Stránka 1 z 1
Kecárna o starejch vlekách - původně Qvíz moto vete perovani
Napsal: 31 říj 2016 09:51
od Hanys_a_Kaca
když už jsem si myslel, že jsem viděl uplně všechno, narazil jsem při rozborce sestavy tlumič-péro na jakýsi "pojistný kroužek".
To co je v uvozovkách právě nevím co je a žádám o radu:
Drží to na sestavě tlumič-pružina spodní misku pružiny, je to v takovem oblém prolisu, na fotkách je na tlumiči vidět ten prolis, resp. jsou tam prolisy dva, aby se dalo menit predpeti (poloha konce) v pruzine. V prolisu je ten "kroužek" a ten drží podložku která s takovým plechovým tubusem tvoří misku pružiny, na fotkách je i komplet s tim tubusem. Podle části origo jawa barvy lze usuzovat, že je to běžne dodávaný tlumič - leč vlek je někdy ze šedesátých let a tlumiče původní a označení neznám. Jde mi o to, že ty "kroužky" prostě při demontáži praskaj a já potřebuju nový a nevim, co si přát pod stromeček, co to je? jak se to jmenuje? kde se to objednává?
Znám ségrofky, ale takovejdle kulatej věc jsem ještě nepotkal. Na skice jsou i rozměry toho.
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 31 říj 2016 11:07
od Hanys_a_Kaca
Existují "pojistné kroužky drátěné" , ale ty mají pro průměr hřidele 30 mm tloušťku 2 mm a já potřebuju pořádnýho macka s průměrem 5, kdyby byl hlad tak možná 4 mm.
Když tam napáchám ostrohranou ségrofku, tak se to za chvíli prokouše skrz, je to na tělese tlumiče, to bude nějaký plech pouze. Já nevim.
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 31 říj 2016 11:19
od Hanys_a_Kaca

vono mi to možná vůbec nepraská, vono je to možná dělené už od návrhu

Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 31 říj 2016 12:13
od kryten
Hele taky si myslím že to je origo....podobně to má na to má řešené na zadních tumičích Jaguar XJ Series I-III
k.
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 31 říj 2016 12:29
od Hanys_a_Kaca

si asi před spaním rozkreslim vektory sil na styku tří anuloidů, ale možný to je... budu tomu říkat "dělený pojistný kroužek" a zkusim se s tím smířit, že i to lidstvo mohlo stvořit.
Tím ale vzrůstá nárok na tu další součást, která se o to bude opírat, ale to mi asi vyjde z toho rozboru sil, faktem je, že je to zatížené pořád, díky pružině. Ale ta vnější součást musí mít taky nějaký ďolíček, chtěl jsem tam frknout podložku s kolmou stěnou a nechat "přiznanou" pružinu, protože ten kalíšek jak je konvekxní, tak se v něm drží sajrajt a totál uhnil. To že je přes něj druhej kalíšek konkávně mu život nezachránilo, možná prodloužilo, ale nezachránilo.
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 31 říj 2016 13:02
od petr pp
je to origo uz som sa stretol z takou srandou a funguje to tak ako na ventile v hlave motora

Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 31 říj 2016 13:14
od Hanys_a_Kaca
Nojo, ale na ventilech jsou takove zobacky, ... ale s kruhovym prurezem toho kroužku

Ale jo, dik, je to tak proste.
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 31 říj 2016 18:36
od kubasaki
Je to originál tlumič z Jawy, ty půlměsíčky jsou originál dělené, koupíš to kdekoliv kde prodávají díly na Jawu, bez toho protikusu co ti uhnil to nebude fungovat, jedině si nechat na soustruhu vyrobit podložku s vybráním co zajistí ty půlměsíčky aby nevypadli z drážky na tlumiči do strany.
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 01 lis 2016 08:54
od Hanys_a_Kaca
Už jsem se smířil s pulměsíčky a začínám pro ně páchat sedla. Děkuju všem.
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 03 lis 2016 07:38
od BeerRudolf
Ahoj Hanyšu, a nechtěl by jsi raději celý vozík? Jak tak koukám na ty fotky tak podle toho uložení a kol je to stejné jako vozík který jsem podědil po otci. Pouze ten můj je v lepším stavu a navíc se třemi nejetými pneumatikami navíc

.
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 03 lis 2016 07:46
od Hanys_a_Kaca
Pneu jsem teď za hříšné penize objednal nové - rozměr 3,5x12

. Tendle vlek opravuju hlavně taky proto, ze je po babičce (1. majitelka), momentálně psanej na tátu, takže rodinné stříbro, už mám i ty sedla pod pružiny pro ty pulměsíčky, toto plní funkci naprosto OK
http://www.briol.cz/podlozka-kuzelova-35-din-6319-d
Takže za prvé děkuji za nabidku, nechci, a zadruhé se pochlub !

Největší nectností toho, co mám na dvorku je to, že má v papírech rychlost jen 70 (tedy by neměl teoreticky a dálnici), jinak je fajn, je hezky dlouhej, to na něm miluju, da se s nim couvat uplne pohádkově. tata ho v podstaě má jenom pod loď plachetničku, na čurbes huntuju jiné...
Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 03 lis 2016 13:14
od BeerRudolf
Nevadí, jen jsem to zkoušel. V podstatě ani nevím jestli ho chci prodat. Tak já mám rychlost 80km/h. Od sportjachtu je podvozek a korbu si otec dělal sám. Vinglový rám s dřevěnou výplní. Je z roku 1976, otec zatím jediný majitel, ještě jsem ho nepřevedl. Příští týden se chystám na TK a pak na DI provést převod společně s Talbotem. Pneumatiky měl otec dvě rezervní Barum s dušemi a já sehnal ještě jednu Mitasku. Jsou 3,25X12, stejné jako na prase. Výhodou tohoto přívěsu je že je lehký. Ani Olda nemá problém a s prázdným ani neví že je zapřažen. Nevýhodou menší korba a že nemá plachtu. Já mám svůj KPN 250S na kolech 165/70R13 a s plachtou. Výhodou je velká ložná plocha, plachta, stabilita při dálniční rychlosti a loni dva nové tlumiče a dva repasované a jsou se štelovacím předpětím pružin. Nevýhodou velká hmotnost (prázdný 150kg). Problém je, že dva přívěsy je blbost a stále se nemohu rozhodnout který si nechat

Re: Quíz! moto vete - perovani
Napsal: 03 lis 2016 13:45
od Hanys_a_Kaca
Já mám druhej taky KPN250S, nejsi náhodou moje dvojče? Třeba nás oddělili v porodnici

Táta tam měl na sportjachtu taky asi 40 let 3,25x12 ale na technický teď zaprudili, že je v techničáku 3,5 x 12, tak jsem musel kupovat nové gumy kvuli rozměru.
Dneska mi je vezla zásilková služba, ale vzdala to kvuli stavu cesty, asi by mela Geis parcel logistic zařadit na některé rozvozové trasy land rovery.
Re: Kecárna o starejch vlekách - původně Qvíz moto vete perovani
Napsal: 04 lis 2016 07:39
od BeerRudolf
A pracuješ naproti na Čvutu

Já jsem na VŠCHT. Máme skutečně k sobě hoodně blízko

Dost jsi mě tím rozměrem znejistil

musím se podívat co je v techničáku doufám, že to nebude jako u Talbota. Na autě ještě původní pneu z výroby 155R13 a v techničáku 165SR13. Takže sháním na TK ty 165. Teda nejdřív to chci risknout jestli to náhodou neprojde a potom řešit, stačí mi TK na 30 dní případně pouze evidenčka kvůli převodu. Ten KPN jsem kupoval v dost špatným stavu, prasklý rám, utržený tlumič a vyskákané nýty na korbě. No ale dnes je jako nový. I když má užitečnou hmotnost 250kg už vezl 1200kg a v pohodě.