Trewor - ségra píše:kupec18 píše:Nesouhlasím s tím že by vetší těžké auto muselo mít automat. Pokud by chtěli spojka přenese i mnohem víc než co potřebuje D3.
D3 nemá dvouhmotový setrvák když je s kombinaci s automatem??,,protože jedině potom bych to viděl jako klad že ubylo jedno kurvítko.
By mě zajímala nějaká objektivní statistika poruchovosti a nákladu na provoz manual vs. automat.
Popravdě si myslím že většina příklonu k automatů, je čistě o lenosti řidiču či o tom že nejsou vychováváni aby to uměli,,a dnešní všudy přítomné snahy udělat z uživatele/provozovatele jen opici která neumí mačkat tlačítka menší než 5x5cm....Nechci se nikoho dotknout.
Btw I Buggyra jede dakar s "manualem".
Měnič když je odemklej sežere rázy takže potřebu dvouhmoty neeliminuje ale aspoň omezuje. Navrch dvouhmotu nejvíc ničí podtáčení který AT nedovolí a tvrdý spínání spojky který se u AT taky nekoná.
Srovnání spotřeby, poruchovosti a nákladů by mě taky zajímalo, ale ono to hodně závisí na řidiči.
S manuálem mohlo jezdit jelito co s tím cukalo a můžou z toho být načatý převodovky, diferáky, poloosy. A jak psal Kokešek, při podtáčení se víc huntuje motor a nedotlumený vibrace dřív rozvržou interiér, zničí silentbloky...
V automatu nemusel dostatečně měnit olej nebo ho v něm někdy upíct a pak s ním dál jezdit.
S tou leností máš pravdu ale neni na tom nic špatnýho.
Ty by jsi snad vyměnil okna s auto dojezdama za obyč který musíš celou dobu držet aby jsi tam neměl poruchovou elektroniku? Nebo rovnou klikatronik aby tam nebyla ani elektrika?
Vzdal by ses zástupů funkcí co maj moderní auta jako trojblik nebo aspoň vracení blinkrů, automatický klimy, dovírání dveří, sedaček a zrcátek s pamětí polohy jen aby jsi měl teoreticky spolehlivější auto? Pokud se bavíme o autě na normální ježdění, tak čím víc věcí za mě auto dělá samo správně tím líp.
Pokud má tedy auto v nabídce dobře řadící automat bez problémů se spolehlivostí asi bych MT ani nezvažoval.
Tak na první část bych odpověděl že jsme opět u neschopnosti řidiče.
Ale druha je super.
Asi jsem fakt neandrtalec. Na běžné ježdění mam Superba 2003 chrochta to 1.9tdi-pd. vybava takova obyč. Mám ho věru 10let od ojetiny.
Automaticke dojezdy v oknech mám to je pravda, a to jen směrem nahoru, nebo dolu teď nevim, ale nějak mi to netrha žily že jezdi jen jedním směrem.
Tripling je fajn, občas na tolik že se zasekne a proste s tím nehne nic než vytáhnout kliček,,,,takže za mě vymontovat.
Klima--ehm asi ji zapnu tak jednou za rok, jinak okno a loket v nem.
Doviráni dveří- no tvl to už je fakt high-society, šmarja umět zavřit dveře bych snad jeste mohl.
Sedačky a zrcátka s pamětí....auto, motorka, ženska a fajfka se nepujčuje tak mi to vždy říkal děda. A když už je fakt pár vyvolených co jim ho pujčím tak mi rozhodně větši stres děla jestli se kára vráti v kuse a ne jestli si pak musim potočit kolečkem na sedadle.
A spousta těch věci co to děla samo mě vyloženě sere.
Prostě dnes jsem projižděl přes vysočinu od třebíče na sever, takova uzka cestička klikata luxusní asfalt......Sakra vždyt to je takova krása si hrát s tím klackem(uchyláci

), před začátkou si to nařadit, nachystat a řiznout ji, plny, šup tam 4,,,Nebo předjiždění...nějakou dobu jsem jezdil s automatem,,to byla hruza(nj nebyl to zadny posledni zf), ale prostě, chci přidat chci ubrat šup tam o kvalt dolu a jede to.
Báví mě si to řazení vychytávat aby to řazení bylo jako z sametu, a uplně stejně to tam vrazit pod plnym. Spojka sakra , jak to jde jezdit bez spojky.
Mám radost jak děcko když se postavim mimo vesnici na červenu, dvouproudovka vedle mě jakékoli auto, i kdyby to bylo ferrari, vypnu si ten muj dětsky lanch-control(ASR

) a je to prostě jen o tom jak znam svoje auto a jak jsem si vycvičil nohy. Do kolikati to vytočit přes spojku aby to nepadlo do díry, jak pustit spojku abych negumoval na místě jak trouba. Zauvažovat že prší a musím jemně říct si že mam na piču vzorek takže pak musím zvolnit.
Nebo že když se někdy nemužu vejít do zatačky, tak tam mam ručku kterou potahnu a to auto prostě zahne, ručka je páka pobliž šaltru...ne tlačítko

,,nebo mam chut se točit na letišti na sněhu jak tronda,, tak to udělam,,, A ne že budu hledat pojistku co vypne esp.
Neříkam že je automat uplně katastrofa,, každa technika ma svoje místo na světě, ale není to spásna.
Jak bylo řečeno v jednom filmu, Kdysi to byli chlapi, dneska jsou to mašiny.
A asi jaksi nechci přistoupit na hru dnešní doby ohledně rychlosti našich životu tím že budu mít zamchvilku auto nastartovane 24h denně abych mohl okamžitě vyjet a byt na 5 mistech zároven. A plnit nesmysly na kterých si naše společnost zaklada.
Btw. Dálnice.....super rychly přesun z Místa A do B.......takže dnes jsem raději jen cca 50km(ta hřebenovka přes vysocinu) než abych jel po mezinárodce na Jihlavu....Takova pohoda klid, občas zapadle železařství kde vždy rád zastavím podívam se, přikoupim trochu toho poctiveho nařadí do dílnu a to řizení si fakt užiju.
pak se napojím na dálnice ve Velké biteš.. užasny, auto jak nasrane rozkopane, a pro jistotu abych jel na Brno mě to pošle první 10km na Prahu. A pak kolonka. A druhá.....No nebylo by mi líp se tahnout přes nějakou Smradlavou Lhotu kde si koupim kobliha, možna uvidím jak přes cestu běží liška atd.. No bylo.
Omlovte prosím tento muj literarni prujem a hlavně jeho pravopis pišu to na Tabletu(svice s dotykačem),, A nějak se rozepsal a když pišu musíte mi přidat plyn.
A matty promin že ti to tu kurvím...A taky bych tu D3 nebral je podezřele naleštěna. Raději si vyčíhni něco místního.
