Stránka 1 z 2

Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 01 pro 2016 18:00
od 22lukas277
Chlapi mám problém. Brzdy mám odvzdušnené pedál je tvrdý ked je zhasnuté auto ale ako náhle naštartujem pedál zmakkne a ide až na podlahu ... Brzdový valec je vymenený nový... som už bezradný stoho , nikde to neteče ani nič zavzdušnené to neni ( robí to ABS ? alebo posilovać bŕzd ? ) potreboval by som na rýchlo poradiť chlapi do stredy potrebujem mať funkčné auto. Mám D1 300tdi 98 . na freelandrovy mi robil posilovač dačo podobné. Má na to vplyv odvzdušnenie pri vyp alebo pri zap motore ? Díky za rady.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 01 pro 2016 18:22
od discovery1liptov
Lukas este ma napadla vakuova pumpa.....;-)

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 01 pro 2016 18:28
od 22lukas277
discovery1liptov píše:Lukas este ma napadla vakuova pumpa.....;-)

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku
Je možné že odišla len tak ? keď pred tím to brzdilo jak vínko ? :o lebo pedál je tvrdý a neklesá môžem do neho tlačiť kolko chcem ale ako nahle to naštartujem tak to zmakne úplne a konec.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 01 pro 2016 18:48
od discovery1liptov
Pri landroveri je mozne vsetko;@)

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 01 pro 2016 18:52
od 22lukas277
discovery1liptov píše:Pri landroveri je mozne vsetko;@)

Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku
Veď práve toto ... asi budem jazdit iba na ručnej brzde no co :roll: uz som stoho blazen uplne . nikto nevie čo by to mohlo robiť.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 01 pro 2016 21:27
od Nunicek
Ahoj
Me to prisavalo vzduch mezi hlavním brzdovým valcem a posilovacem. Dal jsem tam gumové těsnění a brzdí to perfektně. Než sem na to přišel tak jsem vyměnil brzdice, hadice, trubky a pumpu.
Hodně zdaru Zbyněk

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 01 pro 2016 22:31
od Hubert
Pokud je pedál až dolů při běžícím motoru a auto má ABS nehledal bych chybu v posilovači ani ve vakuovce. Šel bych po ABS. Odpoj konektor od kostky a dej vědět. Při běžícím motoru půjde pedál níž než při vypnutém ale musí jít do tvrda.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 00:06
od 22lukas277
Hubert píše:Pokud je pedál až dolů při běžícím motoru a auto má ABS nehledal bych chybu v posilovači ani ve vakuovce. Šel bych po ABS. Odpoj konektor od kostky a dej vědět. Při běžícím motoru půjde pedál níž než při vypnutém ale musí jít do tvrda.
Ja mám taký tušák že t obude dačo s tým . skúsim to a dám vedieť. lebo pred tím to šlo úplne bez chybne a aj ABS fungovalo... zatiaľ díky

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 09:16
od 22lukas277
Origo vo workshope je toto. To posledne v tej tabulke sedi na moj problem. Takze skusim odpojit este to abs a uvidime.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 09:19
od MadTom
Předpokládám, že jsi měl brzdy rozebrané - jak jsi řešil odvzdušnění modulátoru (kostky) ABS? Normálně se tohle dá udělat pouze s diagnostikou, která zacvičí s ventilky uvnitř kostky, aby se vyhnal všechen vzduch ven.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 10:28
od 22lukas277
MadTom píše:Předpokládám, že jsi měl brzdy rozebrané - jak jsi řešil odvzdušnění modulátoru (kostky) ABS? Normálně se tohle dá udělat pouze s diagnostikou, která zacvičí s ventilky uvnitř kostky, aby se vyhnal všechen vzduch ven.
Vsade mi povedali ze na 300vke sa cez diagnostiku neodvzdusnuje. Tak ako to teda je ? Neriesil som odvzdusnenie tej kocky ziadno.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 10:38
od MadTom
Hm, to je zajímavé - ony ty ABS kostky jsou všechny od Valea a vnitřek je téměř stejnej. Tak netuším, proč by se jedny měly odvzdušňovat diagnostikou a jiné ne. Je to furt 4 kanálové ABS. Jestli to spíš nebude tím, že existovaly i D1 bez ABS a tam na to doopravdy diagnostika není potřeba. A tenhle drobný rozdíl je pod rozlišovací úroveň některých servisů.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 11:07
od 22lukas277
MadTom píše:Hm, to je zajímavé - ony ty ABS kostky jsou všechny od Valea a vnitřek je téměř stejnej. Tak netuším, proč by se jedny měly odvzdušňovat diagnostikou a jiné ne. Je to furt 4 kanálové ABS. Jestli to spíš nebude tím, že existovaly i D1 bez ABS a tam na to doopravdy diagnostika není potřeba. A tenhle drobný rozdíl je pod rozlišovací úroveň některých servisů.
Ono akurat som cital na anglickom fore ze to odvzdušňujú že tu kocku pripoja len na baterku aby to cerpadielko tahalo a same sa to ovzdusní ale treba si povolovat odvzdusnovaky . Sakra zbytocne som.daval novy valec brzdovy ... Iste to robi ta kocka. Diky za radu teraz este najst nieko s diagnostikou na lr a odvzdusnit to.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 11:19
od MadTom
A co asi dělá ta diagnostika - zapíná to čerpadlo a ovládá jednotlivé ventily uvnitř kostky. Čerpadlo je tam jedno a ventilů je tam 8 - na každé kolo jsou dva, jede zvyšuje tlak ke kolu (pouští tak kapalinu tlačenou čerpadlem) a druhý ho snižuje (odbrzďuje dané kolo) - to je v principu celá funkce ABS kostky. A když u některého ventilu zůstane vzduchová bublina, protože byl zavřený, tak to prostě nebrzdí.
Dál jsou tam už jenom mechanické věci, jako zásobníky tlaku, ...

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 11:30
od 22lukas277
MadTom píše:A co asi dělá ta diagnostika - zapíná to čerpadlo a ovládá jednotlivé ventily uvnitř kostky. Čerpadlo je tam jedno a ventilů je tam 8 - na každé kolo jsou dva, jede zvyšuje tlak ke kolu (pouští tak kapalinu tlačenou čerpadlem) a druhý ho snižuje (odbrzďuje dané kolo) - to je v principu celá funkce ABS kostky. A když u některého ventilu zůstane vzduchová bublina, protože byl zavřený, tak to prostě nebrzdí.
Dál jsou tam už jenom mechanické věci, jako zásobníky tlaku, ...
Jo diky moc. Ja som skorej vzdy opravoval stare traktory a podobne ... Az teraz mi doplo to absko. Fakt si mi pomohó vdaka. Snad to sprevadzkujem zajtra.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 13:27
od MadTom
Jestli umíš anglicky, tak popis té kostky, včetně informací pro návrháře aut se dá na webu dohledat - je to dokument přímo od Valea jako výrobce. Pro pochopení funkce je to dobré. Jinak je to popsané od LR v RAVE.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 14:10
od 22lukas277
MadTom píše:Jestli umíš anglicky, tak popis té kostky, včetně informací pro návrháře aut se dá na webu dohledat - je to dokument přímo od Valea jako výrobce. Pro pochopení funkce je to dobré. Jinak je to popsané od LR v RAVE.
Anglicky vravim plynule takze stym problem nie je. Pozriem na tej stranke . A rave mam trojku tak to tam mrknem . Mal by som rozsirit obzory o toto. Lebo ma to zaskocilo celkom.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 02 pro 2016 20:49
od Hubert
MadTom píše:Předpokládám, že jsi měl brzdy rozebrané - jak jsi řešil odvzdušnění modulátoru (kostky) ABS? Normálně se tohle dá udělat pouze s diagnostikou, která zacvičí s ventilky uvnitř kostky, aby se vyhnal všechen vzduch ven.
U DI s origo ABS se kostka neodvzdušňuje pomocí diagnostiky. Tedy nikde jsem to nenašelna ani jsem o tom nikdy neslyšel. Možná manuální spuštění pumpy pomůže ale to jsem nezkoušel. Vždy ji stačilo odvzdušnit pedálem nebo podtlakem. Je konstrukčně dosti odlišná od DII.

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 04 pro 2016 19:44
od 22lukas277
Tak chlapci brzdy vyriesene na 90% ;) zajtra mi to doladia . Bola to zavzdusnena kocka abs :) diky moc :)

Re: Brzdy D1 Pomoc !

Napsal: 05 pro 2016 13:53
od Kusto
Paráda :yes dej pak vědět jak na to.