Stránka 1 z 1

GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 08:06
od tyson
Caute ,ma niekto skusenost overdrive gkn na LT230? Po pripade neaky link kde sa da kupit, alebo kto by mal doma ,ze mam vazny zaujem.

dik

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 08:24
od MadTom
Leží mi doma nachystané do Defíka. Už dlouho se nedělá, takže jedině použité - já jsem sehnal přes Ebay. Trošku problém je z dostupností dílů, ale stále se dá.
Ty to chceš do Discovery 2? To jsem také zvažoval, ale podle mě a podle toho co jsem kde našel na webu, se to tam nevejde - musel by se upravit plechový tunel podlahy. A druhá věc - jestli máš originál přídavnou převodovku, tak ti nejspíš nebude pasovat ozubení.
Nabízel to tu naposledy tuším Eliot.

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 08:44
od tyson
Hej chcel som to dat na disko 2 2003, a niekde sa da vycitat ze do akej lt230 to pasuje?Sice mam este jednu len tiez neviem aka je. Lebo nikde som sa nedocital ,vsetko je zamerane na Defa. Ale aj tak bych to skusil,lebo ked neskusim nevim :mrgreen: a pokial nenajdem niekoho kto s tym ma skusenost,budem to musiet rozobrat sam. :grin:

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 09:20
od MadTom
V prvé řadě musí sedět ozubená kola v převodovce - stáhni si manuály od GKN a uvidíš. Pokud by na D2 byly jiné, tak by to znamenalo buďto přehodit přídavku, nebo přeskládat vnitřek. Úprava podlahy kabiny je druhá věc.

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 09:32
od DanoDEF
a este jedna info. overdrive je dobry asi pre komfort na dialnici ale stratis komfort tempomatu lebo ten prestane fungovat.

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 10:25
od petmic
DanoDEF píše: 24 led 2017 09:32 a este jedna info. overdrive je dobry asi pre komfort na dialnici ale stratis komfort tempomatu lebo ten prestane fungovat.
Tymto by som si nebol uplne isty. V pripade manualnej prevodovky tam moze byt nejaka kontrola otacky motora vs rychlost a ked to nesedi nepovoli tempomat. V pripade automatickej prevodovky kde sa pocita s urcitym "presmykom" v hydromenici tam ta kontrola asi vobec nebude.
V manualnej prevodovke na Td5 sa da zmenit prevodovy pomer na 5-ke vymenou ozubeneho kolesa z V8 prevodovky co spravi pokles otacok asi 5%. Nedocital som sa ze by bol nejaky problem s tempomatom.

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 10:50
od MadTom
Řídící jednotka motoru TD5 má informace o otáčkách motoru, o rychlosti (u Defa bez ABS z čidla na přídavce, u D2 z čidel ABS prostřednictvím jednotky SLABS) a u D2 v automatu ještě o automatické převodovce.
A minimálně u Defa po změně převodů to tempomat shodí, a je nutné upravit signál o rychlosti, aby to správně fungovalo. Neviděl jsem nikde, že by někdo dal overdrive do D2, tak se to ještě nejspíš neřešilo.
Ten důvod omezení je ochrana auta a lidí uvnitř - kdyby se to někde začalo přetáčet (tedy se změnily vzájemné poměry otáček), tak to buďto špatně měří nebo něco upadlo, a v obou případech je bezpečná reakce tempomat odpojit.

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 13:45
od mr-tomas
Koukal jsem na ebay uk a jsou tam teď asi 4 nové na defa. Ale cena přes 1500 L :S
Taky o tom dlouho dumám, ale brzdí mě zatím cena.
http://www.ebay.co.uk/itm/Roamerdrive-O ... OSwgmJX1br~

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 13:58
od MadTom
Tohle ale není GKN overdrive ale Roamerdrive - tedy s mechanickým ovládáním pákou, namísto elektronicko - hydraulického. Je lepší, jestli jsem to správně pochopil, tak se dá použít i na redukci, což to od GKN ne - nevydrželo by to.
Na druhou stranu, kdyby někdo chtělo to od GKN vyměnit za tohle mechanické, tak by se smířil i s nějakým doplatkem. Aneb jak dědeček měnil až vyměnil. :grin:

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 16:02
od Hanys_a_Kaca
Na D2 mi jako nejlepsi konstantni overdrive prijdou vetsi kola. 235/85/16 jedou 140 km/h na 3000 ot/min.

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 16:20
od MadTom
Mám to stejně, ale zase se mi v porovnání s Defem (má pomalejší převod v přídavné převodovce) nelíbí rozjíždění, že to musím tahat přes spojku.

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 16:52
od Hanys_a_Kaca
Zrovna jsem domu dosmýkal třítunovej vlek a s rozjezdama mi to neprijde jako nejakej problem. Ale je jasny, ze prazdny na malejch kolech, je to trochu zivejsi.
U D2 bych jako nejvetsi kvíz viděl to prostorové řešení za přídafkou. To je podle mne varianta flexa, svářeč, čalouník.

Re: GKN overdrive

Napsal: 24 led 2017 20:35
od tyson
DanoDEF píše: 24 led 2017 09:32 a este jedna info. overdrive je dobry asi pre komfort na dialnici ale stratis komfort tempomatu lebo ten prestane fungovat.
presne , len pre ten komfort som ho tam chcel dat ,menil som prevody 3.8 v dif. s ktorymi som uplne spokojny, kola mam 265 75 16 . Do 80km to bezi vsetko podla mojich predstav ,ale ked mam ist dialnicu ,je to citit, viem je to dan s ktorou som ratal,len teraz spekulujem jak to este doladit. :grin:

Re: GKN overdrive

Napsal: 01 říj 2021 09:52
od matooo
jeden se mi tady vaali. stav noveho i s navodem komplet. nebranim se prodeji. :hmm: