Zkratky systémů u LR

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

Zkratky systémů u LR

#1 Příspěvek od Admin » 15 zář 2006 12:51

ABS - Anti Lock Braking Systém, systém kol zabraňující zablokování kol při brždění

ACE - Active Cornering Enhancement, systém vyrovnávání bočního náklonu karoserie

ASH - Anti Shunt Control, systém brždění motorem bez zablokování kol

CBC - Cornering Brake Control, kontroluje průjezd zatáčkou při brždění (součást DSC)

CDL - Central Door Locking, centrální zamykání dveří

DSC - Dynamic Stability Control, zajišťuje dynamickou stabilitu vozidla při průjezdu zatáčkou

DSP - Digital Signal Processing, slouží k digitální úpravě zvuku audiosoustavy

EBA - Elektronic Brake Assistant, brzdový asistent při nouzovém brždění

EBD - Elektronic Brake Distribution, elektronické rozdělení brzdné síly mezi nápravami

EKA CODE - Emergency Key Acces Code, kod pro nouzový přístup do vozidla

ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol

GPS - Global Position Systém, navigační systém

HDC - Hill Descent Control, kontrolované sjíždění svahů, konstatní rychlost kolem 9,5 km/h

SLS - Self Leveling Suspension, systém udržující stálou výšku pérování vozu

SRS - Supplementary Restrain System Airbag, předpínače bezpečnostních pásů

TMC - Traffic Management Channel, kanál na kterém se nachází informace o dopravě

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od erik » 16 říj 2006 22:17

ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol
To je stale zaple?
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Admin » 16 říj 2006 22:21

V podstatě ano, při prokluzu se ti rozsvítí kontrolka, aby jsi viděl že je systém v činnosti. Pokud již není dál potřeba sám se odpojí. Snímá to počty otáček od senzorů ABS. Pokud se jedno kolo roztočí rychleji, je přibržděno.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5099
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#4 Příspěvek od DanoDEF » 16 říj 2006 23:04

Admin píše:V podstatě ano, při prokluzu se ti rozsvítí kontrolka, aby jsi viděl že je systém v činnosti. Pokud již není dál potřeba sám se odpojí. Snímá to počty otáček od senzorů ABS. Pokud se jedno kolo roztočí rychleji, je přibržděno.
Dobry system na nicenie brzdovych dosticiek......

Admine nemas sikovnejsi navrch ako vypinat ABS+ETC okrem slapania pedalom (neucinne) alebo vybratim poistky???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Admin » 17 říj 2006 19:14

Ty destičky tolik neodchází. Co máme zákazníky co jezdí hodně expedice (Rumunsko,...atd.) Těm měníme destičky stejně jako lidem, ketý jezdí většinou po silnici. Jinak, dočasně vyřadit oba systémy z provozu jde pouze pojistkou, za cenu toho, že ti potom nepůjde ABS.

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od OC » 17 říj 2006 19:35

No, já nevím, nač vůbec vypínat TC?

Pokud se jedno kolo zběsile protáčí (a nemáš-li špéru), stejně by sis musel přibrzdit, abys vyjel. A v tom případě je TC lepší, protože brzdí jen to kolo, jež je na ledě, zatímco Ty bys brzdil všechna. A pokud naopak nenecháš kolo protáčet, TC se nezapne...

ABS samozřejmě ve sněhu nebo na písku může uškodit, to je jasné. Nicméně AFAIK alespoň Range je právě proto při nízkých rychlostech vypíná automaticky (anebo ne? neověřeno, mám to jen načtené, vyzkouším to až tuto zimu ;))
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Admin » 17 říj 2006 19:43

Problém může nastat, kdy máš rezervní kolo menší než použitá kola na nápravě. :cry:
Potom využiješ možnost vypnout TC, sice ti svítí přístrojovka jak vánoční stromeček, ale jedeš :wink:

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od OC » 17 říj 2006 20:29

Sapristi, to se TC nastartuje už při tak malém rozdílu otáček, jaké dá menší reserva?!? To abych se bál zatáčet, aby ono to nefungovalo jako špéra :lol:
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5099
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#9 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2006 20:57

Admin píše: Jinak, dočasně vyřadit oba systémy z provozu jde pouze pojistkou, za cenu toho, že ti potom nepůjde ABS.
to poznam a praktikujem... :D :D :D ABS mi v lese nechyba ba je tam na skodu uz som mal zopar nekontrolovatelnych zjazdov....no na pneu 285/75R16 je problem dostat v beznej premavke auto do stavu aby islo ABS
Naposledy upravil(a) DanoDEF dne 17 říj 2006 21:01, celkem upraveno 1 x.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5099
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#10 Příspěvek od DanoDEF » 17 říj 2006 21:00

Admin píše:Ty destičky tolik neodchází. Co máme zákazníky co jezdí hodně expedice (Rumunsko,...atd.) Těm měníme destičky stejně jako lidem, ketý jezdí většinou po silnici.
Dokonca sa mi zda, ze sa deru menej ako na starom Tdi tam som menil asi castejsie...som zvedavy na rozdiel ked tam nahodim dosticky a kotuce EBC
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Admin » 19 říj 2006 22:06

EBC jsou vrtané, že? Destičky od EBC se dělaují asi ve třech variantách tvrdosti.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5099
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#12 Příspěvek od DanoDEF » 19 říj 2006 22:10

Admin píše:EBC jsou vrtané, že? Destičky od EBC se dělaují asi ve třech variantách tvrdosti.
Drazkovane a jamkovane....TURBO GROOVE

Zelene seria 6000 extra duty
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Admin » 19 říj 2006 22:18

Jo jo to jsou oni. Dva nový kotouče jsou ve skladu a zelený destičky asi čtvery. Jinak Šéf je má na Defíku už nějaký ten měsíc a destičky i kotouče jsou OK.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkratky systémů u LR

#14 Příspěvek od erik » 28 říj 2006 00:11

Admin píše:ABS - Anti Lock Braking Systém, systém kol zabraňující zablokování kol při brždění

ACE - Active Cornering Enhancement, systém vyrovnávání bočního náklonu karoserie

ASH - Anti Shunt Control, systém brždění motorem bez zablokování kol

CBC - Cornering Brake Control, kontroluje průjezd zatáčkou při brždění (součást DSC)

CDL - Central Door Locking, centrální zamykání dveří

DSC - Dynamic Stability Control, zajišťuje dynamickou stabilitu vozidla při průjezdu zatáčkou

DSP - Digital Signal Processing, slouží k digitální úpravě zvuku audiosoustavy

EBA - Elektronic Brake Assistant, brzdový asistent při nouzovém brždění

EBD - Elektronic Brake Distribution, elektronické rozdělení brzdné síly mezi nápravami

EKA CODE - Emergency Key Acces Code, kod pro nouzový přístup do vozidla

ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol

GPS - Global Position Systém, navigační systém

HDC - Hill Descent Control, kontrolované sjíždění svahů, konstatní rychlost kolem 9,5 km/h

SLS - Self Leveling Suspension, systém udržující stálou výšku pérování vozu

SRS - Supplementary Restrain System Airbag, předpínače bezpečnostních pásů

TMC - Traffic Management Channel, kanál na kterém se nachází informace o dopravě
Myslim, ze vetsina tech zkratek je pro mou Discovery 3 , ale u Defendera je pro jizdu potrebuju jako sperkovnici moji zeny :D
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Admin » 29 říj 2006 15:47

Myslim, ze vetsina tech zkratek je pro mou Discovery 3 , ale u Defendera je pro jizdu potrebuju jako sperkovnici moji zeny
Dočkej času a bude to taky v Defíku :?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5099
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#16 Příspěvek od DanoDEF » 29 říj 2006 16:44

Admin píše:
Myslim, ze vetsina tech zkratek je pro mou Discovery 3 , ale u Defendera je pro jizdu potrebuju jako sperkovnici moji zeny
Dočkej času a bude to taky v Defíku :?
Nieco z toho tam uz mam....

ABS - Anti Lock Braking Systém, systém kol zabraňující zablokování kol při brždění

CDL - Central Door Locking, centrální zamykání dveří

EKA CODE - Emergency Key Acces Code, kod pro nouzový přístup do vozidla

ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Admin » 06 lis 2006 15:07

Nieco z toho tam uz mam....
ABS
CDL
EKA CODE
ETC
Jóó tak tohle beru, ale měl jsem na mysli, až bude mít Defík Terrain Response a další el."vymoženosti" :cry:

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od default » 09 bře 2007 00:48

jak poznam co z toho mam na DII 1999???
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

Uživatelský avatar
Kangaroo
Příspěvky: 703
Registrován: 18 led 2007 18:18

#19 Příspěvek od Kangaroo » 09 bře 2007 07:19

Zatím nemám nápravový uzávěrky, tak jsem za TC celkem vděčnej. Při velkým křížení to funguje OK, jen musíš víc šlapat plyn. V kluzkým výjezdu to zapíná myslím trochu předčasně a je znát že to trochu sežere výkon, jak brzdí střídavě různá kola. Horší je to ve velmi hlubokém sněhu tam to ty brzdy (cca za 0.5 Km) opravdu rožhaví. Mám připraven vypínač sériově ho zapojím k pojistce ABS.

Uživatelský avatar
Admin
Admin fóra
Příspěvky: 1216
Registrován: 10 čer 2006 16:13
tel.: +420 777 883 488
Bydliště: Vrchlabí
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Admin » 09 bře 2007 20:29

default píše:jak poznam co z toho mam na DII 1999???
Záleží na použité výbavě. :wink:

Odpovědět