Stránka 8 z 9

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 17 led 2021 18:21
od uhlic
po 3 hodinach stania sa ani nepohol po nastartovani hned zacal cvakat solenoid a bezal kompresor aj napriek tomu ze normalne svietila kontrolka polohy.

Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 17 led 2021 18:24
od Kokesek
Vehicle has moved je normalni chyba na vsech autech. Kompresor ti zapne, protoze snimac tlaku je pod 8,5atm. Zacvakaji solenoidy protoze se snazi dorovnat nebo vyvazit auto.

Neni dulezite jak moc jsou hodnoty stejne, kdyz nevis kolik jsou kalibracni data. Tedy kolik je odchylka od pozadovane hodnoty ktera je degradovana korekci. Tim chci rict ze kdyz vidis stejne hodnoty. Neznamena ze to je spravne nebo ze auto je rovne pro software. Je lepsi udelat kalibraci aby se vozidlo prestalo uhlipricne pretahovat nebo odlehcovat na vzduchu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 17 led 2021 18:38
od uhlic
to znamena znova zadat hodnoty? a vieme ake su original hodnoty?
treba to nahadzat do tejto tabuly?(tabulka ilustracna)

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 17 led 2021 18:53
od MadTom
K hodnotám - to budou jenom hodnoty z AD převodníku, bez nějakých konkrétních jednotek. Ono to ani není potřeba v nějakých konkrétních jednotkách, jenom by ta čísla měla být u všech kol podobná. Pokud je u jednoho kola hodnota hodně jinak a auto stojí rovně, tak to může značit problém s čidlem. Něco jako výchozí hodnoty nejspíš není reálné - ty čidla mají nějakou konečnou přesnost a opakovatelnost při výrobě, aby nestála neúměrně moc peněz, k tomu nepřesnosti podvozku auta jako takového (silentbloky, ...), a jednodušší je prostě zkalibrovat výšky přímo na autě.
Před lety jsem něco podobného řešil na náklaďáku - diagnostika nebyla, auto atypické, žilo si to tak trošku vlastním životem. Ke každému elektromagnetickému ventilu jsme připojili LEDku, jako kontrolku, jestli je aktuálně otevřený (cívka pod napětím), ke vzduchojemu jsme přidali klasický manometr a k elektronickému tlakovému čidlu voltmetr na výstup. Pak už jenom stačilo koukat na ručičky a barevnou hudbu. Výsledek byl, že jeden ventil váznul a občas zůstal otevřený. Rozborka a vyčištění byla na půl hodiny a od té doby byl klid. Servis chtěl vyměnit skoro vše - řídící jednotkou počínaje a tlačítky na palubce konče, teda pokud by jim ty díly z USA dodali, předpoklad byl tak za měsíc.

Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 17 led 2021 19:14
od Kokesek
To byl dobry postup TomeObrázekObrázek, k p38 je dobre zadat vsude stejne hodnoty. A podivat se ktere kolo kulha. A jemne doladit Vzdy ubrat a pridat osove a symetricky stejny pocet bodu na naprave. Ono se to da dopocitat i uhlopricne. Ale trocha citu a pujde ti to jako nic. Kdyz budes mimo rozsah tak se to neulozi. Ale na p38 je celkem velkej rozptyl myslim ze cca 50bodu.

Obrázek

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 17 led 2021 19:29
od MadTom
Tady se to přímo píše - bit counts - tedy hodnota z AD převodníku - vzhledem ke stáří bude 8 bitový, tedy rozsah 0 až 255, a užitečný rozsah podle tabulek 50 až 180. Nic jiného za tím číslem není potřeba hledat. Ono když se člověk trošku zamyslí nad geometrií nápravy a vlastního čidla, tak dojde k tomu, že převod vzdálenosti nápravy na tuto bitovou hodnotu nebude úplně lineární, ale převodní konstanta bude různá při různých výškách podvozku. Pro vlastní řídící logiku je to ale nepodstatné, tak jede v hodnotách 0 až 255 a případnou nelinearitu dořeší na jedné straně kalibrací - aby auto stálo rovně v žádané výšce a na druhou stranu různými rozsahy hodnot pro jednotlivé výškové polohy podvozku.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 18 led 2021 21:25
od uhlic

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 19 led 2021 08:06
od Kokesek
No tak to nema chybu, tento dokument jsem jeste nevidel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 21 led 2021 11:11
od uhlic
este som to nekalibroval ale dnes som meral tlakovy spinac a pri nafukanom aute na normal sa kompresor vypol (tlakovy spinac by mal byt zatvoreny), vsetko bolo v pohode ale tlakovy spinac sa neuzavrel. tak sa chcem spytat, ze ked aj este neni auto nakalibrovane mal by sa tlakovy spinac uzatvorit alebo mam brat ze je pokazeny a vymenit ho? diky

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 21 led 2021 11:33
od Kokesek
Pri 11-11,5 atm se musi tlakovovy spinac sepnout.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 21 led 2021 12:19
od teslo
tlakovy spinac je mechanicky prvok, ktory sa ma zapnut a vypnut pri nastavenom tlaku. Udrzuje tlak v systeme definovanom rozsahu. Zapoj si do systemu manometer, aby si vedel ci je to OK.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 21 led 2021 20:46
od uhlic
Urobil som tu kalibraciu podvozku ale bezozmeny. auto som nastavil podla original vysok v CM od stredu naboja. Kompresor sa nevypne aj tak. Skusim vymenit tlakovy senzor mam jeden z druheho bloku. Kompresor sa vypne na 3 sekundy a potom bezi do aleluja a cvaka cievka alebo moze cvakat aj senzor? po vypnuti kompresoru som vypol hned motor a zmeral senzor ale ani raz som ho nemal zatvoreny.

Este som nasiel toto:

poruchy, najmä opotrebované snímače výšky, ktoré bránia systému v
„Spánok“, môže byť tiež príčinou vybitia batérie.
Stav kapoty (otvorený alebo zatvorený) nemá žiadny vplyv na vzduchové pruženie.

baterka sa mi vybija, ale snimace mi hodnoty ukazuju a diagnostika nic nehlasi. Moze byt aj napriek tomu nejaky snimac pokazeny? Zadne mam nove.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 21 led 2021 21:13
od Miklosxxx
Stav vybytia baterie nemas nahodou zaseknuty stierac na prednych svetlach alebo zadny.(Parkujes v polohe P?Stalo sa mi ze som zabudol v polohe N a baterku vytalo )
Isto nemas ziadny unik vzduchu napr.cez mosadznu prirubku z kompresora.
Vymenil si aj gumicky kompresora ci len piestik.(Mozno nedokaze natlakovat)
Tlakovy snimac bud spoj rozpoj ci budem zmena malo by to byt vyditelne aj v diagnostike.
Pracujes z Nanocomom?

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 21 led 2021 22:45
od uhlic
no Predny stierac svetla neni zly napad je nejaky divny jeden ale to by mi teda nenapadlo. Nie mam diagnostiku z internetu stiahnutu ako na obrazku vyzsie. striekal som to unik tam neni a kompresor tlaci super polohy idu menit bez problemov a celkom rychlo. urcile lepsie ako so starym kompresorom. kompresor som nerobil iba zadnu cast kde su uhliky.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 22 led 2021 11:50
od Miklosxxx
No ja by som bol za nanocom aspon napichnut ci ozaj nevykazuje system ziadnu chybu.
Ak je vsetko ok a kompresor bezi a system nema naozaj ziadny unik typoval by som na kompresor popripade(test tlakoveho ventila)
Nedokaze natlacit na pozadovany tlak tak tlaci stale.To by mozno dokazovalo aj to preco bola poistka zhorena.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 22 led 2021 14:23
od uhlic
Tak odstikol som kable na tlakovom spinaci a spojil a kompresor sa hned vypol. Skusim nahodit druhy spinac a uvidim.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 22 led 2021 14:24
od Kokesek
Potrebujes budik Aby si videl tlak. Jak psal teslo....


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 22 led 2021 14:39
od MadTom
Nebo si alespoň změř voltmetrem napětí na tom spínači - musí se změnit a to celkem dost, jestli se nezmění, tak buďto nemáš tlak, nebo je vadné. V obou případech to bude chtít ten manometr.
A když si koupíš nějak gycerinovej, tak si ho rovnou namontuj do auta, stojí to pár korun, případně i s ventilky na ruční nafoukání měchů. Kompresor se vždy nějakej najde, aby se auto alespoň zvedlo s dorazů a dalo dostat někam do servisu/civilizace/domů.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 23 led 2021 17:53
od uhlic
Tak kompredor natlacil aj vypol. Vypina okolo 135psi. Cekkom to trva pokym to natlaci samozrejme som tlakoval po castiach aby mi nezhorel. Manometer bol na vzdusniku a vzduch neunikal ani trosku.

Re: Vzduchove perovani RR P38 1999 2.5

Napsal: 30 led 2021 12:18
od uhlic
Tak po kalibracii mi predny pravy mech behal hore dole. Po vypnuti kompresoru sa mech trosku vyfukol a znovu zacal tlacit kompresor. tak som vymenil snimac za druhy a je pokoj cize podvozok vybaveny. este ma zaujma preco je jeden ohnuty a druhy rovny. ohnuty je vymontovany z auto co mam za domom. rovny som mal na aute.

A este otazka kde zozeniem tepelnu poistku? Do 120°C? najlepsie original ak by niekto o niecom vedel.