Stránka 1 z 1
Odpojovač baterie
Napsal: 08 led 2017 21:08
od mr-tomas
Nikde jsem tu nenašel toto téma, tak pokud jsem ho přehlédl, tak se omlouvám.
Chtěl bych ho dát na mínus pól, protože mám dvě baterky a přijde mi to nejméně práce, a otázka zní kolika ampérovej odpojovač použít? Naviják přes něj nepůjde, takže stačil by 100A, dle sily alternátoru?
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 08:22
od MadTom
Jak naviják přes něj nepůjde? To jako naviják nebude k mínusu baterky připojenej? Odkud bude ten mínus brát? Co to udělá, když zatočíš navijákem ve chvíli, kdy bude zdechlej motor? Kudy půjde z baterky proud při startování do startéru? Těch 100A je hodně málo.
A druhá úvaha - máš dvě baterky, pokud jsou obě startovací, tak odpojením mínusu už nemá co točit. Pokud dáš dva odpojovače do plusu, tak jsem schopnej jednu baterku trvale odpojit a jezdit jenom na tu druhou - výhoda při poškození baterky, nebo jenom pro možnost jejích otestování - zdechnu auto, jedno baterku odpojím a na druhou nastartuju. Potom to udělám znovu, ale nastartuju jenom na tu první baterku. Když jsou obě stejné a z obou auto nastartuje stejně ochotně, tak jsou nejspíš OK. Je to takovej rychlej zátěžovej test.
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 08:41
od Land Jirka
mr-tomas píše:Nikde jsem tu nenašel toto téma, tak pokud jsem ho přehlédl, tak se omlouvám.
Chtěl bych ho dát na mínus pól, protože mám dvě baterky a přijde mi to nejméně práce, a otázka zní kolika ampérovej odpojovač použít? Naviják přes něj nepůjde, takže stačil by 100A, dle sily alternátoru?
a co startér ten snad přes něj půjde
jestliže je naviják přišroubovanej a bude připojen na minus, tak ti ukostří všechno ostatní
odpojovač používám po problémech se všemi jinými levnějšími i dražšími už jen Magneton
musí být origo!, protože se dělají i čínské (nebo polské) repliky, které vypadají stejně a stojí za houby jako ty ostatní
kontakty na šroub M12!
http://www.startery-alternatory.cz/odpo ... y/d-71832/
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 09:19
od MadTom
Jirka to napsal dobře. Druhá možnost jsou odpojovače určené do lodí - u nás to moc není, nemáme tu moře, ale na lodích se to doopravdy používá a existují odpojovače velice slušné jako mechanicky tak elektricky.
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 12:18
od mr-tomas
Naviják bude mít svůj odpojovač, respektive solenoid, a oboje chci odpojovat mínus. Jde rovnou na baterku a nepoužívá kostru vozidla. Řeším jen proudy ve zbytku auta. Ten 150A trvalejch odpojovač co psal Land Jirka teda stačí? Těch udávanejch 2000A snese tedy jen krátkodobě při startu. Jak poznám originál od kopie? Odpojovače na lodě se u nás taky prodávaj, jsou až do 350A trvalejch, ale tam se trochu bojím aby to nebyl nějakej čínskej šmejd. Ještě jsem našel tohle na 500A
http://www.navijaky.cz/produkt/navijak- ... 0a-12v/494 ale nepíšou jestli je těch 500A travalejch.
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 20:25
od Land Jirka
PAL Magneton má na sobe logo PAL Magneton repliky tam mají nálitek a nápis chybí.
Kup ten z mého odkazu a neprohloupíš
Myslím, že ti to zapojení tak jak to popisuješ nebude fungovat
Když ten naviják bude přišroubovanej na autě, tak bude ukostřenej i při přerušeným minusovým kabelu
u navijáku se dává odpojovač na plus
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 20:29
od halo
hmh takze mam zrejme napodobeninu. Dnes som ho skusal a zacina mat volu, ale inak funguje na 100%. Co konkretne sa da "pokazit" na odpojovaci?
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 20:32
od MadTom
Na tom co dovezli mě to byly kontakty - byly volné, kabely se nedaly pořádně utáhnout a při průchodu většího proudu se to celé hřálo až to vyhořelo. Ani jsem to na auto nedával - nebylo to moje auto, jenom jsem zapojoval naviják. Odpínač měl být pouze pro naviják, tak jsme raději pořídili elektrickej. A ten je v klidu.
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 20:58
od Land Jirka
odpojovač je o kontaktech
dobrý odpojovač má
1) velké šrouby na přívodní očka nejlépe M12 použitelné i desítky
osmičky už jsou pro naviják a naftový offroad nevhodné
2) velké tělo odpojovače zaručí velké kontakty, které přenesou dobře proud
3) přítlačná síla kontaktů daná konstrukcí odpojovače
Ročně montuju kolem dvaceti navijáků na auta a na všechny dávám mechan. odpojovač, nebo odpojovací solenoid.
Namontoval jsem desítky odpojovačů a můžu si dovolit tvrdit, že Pal Magneton je nejlepší mechanický odpojovač do 1000 Kč na trhu.
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 09 led 2017 21:12
od mr-tomas
Land Jirka píše:
Myslím, že ti to zapojení tak jak to popisuješ nebude fungovat
Když ten naviják bude přišroubovanej na autě, tak bude ukostřenej i při přerušeným minusovým kabelu
u navijáku se dává odpojovač na plus
To mě nenapadlo, takže když bude odpojovač na naviják na plus a na zbytek auta mínus, tak to bude OK?
Jinak bych musel u dvou baterek dávat na plus odpojovače dva, nebo jeden dvojitej.
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 12 led 2017 10:28
od victom
Land Jirka píše: 09 led 2017 20:58
odpojovač je o kontaktech
dobrý odpojovač má
1) velké šrouby na přívodní očka nejlépe M12 použitelné i desítky
osmičky už jsou pro naviják a naftový offroad nevhodné
2) velké tělo odpojovače zaručí velké kontakty, které přenesou dobře proud
3) přítlačná síla kontaktů daná konstrukcí odpojovače
Ročně montuju kolem dvaceti navijáků na auta a na všechny dávám mechan. odpojovač, nebo odpojovací solenoid.
Namontoval jsem desítky odpojovačů a můžu si dovolit tvrdit, že Pal Magneton je nejlepší mechanický odpojovač do 1000 Kč na trhu.
Aký odpojovací solenoid by bol vhodný na naviják (max 280Ah ) ???
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 12 led 2017 10:48
od MadTom
Přesně ten co Jirka popisoval, jiný nemá doopravdy smysl. Pokud chceš mechanický - tedy máš ho kam namontovat a jak ovládat - u Defa pod sedačku řidiče. U D2 mám elektrickej, protože je v motorovém prostoru.
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 14 led 2017 11:16
od victom
Doplním link na Solenoid...
http://www.startery-alternatory.cz/civk ... e/d-74192/
Je zaradený medzi Starery - v odpojovačoch som to nevedel nájsť.
U tohto solenoidu je v popisu trvalé 200A , Max 800A na
5 sekund, a u mechanického (z linku vyžšie) trvalé 150A a max 2000A, pritom elektronický má pripojovacie šróby M8 a mechanický M12. Ešte je aj mechanický 100A - 1000A a M10.
Asi pôjdem do elektronického, kedže naviják je max do 280A pri 5,5tonách a batéria má štartovací prúd tuším 800 - 1000A.
Iný silnejší solenoid som u nás nenašiel....
Nakoniec pripojovacie šróby na navijáku sú všetky M8.
Dúfam, že si s tým nič nepos---m.
Re: Odpojovač baterie
Napsal: 22 led 2017 21:00
od Land Jirka
Ještě jedna drobnost,
doporučuju si dát na zaplej odpojovač navijáku bzučák, nebo kontrolku, kterou nepřehlédnete.
U mechanického odpojovače se nic neděje (kromě toho, že jde do navijáku proud).
U solenoidu se při zapomenutém zapnutí stane, že odběr při sepnutí je tak velkej, že za několik hodin vybije akumulátor v autě a ráno nenastartujete.

Re: Odpojovač baterie
Napsal: 22 led 2017 22:12
od victom
Ten pocit ze rano nenastartujem som mal moznost si dnes vyskusat.
viewtopic.php?f=15&t=31946&start=40#p388819
Kontrolka bude samozrejmá.
Ď. Za kazdu radu.