motorem, nižší váhou a použitím v lehčím terénu.

Re: Praskla pevnostni poloosa Salisbury

Napsal: 27 říj 2016 11:46
od Wiki
ano s tím 1,5 násobkem zasunutí bych souhlasil, /navržený to bude asi dobře/ ,opravdu to vidím tak ,že se v tom někdo kdysi hrabal. Ta poloosa když je do toho satelit.. zasunutá ,by měla být zároven s tím satelitem . /což je asi tak +- 40mm zasunutí. / Tak to je u všech aut ,proč by měl být LR vyjímkou že ?