Stránka 1 z 2

Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 12 lis 2016 00:08
od TRIM
Ahoj , tahám loď , váží s vlekem 3,5 tuny . Docela musím šlapat na plyn a motor se bude dost zahřívat. Na teploměru vody nevidím žádnou změnu . Po čase motor okolo 2000 otáčkách změní zvuk cvakání ventilů, nebo vstřiků (nevím) k horšímu .
Chtěl bych měřit olej a dle výsledků uvažovat o olejovém chladiči.

Otázka - nemáte někdo zkušenost jak do T4 namontovat čidla teploty, tlaku motorového oleje ?
Díky.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 13 lis 2016 10:12
od kupec18
Tak o T4 vím úplně hovno, ale asi to nebude zas takový rozdíl.

Ne moji 300tdi jsem to řešil následovně.

Našel jsem původní čidlo tlaku oleje které spíná kontrolku mazání. Tu jsem vyměnil za čidlo se stejný závitem které navíc umí měřit tlak. A připojil k budíku. Budík jsem použil 0-10Bar, ale stačil by i 0-5Bar.

Většinou to někde v tuzing shopech seženeš jako sadu, chtěl jsem aby to bylo trošku důvěryhodné tak jsem dal VDO.

Teplotu oleje jsem nedělal, ale měřil bych jí nejlépe v olejové vaně. Tam to ale asi bude chtít rozborku vrtnout dírku navařit nějaké šroubení, popřípadě někam mezi hadice hodit T-kus a připojit čidlo.

Kurnik někdo tady teď psal že dal dohromady tu malou jednotku s displejem, zobrozovalo to celkem dost věcí. Ale to je asi zajímavé spíše u větších uprav kdy chceš fakt trochu sledovat co ten motor dělá.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 13 lis 2016 21:14
od TRIM
Díky za radu. Jak vidím tak to čidlo má vývod na původní kontrolku mazání a signál na nově přidaný měřák.
Děkuji , zkusím to podobně.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 14 lis 2016 08:20
od mr-tomas
Jde to zapojit i přes rozbočku, kde se zachová původní tlakové čidlo. http://www.highperformanceparts.cz/y-ad ... enzor.1704
Teď se na to chystám, a budu tam dávat mechanickej budík bez čidla, protože ty prej často odcházej a ukazujou pak nesmysly. I když VDO bude asi dobrej, ale mechanickej je jistota.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 14 lis 2016 08:56
od kupec18
Každy spoj navíc co tam bude je zbytečné riziko.

S tou nepřesnosti, používají to všichni a defakto je to opravdu jen informativní. Já od toho žádnou moc přesnost ani nečekám spíš jde o to abys tam zaznamenal tu změnu od běžného stavu.

A nad tím analogem jsem taky uvažoval ale opustil jsem to při úvaze že mi do palubovky povede hadice s vyjetým olejem, která se nedejbože poškodí, prodře atd.
Prostě ten elektricky je jednoduší ve všech ohledech, akorát teda ta cena no.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 14 lis 2016 09:11
od Land Jirka
Jako rozbočku jde použít i "T" kus z brzd na zadní nápravě.
Takto to mám já vyvedeno brzdovou hadičkou na místo, které je na očích.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 14 lis 2016 10:43
od low
A nema ten motor vlastni cidlo teploty oleje? Jenom z nej cist live data?

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 14 lis 2016 11:00
od MadTom
Obecně k těm live datům z řídící jednotky motoru - jedině v případě, že je doopravdy odladěné, že to nebude padat. A protože občas padá i komunikace s diagnostikou, tak bych tomu moc šancí nedával.
A k doplňkovým budíkům - nejlépe takový, který má nastavitelný alarm - tedy když poklesne tlak oleje, aby nejenom spadla ručička, ale aby to i začalo pípat. Protože za jízdy není reálné stále sledovat nějaké budíky. Nejsme v závodním kamionu, kde na to mají třetího člena posádky.
Ten nápad s použitím brzdové hadičky a Tčka se mi moc líbí. Čidlo se dá dostat na přístupné místo, z dosahu tepla a vibrací, což oboje prospěje životnosti. U D2 jsem se několikrát potkal s nefunkčním čidlem tlaku oleje - drát a konektor byl KO, ale nikdo to neřešil, protože k tomu není dobrý přístup.
Jak je to s odolností brzdové hadice vůči horkému motorovému oleji? Když na to tak koukám, tak bych si rovnou nechal udělat hadici na míru - pancéřovou nerezovou.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 14 lis 2016 11:07
od low
Mam modrou krabicku strcenou to diag zasuvky. Stalo to asi 237czk plus plochej kabel. Funguje to. Zkpuseno letos v podstate celou bosnu. Bezelo mne to na mobilu pridelanem na palubce. Ma to samozrejme i alarmy vsemozne nastavitelne.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 19 lis 2016 08:20
od TRIM
Sice nějak inklinuji více k jednoúčelovým budíkům, než k dotykové technologii, ale prosím o informaci, jak se jmenuje ta modrá krabička .
Děkuji.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 20 lis 2016 15:10
od low
Krabicka

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 20 lis 2016 15:17
od Tomas K (tkala)
To chci! Jakej plochej kabel k tomu máš? Na co?

Díky

Tom

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 20 lis 2016 18:20
od MadTom
Plochej kabel proto, aby když je zasunutej do OBD konektoru, tak se dal zavřít kryt. Spíš LOW napiš, co používáš za software.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 20 lis 2016 18:48
od low
Jmenuje se to Torque. Asi staci zadat Torque OBD

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 26 lis 2016 17:06
od Hroch
Low,prosím Tě,byla nutná nějaká speciální procedura při propojení adaptéru s ECU?Koupil jsem adaptér propojený přes bluetooth.Po napíchnutí do OBD ožije,začne na něm blikat kontrolka,propojí se s telefonem,ale nedokáže se mi propojit s ECU - stále mi na displayi telefonu bliká malé modré autíčko a nekomunikuje to spolu.Mám teda Td5 a zatím staženou bezplatnou aplikaci Torque Lite.Dík Petr.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 26 lis 2016 17:09
od low
Niceho si nejsem vedom, ale jelikoz jsem to delal pred nejakou dobou, tak uz si to nepamatuju. jakou mas krabicku? mas v tom nejnovejsi FW?
tusim ze jsem to bodnul do zasuvky, a nejak se to muselo pros BT spojit a pak uz se jen otevrela aplikace a za chvili to naskocilo

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 26 lis 2016 17:15
od MadTom
Prosím nesrovnávat Defa Pumu a Defa TD5 - po stránce elektroniky a tedy i diagnostiky jsou to naprosto odlišné věci. Co jsem kdysi nějaké univerzály jako je ELM327 zkoušel, tak to většinou nefungovalo. Prostě TD5ka je na to moc stará a specifická. A není to jenom věc toho interface, ale-i programu co se používá na vlastní zobrazování.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 26 lis 2016 17:22
od Hroch
Krabičku mám tuhle:

http://www.sunnysoft.cz/zbozi/167PCI-06 ... 16595.html

Aještě mám jeden dotaz.Kde má normálně Defík s Td5 umístěnou OBD zásuvku?Mám pod cubby boxem mezikus s Webastem a OBD vyvedenou na čelní stěnu mezikusu.Je to evidentně dodatečně dodělávané,ale třeba na emisích se Defík taky úporně bránil propojení s ECU s diagnostikou od Bosche a neprásknul na sebe ani prd. :ty jeden...:

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 26 lis 2016 17:26
od MadTom
Normálně je OBD zásuvka u Defa TD5 na přední straně cubby boxu, kousek vedle páky ruční brzdy. Je to pěkně blbé místo, protože to není nijak kryté a od krytu nad převodovkou se tam dostává čurbes.

Re: Tlakoměr , teploměr oleje do Defender T4 PUMA

Napsal: 26 lis 2016 17:35
od Hroch
Mám teda vůbec nějakou šanci ještě něco zkusit,nebo mám peška?